Colin McRae: DIRT Játékteszt Xbox 360 konzolon
- Írta: Daks
- 2007. július 4.
Link másolása
Értékelés
9.8
Ha autós játékról van szó, akkor halál biztos, hogy a Codemasters nem okoz csalódást. Ha már Colin McRae neve is feltűnik, az egyenlő a minőségi, igényes sárdagasztással. Jelen esetben ez az állítás teljesen helytálló, a Dirt ugyanis olyan piszok jóra sikerült, hogy alig találunk rá illő pozitív jelzőt.
Sokféle praktikus bevezetőt lehetne ide írni, ám a fecsegést most félredobva inkább lássuk mit is kapunk, ha elindítjuk a játékot. Lemez be, rövid töltés, és itt az első hatalmas pofozás, az intró. Egy pár perces videó montázsban megleshetjük, milyen játékmódok várnak ránk, és milyen is maga a Colin McRae életérzés. Pergő képkockák, homok, sár és persze gyönyörű autók, 6000-es fordulaton húzatva őket a legzordabb körülmények között. Aki ezek után azt meri mondani, hogy uncsi a játék, az ássa el magát és vásárolja meg a Sims hetvennyolcadik kiegészítőjét is.
A második nagy meglepetés a menü. Az állunk leesik már itt is, pedig még nem is láttuk futni a játékot. A térbe forgatott menüpontok lebegnek a semmiben, a kamera ide-oda villámzoomol a lehetőségek között, alatta pedig izgalmas, léleknyomorgató muzsika szól. Az első kínálatban van Career, Championhip, Rally World (vagyis Single Race), Multiplayer, Options, History és Extras. Az első párat nem kell bemutatni, a szokásos kínálat van bennük, az utolsó kettő viszont igencsak érdekes. A History-ban megleshetjük, hogy milyen autókat szereztünk eddig, valamint átböngészhetjük a statisztikánkat. Stat amúgy a töltőképernyőn is megjelenik, amolyan random módon pofozva minket teljesítményünk számadataival. Itt megnézhetjük, hogy hány versenyt futottunk eddig, mennyit nyertünk, mennyi az átlagsebességünk, hány percet vezettünk már, milyen trükköket csináltunk (legnagyobb ugrás, leghosszabb slide), valamint hányszor törtük össze az autót, továbbá mik a kedvenc járgányaink és pályáink. Érdekes és hasznos kis ficsőr, nekünk nagyon bejött. Az Extras menüpont ennyire már nem nagy cucc, itt a végfelhasználói szerződésen kívül csak az unlockolt videók várnak ránk. Nah félre mindennel, lássuk a játékmódokat, a járgányokat, és a pályákat!
Összesen kilencféle versenytípus közül választhatunk, gyakorlatilag van minden, ami súrolja a rallyversenyzés fogalmát. Van sima időre menő furikázás, mehetünk ellenfelek ellen, sőt még 1v1 mód is akad – csak hogy ne fárasszunk senkit az olyan idegen szakkifejezésekkel, mint a CORR, a Rallycross, vagy a Rally Raid. Versenyezhetünk nyitott vagy zárt pályán, és választhatunk, hogy rallyautót, terepjárót, buggyt, kamiont, vagy klasszikus autót akarunk-e hajtani. Nem könnyű felsorolni a felhozatalt, a lehetőségek tárháza ugyanis szinte határtalan.
A járgányok felhozatala igencsak kellemesre sikeredett. A négy kerék meghajtású autók között akad 207, Grande Punto, Lancer, Impreza, 307, C4 és R4. Ennél kisebb osztály az első kerekűeké, itt C2, Corsa, Clio és Swift várja a száguldani vágyókat. A hátsó kerekesek közt van Fiat 131, Stratos, Escort, New Stratos és Maxi 5. A klasszikus osztályban mindent megtalálunk, mely ifjú korunk nagy sztárja volt, itt van Lancia Delta, Impreza II és Celica is. A Rallycross Supercar osztályba a Xsara és a Saab 9-3 került, a Rallycross Modified-ba a Lotus Exige és az Audi TT, a Rally Raid T1-be pedig az X3, a Dakar-os Nissan, az L200, a Pajero, a Warrior és a Taureg. Kamionok közt van Freightliner Century Class S/T, Kenworth T2000, Kamaz és MAN, a CORR Pro 4 osztályban Chevrolet Silverado és Toyota Tundra, a Hillclimb-ban pedig Quattro S1, Mitsubishi FTO, 405, Suzuki Escudo, Celica, valamint Tacoma. Az autók sora itt még nem ért véget, ugyanis ott vannak még a buggyk, melyek szintén előkelő szerepet kaptak a játékban.
