Need for Speed: Pro Street

  • Írta: Daks
  • 2007. december 3.
Link másolása
Értékelés 8.0
Minden évben kapunk egy új Need for Speed-et, az autótuningolás és a száguldás szerelmeseinek tehát nem kell sokáig várniuk a szokásos dózisra. Idén novemberben megjött a legújabb, tudja a fene, hogy hányadik rész, mi pedig azonnal rá is vetettük magunkat, hogy egy részletes review keretein belül bemutassuk nektek.
A Pro Street-ről már volt előzetesünk, demó tesztünk, lehoztunk vagy kétszáz screenshotot, egy rakat videót, és megannyi mindent, úgyhogy szinte unottan ültünk le a játék elé. Na persze ez nem teljesen így van, rengeteg meglepetést, és kellemes csalódást hozott a Pro Street, a játékmenet teljesen átalakult, sőt sikerült például levetkőznie a betonfalról visszapattanó arcade stílusát, úgyhogy gyorsan lássuk is, milyen újdonságokat nyújt számunkra.


Két nagy szembeötlő változás történt, melyeket már az első screenshotok is fellebbentettek. Az első, hogy végre elfelejthetjük a városi illegális futamokat, a Need for Speed a profin szervezett, szponzorokkal, népes közönséggel, és persze hatalmas felhajtással körülvett, zárt pályás versenyzésre állt át. Na persze köze sincs a EuroSport-on látott közvetítésekhez, a Pro Street a Japánból indult, és az Egyesült Államokban kiteljesedett, autótuningolós, matricázós, driftezős, csajozós félprofi versenyek világát hozta el képernyőinkre, egy olyan nyílt viadalt, melyre bárki nevezhet, aki úgy érzi, elég lóerő lakozik autójában. A másik arcunkba robbanó újítás, hogy nincs többé éjszakai száguldozás, és mindenféle, sárgás-kékes layerekkel csúnyított grafika, mint ami a Most Wanted-ben és a Carbon-ban idegesített mindenkit, ezúttal csak nappali pályák vannak, a maguk gyönyörű, napsütötte valóságában. Indítsuk a játékot, lássuk mi fogad minket a főmenüben!


Az egyik korai trailerben már látott bevezető filmecske után megnyílik előttünk a Pro Street igencsak kellemesre sikeredett, szürke-zöld kompozíciós menüje, ahol máris választhatunk, hogy karriert, tét nélküli játékot, vagy multiplayer-t kívánunk-e indítani. A karrier a szokásos pénzgyűjtögetős, autótuningolós móka, itt egy rakat rendezvény vár minket, egyenként 5-7 versennyel. Ezeket teljesítve egyre közelebb juthatunk a négy nagy műfaj királyához, és a tuning autóversenyzés bajnokához – a játék végcélja legyőzni ezeket az embereket, és megszerezni magunknak a Street King címet. A Versenynap nevű menüpont felel meg a gyorsmeccsnek, itt bármelyik rendezvényen indulhatunk saját, karrierben összerakott autónkkal, avagy a rendelkezésre álló előtuningolt verdákkal. A Gyors Játék menü alatt találhatjuk a multiplayert (legalábbis a konzolos verzióban), emellett még van lehetőségünk elvégezni a játék beállításokat, vagy megosztani interneten az általunk készített tervrajzokat, melyek ugye a kocsik egyéni tuningolását tartalmazzák, teljesítmény kiegészítőkkel, és matricákkal együtt. Nagy sajnálatunkra ezúttal nincs lehetőség csak úgy ingyen alakítgatni az autókat, keresve a legjobb designt, és teljesítményt, ilyen csak a karrierben van, vastag pénzkötegekért cserébe, úgyhogy lépjünk is ezen túl, és induljon a karrier.


