A 21. század végén furcsa vírusszerű jelenség vette áldozatait az utcákon. Egyre több erőszak, egyre durvább bűnözés jelent meg világszerte, senki sem tudta hogy miért. Tudósok ezrei dolgoztak a kérdésen és végül Dr. Rockstar rájött a megoldásra.
A több mint egy évszázados számítógépes játék a GTA hibás mindenért. Rájött hogy minden emberben létezik egy „gén C" nevű gén (C mint Crime, bűnözés), ami azért felelős, hogy mennyire képes valaki beilleszkedni a társadalomba. A GTA játék hosszú-hosszú éveken keresztül mérgezte a gyerekek és azok gyerekeinek az elméjét ami miatt létrejött egy új tökéletes bűnöző társadalom. A gén C mindenkiben jelen van, mindenkin eluralkodott, még a rend őrein is. Éppen ezért volt szükség egy új ügynökség létrehozására, amely olyan embereket alkalmazna, akik szabadok mindenfajta genetikai befolyástól, sőt test és érzékszerveik még fel is tunningolhatóak, ezzel szinte istenekké téve őket. Ekkor született meg az Agency Crackdown és elindult a GTA bűnözők kitakarítása szeretett földünkről…
No igen. Gondolom rájöttetek, hogy ez nem az eredeti sztori, de mivel az eredeti még ennél is gyengébb ezért gondoltam kitalálok én magam egyet, és hogy miért pont GTA? Azért mert egy újabb GTA klónnal van ezúttal is dolgunk. A Saint's Row egyenes ági leszármazott klónja volt a nagy királynak. Míg a Crackdown gondolt egy merészet és a másik oldalról közelítette meg a kérdést. Mi lenne akkor, ha nem egy brutális vadállat bűnözővel kéne nyomulnia a kedves delikvensnek, hanem egy brutális vadállat rendőrrel. Pontosabban fogalmazva békecsinálóval (peacemaker). A Crackdown alapötlete egyszerű; vegyünk egy nagy várost, rakjunk bele egy csomó bűnözőt, pár sikoltozó embert, jópár küldetést, sok-sok szabadságot és meg is van a játékunk. Külön pikantériának számít, hogy rengeteg karakter közül választhatunk majd, akik remélhetőleg nem csak a külsejükben lesznek mások, hanem a képességeikben is.
A másik szupi dolog meg az, hogy békegyártó henteseink rendesen fel vannak szerelkezve bionikus alkatrészekkel, amik szerencsére nem tudnak elrozsdásodni, viszont minket hihetetlenül istenszerűvé tesznek. Hatalmasakat tudunk ugrani, jó magasról le tudunk zuhanni, majd a végén egy mátrixos érkezés után be is reped alattunk a beton… cool! Egyre nagyobb tárgyakat, embereket, később kocsikat is fel tudunk emelni és jó messze eldobni. Princesen falramászunk, ugrálunk, egyre gyorsabban futunk. Természetesen a San Andreas után már bűn lenne kihagyni a kisebb RPG elemeket egy ilyen stuffból, úgyhogy itt is találkozni fogunk szám szerint 5 alapképességgel, amik akkor fejlődnek, ha használjuk őket. Míly csoda! Illetve léteznek kéken világító nagy kérdőjelek jól eldugott helyeken (összesen 600db), amiket ha felszedünk véletlenszerűen növelik mindegyik képességünket. A képességeink a következők:
Akrobatika – ez azért felelős, hogy milyen gyorsan tudunk futni, milyen magasra tudunk ugrani és hogy milyen magasról tudunk komolyabb sérülés nélkül leesni.
Vezetés – ez természetesen a vezetési képességeinket növeli, amit úgy tudunk elérni ha bűnözőket ütögetünk el valami verdával. Minél magasabb ez a szint annál könnyebben és gyorsabban tudunk vezetni egy autót, a reflexeink növekedésével a vezetés „öröme" is nagyobb lesz.
Robbanószerek – ezzel a gránátok, bombák hatásköre és ereje növelhető. A gránátok nagyon hasznosak, használjuk őket bőszen és sűrűn.
Erő – ez azért felelős hogy milyen erővel tudjuk lerugdosni az embereket és hogy milyen nehéz cuccokat tudunk megemelni. Illetve a megemelt cuccokat milyen messze tudjuk eldobni.
Fegyverek – ez a képességünk növeli a célzó tudásunkat, illetve a használt fegyverek hatékonyságát.
Röviden ez az 5 alap képességünk van, amiket folyamatosan fejlesztve egyre inkább fogunk hasonlítani szupermanhez mint valami egyszerű kis zsernyákhoz. A játékban fellelhetőek úgynevezett ügynökségi feltöltő pontok, amiket ha elfoglalunk, akkor nem csak, hogy feltölthetjük készleteinket, hanem gyorsan, pillanatok alatt utazni tudunk ezek között a pontok között. Ide írnám le, hogy ha találunk egy olyan fegyvert, amit később mi is használni szeretnénk, akkor vegyük fel, vigyük el egy ilyen pontba és onnantól fogva mindig választható lesz már.
