Kenyeret és cirkuszt a népnek! – ahogy Iuvenalis mondotta egykoron, ma is, és a játék alapján a jövőben is igaz lesz. A játékban nekünk szerencsére csak az utóbbival kell törődnünk, vagyis szórakozást nyújtani a nézőknek. Nem lehet tudni, hány ezer évvel járunk előrébb, a helyszín azonban bizonyos: Nexagon.
Nexagon a gladiátorviadaloknak a helyszíne, elnevezése feltehetőleg a nexus szóból származik, amiknek megvédése, illetve elpusztítása a Strategy First legújabb játékának a célja. A nexus egy gömb alakú, villágító tárgy, ha a miénket elpusztítják, buktuk a mérkőzést.
Négy különböző horda, vagy csapat, esetleg faj, termék közül választhatunk, ezek a Tekhan, Ghandros, Sturnan és Olfrum elnevezésekkel bírnak. A Tekhanok leginkább a rovarokhoz állnak közel, főleg közelharcba jeleskednek. A Ghandrosok cyborgok. Közelről és távolról is veszélyesek. A Sturnanok robotok, mindenféle lőfegyverrel felszerelve. Végül, de nem utolsó sorban itt vannak a hüllőszerű Olfrumok, gyorsan le tudják rohanni az ellenfelet, és ugyanilyen gyorsan regenerálódnak is. Minden horda négy különböző egységgel bír, ezek a mole, drone, golem és brain kasztba tartozhatnak. Fejszámolóművészek már ki is számolták, hogy 16 különféle egység van a játékban. Vegyük most ezeket sorra.
Tekhan
Mole: Gladiator. A kézitusában jó, egyik kezével ütni, másikkal szúrni, vágni tud. Az egyik leggyorsab egység, tudja kezelni a mortarokat, a bomba, lőszer és gyógyító adagolót.
Drone: Assassin. Közelharcban jó, Karjai pengékban, vagy karmokban végződnek. Elég gyors is. Ha 5 mp-ig mozdulatlan marad, akkor láthatatlanná válik. Képes felugrani egy 1 egységnyi magas falra.
Golem: Maul. Hatalmas, kőszerű lény. Test test elleni küzdelemben vehetjük hasznát. Nagyon lassú, ezt hatalmas erejével, és a távolsági támadások elleni fokozottabb védelmével igyekszik ellensúlyozni.
Brain: Shaman. Közelharcban használhatjuk, közepes gyorsasággal bír. Képes falakon átteleportálni, körzetében a csapattársai immúnisak a csapdákra és támadás bónuszt is kapnak.
Ghandros
Mole:Traumaton. Közelre és távolra is képes támadni. Közepes sebességgel tud haladni. Csakúgy, mint minden Mole kasztú, ő is használhatja a mortarokat, a bomba, lőszer és gyógyító adagolót. Egyik keze puskában, a másik pengékben végződik. Mintha a Cyborg kisebb, gyengébb és természetesen olcsóbb változata lenne.
Drone: Pervader. Közelharcra jó, elég gyors, nőies alkatú figura, na persze nem az a típus, akivel közelebbről szeretnénk megismerkedni. Képes felugrani egy 1 egységnyi magas falra.
Golem: Cyborg. Közeli és távoli célok támadására használható, nagyon lassú egység. Plazmaágyújával nagy pusztításra képes távolról, másik végtagjával a közel állókat csépelheti.
Brain: Overseer. Lassú, közelharci egység. Képes erőpajzsot gerjeszteni maga körül, vagy falat építeni.
Strunar
Mole: Grunt.Egyaránt alkalmazhatjuk közeli és távoli ellenfelek elpusztítására, elég gyors is. Használhatja a mortart, a bomba, lőszer és gyógyító adagolót. Egy kis méretű lőfegyvert tart a kezeiben.
Drone: Trooper. Közeli és távoli ellenségek leküzdésére alkalmas közepesen gyors egység. Egyik keze shotgunra emlékeztet, egyszerre több ellenfelet is sebezhet vele. Másik keze pengékben végződik. Képes felugrani egy 1 egységnyi magas falra.
Golem:Tank. Távolsági fegyverekkel felszerelt, eléggé lassú gépszörny. Ágyúja jó messzire lő, ráadásul a repeszek egyszerre több ellenfelet is sebezhetnek.
Brain: Commander. Közepesen gyors közelharci egység. Képes összezavarni az ellenséget, kinetikus kesztyűjével pedig nagy hatékonysággal rombolja a falakat.
Olfrum
Mole: Fubashi. Kicsi, zöld lény. Kétkezes bunkósbotját használja harc esetén. Gyors és képes a regenerációra. Használhatja a mortarokat, a bomba, lőszer és gyógyító adagolót.
