They

  • Írta: zoenn
  • 2008. május 8.
Link másolása
A Metropolis Software nagy fába vágta a fejszéjét, amikor egy újabb agyatlan shooter fejlesztésébe kezdett, látszólag minimális eredetiségű sztorival megáldva, melyben 2012-ben különleges, fantomszerű alakoknak szolgáló robotok ellen vehetjük fel a harcot, csatatérré változott nagyvárosokban, ahol a globális háború minden biztonságérzetet megtört, az emberek elszánt csoportja küzd a rejtélyes megszálló erők ellen.
Húúú, ez aztán a sablontörténet, a készítők soha nem is tagadták, hogy itt elsősorban a lövöldözésen van a hangsúly, minden egyéb mellékes, beleértve a moziszerű élményt nyújtó átvezetőket. A körítés feladata az, hogy legyen valami a töltőképernyőn és ne unatkozzunk, miközben az egérre és a billentyűzetre helyezzük ványadt ujjainkat.


Mégis miért tetszhet ez nekünk? Talán azért, mert a közeljövő háborúi itt nem csak arról szólnak, hogy modern, még fejlesztés alatt álló fegyverekkel hadakozunk az amcsi és az orosz kollaboráns erők soraiban, hanem némi sci-fibe oltott vonallal, a láthatatlan lények elleni félelmünket teljesen kiélhetjük, és hogy szó ne érje a ház elejét, a kimerítő célpontkeresések mellett robotokat is ránk küldenek kinyuvasztás ürügyén, ahol aztán a haddelhadd sem maradhat el. London lesz ténykedéseink színhelye, ám ez már nem az a vidám brit főváros, ami eddig az elképzelegéseinkben létezett. Az utcákon a néma káosz lett úrrá, az évekig tartó kegyetlen háború meglátszik az épületeken, mindenütt a pusztítás romjai. Az elkeseredett emberek már a béke után sopánkodnak, amikor a meggyengült emberiséget titokzatos, már-már láthatatlan űrlények csoportja támadja meg, akiknek hadseregét gigászi mechanikus robotok alkotják. Kik ők, és hogy kerültek ide, de mindinkább hogyan lehet őket visszatoloncolni oda, ahonnan jöttek? Mindezekre megtalálni a választ és a megoldást, na ez lesz a mi hálás feladatunk. Egyetlen nevesincs brit katonáé.


Egyik lényeges harci helyzetben, az alig észrevehető elsuhanó kísértet szlalomozik egyik gépből a másikba, egy apró villanás a levegőben és számíthatsz arra, hogy nem lesz egy egyszerű menet. Akár 3-4 különféle robot is támadhat rád egyszerre, akik önmagukban is elég veszélyesek egyenként, de amint rejtélyes irányítóik megszállják őket, máris nehezebb dolgunk lesz. A hatalmas csápokkal felénk kapkodó masina csak egy, de ugyanúgy megtalálhatóak a falakon mászkáló pókszerű szerkezetek. Akár az AI is eltérő lehet, ha éppen nem egy alien hajtja: állhat akár egy helyben is, úgy oszthatja az áldást, de lehet olyan leleményes is, hogy nem hagyja magát egykönnyen szétkapatni, fedezékbe vonul, megpróbál bekeríteni. Elejét vehetjük az idegtépő meneteknek, ha már távolról, vagy reflexszerűen elpusztítjuk a fantomokat, bár ezt rendszerint elég nehéz kivitelezni.


Mindösszesen egyetlen fegyverünk lesz, ám ezt akár a végtelenségig is testre szabhatjuk. Hangzatosan „Fegyverem"-re keresztelt mordályt az alap tüzelési funkciók mellett újabb, négyféle kiegészítővel is felaggathatjuk, úgymint a gránátvető, vagy mesterlövész szett, nagy kaliberű, sörétes addon. Ám az optikai tuning sem mellékes, főleg a multiban – erre egy külön menüpontban sort is keríthetünk, ahol bármilyen színeket, mintákat, logókat felvihetünk stukkerunkra, akár annak a klánnak a jelvényét, ahol esténként múlatjuk az időnket. Keverhetünk színeket is, külső forrásból is vihetünk be matricákat a játékba, s a végeredményt rögtön meg is csodálhatjuk, amint az újabb menet el nem kezdődik. Singleben nincs túl nagy jelentősége aláírom, de milyen cuki is lehet egy Hello Kitty-s, rózsaszín rakétavető, akár szexuális beállítottságunkat, akár kedvenc politikai pártunkat akarjuk népszerűsíteni, számításainkat megtaláljuk. Az újabb és újabb skin-eket valószínűleg a játék közösségi oldaláról is letölthetjük majdan.


