The Saboteur

Link másolása
Egy messzi-messzi galaxisban a Pandemic rájött, hogy ők megunták a Star Wars: Battlefront sorozatok fejlesztését és valami egyedivel szeretnének előrukkolni. Ekkor született meg a Saboteur, a fejlesztők rég dédelgetett álma, amely a második világháborúba kalauzolja el a játékost egy akció-kaland játék keretében. Arra összpontosítanak a srácok, hogy megtörjék az unalmas és már lassan monoton folyású második világháborús játékok tömegének hömpölygését, ezzel a már lassan két és fél éve fejlesztett játékukkal. Most ebben a kis előzetesben elolvashatjátok, mi is várható ettől a játéktól.
A Saboteur-ben egy ifjú ír (úri)embert Sean-t alakítjuk, aki éppen barátaival tölti kellemes vakációját Párizs városában, mikor is a nácik megszállják azt. A főhős nem szuperhős, aki több ezer golyóval a testében a csata sűrűjébe veti magát, miközben a nemzeti zászlót lobogtatja, sőt... a játék elején a célunk, hogy minél jobban elkerüljük az összetűzéseket és kimaradjunk az egész megszállással járó kellemetlenségekből (verés vagy golyó általi halál). Ám, amikor Sean ír barátait kegyetlen módon lemészároltatja a náci parancsnok, hősünk bosszút esküszik és innen gyorsulnak föl az események is egyben.


Azzal, hogy a játék bevezeti a nyílt területeken való lopakodást, már alapból elkülöníti a megszokott második világháborús játékoktól. Ahelyett, hogy belső nézetből figyelnénk végig a csatatéren az eseményeket, most Párizs szűk utcáin fogjuk hátul nézetből követni az eseményeket. Sean az emberekkel beszélgetve szerezhet új küldetéseket, amelyek sikeres teljesítésével egyre beljebb juthat a náci hadigépezet szívébe. A lopakodás kritikus pontja lesz a játéknak, mivel a küldetések sokszor tartalmaznak, olyan részeket, ahol egy náci őrség mellet kell ellopakodnunk, vagy épületekben kell kémkednünk.


Pontosan még nem tudni, hogyan is lesznek ezek a küldetések felépítve, de a teljesített feladatokért még Sean képességei is fejlődni fognak. A fejlesztők viszont már most elhintettek pár küldetést, amelyet mi is már szívesen látnánk a képernyőinken. Ilyen jelenetek lesznek, mikor is egy vonat tetején kell élet-halál ökölharcot vívnunk, illetve az Eiffel torony tetején is küzdenünk kell majd egy darabig. A meglepő, hogy ez az első (nem többjátékos) világháborús játék, amiben ha látsz egy járművet, akkor azt vezetheted is.


A Saboteur teljesen nyílt játékmenettel fog rendelkezni, miközben mégis Sean bosszújára összpontosít. A játék, tehát nem a második világháború szörnyű eseményeiről és nagy hadműveleteiről fog szólni, hanem egy egyszerű férfi, egy egyszerű története, aki bosszút esküdött barátai haláláért. Persze mellékesen az egész hátteret a világháború adja, de mégse ezen van a hangsúly. Néhány küldetésünk során segítséget nyújtunk a francia ellenállóknak, de csak azért, mert Sean céljai elérésének érdekében ez áll. A fő történet szálat mindig narráció fogja követni, amely által a játék olyan hangulatot kelt, mintha egy naplót fognánk a kezünkben és azt olvasván emlékeznénk vissza a főszereplő kalandjára, eközben mintha a mellékküldetések elhalványodnának, melyekben a szövetséges erőknek kell segítenünk.


Miközben a Pandemic mindent megtesz annak érdekében, hogy a játék ne legyen még egy „szürke egér", mégis meg van bennünk egy érzés, hogy ez megint csak egy lesz a sok közül. Én személy szerint bízom a fejlesztőkben és hiszem, hogy van még kiaknázatlan része a témának, csak már nehéz rálelni. Reméljük a játékmenetben tett fejlesztések elegendők lesznek, hogy feldobják a hangulatot.


Egy fontos dologról viszont ne feledkezzünk meg: a játék képi világáról. Párizs élethű megjelenítését az új generációs Unreal motor biztosítja. Az érdekesség, még nem is ebben van, hanem a megálmodott és elkészített grafikai újításokon alapszik. A játék a várost területekre osztja föl. Ezeket küldetésekkel, illetve emberek kimentésével „foglalhatjuk" el. Az elfoglalás itt abból áll, ha egy terület még náci kézen van, akkor ott minden szürke (kivéve a náci szimbólumok és a vér színét), amely tisztára Sin City hangulatot kölcsönöz a játéknak és annak hangulatának. Amint elkezdünk felszabadítani egy területet a náci megszállóktól, akkor a kép egyre színesebb lesz, élettel telik meg. A játék, tehát így nem csak nagyon filmszerű lesz, hanem stílusos is.


