Vadi új játékon dolgozik a LucasArts és a MechAssault sorozatot jegyző Day 1 Studios. A Fracture kizárólag Playstation 3 és Xbox 360 konzolra készül, forradalmi megoldásainak köszönhetően pedig várhatóan igazi blockbuster lesz… csak győzzük kivárni a 2008. júliusi megjelenést.
A 2100-as évek közepén valóra válik a globális felmelegedésről szőtt minden sötét jóslat. A sarki jégsapkák megolvadnak, a világot hatalmas szökőár önti el. A „The Great Flood"-ként emlegetett ár végigsöpör az egész planétán, több millió áldozatot szedve. Az Egyesült Államokbeli Mississippi folyó kilép a medréből, elpusztítva az ország teljes középső felét. A kormány megszűnik létezni, a világot a félelem, a káosz és a rettegés uralja. Észak-Amerika a természeti csapás következményeként két félre bomlik, az így létrejött nemzetek pedig egymást okolják a tragédia bekövetkezéséért.
A keleti partot Atlantic Alliance-nek nevezik el a kormányzók, ők az Európai Unió támogatását élvezik. Megmenekülésük egy közel 150 éves titkos kibernetikai projektnek köszönhető, amit az öreg kontinens mérnökeivel közösen fejlesztettek ki. A kísérletek lehetővé tették, hogy a robottechnológiát felhasználva pótolják az ember bármely szervét. Az Egyesült Államok nyugati partja a Republic of Pacifica nevet veszi fel, ők az ázsiai országokkal szövetkezve genetikai eljárásokkal újra tudják alkotni az emberi DNS-t, ennek köszönhetően szinte bármilyen betegséget, vagy sérülést meg tudnak gyógyítani. A cél közös, újra be kell népesíteni a Földet, de vajon melyik megoldást válassza a világ? Melyik fél lesz a planéta újjászületésének szülőatyja? A komoly gazdasági és etikai kérdés hamar ellenszenvbe csap át, csak egy cérnaszálon múlik, hogy ne essen egymásnak a két fél.
2161-ben bekövetkezik az, amitől mindenki retteg. Az Atlantic Alliance ügynökségének jelentése szerint a Republic of Pacifica hatalmas fegyverkezésbe kezdett a kiszáradt San Francisco Bay-nél. Az új elnök azonnal megelőző támadást rendel el, és lebombázzák a teljes területet. Döntése teljesen megváltoztatja a világot. A két fél egymásnak esik, a korábban gyógyításra használt technológiákat pedig mindkét nemzet a harcászatban kezdi el alkalmazni. Az Atlantic Alliance robottechnológiával teszi erősebbé katonáit, a Republic of Pacifica pedig génmanipulációval kölcsönöz különleges erőt embereinek. A harag és az egymástól való rettegés lehetetlenné teszi a békét, és kitör az újabb nagy világháború.
A játékban Mason Briggs-t alakítjuk majd, ő az Atlantic Alliance egyik különlegesen kiképzett elitkatonája. Izmos, keménykötésű legény, sérója a klasszikus tengerészgyalogos divatot követi, felszerelései között pedig a legtöbb modern kütyü megtalálható. Fegyverarzenáljának egyik legkülönlegesebb darabja a „vortex" gránát, melynek felrobbanása után olyan különleges erőtér alakul ki a detonáció helyszínén, ami magába szippant mindent maga körül. Ilyen és ehhez hasonló szuper-stukkerekkel veszi fel a harcot a Republic of Pacifica génmanipulált, különleges képességekkel rendelkező katonái ellen. A két fél technológiája izgalmas játékmenetet ígér. A különleges erők csapnak össze a legmodernebb harcászati megoldásokkal, óriási csatatérré változtatva a világot.
Briggs egy másik szuperfegyvere a „terrain-deforming" gránát, melyet többféleképpen is ki lehet majd használni a játékmenet során. Felrobbanása után hatalmas krátert üt a földbe, így nem csak az ellenfelek tizedelésére ideális, de akkor is hasznát vesszük majd, ha például egy földalatti katonai központba kell betörnünk. Ha az ellenség bázisát hatalmas falak veszik körbe, akkor elhajítva pár ilyen cuccot alagutat áshatunk a betonkerítés alatt. Nem lesz könnyű elakadni a játékban, hiszen ezzel bárhol utat robbanthatunk majd magunknak.
