Egy messzi-messzi galaxisban a Pandemic rájött, hogy ők megunták a Star Wars: Battlefront sorozatok fejlesztését és valami egyedivel szeretnének előrukkolni. Ekkor született meg a Saboteur, a fejlesztők rég dédelgetett álma, amely a második világháborúba kalauzolja el a játékost egy akció-kaland játék keretében. Arra összpontosítanak a srácok, hogy megtörjék az unalmas és már lassan monoton folyású második világháborús játékok tömegének hömpölygését, ezzel a már lassan két és fél éve fejlesztett játékukkal. Most ebben a kis előzetesben elolvashatjátok, mi is várható ettől a játéktól.
A Saboteur-ben egy ifjú ír (úri)embert Sean-t alakítjuk, aki éppen barátaival tölti kellemes vakációját Párizs városában, mikor is a nácik megszállják azt. A főhős nem szuperhős, aki több ezer golyóval a testében a csata sűrűjébe veti magát, miközben a nemzeti zászlót lobogtatja, sőt... a játék elején a célunk, hogy minél jobban elkerüljük az összetűzéseket és kimaradjunk az egész megszállással járó kellemetlenségekből (verés vagy golyó általi halál). Ám, amikor Sean ír barátait kegyetlen módon lemészároltatja a náci parancsnok, hősünk bosszút esküszik és innen gyorsulnak föl az események is egyben.
Azzal, hogy a játék bevezeti a nyílt területeken való lopakodást, már alapból elkülöníti a megszokott második világháborús játékoktól. Ahelyett, hogy belső nézetből figyelnénk végig a csatatéren az eseményeket, most Párizs szűk utcáin fogjuk hátul nézetből követni az eseményeket. Sean az emberekkel beszélgetve szerezhet új küldetéseket, amelyek sikeres teljesítésével egyre beljebb juthat a náci hadigépezet szívébe. A lopakodás kritikus pontja lesz a játéknak, mivel a küldetések sokszor tartalmaznak, olyan részeket, ahol egy náci őrség mellet kell ellopakodnunk, vagy épületekben kell kémkednünk.
Pontosan még nem tudni, hogyan is lesznek ezek a küldetések felépítve, de a teljesített feladatokért még Sean képességei is fejlődni fognak. A fejlesztők viszont már most elhintettek pár küldetést, amelyet mi is már szívesen látnánk a képernyőinken. Ilyen jelenetek lesznek, mikor is egy vonat tetején kell élet-halál ökölharcot vívnunk, illetve az Eiffel torony tetején is küzdenünk kell majd egy darabig. A meglepő, hogy ez az első (nem többjátékos) világháborús játék, amiben ha látsz egy járművet, akkor azt vezetheted is.
A Saboteur teljesen nyílt játékmenettel fog rendelkezni, miközben mégis Sean bosszújára összpontosít. A játék, tehát nem a második világháború szörnyű eseményeiről és nagy hadműveleteiről fog szólni, hanem egy egyszerű férfi, egy egyszerű története, aki bosszút esküdött barátai haláláért. Persze mellékesen az egész hátteret a világháború adja, de mégse ezen van a hangsúly. Néhány küldetésünk során segítséget nyújtunk a francia ellenállóknak, de csak azért, mert Sean céljai elérésének érdekében ez áll. A fő történet szálat mindig narráció fogja követni, amely által a játék olyan hangulatot kelt, mintha egy naplót fognánk a kezünkben és azt olvasván emlékeznénk vissza a főszereplő kalandjára, eközben mintha a mellékküldetések elhalványodnának, melyekben a szövetséges erőknek kell segítenünk.
Miközben a Pandemic mindent megtesz annak érdekében, hogy a játék ne legyen még egy „szürke egér", mégis meg van bennünk egy érzés, hogy ez megint csak egy lesz a sok közül. Én személy szerint bízom a fejlesztőkben és hiszem, hogy van még kiaknázatlan része a témának, csak már nehéz rálelni. Reméljük a játékmenetben tett fejlesztések elegendők lesznek, hogy feldobják a hangulatot.
Egy fontos dologról viszont ne feledkezzünk meg: a játék képi világáról. Párizs élethű megjelenítését az új generációs Unreal motor biztosítja. Az érdekesség, még nem is ebben van, hanem a megálmodott és elkészített grafikai újításokon alapszik. A játék a várost területekre osztja föl. Ezeket küldetésekkel, illetve emberek kimentésével „foglalhatjuk" el. Az elfoglalás itt abból áll, ha egy terület még náci kézen van, akkor ott minden szürke (kivéve a náci szimbólumok és a vér színét), amely tisztára Sin City hangulatot kölcsönöz a játéknak és annak hangulatának. Amint elkezdünk felszabadítani egy területet a náci megszállóktól, akkor a kép egyre színesebb lesz, élettel telik meg. A játék, tehát így nem csak nagyon filmszerű lesz, hanem stílusos is.