A versenysorozatnak hat nagy szuper promóciós állomása van, ezeken belül pedig több kisebb versenynap vár minket, egyenként 5-7 futammal – ahogy azt már az előbb is írtuk. A karrier során négyféle versenytípus rotálódik, a hajsza, a drift, a gyorsulás, és a sprint – a játék végén ezek bajnokait kell lenyomnunk. A hajszán belül van többek közt hagyományos curcuit játékmód, időre menő körözgetés, és szektorpárbaj, mely utóbbinál a pálya több részre van bontva, feladatunk pedig minden szektornál a legjobb időt autózni. A drift ugye a kerékfüstölős, farolgatós mód, ezt nem kell bemutatni, ennél érdekesebb lett a gyorsulás, és a sprint. A gyorsulás a drag race mód, itt egyenes pályán kell minél jobb időt elérnünk manuális váltóval, más esetben minél tovább két keréken tartani a kocsit. Kellemes mód lett, levetkőzte a régi NFS-ek stílusát, amiben ugye csak a gázt kellett nyomni, aztán kerülgetni az elénk vágódó teherautókat és sedanokat. Az utolsó játékmód, a sprint egy nagyon jól sikerült, remek állóképességet igénylő mód, ennek pályái úgy lettek megtervezve, hogy folyamatosan padlógázzal tudjunk rajta közlekedni, a kanyarok íveltek lettek, a mi feladatunk az, hogy uralni tudjuk autónkat, és kibírjuk a célig vezető hosszú perceket. A sprint mód egyik alfaja a csúcssebesség, itt hasonló pályákon kell menni, a cél pedig, hogy a különböző pontokon elhelyezett radarok minél nagyobb sebességet mérjenek nekünk. Ezeket összegezve sok új játékmód nem került a Pro Street-be, de legalább sikerül feldobni a szokásos lehetőségeket.


A különböző versenyeken kézpénzt, előtuningolt autót, alkatrészt, vagy biztosítási zsetont nyerhetünk. Ezek közül az utolsó kettő igen hasznos, a zsetonokért ugyanis autónkat javíthatjuk meg, a jutalom alkatrészek pedig olyan profi cuccok, melyeket többnyire nem lehet megvenni pénzért. Bizony, nagy újdonság, hogy a Pro Street-ben ismét törnek az autók, a szervízelésről pedig magunknak kell gondoskodni. Autónk elhasználtságát egy háromfokú skála jelzi, van könnyű sérülés, súlyos sérülés – ahol kocsink már kevésbé virgonc a pályára lépve – és totálkár. Ezeket kp-ért vagy zsetonért cserébe javíthatjuk ki, nagy sajnálatunkra a korábban beígért szigszalagozós, visszarugdosós, maszekul meghegesztős kasztnijavítás nem került be a játékba.


Cikkünkbe sajnos nem fér bele minden újdonság bemutatása, és a nagyját bizonyára már ti is kitapasztaltátok, de az autókról még illik beszélni. Új kocsit az autókereskedésben vehetünk, majd pénztárcától függően készíthetünk hozzá egy saját tervrajzot. Az új autók közt van Acura, Audi, BMW, Cadillac, Chevroled, Dodge, Ford, Honda, Infiniti, Lamborghini, Lotus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Pagani, Plymouth, Pontiac, Porsche, Shelby, Subaru, Toyota és Volkswagen. Stílus szerint áttekintve az 55 darabos felhozatal tartalmaz hagyományos utcai modelleket, import tuner járgányokat, izomautókat, és méregdrága sportkocsikat is, ezek mindegyike egyéni stílus szerint testre szabható.


A testre szabást három lépcsőben végezhetjük el. A gyorsfejlesztés alatt vásárolhatjuk meg a különböző teljesítmény és irányítási egységcsomagokat, ezek mindegyike egy előválogatott kollekciót tartalmaz a kategóriájának megfelelő alkatrészekből. Az egyedi fejlesztés menüben vásárolhatjuk meg ezeket egyesével, és itt végezhető el a kasztni egyénire varázsolása, valamint a különböző festés és matricázás is. Van ismét karosszéria készlet, előre megdesignolt lökhárítókkal és egyéb kiegészítőkkel, valamint lecserélhetjük a felniket, a motorháztetőt, a kipufogót, a spoilert, továbbá tehetünk be bukókeretet és versenyüléseket. A külső elemek az autosculpt segítségével még egyénibbé tehetőek, ezeknek formája azonban már a kocsira is hatással van, beállításainkat egy szélcsatornában tökéletesíthetjük. A játékból szerencsére kimaradtak a gagyik, nincsen alváz neonfény, lámpamaszkolás, és semmi hasonló idióta pesti divatmegoldás, ellenben szabadságunk nőtt, lehetőségünk van például különböző stílusú, méretű és színű felnik felhelyezésére külön az első, illetve hátsó kerekekre.


