Tomb Raider: Underworld

  • Írta: Chocho
  • 2008. május 14.
Link másolása
1996-ban hatalmasat robbantott a golyófejű Toby Guard csapata, a friss Core. Lara Croft kalandjaira épített akciójátékuk, a Tomb Raider minden idők egyik legikonikusabb játékkarakterét teremtette meg, nem is beszélve a sok játékmenetbeli forradalomról. Az eltelt tíz év alatt láttunk sok jó (Tomb Raider 3-4, Legend) és sok fertelmes (The Angel of Darkness, Chronicles) folytatást, ám a legújabb rész minden bizonnyal az első kategóriát gazdagítja majd.
A Pokol mélyén
A legújabb Tomb Raider rész ezúttal a legsötétebbnek is ígérkezik, ám ezt nem intelligencia tekintetében kell érteni, ahogy azt lehetett a The Angel of Darkness esetében. Sokkal inkább az atmoszféra és a történet emelkedik ki az átlagból. Az Underworld ott veszi fel a sztori fonalát, ahol azt a Legend elvágta. Lara Mexikóba megy, hogy a Wayeb mítosz szerint írtak alapján eljusson a maják alvilágába (innen a cím). Ez a mítosz szerint egy igen érdekes világ, tele csapdákkal és szörnyekkel, így kézenfekvő táptalaja egy Tomb Raider játéknak. Ugyan szó szerint még senki sem mondta, hogy a történet során lejutunk a Pokolba, nagy a valószínűsége, hogy Lara ezúttal csatlakozik a Gilgames és Odüsszeusz által alapított társasághoz, és élve tér vissza az alvilágból.


Ami nem romlott el…

Viszont az, hogy nem romlott el valami, nem jelenti egyben, hogy nem is avult el. Tudják ezt a Crystal-nál is, így Lara mozgáskultúráját és a játék élvezeti faktorát még tovább fejlesztették az alkotók. Sok hibát kijavítottak, köztük azt a roppant idegesítő momentumot is, hogy a Legend-ben a kötelet mindenhová el lehetett dobni, attól függetlenül, van-e értelme vagy sem. Az Underworld-ben már csak a kijelölt objektumokra dobhatjuk rá, megóvva ezzel magunkat a felesleges hajhullajtástól.


Emellett a játék kapott egy jól hangzó „free climbing" („szabad mászás") feature-t is, ami nagyjából a pókember-szerű „minden falon mászok" módszerrel demonstrálható. Eztán tehát ha valahol nem lesz egyértelmű ugrási pont, talán épp a falra való felkapaszkodás jelenti a továbbjutást.


Hasonló fejlődés érte a sokat kritizált mesterséges intelligenciát is. Az ellenfelek (melyekből kétféle lesz: emberi, ill. állati eredetűek) a játékoshoz idomulva viselkednek majd. Ha előbb lövünk, és aztán kérdezünk, akkor ők is így cselekszenek, ám ha alapvetően defenzív módon játszunk, sokkal többet fognak kerülgetni és taktikázni. Akárhogy is, épp ideje, hogy lecseréljék az előző részek golyófogó paprikajancsiit. Bár fegyverarzenálunk marad a régi, az új motornak hála simán rombolhatjuk környezetünket, ez úton okozva kellemetlen meglepetéseket.


Mi szem-szájnak ingere!


Az előző részeket sok kritika érte grafikai megjelenítésük miatt. Lara melle mindig annál nagyobbá vált, minél kevesebb poligonból építették fel a pályákat. Nos, az Underworld-öt mindennel lehet illetni, csak épp az átlagos szóval nem. A textúrák szép élesek, Lara modellje gyönyörű és sokkal arányosabb, mint korábban, a környezet pedig kellően részletgazdag. A helyszínekről egyelőre nem sokat tudni, de a Poklon és a dzsungelen kívül számíthatunk egy-egy városi terepre is. Kifejezetten jó lenne Altairt játszani Lara-val egy város műemléképületein.


Az Underworld tehát kellemes folytatásnak ígérkezik. Szép, jó, okos és stílusos, a pici misztikum pedig nem árt a sorozatnak. A megjelenés egyelőre idén őszre van datálva minden létező platformra, de véleményem szerint az Eidos jobban járna a karácsonyi szezonnal (még mindig a csőd szélén egyensúlyoznak). A Legend tetszett, várom a folytatást!

Kapcsolódó cikk

12.
12.
Ca$h
A cikknek köszönhetően nemrég beszereztem platinumban a Legendet, és bevallom nekem nagyot teccik. Igaz az átvezető kisfilmeknek eléggé gagyi a grafikája, de ha ezen tudnak majd változtatni és valóban kijavítanak egy csomó mindent az Underwroldben, akkor én tuti vevő leszek rá! =)
11.
11.
Dcrysis02
Kiváncsi leszek hogy milyen tervük van a készitőknek.A célzást meg a feygverharcokat is feltuningolhatnák egy kicsit.Na tudom hogy a TR nem pont arról szól,de kicsit bugos volt sztem a Legend harcrendszere...
10.
10.
jó game lesz ez,

én azt mondom, ha hozza az anniversary játszhatóságát, hosszát, és a dinamikus sztorit - pózolás nélkül, akkor faxa lesz.

Epikusság kell ide, nem nagy dudák :D

plusz Lara cickói valóban egyre jobbak, mármint emberibbek lettek, sztem ez így reális.

Igaz, hogy voltak fos részek, de én a jókra emlékszem, a többi meg...

Csak ne csesszék el, és akkor valóban legend lesz, mint ahogy szeretnék. ( mondjuk részemről már most legenda a TR )
9.
9.
zuzo1
pfff... sztem ott lesz csak kárhogy nemvolt gameplay!!!xD

8.
8.
Dr Kratos
Nem érdemel az annyit !
7.
7.
orange
okay, remélem 10/10 pont lesz megint, de hagyjuk a témát...
6.
6.
Daks
a gta4 megateszt kicsit kesni fog, de szeretnem mar jovo heten kirakni :). kitartas!
5.
5.
orange
Tomb Raider volt régebben a kedven játékom. Az első 4 rész van meg eredetiben és az ötödik meg másolt cd-n. De az már elég sz** az ötödik, na meg most letöltötem a legend-hez a demot, háááát. Nagyon át ment pókemberbe, és így elég gagyi.



Amugy GTAIV megateszt mikora várható Daks?
3.
3.
kenny22
jó lett a cikk! csak kár hogy nem volt hozzá más videó, mert annak a nőnek a beszéde elég khm... furcsa... nem azt mondom, hogy nem lehet érteni, de azért ez eléggé angol paraszt nyelv...
3.
3.
tjames
#2: LOL :) Főként azok miatt!
2.
2.
Dr Kratos
Tuti végigtolom ,már csak a DUDÁK miatt is !
1.
1.
Daks
Jo kis game lesz, en szemely szerint rajongok a maja kulturaert! Amugy mexiko hallatan mindig a del-sri lankai mexikoma beka jut eszembe, lehet megarott a sok south park? :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...