LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
- Írta: Mast3rmind
- 2006. szeptember 15.
Link másolása
Értékelés
8.9
A tavalyi év legnagyobb meglepetése kétségtelenül a LEGO Star Wars volt, a játék, melyet a TT Games fejlesztett, a George Lucas' hihetetlenül népszerű univerzumához. Az egyedi megjelenésével, "vedd elő és játssz" stílusával, és a legnépszerűbb használata ennek a névnek, hiszen régen jött már ki olyan játék, amely szinte ilyen gyorsan levett mindenkit a lábáról humorával és fergeteges akciójával. Egy ilyen kezdés után a másik három rész, amely még nem volt "LEGOsítva", immáron végre elkészült.
Réges-régen, egy messzi-messzi LEGO boltban
18 hónap után végre megérkezett közénk. Mint ahogy a trilógiát a Birodalom Visszavág inspirálta, a LEGO Star Wars II: The Original Trilogy megpróbált minden gyengeségén javítani. A pályák kidolgozottsága, az alapanyag, a zenék, a képi megjelenítés, és viccek már sokkal kidolgozottabbak. Van néhány újdonság is a játékban és sok új extra mini-játékot is belevágtak a csomagba. Más szavakba öntve, The Original Trilogy szinte tökéletes folytatás.
A LEGO Star Wars működése rettentő egyszerű. A fő játék menetet még a legelvetemültebb akciókerülő játékos gyorsan meg fogja érezni (egy támadás, ugrás, és egy különleges akció gombunk van). Az alaptámadó és védekező manővereket használva, a játékos gyorsan átverekedheti magát a Rohamosztagos és Fejvadász seregeken miközben alkalmanként, legyőz egy-egy főgonoszt vagy kis-főgonoszt a pályák közt. De ez az egyetlen pont, ahol a hasonlóság megmarad egy sima akció játékkal.
Ami igazán egyedivé teszi a LEGO Star Wars-t, hogy a játékos egyszerre két karakter irányítását kapja meg (néha akár hat karakterét is). A gyors váltógombot használva, a játékos gyorsan „átszállhat" a másik karakter testébe-- légy Jedi, Lázadó, Droid, vagy ami csak akarsz – és mindegyik karinak más-más egyedi tulajdonsága van. Tehát miközben Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi nagy csoportok ki irtására alkalmazható tökéletesen (köszönhetően az ugró-támadó kombónak), eközben a droidokkal különböző szobákhoz nyithatjuk meg az utat. Ezen felül, az alap lézerpisztolyos karakterek is szuperek távolsági harc esetén. A Traveller's Tales nagyszerű munkát végzett ezen a téren! Minden karakterre szükséged lesz a továbbjutás érdekében.
Az „előre haladós" játékmenetnek és az átgondolt stratégiának köszönhetően a LEGO Star Wars nagyszerű szórakozást nyújt kicsiknek és nagyoknak egyaránt. De a karakterváltáson és az ajtónyitogatáson kívül tart még meglepetést a játék számunkra. A játék másik briliáns része a harc és a „kirakós játék" mechanizmusára építő feladatok keverése és az, hogy hogyan lehet egyúttal kihasználni a LEGO szót a játékban azáltal, hogy a játékosok építhessenek és pusztíthassanak is egyaránt. Az első rész rajongói biztosan emlékeznek még ezekre, a részekre, de a LEGO Star Wars II hozzá adott még pár dolgot a szinte tökéletes recepthez, hogy a logikai játékok még intenzívebbek és még gyorsabbak legyenek. Az egyik újdonság, hogy a nem-droid karakterek is képesek most már „legozni"(nem csak a Jedik), például, ez már több játékost bíztat arra, hogy erő-nélküli karaktereket használjanak.
Ha pedig a többjátékos játékokat csíped, akkor a LEGO Star Wars ezt is megadja neked. Mint a tavalyi részben is, The Original Trilogy engedélyezi a "Beugrom/ Kiugrom" két játékos coop mókát, melyet csak néhány megkötéssel ellensúlyoz a játék a megfelelő játékmenet megtartása érdekében. Fogd a kamerát és láss. A kamera kezelő rendszere is javult a játéknak, mely most már a karakterváltásnál kiközelít a játékosokról. Az új résszel megkaptuk az új (és izgalmas) karakterkészítőt is, mellyel saját készítésű LEGO karaktereinket küldhetjük a csatába. Sajnos, netes mókában nem vehetünk így részt barátainkkal.
Igazi újdonság?