A látványelemek menüben fóliázhatjuk, és matricázhatjuk az autót, a Juiced 2-től eltérően szerencsére itt nem kell ilyenért fizetni, kedvünkre csinosíthatjuk drágaságunkat. Rengeteg stock matrica, minta és forma közül választhatunk, egy pár órát lazán eltölthet vele az ember, mire összeállítja a magának tetsző kompozíciót – de megéri! Itt festhetjük még az autót, akár elemenként különböző színűre, valamint megadhatjuk a felnik és az ablakok árnyalatát.


Garázsunkba bekerült még egy leginkább szimulátoroknál ismert, tuning nevű menüpont is. Itt a felfüggesztést, a motort, a meghajtást, és a fékeket igazíthatjuk magunkhoz, olyan értékek megadásával, mint például hasmagasság, guminyomás, kerékdőlés, kormányreakció, vezérmű időzítés, túlnyomás, nitró erősség, féknyomás, vagy fékerő eloszlás. A hozzáértőknek érdemes vele babrálnia egy kicsit, bár a játék nem kifejezetten nehéz, úgyhogy nem fog ezen múlni győzelmünk, abban biztosak lehettek.


A Gamekapcson preferált maximális szövegmennyiséget lassan túllépve vázlatosan lessük meg gyorsba a játék pozitív, illetve negatív tulajdonságait, melyek alapján a végső értékelés is készült. A grafika igencsak szép lett az új részben, végre nincs semmiféle elmosódás effekt, blur, high contrast, és colored layer a képen, csak a nyers grafikát látjuk pompázni. Az összkép kellemes lett, az autók gyönyörűen néznek ki, fantasztikus ahogy a pályán életre kel kreatív elménk szüleménye, a füst pedig egyszerűen gyönyörű. A helyszínek is igencsak korrekten néznek ki, van sivatagos, és városi pálya is, megfelelő időzítéssel ugrálunk a helyszínek között, továbbá a pályák kidolgozása se érdemel sok rossz szót. A Need for Speed-ben megvan az a száguldás érzés, amiért szeretünk TV előtt vezetni, van például egy parakamera is, ami hatalmas rázkódások közepette eltávolodik autónktól, ha kezdjük elérni a végsebességet. A hangulat is remek lett, a versenynapok kellemes atmoszférát sugároznak, a futamok között összegyűlik a nép, a csajok fényképezkednek a kocsikkal, az emberek pedig szemügyre veszik a résztvevők járgányait.


A negatív dolgok közé a tényleges nehézségi szintek hiányát, illetve a meglévő gyengeségét sorolnánk. A játék indításakor lehet választani, hogy milyen nehéz legyen a játék, csakhogy itt nem az ellenfelek ügyességét kell beállítani, hanem hogy mennyi fékezés, illetve kanyarodás rásegítést kapjunk. Annyira azért nem lett szimulátorosabb a Need for Speed, hogy ilyen dolgoknak helyet adjanak, helyette sokkal jobb lett volna, ha az AI-t szabhatjuk testre. A karrier mód se nyerte el igazán tetszésünket, folyamatosan csak indítani kell az újabb és újabb versenyeket, bár az jó húzás volt, hogy pontokat kell gyűjteni, és úgy dolgozni fel magunkat a dobogóra. A magyar feliratozás se lett 100%-os, a scriptelt jelenetek képaláírásai borzalmasan rosszak, a fordítók olyan bugyuta szövegeket fogalmaztak, mint „Cooper jön felfele, mint a talajvíz", vagy „ez a verseny aztán nagy cucc lesz".