Sokan azt várják a legjobban a Crackdownban, hogy hatalmas szabadságot fog nyújtani nekik a gamma. Azt kell, hogy mondjam a szabadságérzésemmel valóban nem volt semmi gond. Egyik alkalommal beleesetem a vízbe azt hittem, hogy hello ennyi volt, aztán kiderült hogy szuperügynökünk csodával határos módón tud úszni. Tekintettel arra, hogy Pókember sem tudott a játék második részében igencsak megörültem ennek a dolognak. Olyannyira tudunk úszni, hogy akár negyed órán keresztül úszkálva átúszhatunk a szomszédos szigetre is, szóval ez zsírul meg lett csinálva az már egyszer biztos.
Pro és Contra
Igaz csak a demót volt idáig módom letesztelni, de azért ez is erősen segített abban, hogy képet alkothassak róla. A játék grafikája nagyon különleges és egyedi, olyan mintha egybe gyúrnánk a Jet Set Radio régi XBoxos nagy slágert és a Scanner Darkly című filmet. Vegyítve vannak benne a rajzolt elemek a szemet gyönyörködtető shader effektekkel. Eleinte egy kicsit fura volt de aztán már fel tudtam fedezni benne a készítői zsenialitást. Nem tetszett hogy annak ellenére, hogy fejlődnek a képességeink igazán látványos különbséget nem fogunk észlelni. Igaz hogy magasabbra ugrunk meg minden, de például semmit sem fognak változni a harci képességeink. Ez azt jelenti, hogy végig csak azt a két rúgást fogjuk tudni produkálni, amit eleinte. Lehet, hogy ez meg fog változni a teljes változatban, de félek hogy nem. A játék menete nekem egy kicsit monoton volt, ne értsetek félre halálosan nagy királyság pusztítani a rengeteg bűnözőt, a szabadságérzésünk tényleg nagyon király, de valahogy egyhangú volt nekem az egész, pedig még időkorlát is volt a demóban, tehát nem napokig nyomtam zsinórban.
Valahogy a nagy előd a GTA nem véletlenül olyan sikeres. Van benne valami, amit NEM lehet utánozni. Sokaknak viszont nagy húzóerő lesz a megvásárlásban a Halo3 béta teszt elérés, ami jár a játékhoz. Bevallom én is gondolkodóba estem, de azért az embernek jól meg kell gondolnia, hogy mit vesz meg 17 rugóért. Főleg amikor ilyen nagy a felhozatal. Szóval GTA fanatikusoknak csak ajánlani tudom, mivel szórakoztató, színes kis folt lesz az új rész előtt. De a hétköznapi gamernek sokkal inkább azt tanácsolom, hogy várjon egy hónapot és vegye meg a GRAW2-őt vagy a C&C3-at. Persze aki el van eresztve rendesen, az semmiképpen se hagyja ki, mert jópofa kis stuff ez… de semmi több!
No igen. Gondolom rájöttetek, hogy ez nem az eredeti sztori, de mivel az eredeti még ennél is gyengébb ezért gondoltam kitalálok én magam egyet, és hogy miért pont GTA? Azért mert egy újabb GTA klónnal van ezúttal is dolgunk. A Saint's Row egyenes ági leszármazott klónja volt a nagy királynak. Míg a Crackdown gondolt egy merészet és a másik oldalról közelítette meg a kérdést. Mi lenne akkor, ha nem egy brutális vadállat bűnözővel kéne nyomulnia a kedves delikvensnek, hanem egy brutális vadállat rendőrrel. Pontosabban fogalmazva békecsinálóval (peacemaker). A Crackdown alapötlete egyszerű; vegyünk egy nagy várost, rakjunk bele egy csomó bűnözőt, pár sikoltozó embert, jópár küldetést, sok-sok szabadságot és meg is van a játékunk. Külön pikantériának számít, hogy rengeteg karakter közül választhatunk majd, akik remélhetőleg nem csak a külsejükben lesznek mások, hanem a képességeikben is.
A másik szupi dolog meg az, hogy békegyártó henteseink rendesen fel vannak szerelkezve bionikus alkatrészekkel, amik szerencsére nem tudnak elrozsdásodni, viszont minket hihetetlenül istenszerűvé tesznek. Hatalmasakat tudunk ugrani, jó magasról le tudunk zuhanni, majd a végén egy mátrixos érkezés után be is reped alattunk a beton… cool! Egyre nagyobb tárgyakat, embereket, később kocsikat is fel tudunk emelni és jó messze eldobni. Princesen falramászunk, ugrálunk, egyre gyorsabban futunk. Természetesen a San Andreas után már bűn lenne kihagyni a kisebb RPG elemeket egy ilyen stuffból, úgyhogy itt is találkozni fogunk szám szerint 5 alapképességgel, amik akkor fejlődnek, ha használjuk őket. Míly csoda! Illetve léteznek kéken világító nagy kérdőjelek jól eldugott helyeken (összesen 600db), amiket ha felszedünk véletlenszerűen növelik mindegyik képességünket. A képességeink a következők:
Akrobatika – ez azért felelős, hogy milyen gyorsan tudunk futni, milyen magasra tudunk ugrani és hogy milyen magasról tudunk komolyabb sérülés nélkül leesni.