Egy másik újdonsággal szolgáltat még a LEGO Star Wars II, amely eltűnteti a fárasztó egy-síkon mozgó járműves részeket. Most már a járművek szabadon irányíthatók, de megszabott berendezett területen és minden egyéb helyen, ahol hőseink megjártak (A Halálcsillag elleni támadás és a motoros rész az Endor-on, a Millennium Falcon aszteroidákon való üldözésén át a klasszikus Hoth csatáig. Minden irányítható jármű új egyedi különleges képességeket is kapott, mint például kikerülés, torpedók lövése, és kábel, mellyel bombákat húzogathatunk. Oh, és igen – és ezek a pályák is támogatják két játékos részvételét.
A birodalom visszavág…
Habár vicces, könnyen elérhető, és gazdag játékidővel rendelkezik (18 fejezet, 3 epizódban és emellett megnyitható rejtett pályákat is találunk), LEGO Star Wars unalmassá válik egy idő után. Emellett egy kicsit a nehézségi szinttel is gondok vannak. Habár van benne egy "fejlesztett AI" is, igazán soha sem nyújt elég kihívást. Az igazi kihívást a rejtett tárgyak megkeresése jelenti minden pályán. A másik negatív tényező lehet az is, hogy ha nem fog meg valamivel a játék, akkor egy idő után eléggé vontatottá válhat egyesek számára.
Igaz meg kell jegyeznem, hogy ezek a tényezők igazán nem hatnak a játékmenet részére. Néhány bosszantó képi hibán kívül, a LEGO Star Wars II nagyon szép lett – de az is igaz, hogy ezt mind csak az egyedi megjelenésének köszönheti. Habár ne verjen át a gyerekes megjelenítés. Ez a legegyedibb játék, melyre mostanában rátettem a kezemet. A humora (mely néha igazán „hangos kacaj" hangulatot hozott a szobámba) és a Csillagok Háborújának karaktereinek megjelenése és viselkedése is mind növeli a játék humor szintjét.
Zárószavak
A LEGO Star Wars II, mint az első rész, nagy részben a fiatal Csillagok Háborúja rajongóknak készült, akik könnyed videojátékkal szeretnék elütni az idejüket. Ebben a játékban az erőszak soha sem túl erőszakos, és a humora mindig vicces, és a játékmenet is szórakozatóra sikerült. Tudom-tudom egyszerűre sikerült egy kicsit, és azt is tudomásul veszem, hogy van benne pár gyermeteg hiba. De mindezen kívül ez a játék mindig is szórakoztató marad köszönhetően a magas újrajátszhatósági szintjének. Az év játéka címét elnyeri? Nem hiszem, de az év „Család Játéka" címét biztosan. "Az Erő legyen veletek, ifjú Padawanok!"
18 hónap után végre megérkezett közénk. Mint ahogy a trilógiát a Birodalom Visszavág inspirálta, a LEGO Star Wars II: The Original Trilogy megpróbált minden gyengeségén javítani. A pályák kidolgozottsága, az alapanyag, a zenék, a képi megjelenítés, és viccek már sokkal kidolgozottabbak. Van néhány újdonság is a játékban és sok új extra mini-játékot is belevágtak a csomagba. Más szavakba öntve, The Original Trilogy szinte tökéletes folytatás.
A LEGO Star Wars működése rettentő egyszerű. A fő játék menetet még a legelvetemültebb akciókerülő játékos gyorsan meg fogja érezni (egy támadás, ugrás, és egy különleges akció gombunk van). Az alaptámadó és védekező manővereket használva, a játékos gyorsan átverekedheti magát a Rohamosztagos és Fejvadász seregeken miközben alkalmanként, legyőz egy-egy főgonoszt vagy kis-főgonoszt a pályák közt. De ez az egyetlen pont, ahol a hasonlóság megmarad egy sima akció játékkal.
Ami igazán egyedivé teszi a LEGO Star Wars-t, hogy a játékos egyszerre két karakter irányítását kapja meg (néha akár hat karakterét is). A gyors váltógombot használva, a játékos gyorsan „átszállhat" a másik karakter testébe-- légy Jedi, Lázadó, Droid, vagy ami csak akarsz – és mindegyik karinak más-más egyedi tulajdonsága van. Tehát miközben Luke Skywalker és Obi-Wan Kenobi nagy csoportok ki irtására alkalmazható tökéletesen (köszönhetően az ugró-támadó kombónak), eközben a droidokkal különböző szobákhoz nyithatjuk meg az utat. Ezen felül, az alap lézerpisztolyos karakterek is szuperek távolsági harc esetén. A Traveller's Tales nagyszerű munkát végzett ezen a téren! Minden karakterre szükséged lesz a továbbjutás érdekében.