A játék hamar végigvihető, és ugyanolyan hamar meg is unható, alig pár nap alatt ki lehet játszani a karriert, onnantól pedig csak a multiplayer az, ami életben tarthatja a Pro Street-et, ki tudja meddig. Az előző részeknél sokkal jobb lett, az autótuningolást is frankón eltalálták a készítők, a futamok se rosszak, de közel sem hozták ki belőle azt, amit az ilyen rendezvények világa nyújthat. A koncepció tele van fehér foltokkal, és látszólagos újításokkal, kapásból vagy húsz dolgot tudna bárki mondani, ami számára hiányzik a játékból. Ezeket számba véve az értékelés sajnos a nyolcast is alig érte el. Kár érte, bíztunk az új ficsőrökben.

Kapcsolódó cikkek

32.
32.
xXgoronikahunXx
Az Undercover csak 7.7 pontot kapott
31.
31.
Blint19
A most wanted 5.7-et kapott, ez meg 8-at? vicc! Ezek után mindenképp meg kell néznem az Undercover tesztet, mert tuti, hogy 9.9 közeli pontszámot kapott! Ne röhögtessük már ki magunkat!
30.
30.
rodian0
Szerintem nem lett egy nagy játék , volt amire sok időt szenteltek pl a kocsik határtalan tuningolási lehetőség ( ami azért 10 pont) ... de van amitt uzsonnaszünetben gyors összedobtak : mi ez hogy a egy csomó pályát egymásból vágták össze ( 2008 ban ez már azért nem roszz , hanem szánalmas) ?? Nekem a NFS-ek közöül a legjobban a most wanted jött le mert izgalmas volt kellően váltazatos , nehéz képelmosódó , üldözéses stb..
29.
29.
Chavez
ennyi rossz negativumok ellenére továbbra is 8-at ér a játék? na ne röhögtessetek már :)))))))))))))

elolvasása után kb 6-7-et érne... főleg h nem is hangulatos.
28.
28.
Dex25
Én azért már elég régen vagyok benne a pc-és játékok világában. Emlékszem még amikor sikerült megszereznem az nfs1-et. Akárki akármit is mond annál jobb nfs nem készüllt. Igaz, hogy akkoriban olyan gépem volt ami csak minimális grafikai szinten bírta el a játékot és még így is folyton akadozott és lefagyott, de olyan hangulata volt a játéknak amit egyik nfs sem tudott azóta hozni. Az nfs 2 amikor megjelent, a woodoo korszakban. Nagyon szidtam mert nem akart menni. Sajna nem volt elég pénzmagom az akkoriban eléggé drága 3dfx-es kártyára. Na de nem fogom felsorolni az egészet. Az az igazság, hogy a Pro Street-et mindannyian nagyon vártuk, hogy talán visszaad valamit abból a hangulatból ami elveszett az évek során a sorozatból. Azonban csalódnunk kellett. Az igaz, hogy a grafika jó lett, kissé Colin Mecrae Dirt. De egyébként teljesen llapos lett. Olyasmi mint a Fifa 08 is. Remélhetőleg elég sok negatív kritikát kapnak és kissé összekapják magukat. Utoljára az irányításról még annyit, hogy a mai tendenci szerint ilyennek kell, hogy legyen. Hiszen nemrégiben láttam egy riportot amiben azt elemezték, hogy hová fejlődnek ezek a játékok. Ott az egyik fejlesztő ezt mondta, hogy sokkal könnyebbé és egyszerűbbé teszik a játékokat mert az emberek gyors sikerélményre vágynak és nem ülnek ott órákat egy játék mellett. Szerintem valamennyire igaza van, de mégsincs teljesen. Erre negyon jó példa a Pro Street is. De akár említhetném az olyan stratégiai játékokat is ahol a legnehezebb pálya is 5 perc alatt végigjátszható. Most mondhatnám, hogy amikor én még fiatal voltam bezzeg máshogyan volt. Bár ez igaz. :-) Ugyhogy én még 8.0-ást sem adtam volna ennek a játéknak. De nyilván ez csak az én véleményem.
27.
27.
skiz0
Én is jobban szerettem az éjszakát, hiába is unalmas...