A grafika igencsak impozáns, a kinézetre nem sok panaszunk lesz majd. A külső területek egytől-egyik részletesen ki lesznek dolgozva, a szél lengeti majd a faágakat és a füvet, a felszínromboló gránát pedig akkora detonációkat okoz majd, hogy öröm lesz nézni a több száz méterre repülő földkupacokat. A vortex robbanásakor gyönyörű kék fényeffektek színesítik majd a tájat, az erőtér által gerjesztett tornádó pedig rongybabaként dobálja majd az ellenség katonáit. A robbanások alatt hatalmas sziklák szállnak majd az égbe, azonnali halált okozva bárkinek, aki alájuk áll. A játékmenet pergős és akciódús lesz, egy percre sem lehet majd megállni, folyamatos támadás alatt leszünk. Reméljük ez nem csap át monoton vérengzésbe, de mi bízunk a Day 1 Studios programozóiban, hogy folyamatosan fenn tudják tartani az izgalmakat, és a játékosok érdeklődését.
A srácok jegyzik a FEAR PS3-as és Xbox 360-as verzióit is, úgyhogy garantálható a konzolok erejének maximális kihasználása. A játékot mozgató motorról nem sok információnk van, de annyi biztos, hogy az Xbox 360 az elsődleges célpontja, így nem kell attól tartani, hogy a hajszálnyival erősebb felépítésű Playstation 3 konzolon szebb lesz a látvány. A játék támogatja majd az 5.1-es Dolby Surround rendszereket, és a 720p-s HDTV-ket is – bár ez ma alapkövetelmény minden nextgen játéknál.
A megjelenés 2008. nyarán lesz esedékes, a LucasArts sajnos nem készíttet belőle PC-s verziót. Persze elképzelhető, hogy a jövőben mégis lesz átirat, de az tuti, hogy sokat fog késni a konzolos verziókhoz képest. Ideje tehát beszerezni egy nextgen masinát, mert nagyon úgy tűnik, hogy a jövőben már ezek fogják szolgáltatni a legjobb játékokat. Ha valami új infómorzsa érkezik a játékról, akkor a hírek között azonnal közzé tesszük majd, úgyhogy ne feledkezzetek meg a Gamekapocsról!
A keleti partot Atlantic Alliance-nek nevezik el a kormányzók, ők az Európai Unió támogatását élvezik. Megmenekülésük egy közel 150 éves titkos kibernetikai projektnek köszönhető, amit az öreg kontinens mérnökeivel közösen fejlesztettek ki. A kísérletek lehetővé tették, hogy a robottechnológiát felhasználva pótolják az ember bármely szervét. Az Egyesült Államok nyugati partja a Republic of Pacifica nevet veszi fel, ők az ázsiai országokkal szövetkezve genetikai eljárásokkal újra tudják alkotni az emberi DNS-t, ennek köszönhetően szinte bármilyen betegséget, vagy sérülést meg tudnak gyógyítani. A cél közös, újra be kell népesíteni a Földet, de vajon melyik megoldást válassza a világ? Melyik fél lesz a planéta újjászületésének szülőatyja? A komoly gazdasági és etikai kérdés hamar ellenszenvbe csap át, csak egy cérnaszálon múlik, hogy ne essen egymásnak a két fél.
2161-ben bekövetkezik az, amitől mindenki retteg. Az Atlantic Alliance ügynökségének jelentése szerint a Republic of Pacifica hatalmas fegyverkezésbe kezdett a kiszáradt San Francisco Bay-nél. Az új elnök azonnal megelőző támadást rendel el, és lebombázzák a teljes területet. Döntése teljesen megváltoztatja a világot. A két fél egymásnak esik, a korábban gyógyításra használt technológiákat pedig mindkét nemzet a harcászatban kezdi el alkalmazni. Az Atlantic Alliance robottechnológiával teszi erősebbé katonáit, a Republic of Pacifica pedig génmanipulációval kölcsönöz különleges erőt embereinek. A harag és az egymástól való rettegés lehetetlenné teszi a békét, és kitör az újabb nagy világháború.