Vezetés – ez természetesen a vezetési képességeinket növeli, amit úgy tudunk elérni ha bűnözőket ütögetünk el valami verdával. Minél magasabb ez a szint annál könnyebben és gyorsabban tudunk vezetni egy autót, a reflexeink növekedésével a vezetés „öröme" is nagyobb lesz.
Robbanószerek – ezzel a gránátok, bombák hatásköre és ereje növelhető. A gránátok nagyon hasznosak, használjuk őket bőszen és sűrűn.
Erő – ez azért felelős hogy milyen erővel tudjuk lerugdosni az embereket és hogy milyen nehéz cuccokat tudunk megemelni. Illetve a megemelt cuccokat milyen messze tudjuk eldobni.
Fegyverek – ez a képességünk növeli a célzó tudásunkat, illetve a használt fegyverek hatékonyságát.
Röviden ez az 5 alap képességünk van, amiket folyamatosan fejlesztve egyre inkább fogunk hasonlítani szupermanhez mint valami egyszerű kis zsernyákhoz. A játékban fellelhetőek úgynevezett ügynökségi feltöltő pontok, amiket ha elfoglalunk, akkor nem csak, hogy feltölthetjük készleteinket, hanem gyorsan, pillanatok alatt utazni tudunk ezek között a pontok között. Ide írnám le, hogy ha találunk egy olyan fegyvert, amit később mi is használni szeretnénk, akkor vegyük fel, vigyük el egy ilyen pontba és onnantól fogva mindig választható lesz már.
Sokan azt várják a legjobban a Crackdownban, hogy hatalmas szabadságot fog nyújtani nekik a gamma. Azt kell, hogy mondjam a szabadságérzésemmel valóban nem volt semmi gond. Egyik alkalommal beleesetem a vízbe azt hittem, hogy hello ennyi volt, aztán kiderült hogy szuperügynökünk csodával határos módón tud úszni. Tekintettel arra, hogy Pókember sem tudott a játék második részében igencsak megörültem ennek a dolognak. Olyannyira tudunk úszni, hogy akár negyed órán keresztül úszkálva átúszhatunk a szomszédos szigetre is, szóval ez zsírul meg lett csinálva az már egyszer biztos.
Pro és Contra
Igaz csak a demót volt idáig módom letesztelni, de azért ez is erősen segített abban, hogy képet alkothassak róla. A játék grafikája nagyon különleges és egyedi, olyan mintha egybe gyúrnánk a Jet Set Radio régi XBoxos nagy slágert és a Scanner Darkly című filmet. Vegyítve vannak benne a rajzolt elemek a szemet gyönyörködtető shader effektekkel. Eleinte egy kicsit fura volt de aztán már fel tudtam fedezni benne a készítői zsenialitást. Nem tetszett hogy annak ellenére, hogy fejlődnek a képességeink igazán látványos különbséget nem fogunk észlelni. Igaz hogy magasabbra ugrunk meg minden, de például semmit sem fognak változni a harci képességeink. Ez azt jelenti, hogy végig csak azt a két rúgást fogjuk tudni produkálni, amit eleinte. Lehet, hogy ez meg fog változni a teljes változatban, de félek hogy nem. A játék menete nekem egy kicsit monoton volt, ne értsetek félre halálosan nagy királyság pusztítani a rengeteg bűnözőt, a szabadságérzésünk tényleg nagyon király, de valahogy egyhangú volt nekem az egész, pedig még időkorlát is volt a demóban, tehát nem napokig nyomtam zsinórban.
Valahogy a nagy előd a GTA nem véletlenül olyan sikeres. Van benne valami, amit NEM lehet utánozni. Sokaknak viszont nagy húzóerő lesz a megvásárlásban a Halo3 béta teszt elérés, ami jár a játékhoz. Bevallom én is gondolkodóba estem, de azért az embernek jól meg kell gondolnia, hogy mit vesz meg 17 rugóért. Főleg amikor ilyen nagy a felhozatal. Szóval GTA fanatikusoknak csak ajánlani tudom, mivel szórakoztató, színes kis folt lesz az új rész előtt. De a hétköznapi gamernek sokkal inkább azt tanácsolom, hogy várjon egy hónapot és vegye meg a GRAW2-őt vagy a C&C3-at. Persze aki el van eresztve rendesen, az semmiképpen se hagyja ki, mert jópofa kis stuff ez… de semmi több!
Kapcsolódó cikkek
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.