mondjuk én igaziból is a sötétet, éjszakát kedvelem, mint a világos nappalokat.. :) Szóval nem csoda, hogy a játékokban is általában jobban bejön a dolog. Én azért egy Underground 3-ra kíváncsi lennék.. :) Vagy esetleg Most Wanted 2-re. De ezt a Pro Streetet tegyék le és felejtsék el, mert szvsz egyáltalán nem áll jó ez a stílus a sorozatnak..
26.
26.
freestylerrr
nagyot XD Még a kicsit sem, érdemelnék bekéne csődölniük és az összes cimet átadni a többi kiadónak licencestöl szerkesztőstöl mindenestöl :)Persze a jobbaknak :D:D:D
25.
25.
tombar
Nincs karrieren kívüli szabad autótuningolás.

ha ez az amire én gondolok akkor fel se rakom. az összeset csak azért vittem fullra, hogy a végén jót quickrace-ezhessek. ez olyan genyóság.

miért jó az ea-nek, hogy egy ilyen múltú játékot ilyen dologgal fejejje meg. ezt már csak erkölcsből sem szabadott volna megcsinálni. vagy ne csináljanak, vagy fél év plusszal egy 10/10-eset adnának ki. pfuj ea, kis gennyládák. már a nagyot sem érdelmik meg.
24.
24.
Callation
Én speciel jobban szerettem az éjszakákat.
23.
23.
freestylerrr
tévedsz nem vagyok fanatikus arcade kedvelő.....

na de mind1 a 8 szerintem is korrekt .... ennyi.
21.
21.
LnB
Aki leül Forza-zni az egy jót akar küzdeni ,a kocsiútontartásával, a pályával és ellenfelével tehát szimulátor játékot akar játszani.

Aki NFS-ezik az pedi egy jó arcade stílusú játékkal akar körözgetni könnyed autózgatással...

20.
20.
LnB
Na álljunk meg annál a pontnál, hogy ez jobb mint a Forza2, én jóformán mióta van pc-m/xbox360 am az összes autós játékkal játszottam és 2játék fogott meg engem úgy igazán az egyik a Grand Prix 2 volt a másik a Forza2. Szerintem egyetlen NFS-t sem lehet Forza val egy szintre hozni.

freestylerrr te ahogy látom elvakult NFS/Arcade autós rajongó vagy, vagy csak túl türelmetlen ,hogy leülj és végigjátszd a Forza2-t.
19.
19.
Daks
freestylerrr: dehogy hasonlitom ezekhez, azt mondtam, hogy aki ilyen jateokkal jatszott, az tudja mit jelent a nagybetus hangulat.
18.
18.
Daks
legyszi ne csak az "ami jó - ami rossz" sávot olvassátok el, és az alapján válaszoljatok a cikkre, mert minden pontja meg van magyarazva. :)
17.
17.
Sörivó
Saját néven lehet indítani kariert ? Mert utálom eszt a bernyák nevet amit adott a gép !
16.
16.
Chocho
fojesz: Ez nem biztos, hogy jó érv, ő is ismerheti.



De!



A teszt egy vélemény, ami segít eligazodni. Ha nem tetszik, nem hallgatsz rá. Ennyi. Amúgy Daks koma még így is sokkal többet adott a játéknak, mint sok más lap, úgyhogy a kedves védelmezőknek egy szavuk se lehet.



Ja és igen, a Porsche 2000 az egyik legjobb rész volt mind közül. :)
15.
15.
freestylerrr
nem érdemes a felsorolt 2 játékhoz hasonlitani . (boccs még reggel van :))
14.
14.
freestylerrr
nem csak a rásegitést állitja aza fránya king mod hanme ha sokkal nem is de gyorsabbak benne az ellenek is !

és Speed Challengenél sokkal töbször törik szét a pofikájuk ! :)

Szerintem nem érdemes egy NFS-t egy Oblivionhoz vagy egy Agatha Cristie játékhoz !

Ennek ELMÉLETILEG teljesen más feelingje van ...

És igenis keményebbek az ellenek amikor king szinten mész !

Igaz igysem eléggé .... de ez már más tészta ....

szerintem azért a carbon után ez nagyon jó lett igazábal ebböl a tuningolos műfajbol nekem csak az U1 tetszett meg egy kicsit az MW

azU2 unalmas volt és sz.r(Legalább nem csak én vok igy evvel).

A carbont meg ne is emlitsük.

