Duke Nukem Forever 10 évnyi fejlesztés nem elég.

  • Írta: Daks
  • 2007. december 29.
Link másolása
Kerek 10 éve fejlesztik a Duke Nukem Forever-t. Az 1997-ben bejelentett játék már a megjelenése előtt rekordokat állított fel a legtöbb engine cserés, és a legtöbbször csúsztatott projekt kategóriában. Most nézzük sorban, hogy milyen események történtek az elmúlt években, és mi vezetett oda, hogy még most, 2008. hajnalán is piszok messze van az új Duke megjelenése!
1996. január 29. Megjelenik PC-re a Duke Nukem 3D. A 3D Realms még ebben az évben piacra dobja a Mac, Playstation, Nintendo 64 és Sega Saturn átiratokat, melyek szintén hatalmas sikereket érnek el. A játékot a szigoráról ismert Gamespot magazin 8.8 pontra értékeli.


1996. június. Megkezdődnek a Duke Nukem Forever fejlesztési munkálatai. A játékot ekkor egy félig 2D-s, félig 3D-s, oldalnézetes, úgynevezett side-scrolling akciójátéknak szánják. A munkálatokat viszont hamar abbahagyják, Keith Schuler vezető designer ugyanis inkább a Duke Nukem 3D Plutonium Pak-re összpontosítja energiáját.

1997. január. A 3D Realms új Duke Nukem FPS fejlesztésébe kezd. A játékot a Duke Nukem 3D folytatásának szánják, a projekt munkacíme így Duke Nukem 4 lett.

1997. március. Az új Dukem Nukem játék fejlesztése nem vett el sok energiát a 3D Realms-től, így a programozó csapat egy részét ráállítják a Daikatana című FPS fejlesztésére.


1997. április 27. Megtörténik az új Duke Nukem hivatalos bejelentése, a játék a tavaly félbehagyott oldalnézetes projekt után Duke Nukem Forever-re lett keresztelve. A 3D Realms a játék motorjául a Quake II Engine-t választotta, kiadóul pedig sikerül megnyerniük a később megszűnt GT Interactive céget.

1997. augusztus. Az amerikai PC Gamer magazin hasábjain megjelennek az első Duke Nukem Forever screenshotok. A fejlesztők fantasztikusan átalakították a Quake II motort, a játék grafikája mindenkit lenyűgöz.


1997. november. Scott Miles, a 3D Realms alapítója és elnöke bejelenti, hogy a Duke Nukem Forever egyik főellensége az eredeti, oldalnézetes Duke játékokból ismert örök gonosz, Doctor Proton lesz.

1998. május. Az Electronic Entertainment Expo (E3) kiállításon levetítik az első Duke Nukem Forever trailert. A három és fél perces videó csupa ingame jelenetekből áll, és nagy meglepetésre feltűnik benne Duke segítője, Bombshell is.


1998. június 1. A 3D Realms műhelyében megkezdődnek a Team Fortress 2 munkálatai. A Duke Nukem Forever fejlesztőcsapatából több embert is átállítanak az új játék programozására.

1998. június 15. Egy hónap telt el az E3-as prezentáció óta, mikor a 3D Realms meglepő bejelentést tesz. A Duke Nukem Forever-t az Epic MegaGames Unreal motorjával fejlesztik tovább. George Broussard ekkor így nyilatkozik: „Nem érzem úgy, hogy a motorváltás jelentős késést okozna a megjelenésben."

1998. augusztus. „Jelenleg teljes erőbedobással dolgozunk a Duke Nukem Forever fejlesztésén" – adja hírül Broussard. A 3D Realms meghatározó munkatársa szerint tartani tudják az 1999-es megjelenést.

1998. szeptember. Scott Miller szerint a Duke Nukem Forever új szabályokat állít majd fel a first person shooter játékok világában. A játék megjelenése továbbra is 1999-re van kiírva, a fejlesztők és a játékosok bizakodva tekintenek a jövő évre.

1998. október 12. Megjelenik Playstation konzolra a Duke Nukem: Time to Kill. A játék egy hátsó kameranézetes shooter, 28 pályával, osztott képernyős móddal, és persze rengeteg bögyös macával.


1999. szeptember 1. A Nintendo 64 is kap egy új Duke Nukem játékot, méghozzá a Zero Hour-t. A megjelenés napján Broussard bejelenti, hogy a Duke Nukem Forever-ben nem lesz szoftveres renderelés, a játék futtatásához szükséges lesz egy legalább 3Dfx Voodoo 2 szintű videókártya.