Természetesen a fejlesztés jelenleg minden következő generációs konzolra és számítógépre folyik. Sajnos a játék megjelenésének időpontjára is jelenleg csak tippelni tudunk, de ha minden igaz jövőre már kezünkbe kaphatjuk a kész játékot. A game csiszolására tehát még több mint egy évük van a srácoknak. Mivel a Saboteur nagy része még fejlesztés alatt áll, vagy csak nem tudunk bizonyos részekről, még elég hiányos képet mutat jelenleg. Például jelenleg kérdéses, hogy lesz-e többjátékos rész, ha pedig lesz, akkor az hálózaton, vagy interneten keresztüli játékot biztosít majd. Az előzetes elolvasása után szerintem ti is úgy lesztek vele, mint én. Kevés még a jelenlegi információnk a játékról, hogy teljességgel biztosítsak mindenkit a felől, hogy ez lesz az a játék, amely felrázza, majd a játékipar eme témáját lassan tíz éves álmából. Habár, ha a játék tudja hozni az elvárt minőséget és a beígért egyedi tulajdonságai megmaradnak, akkor 2008 egyik, ha nem is a legjobb, de legegyedibb játékát köszönthetjük majd.
Azzal, hogy a játék bevezeti a nyílt területeken való lopakodást, már alapból elkülöníti a megszokott második világháborús játékoktól. Ahelyett, hogy belső nézetből figyelnénk végig a csatatéren az eseményeket, most Párizs szűk utcáin fogjuk hátul nézetből követni az eseményeket. Sean az emberekkel beszélgetve szerezhet új küldetéseket, amelyek sikeres teljesítésével egyre beljebb juthat a náci hadigépezet szívébe. A lopakodás kritikus pontja lesz a játéknak, mivel a küldetések sokszor tartalmaznak, olyan részeket, ahol egy náci őrség mellet kell ellopakodnunk, vagy épületekben kell kémkednünk.
Pontosan még nem tudni, hogyan is lesznek ezek a küldetések felépítve, de a teljesített feladatokért még Sean képességei is fejlődni fognak. A fejlesztők viszont már most elhintettek pár küldetést, amelyet mi is már szívesen látnánk a képernyőinken. Ilyen jelenetek lesznek, mikor is egy vonat tetején kell élet-halál ökölharcot vívnunk, illetve az Eiffel torony tetején is küzdenünk kell majd egy darabig. A meglepő, hogy ez az első (nem többjátékos) világháborús játék, amiben ha látsz egy járművet, akkor azt vezetheted is.
A Saboteur teljesen nyílt játékmenettel fog rendelkezni, miközben mégis Sean bosszújára összpontosít. A játék, tehát nem a második világháború szörnyű eseményeiről és nagy hadműveleteiről fog szólni, hanem egy egyszerű férfi, egy egyszerű története, aki bosszút esküdött barátai haláláért. Persze mellékesen az egész hátteret a világháború adja, de mégse ezen van a hangsúly. Néhány küldetésünk során segítséget nyújtunk a francia ellenállóknak, de csak azért, mert Sean céljai elérésének érdekében ez áll. A fő történet szálat mindig narráció fogja követni, amely által a játék olyan hangulatot kelt, mintha egy naplót fognánk a kezünkben és azt olvasván emlékeznénk vissza a főszereplő kalandjára, eközben mintha a mellékküldetések elhalványodnának, melyekben a szövetséges erőknek kell segítenünk.
Miközben a Pandemic mindent megtesz annak érdekében, hogy a játék ne legyen még egy „szürke egér", mégis meg van bennünk egy érzés, hogy ez megint csak egy lesz a sok közül. Én személy szerint bízom a fejlesztőkben és hiszem, hogy van még kiaknázatlan része a témának, csak már nehéz rálelni. Reméljük a játékmenetben tett fejlesztések elegendők lesznek, hogy feldobják a hangulatot.
Egy fontos dologról viszont ne feledkezzünk meg: a játék képi világáról. Párizs élethű megjelenítését az új generációs Unreal motor biztosítja. Az érdekesség, még nem is ebben van, hanem a megálmodott és elkészített grafikai újításokon alapszik. A játék a várost területekre osztja föl. Ezeket küldetésekkel, illetve emberek kimentésével „foglalhatjuk" el. Az elfoglalás itt abból áll, ha egy terület még náci kézen van, akkor ott minden szürke (kivéve a náci szimbólumok és a vér színét), amely tisztára Sin City hangulatot kölcsönöz a játéknak és annak hangulatának. Amint elkezdünk felszabadítani egy területet a náci megszállóktól, akkor a kép egyre színesebb lesz, élettel telik meg. A játék, tehát így nem csak nagyon filmszerű lesz, hanem stílusos is.
Természetesen a fejlesztés jelenleg minden következő generációs konzolra és számítógépre folyik. Sajnos a játék megjelenésének időpontjára is jelenleg csak tippelni tudunk, de ha minden igaz jövőre már kezünkbe kaphatjuk a kész játékot. A game csiszolására tehát még több mint egy évük van a srácoknak. Mivel a Saboteur nagy része még fejlesztés alatt áll, vagy csak nem tudunk bizonyos részekről, még elég hiányos képet mutat jelenleg. Például jelenleg kérdéses, hogy lesz-e többjátékos rész, ha pedig lesz, akkor az hálózaton, vagy interneten keresztüli játékot biztosít majd. Az előzetes elolvasása után szerintem ti is úgy lesztek vele, mint én. Kevés még a jelenlegi információnk a játékról, hogy teljességgel biztosítsak mindenkit a felől, hogy ez lesz az a játék, amely felrázza, majd a játékipar eme témáját lassan tíz éves álmából. Habár, ha a játék tudja hozni az elvárt minőséget és a beígért egyedi tulajdonságai megmaradnak, akkor 2008 egyik, ha nem is a legjobb, de legegyedibb játékát köszönthetjük majd.
Kapcsolódó cikk
XD
Nekem egy kicsit Indiana Jones-os. Tényleg tud valaki valamit az Indiana gaméról?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.