Jobb lett volna ha ugyanazt kapjuk mint tavaj ? Ismét EA games-es módra ?

Szerintem nagyon nem !

Igy azért valami kis változatosság van benne !

Sajnos már ez sem az a szinvonal mint régen !
13.
13.
Daks
jaj mindig kesobb jutnak eszembe a valaszok a kommentekre. szoval:

szerintem igenis konnyu, a kingeket pedig nagyon konnyu legyozni, mar 50%-nal megveheto az osszes auto, dragba a king 9 masodperceket csinalt, en meg 7-et, a hajsza kiralyra pedig ravertem volna egy kort, ha van meg par percem :).
12.
12.
Daks
freestykerrr: a cikkben is irtam hogy nincs, vagyis van, de csak azt allitja be, hogy mennyi rasegitest kapjunk. az meg kinek kell, ez nem egy kokemeny szimulator - bar en meg ott is kikapcsolok mindent :) amugy koszonom a tamogatast, az a baj sok hardcoreNFS rajongoval, hogy igen eros szemellenzot hordanak, es torokra ugranak, ha valaki rosszat mond.



hamar vegigviheto... hm foallasu jatektesztelokent en ezt mondom igen :D. hangulattalan? igen. Aki belemerult mar egy jo kis nyomozos kalandjatekba, vagy egy izgis beszelgetos utazgatos RPG-be, az tudja, mit jelent a nagybetus hangulat! nem azt, hogy izgulunk, ossze ne torjuk a nissant :D
11.
11.
freestylerrr
Jah és ennél rosszabb Driftel még életemben nem volt dolgom .....

Szánalmas ......mmint a DRIFT MOD :(:(:( pedg ezt vártam a legjobban .
10.
10.
freestylerrr
Ő nem azért de vannak nehézségi szintek !!!!!

3 is .....

Casual - Racer - King .........

És érzhetően nehezebbek is !

amugy röpke 100x jobb mint a forza .... nekem legalábbis .

A bugyuta magyar feliratokkal egyetértek télleg szánalom amit az anyanyelvünkel művelnek ! De mit várunk ? ez magyarország mai helyzete .(sajnos).

én is hiányolom a karrieren kivüli tuningot ! de ezt még elviselem .

az hogy hamar az tulzás ! Szerintem ha klonozni zudnám MAGAM akkor egyiket beültetném az U2 vagy a Carbon elé (amik mellesleg az elmult év legsz.rabb NFS-ei) akkor 3x kilehetne vinni mind2-t mire ezt 1x !

Nem casualon kell játszani :).....

Engem a Graf nem hatott meg ! a füst gyönyörű de amugy .... nem lett nagy cucc

a 8.0-val tökéletesen egyetértek !

Csak a kontra részekkel nem !

Igaz ami Igaz sok hibája és az EA sikeresen elbaxot még egy nagy lehetőséget de ezt tőlük már megszokhattuk ....

Reméljük(pfff...) Hogy jövöre lessz valami nagy és jobb (ha-ha-ha..)

Azért 2x kivittem és most is fenntvan a gépen !

néhány régebbi társával együtt .....
9.
9.
Daks
A motor city online kivetelevel az osszes NFS-t toltam masszivan, sorban ahogy megjelentek, a special edition-oket is beleertve. Emlekszem a 2SE akkor jott ki, mikor a 3Dfx Vodoo hoditott, csak honapokkal kesobb vettuk meg a jatekot, mert senkinek nem volt 3d gyorsitoja :). A porsche 2000 egyaltalan nem gagyi, sot az NFS1 NFS2SE utan az a 3. legjobb resz.



A kritikat annyiban elfogadom, hogy lehet valakinek tenyleg izgalmasak a versenyek es tetszik a hangulata a jateknak, ennek csak orulok.
8.
8.
fojesz
Félreértés ne essék, nem arrol van szó, hogy baj ha vkinek tetszik a játék, vagy nem ért egyet a cikkel. Csak kicsit nevetséges, hogy vki a szakújságírót minősíti, mikor az feltételezhetően sokkal jobban ismeri a sorozatot és úgy más autósjátékokat, mint az illető...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...