1999. október 22. Scott Miller a 3D Unlimited munkatársainak elmeséli, hogy jelenleg az Unreal Engine továbbfejlesztésén dolgoznak. Az Epic MegaGames nagy ráncfelvarrást csinált az Unreal Tournament fejlesztése alatt, melyet most a Duke Nukem Forever alatt futó motorba is át kell ültetni.

1999. október 24. Scott Miller a 3D Realms fórumán bejelenti, hogy szeretnének folytatást készíteni a még meg sem jelent Duke Nukem Forever-hez. A fórumozókat arra kéri, adjanak ötleteket az új rész címéhez.

1999. november 1. Új Duke Nukem Forever screenshotok jelennek meg, ezúttal már az átdolgozott Unreal Engine-nel. Cliffy B, több Unreal játék fejlesztője, és a Gears of War vezető designere ekkor így kommentálja a Duke képeket: "Those shots rock my nuts."


1999. november 20. A Dukeworld magazin hasábjain Broussard bejelenti, hogy az Unreal Engine miatt késik a Duke Nukem Forever megjelenése. A fejlesztésekhez az Unreal Tournament-tel debütált Unreal Egine Code 220-at használják, de a motor instabilnak bizonyult a Duke játék alatt, így várják az Epic lépését, hogy kiadják a javított verziót. A bejelentés utáni héten megjelenik a Duke Nukem Gameboy Color kiadása.

1999. december. Az Infogrames többségi tulajdont szerez a GT Interactive-nál, így a kiadó teljes mértékben új kézbe kerül. Az új tulajdonos kiemelt figyelemmel kezeli a Duke Nukem Forever projektet, és megígéri, hogy 2000-ben már játszhatunk a szőke szuperhős legújabb játékával.


2000. március 10. Broussard egy interjúban az új Duke játék multiplayer módjáról beszél. „Nem hiszem hogy sok ember fogja többször végigjátszani a kampány módot, de biztos vagyok benne, hogy szinte mindenki újra fogja tölteni kedvenc pályáit, legalább multiplayer-ben." Ez év áprilisában megjelenik a Daikatana, így a 3D Realms ismét teljes erővel a Duke-ra koncentrálhat.

2000. július 19. Megalakul a Gamekapocs online játékmagazin, az újság szerkesztői a PC-t tekintik fő csapásvonalnak, de híreikben és cikkeikben ugyanúgy szentelnek helyet a PSX-nek, a PS2-nek, és természetesen a Dreamcast-nek is.

2000. szeptember 19. A 3D Realms kiadja a Duke Nukem: Land of the Babes című játékot Playstation konzolra. Az új epizód igencsak vegyes fogadtatásban részesül, a szaksajtó keményen lehúzza, a játékosok pedig hamar elfelejtik.


2000. december 5. Az Infogrames eladja a Duke Nukem Forever jogait a Take-Two Interactive-nek. Az új kiadó a Gathering of Developers-t bízza meg, hogy segítsenek be a fejlesztési munkálatokba.

2001. március 28. A Gathering of Developers több infót is felfed a Duke Nukem Forever történetéből. A sztori egyik legérdekesebb részlete, hogy Doctor Proton a játék elején felrobbantja majd egész Las Vegas-t, de felmerül a Meade tó neve is, mely ugye Pamela Anderson és Tommy Lee házi videójával vált híressé.

2001. május 17. Az E3 kiállítás első napján bemutatják a Duke Nukem Forever második trailerjét. A két és fél perces, ingame jelenetekkel dúsított videó kulcs helyszíne Las Vegas. A hatás nem marad el, mindenki tátott szájjal nézi végig a műsort, az örömöt csak a videó végén látható, azóta szállóigévé avanzsálódott „When it's done" mondat árnyékolja be.


2001. augusztus. A Gathering of Developers bezárja kapuit, a Duke Nukem Forever feletti bábáskodást a Take-Two Interactive veszi át. Egy kiszivárgott konferenciabeszélgetésből kiderül, hogy lehetetlen feladat lenne a 2002. előtti megjelenés.

2002. január. A 3D Realms az instabil Unreal Engine miatt kényszerpihenőre ítéli a Duke projektet. A programozók egy saját fejlesztésű enginet szeretnének tovább használni, a már kész pályákat viszont nem tudják átültetni az új motorba, ezért az ötlet hamar a kukában végzi. A 3D Realms az Epic-et okolja a játék késéséért.