Végigolvasni is nehéz a listát, van bőven választék. A pályák hasonlóan izgalmasak, a világ legnagyobb és leghíresebb rallyútvonalai mind belekerültek a játékba. Száguldozhatunk a kopár amerikai hegyekben, a saras és esős brit földutakon, a homokos ausztrál szavannán, a minőségi aszfalttal borított japán utakon, az erdős Alpokban, meg még megannyi helyen, amit csak el tudunk képzelni egy adrenalinnal telepumpált őrült futamhoz.
A végleges verzió a demónál sokkal jobb lett, pedig azt is ott dicsértük, ahol értük. A grafika egyszerűen csodálatos, minden a helyén van, az autók gyönyörűek, szépen kidolgozottak, valósághűen koszolódnak, és nem utolsó sorban profin törnek. Minden gyönyörű rajtuk, nincs egy részlet, mely ne lenne a végletekig kidolgozva. Külön öröm, hogy van belső nézet is, melyben magát a kormányt és a műszerfalat látjuk, az ott lévő működő kijelzőkkel és egyéb berendezésekkel. A pályák fantasztikusak, az aszfalton még a rücskök is látszanak, a fák igazi kinézetűek, az aljnövényzet pedig még sosem látott részletességgel lett kidolgozva. A fű nem egy maszatos textúra, igazi szálakból áll, a virágok, a kaktuszok, a gabona, és minden, ami csak megterem a természetben olyan igazinak hat, mintha egy igényes animációs filmet néznénk. Na ezek a részletek persze csak maximum grafika mellett, egy bika géppel láthatóak igazán, de az se rossz ötlet, ha Xbox 360 konzolra szerezzük meg a játékot.
Visszajátszáskor belassíthatjuk a képet, ilyenkor páratlan látványt nyújt a játék, főleg ha sikerül elkapnunk egy-egy szebb előzést vagy ugratást. A látnivalókat sokáig dicsérhetnénk még, megemlíthetnénk például a vizes utakon felfröccsenő sár szépségét, vagy magának az esőnek a realisztikusságát. Valószínűleg már ebből is érzitek, hogy a grafikáért odavagyunk, így lassan tovább is léphetünk egy másik témára.
Az irányítást nagyon eltalálták a készítők. Nem annyira arcade, mint a Need for Speed, de annyira se szimulátoros, mint mondjuk a Forza Motorsport 2. Az arany középutat választották, a játékosoknak itt ügyelniük kell, hogy ne sodródjanak ki a kanyarokban, de nem is kell azokat 30-cal bevenni. A sebességet hasonlóan jól eltalálták, az egész verseny egy óriási, adrenalinnal túlfűtött pörgés, ahol nincs megállás. Az autók szakítanak, kicsit talán jobban is, mint a valóságban, de éppen ez az, amitől nem fullad unalomba a játék.
A teszt végére érve még gyorsan említsük meg a hangokat, és az egyéb, egyik bekezdésbe sem illő részleteket. Füleink nem fognak ketté állni, ha felhangosítjuk a hangfalakat, a Dirt hangjai ugyanis remekül el lettek találva. A kocsik motorzaja az eredeti autókéról lett bedigitalizálva, hangerejük pedig éppen optimális, semmit sem elnyomó, de mégis ércesen jelenlévő. A multiplayer is nagyon jó, igazán élvezetes lenyomni pár meccset az internetes haverokkal. Kár viszont, hogy nincs osztott képernyős játékmód, jó lett volna, ha ezt nem spórolják ki belőle.
Summa summarum, az egész játék úgy ahogy van tökéletes. Persze-persze azért bele lehet kötni itt-ott, de nincs semmi olyan, ami nagyon lehúzná az értékelő pontokat. A maximális 10-es pontszámot nem éri el, azt a Duke Nukem: Forever-nek tartogatjuk, de ez is mindenképpen előkelő teljesítmény. Éljen a Dirt, éljen a Codemasters, éljen a rallyvilág, hajrá Colin McRae!