Mivel a They meglehetősen korai fázisban van, így a multiplayer módok is egyelőre bizonyos, de az talán előre borítékolható, hogy a DM-et és válfajait nem hagyhatják ki a fejlesztők. Maga a fegyver-színezés önmagában elég vékony újdonság lenne, szükség van élelmesebb többjátékos lehetőségekre is, akár a kooperatívot nézzük, akár a bázisfoglalásos témát, bár a videókból leszűrhető, hogy tág területek nemigen lesznek majd a játékban, másfelől kell majd megközelíteni a dolgot. Online ligák, megfelelő statisztikai rendszerrel, kisebb jármű vezetéssel és xp-alapú fejlődéssel még csodákat is lehet tenni.


A Metropolis mellett szól, hogy nem álltak be az engine-licenszelős bizniszbe és saját grafikus motort írtak játékuk alá, ami ugyan jelentősen megnöveli a fejlesztési időt, ám mindenképpen elismerésre méltó. Ugyan a korai fázisnak köszönhetően, túl impozáns grafikai gyönyörben nem fogunk részesülni, legalábbis most még jó pár látványos effekt a munkaasztalon tengődik – összességében a külcsínnel nagy baj nem lesz, de a szükséges pluszt, ami a stuffot nagyszerűvé teszi, egyértelműen a játékmenettől várjuk. A fizika viszont hangsúlyos lesz, erről majd a látványos robbanások és rombolható tereptárgyak tanúskodnak, bár erre épülő puzzle feladványokba nem ütközünk majd, itt majd lőni kell csak héééj!


A They sok más érdemesnek méltó fícsörére egyelőre még nem világítottak rá a készítők, 2009 még igen messze van, addig akár lényeges koncepcióváltások is bekövetkezhetnek, azokon kívül, amit most szentírásnak vehetünk. Nagyjából ennyi az, amit a játékról tudni vélünk, a készítők bizonyosan nem ülnek a babérjaikon és hegesztik ezerrel, hiszen bevallom őszintén ez még sajnos kevés egy igazi AAA kategóriás cucchoz – aláírom, nem is ez volt a szándék, de önmagában a fegyverbuzerálás és a gépek, alienek elleni harc mellett még villantani kell erősen. Nem akarok abba a hibába esni, hogy elsőre leírom a They-t hiszen lesznek fogyasztható pillérei, hallunk még róla.

13.
13.
Gery8
Nekem is nagyon sok hasonló ilyen játék jut az eszembe, de attól még biztos jó, mondjuk a fegyverkarbantartás egyedivé teszi. Ha választanom kéne, még mindig a Huxley-nál maradnék vagy UT3...
12.
12.
Ca$h
bobby: legyen már magyar neved
11.
11.
Optimus Prime
Ha magyarul akartam volna, akkor "hangulat". Attól, hogy kiejtésileg írom le az angol szót, még nincs magyarul. :)
10.
10.
bobby
fíling... beszélj má magyarul!
9.
9.
Optimus Prime
Kicsit Hellgate: London feelingem van. Remélem attól jobb lesz.
8.
8.
bobby
,,flamet,, beszélj má magyarul!
7.
7.
Chocho
A flame-et abba lehet hagyni. Köszönjük.
6.
6.
bobby
5: inkább ne szoolalj meg... jobban jársz... ha letesztelnek vagy egy előzetesben irják h mien lesz, akkor csak egy platformot neveznek meg: nézz vissza: project origin... kijön ps3ra is meg 360ra is... pc-t jelölték meg platformnak... olvass vissza: gta 4... egy platformot neveztek meg... és JOBB LENNE HA GONDOLKODNÁL EGY KICSIT.... NEM ÁRTANA... ÉS ITT OKOSKODIK NEKEM... BESZ.ROK....
5.
5.
Petike x
4: Ehhez nem a cikket kéne elolvasni, csak a cím alatti fejlécet.

Aszongya:

Platform: PC
4.
4.
bobby
ez jön ps3ra? bocsi, nincs időm elolvasni a cikket... mert megyek vizilabdára és 9 orára érek haza. valaki mondja meg lécci h jön e ps3ra!!!!
3.
3.
Daks
sztm nem lesz ez olyan rossz, rengeteg nagyon klasszul sikerult jateknak van 0 tortenete, megis kasszasikerek
2.
2.
Dari
érdekes, nekem felkeltette a figyelmem, jó cikk :D
1.
1.
Daks
ez volt az a jatek, ami korabban is erdekelt, de valahogy sosem volt kedvem utana googlezni. koszonjuk a cikket!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...