2002. tavasza. Újjáéled a Duke Nukem Forever fejlesztése, a programozó csapat létszámát a 3D Realms felemeli 30 főre. Céljuk, hogy minél hamarabb olyan mozgó verziót készítsenek, amit bemutathatnak az E3 kiállításon.

2002. nyara. Május közepén megjelenik a Duke Nukem: Manhattan Project, majd rá három hónapra a Gameboy Advance konzolra készített Duke Nukem Advance. A Gamekapocs a következő bevezetővel nyitja a Manhattan Projekt-ről írt ismeretőjét: „Talán senkinek sem kell bemutatnom a 3rd person shooterek egyik ősi tagját, amelynek története még a ma már gagyinak tűnő platformjátékokig nyúlik vissza. A 3D verzió 6 éve jelent meg, mondanom sem kell, hogy egyik kedvenc játékunk volt akkoriban. Sajnos a DN: Endangered Species fejlesztése leállt, a DN Forever pedig még nem készült el."


2003. május 29. Jeffrey Lupin, a Take-Two elnöke bejelenti, hogy a karácsonyi szezon előtt semmiképp sem fog megjelenni a Duke Nukem Forever. Broussard bepipul a kiadóra, és nyíltan azt üzeni a Take-Two elnökének, hogy „fogja be a pofáját." Az incidens bejárja a teljes világsajtót, még a CNN is cikkezzik róla.

2004. január 20. A Duke Nukem Forever a folyamatos késése miatt második éve nyeri el a Wired.com Vaporware Award-ot, emellett megkapja a Lifetime Achievement életműdíjat is. A fejlesztők nem kommentálják az eseményeket.

2004. szeptember 9. Rich Roedel, a Take-Two új elnöke egy sajtóközleményben bejelenti, hogy a Duke Nukem Forever alatt már a Doom 3 motor dolgozik. Broussard cáfolja a híreket, úgy néz ki, a két cég még mindig nem találta meg a kellő összhangot.

2004. szeptember 14. A 3D Realms hivatalos honlapján közzéteszi, hogy a korábban használt Karma fizikai motort lecserélték a Meqon Research technológiájára. Ez a cég később az AGEIA-val szerez hírnevet magának.

2005. február 16. Scott Miller egyezséget köt a Game xStream-mel, hogy a jövőben megjelenő 3D Realms játékok digitális úton is eljuthassanak a felhasználókhoz. A szolgáltatást később átnevezik Triton-ra.

2006. január 31. A 1UP internetes magazin interjújában Broussard a következőket nyilatkozza a Duke Nukem Forever projektről. „Jelenleg a meglévő dolgokat hangoljuk össze, hogy teljes egységet alkothasson a játék. A nagyja már kész, megvan az összes fegyver, és majdnem minden szörny is."

2006. április 12. A 3D Realms beengedi irodájába a Computer Games Magazine újságíróit. Amerikai kollégáink jelentéséből kiderül, hogy a játék csak darabjaiban él, mindössze egy tech demót láttak, amiben egy kezdetleges pálya, pár szoba, és néhány jármű van.

2006. augusztus 30. A Shacknews információi szerint számos fejlesztő hagyta ott a 3D Realms céget, ők a Gearbox-hoz igazoltak át, és a Brothers in Arms csapatában kaptak helyet. A Duke Nukem Forever munkálataira így 18 ember marad, de a fejlesztések folynak tovább.

2006. október. A Digital Interactive Streams csődjelentése után megszűnik a Triton download service szolgáltatása is. Azok a felhasználók, akik már befizettek a Prey-re, kárpótlásul megkapják a játék eredeti, bolti változatát. December 1-jén a 3D Realms a Valve Steam mellé szerződik, így itt folyik tovább a játékainak digitális értékesítése.

2006. december 27. A Duke Nukem Forever harmadjára kapja meg a Wired.com Vaporware Award-ot, ismét a több éves késésének köszönhetően. A fejlesztők nem örülnek a citromdíjnak.

2007. január 5. A 3D Realms új munkatársakat keres fejlesztőcsapatába, a felvételi követelmények között pedig a Microsoft újgenerációs gépének alapos ismerete is szerepel. Az interneten elindul a pletyka, miszerint Xbox 360-ra is lesz Duke Nukem Forever.


