OGame Tippek és stratégiák

  • Írta: Ca$h
  • 2008. május 21.
Link másolása
Tekintettel a szokatlanul nagy érdeklődésre, elérkezett az ideje annak, hogy írjak nektek egy haladó stratégiákról szóló cikket. Akik már pár hónapja játszanak a játékkal, bizonyára találkoztak olyan esetekkel, amikor egyszerűen nem értették, hogy mi történt, csalásra gyanakodtak és lehet, hogy abba is hagyták emiatt a játékot. Pedig igazából, ami történt az csak a stuffban rejlő végtelen mélységeknek köszönhető. Aki ezt a cikket elolvassa és megpróbálja elsajátítani a tanácsaimat, biztos lehet benne, hogy sokkal nehezebb falat lesz a jobb játékosoknak, mint mások.
FS - Fleet Save avagy a flottamentés

Az egyik alapvető és talán legfontosabb része a játéknak az FS. Tekintettel arra, hogy legtöbbünk nem szenved insomniában és mindannyiunknak szüksége van egy kis alvásra, így amikor nem vagyunk gép előtt, el kell hogy mentsük a bolygónkon lévő nyersanyagokat illetve a flottánkat. El kell kerülnünk azt, hogy a nyersanyagok, vagy a flottánk miatt megtámadjanak minket akkor, amikor semmit sem tehetünk ellene. Ahhoz, hogy ezt kényelmesen megtehessük, ajánlom mindenkinek a firefoxos add-on-nak a telepítését (mely egyébként is nagyon hasznos):

www.neogame.dk

Itt találni fogtok egy linket, telepítsétek és a következő újraindításnál észre fogjátok venni, hogy az ogame egy csomó új hasznos dologgal kiegészült. Ami most nekünk kelleni fog az a flották megérkezésének és visszaérkezésének az időpontja a flották menüpontban. Lefekvés előtt, vagy ha nem vagyunk gép előtt hosszabb ideig, nem kell mást tennünk, mint az egész flottánkat az összes nyersanyaggal együtt elmenteni, ezt pedig négyféleképpen tehetjük meg:

Másik kolóniára való szállítás: ezt a módszert csak addig tudjuk alkalmazni, amíg nincsen a közelünkben (20-40 rendszer balra-jobbra) egy hold, mert ha van, akkor sajnos be tudnak mérni minket phalanx-szal (erről majd később), és amikor visszafelé jövünk, másodpercre pontosan bezúzhatják az összes hajónkat. Abban az esetben, ha nincsen hold, csak azt kell néznünk, hogy a visszaérkezés időpontja előtt már 5-6 perccel gépközelben legyünk.

Másik kolóniára való telepítés: ez az egyik legbiztonságosabb FS-elés, ehhez viszont sajnos fel kell ébrednünk valamikor hajnalban, mivel ennek az a lényege, hogy mielőtt telepítéssel megérkeznénk a hajóinkkal és az összes nyersanyaggal, visszahívunk mindenkit és attól a pillanattól fogva, hogy visszahívtuk őket, semmilyen phalanx nem fogja már látni a flottánkat, tehát azt sem fogja tudni, hogy mikor érkezünk meg. Itt is természetesen úgy kell időzítenünk, mintha szállítanánk, csak itt a megérkezés előtt pár perccel fel kell kelnünk, és a flotta menüben vissza kell hívnunk hajóinkat.

DF-re való FS: A DF (mint azt gondolom mindenki tudja az eddig olvasottak alapján), az űrben keletkezett szemét, bizonyos csaták után maradnak a bolygók körül. Ezeket csak szemetesekkel lehet felvenni, úgyhogy ahhoz, hogy ezt meg tudjuk csinálni, szükségünk lesz rájuk a flottamentés során. Nem kell mást tennünk, mint minimum egy darab kukást berakni a flottába, és abban a menüpontban, ahol a sebesség is megtalálható, a jobb felső sarokban a bolygót át kell állítani DF-re. Miután beírtuk a pontos koordinátákat, már csak úgy kell időzítenünk, ahogyan azt a szállításban leírtam.

Inaktív bolygóra való FS: Ez talán a legegyszerűbb, kezdő játékosok mindig ezt használják, de sajnos ezt is be lehet mérni phalanx-szal, úgyhogy csak óvatosan. Mivel az inaktív bolygókon nincsen senki, aki játszana (néha sajnos lehetünk olyan pechesek, hogy pont ekkor jönnek fel), tekintettel arra, hogy 8 nap inaktivitás miatt lett inaktív. Ezért megtehetjük azt, hogy az egész flottánkkal és nyersinkkel megtámadunk egy ilyen bolygót és olyan sebességre lassítunk, hogy mikor visszaérünk már gép előtt legyünk.

A végső és legbiztonságosabb FS-t akkor tudjuk majd végrehajtani, ha lesz holdunk, ugyanis holdról bérmelyik megoldást is választjuk, nem tudnak minket bemérni, tehát a lehető legnyugodtabbak lesznek az álmaink.