Drone: Thromphis. Nagyon gyors, közelharcban vehetjük hasznát. Képes felugrani egy 1 egységnyi magas falra. Regenerálódik.
Golem: Corru. A Fubashival ellentétben ő nagy, és zöld. Lassú, de közelharcban szép pusztításra képes. Ha kiütik vagy meghal, szétszóródó darabjai sebzik a körülötte állókat. Regenerálódik.
Brain: Eldahn. Közelharcra alkalmas, elég lassú egység. Képes lebénítani az ellenfél harcosait, csapdáit. Regenerálódik.
Miután kiválasztottuk a nekünk tetsző hordát, már csupán csapatunk nevét kell bepötyögnünk, majd elmerenghetünk, hogy kampányt is szeretnénk játszani, vagy pedig egyelőre csupán az instant battle lehetőségével kívánunk élni. Először ez utóbbit javasolnám, részint mivel 3 millió dollárt kapunk ekkor csapatépítésre, szemben a kampány 450.000 $-ával, részint pedig kíváló alkalmunk nyílik megismerni a pályákat, csapatunkat, valamint Sanctumunk lehetőségeit.
30 főben van maximalizálva a játékoskeretünk, de ebből egyszerre csak hatan harcolhatnak. Sanctumunk a bázisunk, azt a területet nevezi így a játék, mely a nexusunkat körül veszi. Ide fantáziánktól és pénztárcánktól függően építhetünk falakat, csapdákat vagy akár különféle dekorációkat. 4 szintes lehet a Sanctumunk, de építésénél ne csak arra figyeljünk, hogy ne lehessen könnyen a belsejébe hatolni, hanem arra is, hogy kiütött harcosaink itt születnek újjá, és valahogy ki kell jutniuk, ha támadni akarunk velük. Miután megvettük a nekünk tetsző egységeket és Sanctumunkat is kiépítettük, már csak pályát és ellenfelet kell választani. (Campaign mód esetén természetesen nem, ott győzelem esetén egyre nehezebb pályákat és ellenfeleket kapunk.) Ezután a program bemutatja a pályát, rajta saját és ellenfelünk nexusával, valamint az egyéb használható tárgyakat, mint pl.: mortarok, felvehető bónusz pénz, vagy a hirdetők reklámtáblái, melyeket érdemes elfoglalni, mivel pontot kapunk érte. Minél tovább van a birtokunkban, annál több pontot. Ezután harcosainkat kell elhelyeznünk Sanctumunk tetszőleges pontjain, és már kezdődhet is a mérkőzés. Lényeinket az egér segítségével irányíthatjuk. A space-szel pause-olhatjuk a játékot, alapbeállításban ez csak korlátozott időintervallumig tart, ekkor áttekinthetjük a helyzetet, majd kiadhatjuk a helyesnek vélt parancsokat. Egy menet általában 5 percig tart, ha egyik csapat nexusa sem semmisült meg, akkor új menet jön. Pontokat az ellenfelek megöléséért és a billboard-ok használatáért kapunk. Ha nem történik semmi, akkor a közönség fütyül, és kifejezi véleményét, hogy még otthon is több akció van...
Elég sok pálya van, az elsők még nagyon könnyűek, az utolsó viszont, amelyik a Nexagon nevet viseli, már önmagában is kihívást jelent, hát még egy nehéz ellenféllel megspékelve. Különböző csapdákba futhatnak bele gyanútlan játékosaink, amíg a hatalmas, labirintusszerű területen el tudnak vergődni az ellenfél Sanctumáig. A játék grafikailag elfogadható, de semmi több. A hangokra ugyanez vonatkozik. Játszhatóság: viszonylag egyszerű mind egységeink, mind a kamera irányítása, de amennyiben távolról nézzük a pályát, hogy valamennyire átlássuk a helyzetet, akkor némelyik tereptárgy beleolvad a környezetbe, ami elég zavaró tud lenni, valljuk be őszintén. A campaign mód szerintem kicsit nehézre sikeredett, nem tudom, hányan fogják végigjátszani, de meg merem kockáztatni, hogy nem sokan. Ehhez még hozzájön a nem kevés töltögetési idő. Ilyenkor ugyan a kismillió taktikai tipp valamelyikét olvashatja a reményteli játékos, viszont ha gyengébb gépe van, akkor akár memorizálhatja is őket, mert jó sok ideje van rá. Egy gyorsan megnyert/elvesztett meccs után elég lehangoló percekig várni egy újabb mérkőzésre...
Végeredményben nem vagyok elbűvölve a Strategy First legújabb termékétől, a feledéstől talán a multiplayer mód mentheti meg.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.