A második nagy meglepetés a menü. Az állunk leesik már itt is, pedig még nem is láttuk futni a játékot. A térbe forgatott menüpontok lebegnek a semmiben, a kamera ide-oda villámzoomol a lehetőségek között, alatta pedig izgalmas, léleknyomorgató muzsika szól. Az első kínálatban van Career, Championhip, Rally World (vagyis Single Race), Multiplayer, Options, History és Extras. Az első párat nem kell bemutatni, a szokásos kínálat van bennük, az utolsó kettő viszont igencsak érdekes. A History-ban megleshetjük, hogy milyen autókat szereztünk eddig, valamint átböngészhetjük a statisztikánkat. Stat amúgy a töltőképernyőn is megjelenik, amolyan random módon pofozva minket teljesítményünk számadataival. Itt megnézhetjük, hogy hány versenyt futottunk eddig, mennyit nyertünk, mennyi az átlagsebességünk, hány percet vezettünk már, milyen trükköket csináltunk (legnagyobb ugrás, leghosszabb slide), valamint hányszor törtük össze az autót, továbbá mik a kedvenc járgányaink és pályáink. Érdekes és hasznos kis ficsőr, nekünk nagyon bejött. Az Extras menüpont ennyire már nem nagy cucc, itt a végfelhasználói szerződésen kívül csak az unlockolt videók várnak ránk. Nah félre mindennel, lássuk a játékmódokat, a járgányokat, és a pályákat!
Összesen kilencféle versenytípus közül választhatunk, gyakorlatilag van minden, ami súrolja a rallyversenyzés fogalmát. Van sima időre menő furikázás, mehetünk ellenfelek ellen, sőt még 1v1 mód is akad – csak hogy ne fárasszunk senkit az olyan idegen szakkifejezésekkel, mint a CORR, a Rallycross, vagy a Rally Raid. Versenyezhetünk nyitott vagy zárt pályán, és választhatunk, hogy rallyautót, terepjárót, buggyt, kamiont, vagy klasszikus autót akarunk-e hajtani. Nem könnyű felsorolni a felhozatalt, a lehetőségek tárháza ugyanis szinte határtalan.
A járgányok felhozatala igencsak kellemesre sikeredett. A négy kerék meghajtású autók között akad 207, Grande Punto, Lancer, Impreza, 307, C4 és R4. Ennél kisebb osztály az első kerekűeké, itt C2, Corsa, Clio és Swift várja a száguldani vágyókat. A hátsó kerekesek közt van Fiat 131, Stratos, Escort, New Stratos és Maxi 5. A klasszikus osztályban mindent megtalálunk, mely ifjú korunk nagy sztárja volt, itt van Lancia Delta, Impreza II és Celica is. A Rallycross Supercar osztályba a Xsara és a Saab 9-3 került, a Rallycross Modified-ba a Lotus Exige és az Audi TT, a Rally Raid T1-be pedig az X3, a Dakar-os Nissan, az L200, a Pajero, a Warrior és a Taureg. Kamionok közt van Freightliner Century Class S/T, Kenworth T2000, Kamaz és MAN, a CORR Pro 4 osztályban Chevrolet Silverado és Toyota Tundra, a Hillclimb-ban pedig Quattro S1, Mitsubishi FTO, 405, Suzuki Escudo, Celica, valamint Tacoma. Az autók sora itt még nem ért véget, ugyanis ott vannak még a buggyk, melyek szintén előkelő szerepet kaptak a játékban.
Végigolvasni is nehéz a listát, van bőven választék. A pályák hasonlóan izgalmasak, a világ legnagyobb és leghíresebb rallyútvonalai mind belekerültek a játékba. Száguldozhatunk a kopár amerikai hegyekben, a saras és esős brit földutakon, a homokos ausztrál szavannán, a minőségi aszfalttal borított japán utakon, az erdős Alpokban, meg még megannyi helyen, amit csak el tudunk képzelni egy adrenalinnal telepumpált őrült futamhoz.