2007. január 26. A 3D Realms álláshirdetései mellett megjelenik egy friss Duke Nukem Forever ingame screenshot. A cég még aznap kicseréli a képet egy artwork-re, de már késő, a kép bejárta a teljes sajtót.


2007. március 20. Scott Miller a YouGamers munkatársainak elárulja, hogy a Duke Nukem Forever alatt jelenleg az Unreal Engine egy erősen módosított változata dolgozik. Reméljük, hogy az UE 3.0-ra gondolt.

2007. május 3. A 3D Realms kiadja a Duke Nukem High Definition-t. A felújított textúrákat tartalmazó csomagot csak be kell másolni a shareware Duke Nukem 3D mappájába, és indulhat is a nagyfelbontású nosztalgiázás.


2007. október 10. Megjelenik a Team Fortress 2, a játék a Half-Life 2: The Orange Box csomagban debütál, de a Valve Steam-ről önállóan is letölthető, természetesen megfelelő ellenszolgáltatásért cserébe.

2007. december 18. A 3D Realms a hivatalos oldalán bejelenti, hogy hamarosan újabb Duke Nukem Forever trailert tesznek közzé. A hír mellé egy képet is csatolnak, melyen a jó öreg Duke látható, megújult külsővel.

2007. december 17. Hat év elteltével délután 5 órakor megjelenik a harmadik Duke Nukem videó. A teaser trailer-ben Duke látható, amint eddzi magát a szörnyekkel való következő összecsapására, a videó alatt pedig be-bevillan egy-egy (talán) ingame jelenet.

Kapcsolódó cikkek

22.
22.
adriano28
#1: hajrá itt az idő tesó :D
21.
21.
lolman598
az lenne a cink,ha ezután a játék hatalmasat bukna(már ha megjelenik)When it's done xDD
20.
20.
petyusa
Apám ha ez kijön!!!!!

Nagyon nagy sikere lesz.

Nagyon várom már.Én ezen nőttem fel!!(vagyis a Duke Nukem 3d-vel)
19.
19.
Utys
Daks: shareware változat eddig is volt, de a teljes három epizódos, valamint a plutonium packban kapható negyedik epizód tudomásom szerint nem ingyenes. A HD pack meg hivatalosan nem támogatott, de fincsi. Bár nekem a 3D-s enemy modellek nagyon nem jöttek be.
18.
18.
Daks
origin duke3d shareware lett, letoltheto a 3drealms-tol a hd packkel egyutt
17.
17.
Utys
Hát az original Duke3D-hez, meg azt megelőző két dimenziós platform gémekhez nem kell PS1. Mostani viszonylatban pár mega az egész Duke3D, tudol demót is letölteni és meglesni milyen volt, csak nem árt egy DosBox a futtatásához (Dos emulátor). Bár a varázst nem adja vissza, amikor új volt és az volt a technikai csúcs :D
16.
16.
Utys
rsvegas: Az igazi Duke3D a PC-s volt DOS-ra. Na, aaaaz baromi jó volt, és élvezetes.



Továbbra is azt mondom, ha grafikától eltekintünk, jó lesz ez nagyon. Elvárok elég magas szintű interakciót a környezettel mondjuk, emlékezzünk, annó Duke3D-be is milyen frankó volt, főleg a Quake-hez képest. Szétrúgható/lőhető kukák, hordók, falak, vízcsapok, vécék (amikből inni is lehetett utánna), működő megfigyelő kamera rendszer, első epizód második pályáján működő billárd asztal. :D Áááááh, sokkal jobb volt számomra, mint a Quake 'körbe tudom járni a hullákat' csodája. :D
15.
15.
huszti
dehogy! ilyen zagyvaságot csak te tudsz mondani, rsvegas:D
14.
14.
Daks
13.
13.
Adam9212
Nem tudom ki hogy van vele de szerintem Duke egyre jobban hasonlít Bruce Willisre :D
12.
12.
Daks
a quake motoros verzio nekem nem jott be de a 99es unreal engine kepek nagyon kemenyek. az lett volna az igazi duke forever :(
11.
11.
hugo1701
Bocs a dupláért, de nemrég töltöttem le a DN3D-hez a HD packot, és őszintén szólva jobban értékelem azt mint a Forever soha meg nem jelenése körül csapott hypeot.
10.
10.
hugo1701
Husztival egyet kell értsek. Én sem értem, mit kell ezen ennyit fejleszteni, vagy mi volt az elképzelése a 3drealmsnek. A cikkből kiderült, hogy 98-ban majdnem megvolt a játék, miért nem adták ki? Azután lehetett volna folytatni, úgy 2000-2001 környékén, minek kellet odázgatni? Ennek semmi értelme és még fantázia sincs benne. Ilyen alapon elkezdhették volna írni 80-ban, majd minden új eszköz megjelenésekor gyorsan "kiegészít, feljavít, átír". Még most se lenne kész :D



