Seattle, Washington állam. Az idei Penny Arcade Expo átlagos játékkiállításnak indult, senki nem gondolt nagy bejelentésekre, de azért figyeltünk rá, hiszen a legtöbb nagy kiadó megígérte, hogy itt is képviselteti magát. Unottan vártuk a megnyitót, míg George Broussard, a tavaly csődbe ment, és bezárt 3D Realms vezérigazgatója ki nem rakott három duci kis szárnyas malackát a Twitter csatornájára. Hogy ennek mi jelentősége van? Hát csak annyi, hogy korábban azt nyilatkozta, akkor számíthatunk a Duke Nukem Forever megjelenésére, ha a malacok repülni fognak.
Eladták a Duke Nukem Forevert, azt a játékot, melyen tizenhárom éven keresztül dolgoztak. Nem hittük, hogy valaha még halljuk a nevét, sőt azt pletykálták, hogy a projekt nem létezett sohasem, egy hatalmas átverés volt, és csak a kezdő fejlesztők betanítására használták, most viszont ott volt a játék a PAX-en, Gearbox és 2K Games logó alatt. Fogalmunk sincs, hogy mennyit fizettek a névért, melyet több száz millióan várnak, szerte a világon, de már az új csapat feje, Randy Pitchford is megerősítette, hogy a játék 2011-ben a boltok polcain lesz.
A rendezvényen bemutatott demó egyszerűen kezdődött. Duke a férfi mosdóban odalépett egy piszoárhoz, a jobb ravaszt meghúzva a játékos könnyíthetett a főhősön, majd kiléptünk egy aulába, melynek közepén egy csapat katona éppen az idegeninvázió visszaverésére készített tervet böngészte. Mintha egy óvodás rajzolta volna. Egy viseltes fickó elégedett hümmögést hallatott, látható volt rajta, hogy megjárta már egy párszor a frontot, majd odafordult hozzánk, és azt mondta. „Ez egy remek terv. Ha korábban találták volna ki, a társamnak talán még meglenne a karja. Meg a másik golyója is.”
A bevezető animáció végeztével a játékos átvehette Duke felett az irányítást, a szőke izompacsirta pedig nem szöszölt sokat, még nézegette egy kicsit a táblát – melybe egyébként bele is lehet rajzolni – és elindul az egyetlen nyitva hagyott ajtóhoz, a Detonators stadionjának belseje felé. A focipálya 50-es yardjánál aztán egy hatalmas, két lábon járó, dagadt, egyszemű idegen lény várt rá, a hosszú csaták alatt hősünk a duplacsövű rakétavetővel csak úgy szórta az áldást, na meg a káromkodásokat, majd miután a szörny holtan terült el, Duke odalépett hozzá, a kiszakadt szemével pedig hatalmas gólt rúgott. Hail to the king, baby.
A játék ezen a ponton egyenesen a tizenötödik pályára ugrott, egy sivatagos kanyonba, melyet egy hatalmas monster truckkal kellett átszelni. Vadul gázoltuk a malacrendőröket, a főhős hangosan kurjongatott minden koponyaloccsanásnál, pár kilométer múlva azonban kifogyott a benzin, és gyalog kellett folytatni a kalandokat. A városba menet Duke magához vette a katonák által arrafelé eldobált fegyvereket, aprította a népet géppuskával, gránátvetővel, plazmaágyúval és sniperrel, sőt még egy különleges, kicsinyítő eszköz is a kezébe került, mely akkorára zsugorította az összes ronda pofájú betolakodót, hogy csak szét kelljen őket taposni. Nem sokkal később hatalmas fordulat következett, az égen megjelent egy úrhajó, amikor azonban leszállt, a játék hirtelen véget ért, és visszadobott a menübe.
Azon szerencsések, akik játszhattak a Duke Nukem Foreverrel, csak jót meséltek. A hangulat eszméletlen jó, remek élmény szétlőni az idegenek undorító, zsíros fejét, a főhős hatalmas poénokat nyom, a legkeményebb pedig, hogy a bal felső sarokban van egy büszkeségmérő, melyet, ha maximumon tartunk, Duke annál nagyobb lelkesedéssel aprítja az ellenséget. Az irányítás szintén kellemes, a kontrolleren külön gombot kapott a sörnyitó, és még a nitróval hajtott terepjárót is könnyű volt navigálni a sziklás terepen, bár tény, hogyha felborult, akkor vége lett mindennek, lehetett újrakezdeni a pályát.
Reméljük, hogy a 2K Games komolyan gondolja a kiadást, és a játék sincsen annyira szétesve, hogy még évekig üljenek rajta. A Gearboxos srácok állítólag hatalmas mennyiségű legyártott kódot vettek át a 3D Realms-től, a legtöbb pálya már készen is van, csak a történetet, meg a rendezést kell kipofozni, és már jöhet is a kiadás. Megjelenés valamikor 2011-ben PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra.
Kapcsolódó cikkek
Amúgy azt nem tudjátok, hogy végülis most melyik motor fut alatta, mert én esküdni mernék hogy U3, de már páran oltogattak hogy ez egy felhúzott U2 (pedig szerény tudásom szerint a normális shaderelést nem lehetne vele megoldani)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.