A végleges verzió a demónál sokkal jobb lett, pedig azt is ott dicsértük, ahol értük. A grafika egyszerűen csodálatos, minden a helyén van, az autók gyönyörűek, szépen kidolgozottak, valósághűen koszolódnak, és nem utolsó sorban profin törnek. Minden gyönyörű rajtuk, nincs egy részlet, mely ne lenne a végletekig kidolgozva. Külön öröm, hogy van belső nézet is, melyben magát a kormányt és a műszerfalat látjuk, az ott lévő működő kijelzőkkel és egyéb berendezésekkel. A pályák fantasztikusak, az aszfalton még a rücskök is látszanak, a fák igazi kinézetűek, az aljnövényzet pedig még sosem látott részletességgel lett kidolgozva. A fű nem egy maszatos textúra, igazi szálakból áll, a virágok, a kaktuszok, a gabona, és minden, ami csak megterem a természetben olyan igazinak hat, mintha egy igényes animációs filmet néznénk. Na ezek a részletek persze csak maximum grafika mellett, egy bika géppel láthatóak igazán, de az se rossz ötlet, ha Xbox 360 konzolra szerezzük meg a játékot.
Visszajátszáskor belassíthatjuk a képet, ilyenkor páratlan látványt nyújt a játék, főleg ha sikerül elkapnunk egy-egy szebb előzést vagy ugratást. A látnivalókat sokáig dicsérhetnénk még, megemlíthetnénk például a vizes utakon felfröccsenő sár szépségét, vagy magának az esőnek a realisztikusságát. Valószínűleg már ebből is érzitek, hogy a grafikáért odavagyunk, így lassan tovább is léphetünk egy másik témára.
Az irányítást nagyon eltalálták a készítők. Nem annyira arcade, mint a Need for Speed, de annyira se szimulátoros, mint mondjuk a Forza Motorsport 2. Az arany középutat választották, a játékosoknak itt ügyelniük kell, hogy ne sodródjanak ki a kanyarokban, de nem is kell azokat 30-cal bevenni. A sebességet hasonlóan jól eltalálták, az egész verseny egy óriási, adrenalinnal túlfűtött pörgés, ahol nincs megállás. Az autók szakítanak, kicsit talán jobban is, mint a valóságban, de éppen ez az, amitől nem fullad unalomba a játék.
A teszt végére érve még gyorsan említsük meg a hangokat, és az egyéb, egyik bekezdésbe sem illő részleteket. Füleink nem fognak ketté állni, ha felhangosítjuk a hangfalakat, a Dirt hangjai ugyanis remekül el lettek találva. A kocsik motorzaja az eredeti autókéról lett bedigitalizálva, hangerejük pedig éppen optimális, semmit sem elnyomó, de mégis ércesen jelenlévő. A multiplayer is nagyon jó, igazán élvezetes lenyomni pár meccset az internetes haverokkal. Kár viszont, hogy nincs osztott képernyős játékmód, jó lett volna, ha ezt nem spórolják ki belőle.
Summa summarum, az egész játék úgy ahogy van tökéletes. Persze-persze azért bele lehet kötni itt-ott, de nincs semmi olyan, ami nagyon lehúzná az értékelő pontokat. A maximális 10-es pontszámot nem éri el, azt a Duke Nukem: Forever-nek tartogatjuk, de ez is mindenképpen előkelő teljesítmény. Éljen a Dirt, éljen a Codemasters, éljen a rallyvilág, hajrá Colin McRae!
Kapcsolódó cikk
Kormánnyal talán kezelhetőbb, nem volt szerencsém úgy is kipróbálni, de talán jogos elvárás, hogy egy versenyjáték élvezetéhez ne kellejen már egy komplett logitech műszerfal. Korábban is tudtunk paddal jókat csapatni, farolni meg röhögve dagonyázni szélvédőig.
Kár érte, mert van benne svung meg tökösség bőven. Szép is, tartalmas is...csak jó lenne játszani is vele.
Akad pár x ralli versenyző ismerősöm és csak röhögünk ezen a nem is tudom minek nevezzemen a régebbiek is sokkal több elismerést érdemelnek mint ez
Nagyon igaz hogy minél ujabb és szebb 1 game annál szarabb!!!!!
Solero
ja a cikkhez annyi a hozzászólás hogy találhattál volna egy videót ami jobban bemutatja a játékot mert ennél királyabb :D
(én sem értettem miért negatívum az :D)
Fel is telepítem és megpróbálom beüzemelni, hátha sikerűl egy új driverrel vagy valami! Már a demotól is elájúltam, a grafika miatt. Nekem itt kezdődött el, ennél a játéknál a Fotorealisztika. Eddig akármit láttam, csak műanyagok voltak, de ez már szinte él...
hát még a játék milyen jo :D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.