A játékban Mason Briggs-t alakítjuk majd, ő az Atlantic Alliance egyik különlegesen kiképzett elitkatonája. Izmos, keménykötésű legény, sérója a klasszikus tengerészgyalogos divatot követi, felszerelései között pedig a legtöbb modern kütyü megtalálható. Fegyverarzenáljának egyik legkülönlegesebb darabja a „vortex" gránát, melynek felrobbanása után olyan különleges erőtér alakul ki a detonáció helyszínén, ami magába szippant mindent maga körül. Ilyen és ehhez hasonló szuper-stukkerekkel veszi fel a harcot a Republic of Pacifica génmanipulált, különleges képességekkel rendelkező katonái ellen. A két fél technológiája izgalmas játékmenetet ígér. A különleges erők csapnak össze a legmodernebb harcászati megoldásokkal, óriási csatatérré változtatva a világot.
Briggs egy másik szuperfegyvere a „terrain-deforming" gránát, melyet többféleképpen is ki lehet majd használni a játékmenet során. Felrobbanása után hatalmas krátert üt a földbe, így nem csak az ellenfelek tizedelésére ideális, de akkor is hasznát vesszük majd, ha például egy földalatti katonai központba kell betörnünk. Ha az ellenség bázisát hatalmas falak veszik körbe, akkor elhajítva pár ilyen cuccot alagutat áshatunk a betonkerítés alatt. Nem lesz könnyű elakadni a játékban, hiszen ezzel bárhol utat robbanthatunk majd magunknak.
A grafika igencsak impozáns, a kinézetre nem sok panaszunk lesz majd. A külső területek egytől-egyik részletesen ki lesznek dolgozva, a szél lengeti majd a faágakat és a füvet, a felszínromboló gránát pedig akkora detonációkat okoz majd, hogy öröm lesz nézni a több száz méterre repülő földkupacokat. A vortex robbanásakor gyönyörű kék fényeffektek színesítik majd a tájat, az erőtér által gerjesztett tornádó pedig rongybabaként dobálja majd az ellenség katonáit. A robbanások alatt hatalmas sziklák szállnak majd az égbe, azonnali halált okozva bárkinek, aki alájuk áll. A játékmenet pergős és akciódús lesz, egy percre sem lehet majd megállni, folyamatos támadás alatt leszünk. Reméljük ez nem csap át monoton vérengzésbe, de mi bízunk a Day 1 Studios programozóiban, hogy folyamatosan fenn tudják tartani az izgalmakat, és a játékosok érdeklődését.
A srácok jegyzik a FEAR PS3-as és Xbox 360-as verzióit is, úgyhogy garantálható a konzolok erejének maximális kihasználása. A játékot mozgató motorról nem sok információnk van, de annyi biztos, hogy az Xbox 360 az elsődleges célpontja, így nem kell attól tartani, hogy a hajszálnyival erősebb felépítésű Playstation 3 konzolon szebb lesz a látvány. A játék támogatja majd az 5.1-es Dolby Surround rendszereket, és a 720p-s HDTV-ket is – bár ez ma alapkövetelmény minden nextgen játéknál.
A megjelenés 2008. nyarán lesz esedékes, a LucasArts sajnos nem készíttet belőle PC-s verziót. Persze elképzelhető, hogy a jövőben mégis lesz átirat, de az tuti, hogy sokat fog késni a konzolos verziókhoz képest. Ideje tehát beszerezni egy nextgen masinát, mert nagyon úgy tűnik, hogy a jövőben már ezek fogják szolgáltatni a legjobb játékokat. Ha valami új infómorzsa érkezik a játékról, akkor a hírek között azonnal közzé tesszük majd, úgyhogy ne feledkezzetek meg a Gamekapocsról!
Kapcsolódó cikk
"a LucasArts sajnos nem készíttet belőle PC-s verziót"
:)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.