Ez egy lufi, amelyet elkezdtek fújni, és vagy addig nyomják míg szét nem robban (és repül az egész cég), vagy leálllnak vele, de az meg ciki. LOL
9.
9.
huszti
basznátok meg az enterezést:D elkúrtátok a 2. oldalt...vagy csak nekem rossz?



amúgy nem értem, mi a lófenét fejlesztenek ezen annyit? Mikor megnézten a cikkben az első vidit, akkor iylet szóltam: HA ez akkor megjelenik, 98-ban akkor egy elég szép játék lett volna. Majd jött a 2. vidi, amikor a megjelenés asszem már 2000 volt, arra ezt mondta: Na, nem is lett volna rossz, csak akkoriban melyik gép vitte volna?:S



Aztán mikor má láttam az évszámok közt, hogy '"motor csere...motor csere...jaj most unreal...már doom3..." akkor rájöttem hogy ennek sohase lesz vége. Nemsokára váltanak Unreal 3.0-ra, hoppá, újra kell designolni az egészet, aztán jön egy jobb motor, CryEngine 2.5, hoppá átávltunk és redesign megint az egész...Aztán jön az urneal 4.0....és folytathatnám...
8.
8.
Hablaty
Erre megint csak azt tudom mondani, amit az előző hírekhez is írtam.Vagy meg se jelenik, akkor vagy bukás lesz.Ezt a videót 2000ben is kiadhatták volna, mivel tisztán látszik, hogy renderelt az egész.Te legalább annyit elárultak, hogy meddig fogják fejleszteni...Nézzétek meg kicsit jobban azt az alcímet...
7.
7.
Bloodrose
De pont a szaksajtó tudja, hogy a fejlesztési idő csak 3 év igazából...



Amúgy néha a hazai szaksajtót is lehetne olvasni, mert bár igaz, hogy Scott Miller ez év március 20.-án nyilatkozta le a YouGamer-nek, hogy Unreal motorral fut majd a Duke, de a PC Guru (reklám, nem reklám, ők a forrás) 2005-ben csinált egy interjút Tim Sweeney-vel, aki már akkor elmondta elmondta, hogy a Duke az ő Unrel engine 2.5-üket használja majd.
6.
6.
LnB
10 év után épp ez az, hogy már nincsenek elvárásaink, jelenjen meg és kész, de sztem megjelenik, minden szaksajtó leírja ,hogy 10 év sok volt erre a semmire (mert ha vmit 10évig fejlesztenek annak olyan forradalminan újnak és tökéletesnek kéne lennie ,hogy a lábunk szárát össze-vissza hugyozzuk tőle) és szépen elvész a süllyesztőbe. Ne legyen igazam, mert én is örülnék egy jó duke játéknak, de ez már reménytelen sztem.
5.
5.
Adam9212
Azigen! :D

nah de hogy a témához is hozzáírjak: Szerettem a Duke 3D-t, iskolában mindig elvoltam vele, remélem hamarosan meg is kaphatjuk. És nem az alcím a fejlesztési idő határideje :)
4.
4.
Utys
Annó régi Duke sem a technológiai főlénye miatt élt meg olyan jól. A gond, hogy túl nagy lesz a hype, túl sokat várnak majd az emberek tőle, bár jó lesz, csak valószínű nem fog felérni a hatalmas várakozásokhoz.



De igazán megjelenhetne már, rettenetesen kiváncsi vagyok rá.
3.
3.
LnB
kevés ez a video, de az ingame jelenetek jók benne. majd az ükunókám lehet h játszhat is vele :D
2.
2.
kancsoka
jah én is nagy fan voltam régen!De az utolsóvideóban van egy karizma Duke-nak meg ahogy feláll baszki feszül rajt az izom nagyon állat!
1.
1.
Dentis 360
Nagyon remélem,hogy most már hamarosan Duke-al szétrúghatunk néhány alien/disznó segget!!!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...