Az „előre haladós" játékmenetnek és az átgondolt stratégiának köszönhetően a LEGO Star Wars nagyszerű szórakozást nyújt kicsiknek és nagyoknak egyaránt. De a karakterváltáson és az ajtónyitogatáson kívül tart még meglepetést a játék számunkra. A játék másik briliáns része a harc és a „kirakós játék" mechanizmusára építő feladatok keverése és az, hogy hogyan lehet egyúttal kihasználni a LEGO szót a játékban azáltal, hogy a játékosok építhessenek és pusztíthassanak is egyaránt. Az első rész rajongói biztosan emlékeznek még ezekre, a részekre, de a LEGO Star Wars II hozzá adott még pár dolgot a szinte tökéletes recepthez, hogy a logikai játékok még intenzívebbek és még gyorsabbak legyenek. Az egyik újdonság, hogy a nem-droid karakterek is képesek most már „legozni"(nem csak a Jedik), például, ez már több játékost bíztat arra, hogy erő-nélküli karaktereket használjanak.
Ha pedig a többjátékos játékokat csíped, akkor a LEGO Star Wars ezt is megadja neked. Mint a tavalyi részben is, The Original Trilogy engedélyezi a "Beugrom/ Kiugrom" két játékos coop mókát, melyet csak néhány megkötéssel ellensúlyoz a játék a megfelelő játékmenet megtartása érdekében. Fogd a kamerát és láss. A kamera kezelő rendszere is javult a játéknak, mely most már a karakterváltásnál kiközelít a játékosokról. Az új résszel megkaptuk az új (és izgalmas) karakterkészítőt is, mellyel saját készítésű LEGO karaktereinket küldhetjük a csatába. Sajnos, netes mókában nem vehetünk így részt barátainkkal.
Igazi újdonság?
Egy másik újdonsággal szolgáltat még a LEGO Star Wars II, amely eltűnteti a fárasztó egy-síkon mozgó járműves részeket. Most már a járművek szabadon irányíthatók, de megszabott berendezett területen és minden egyéb helyen, ahol hőseink megjártak (A Halálcsillag elleni támadás és a motoros rész az Endor-on, a Millennium Falcon aszteroidákon való üldözésén át a klasszikus Hoth csatáig. Minden irányítható jármű új egyedi különleges képességeket is kapott, mint például kikerülés, torpedók lövése, és kábel, mellyel bombákat húzogathatunk. Oh, és igen – és ezek a pályák is támogatják két játékos részvételét.
A birodalom visszavág…
Habár vicces, könnyen elérhető, és gazdag játékidővel rendelkezik (18 fejezet, 3 epizódban és emellett megnyitható rejtett pályákat is találunk), LEGO Star Wars unalmassá válik egy idő után. Emellett egy kicsit a nehézségi szinttel is gondok vannak. Habár van benne egy "fejlesztett AI" is, igazán soha sem nyújt elég kihívást. Az igazi kihívást a rejtett tárgyak megkeresése jelenti minden pályán. A másik negatív tényező lehet az is, hogy ha nem fog meg valamivel a játék, akkor egy idő után eléggé vontatottá válhat egyesek számára.
Igaz meg kell jegyeznem, hogy ezek a tényezők igazán nem hatnak a játékmenet részére. Néhány bosszantó képi hibán kívül, a LEGO Star Wars II nagyon szép lett – de az is igaz, hogy ezt mind csak az egyedi megjelenésének köszönheti. Habár ne verjen át a gyerekes megjelenítés. Ez a legegyedibb játék, melyre mostanában rátettem a kezemet. A humora (mely néha igazán „hangos kacaj" hangulatot hozott a szobámba) és a Csillagok Háborújának karaktereinek megjelenése és viselkedése is mind növeli a játék humor szintjét.
Zárószavak
A LEGO Star Wars II, mint az első rész, nagy részben a fiatal Csillagok Háborúja rajongóknak készült, akik könnyed videojátékkal szeretnék elütni az idejüket. Ebben a játékban az erőszak soha sem túl erőszakos, és a humora mindig vicces, és a játékmenet is szórakozatóra sikerült. Tudom-tudom egyszerűre sikerült egy kicsit, és azt is tudomásul veszem, hogy van benne pár gyermeteg hiba. De mindezen kívül ez a játék mindig is szórakoztató marad köszönhetően a magas újrajátszhatósági szintjének. Az év játéka címét elnyeri? Nem hiszem, de az év „Család Játéka" címét biztosan. "Az Erő legyen veletek, ifjú Padawanok!"
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.