Természetesen a fejlesztés jelenleg minden következő generációs konzolra és számítógépre folyik. Sajnos a játék megjelenésének időpontjára is jelenleg csak tippelni tudunk, de ha minden igaz jövőre már kezünkbe kaphatjuk a kész játékot. A game csiszolására tehát még több mint egy évük van a srácoknak. Mivel a Saboteur nagy része még fejlesztés alatt áll, vagy csak nem tudunk bizonyos részekről, még elég hiányos képet mutat jelenleg. Például jelenleg kérdéses, hogy lesz-e többjátékos rész, ha pedig lesz, akkor az hálózaton, vagy interneten keresztüli játékot biztosít majd. Az előzetes elolvasása után szerintem ti is úgy lesztek vele, mint én. Kevés még a jelenlegi információnk a játékról, hogy teljességgel biztosítsak mindenkit a felől, hogy ez lesz az a játék, amely felrázza, majd a játékipar eme témáját lassan tíz éves álmából. Habár, ha a játék tudja hozni az elvárt minőséget és a beígért egyedi tulajdonságai megmaradnak, akkor 2008 egyik, ha nem is a legjobb, de legegyedibb játékát köszönthetjük majd.

Kapcsolódó cikk

18.
18.
Garfartix
Csak nem ismét egy nekem való lopakodok és kitöröm a nyakát,a másik kettő keresi émmeg' beszivatom őket játék,ahol a szadista vágyaimat kiélhetem? ;D
17.
17.
Gergo56
Mindenki próbálja ki....... nagyon jó lett!!!!!!!!!!!!!
16.
16.
Gergo56
A game december 4-én jött ki hivatalosan, de én már dec 1-jén játszottam vele

XD
15.
15.
zozo8211
1 hete játsok rajta hehehehe
14.
14.
Rigó Krisztián
jó játéknak tunik,-ezt is kipróbálom,mint minden lovoldozos játékot
13.
13.
xICEMANx
Hmmm érdekes játék lesz...ez olyan Assassin's Creed meg Velvet Assassin keverék lesz.Jónak tünik remélem az is lesz :-)
12.
12.
Hablaty
Tényleg, nem tudja valaki, hogy az Assassins Creed mikor jelenik meg, mer azt már nagyon várom.
11.
11.
Hablaty
Szerintem egész jó lesz.Legaláb ötven lehet már a"rohanok és leököl mindenkit a gólyószórómmal" fajtából, így végre van valami új.Amúgy a HDD 1-ben is be lehetett szálni a járművekbe.
10.
10.
Myko Alto
Nekem első ránézésre a Commandos ugrott be :)
9.
9.
Mast3rmind
Igen, ismerem a Hidden & Dangerous 2-t én is. Nem éppen erre gondoltam, amikor a második világháborús játékokra céloztam :). Nem az ilyen gyöngyszemeről beszéltem (szerettem is nagyon anno) :). Hanem pl. CoD, MOH, BiA (rókabőr) sorozatokra. A H&H2 egyébként is igazi vérbeli taktikai-fps(néha TPS) volt :). Ez meg olyan Assassin's Creed + 2VH lesz :).
8.
8.
ironwill
Bocs, kedves Mast3rmind, de ki kell javítsalak. A Hidden & Dangerous 2 is 2vh-s és abban be lehet szállni a járművekbe (csak a röpcsikbe nem). Egyébként gratula a cikkhez.
7.
7.
General Thomas
aham, készül a Legos Indiana :D
6.
6.
hopcsiri
Megpróbál újjítani, a lerágott II. világháborús csonton, ez dicséretes.

Nekem egy kicsit Indiana Jones-os. Tényleg tud valaki valamit az Indiana gaméról?
5.
5.
Csacso
engem bevallom nem izgatot fel.
4.
4.
cserike6
3.
3.
Sörivó
Hát,nem tudom milyen lessz ez a game !1 bisztos ,nem eszt várom a legjobban a 2008-as kínálatból !
2.
2.
Daks
igen, miért? szerintem teljesen termeszetes.
1.
1.
wildláma
Most a sisakos nácit csak úgy lefejeli?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...