Ninjázás

Ez az egyik leggusztustalanabb stratégia, de könnyen kivitelezhető, és ha mi csináljuk, sokat nyerhetünk vele. Tételezzük fel, hogy látjuk valaki megtámadott minket. Ekkor pontosan ki lesz írva nekünk, hogy mikor fogja az ellenség elérni a bolygónkat. Abban az esetben, ha a flottánk éppen egy másik kolóniánkon van, vagy ha egyik barátunk a közelben van, megtehetjük azt, hogy a támadó flotta érkezése előtt pár másodperccel mi egy jóval nagyobb flottával megérkezzünk a bolygónkra, aminek köszönhetően le fogjuk verni a támadót, ő nem visz el semmit, mi meg bezúzzuk az egész seregét és lesz egy csomó űrszemetünk, amit felvehetünk majd a kukásokkal. Ehhez nincsen másra szükségünk, csak pontos időzítésre és egy kis tapasztalatra. Sokan vannak, akik csak azért hagynak bent a bolygójukon egy csomó nyersanyagot, hogy odacsalogassanak minket és a közelben lévő flottájukkal jól beninjázzanak minket, úgyhogy csak óvatosan támadjunk ilyen esetekben. A ninjázáshoz van egy nagyon hasznos kis program, aminek a segítségével meg fog jelenni egy számláló, ami mutatja majd nekünk, hogy mikor kell elindítanunk a ninja flottánkat ahhoz, hogy pont bezúzzuk a támadó gyereket:


Lassítás

Ez az a stratégia, amivel ki lehet védeni a ninjázást, ezt mindenkinek el kell sajátítania, ha nem akarja, hogy elveszítse flottáját. Nem tudom mennyire lesz így értelmes leírva (éppen ezért mellékelek egy képet a lényegről), remélhetőleg igen, de előre szólok, hogy ezt valóban nagyon nehéz megérteni és alkalmazni is, leginkább csak gyakorlatban fog sikerülni. Ennek az a lényege, hogy a leggyorsabb egységünknek a kémszondának köszönhetően, képesek vagyunk arra, hogy pár perccel belassítsuk az egész támadó flottánkat, ezzel kikerülve bármilyen kellemetlen meglepetést, és bőven időt hagyva magunknak az esetleges visszafordulásra. Első lépésként írjuk fel egy papírra, hogy pontosan mikor fog becsapódni a flottánk, másodpercre pontosan. Következő lépésként menjünk a flotta menübe, kattintsunk a támadó flottánk melletti „formáció" menüpontra és válasszunk ki egy darab kémszondát. Ha ez megvan a következő oldalon látni fogunk a bal alsó sarokban egy számlálót (1-es a képen), ami azt mutatja, hogy eredetileg mennyi idő után fog megérkezni a támadó flottánk, illetve mellette lesz egy fura betűkből és számokból álló felirat, mondjuk ez: KV1024590 [5:302:11] (2-es a képen) erre kattintsunk rá, ezzel választottuk ki, hogy csatlakozni szeretnénk a támadó flottához. Ezután nézzük meg (még mindig ezen az oldalon maradva), hogy 10%-os sebességgel mennyi idő, míg megérkezik a szonda a flottánkhoz (3-as a képen). Ez az idő olyan 10 és 8 perc között szokott mozogni.

A következő lépés lesz a legnehezebben érthető, ugyanis konkrétan az eredeti becsapódási idő 30%-ával tudunk csak lassítani a támadáson. Ezt a legkönnyebben úgy tudom elmagyarázni, ha veszünk egy egyszerű példát. Mondjuk 11 perc múlva csapódunk, megcsináljuk az összes dolgot, amit fent leírtam, a kémszondánk 10%-on áll, csatlakozási idő 10perc, megvárjuk, míg a csapódási idő (bal alsó sarokban lévő számláló) eléri a 8 percet. 8 percnek a harminc százaléka picivel több, mint 2 perc tehát ha rányomunk a folytatásra meg fog jelenni nekünk az ACS Támadás menüpont a kémkedésen és a támadáson kívül (ha nem jelenik meg elszámoltuk magunkat), tehát be tudtunk csatlakozni a flottánkhoz, és ha összehasonlítjuk a mostani csapódási időt azzal amit leírtunk, látni fogjuk hogy megnőtt 2 perccel. Ennek a két percnek köszönhetően bőven lesz időnk arra, hogy megcsináljuk a következő lépést. A következő lépésben be kell kémkednünk a szokásos 5 kémszondával a célpontunkat, mégpedig úgy kell időzítenünk velük (a sebességi százalékokkal játszva), megvárva a kellő időpontot, hogy a papírra leírt eredeti becsapódási időre érkezzenek meg a szondák. Ennek az egésznek az lesz az eredménye, hogy 2 perccel lassabban fogunk megérkezni a megtámadott bolygóra, és kapni fogunk egy kémjelentést arról, hogy mi lett volna, ha az eredeti időben csapódtunk volna be. Tehát ha valaki be akart ninjázni minket, szépen látni fogjuk a bolygóján az egész ninjaflottát, és bőven lesz időnk arra, hogy visszahívjuk hajóinkat. Ezt a lassítási folyamatot többször is megcsinálhatjuk, akár akkor is amikor 5 perc van a csapódásig, összesen kb. olyan 6 percet lehet lassítani. Fontos infó még, hogy minden egyes alkalommal amikor a szondáinkkal sikeresen lassítottunk, hívjuk vissza őket az ACS támadásból, hogy semmiképpen se essenek le. Gondolom senki nem értett semmit ebből az egészből, de próbáljátok meg értelmezni, mert csak így tudjátok elkerülni a kellemetlen beninjázást.

Galaxis menüpont

Ahogyan azt már az első cikkemben is írtam, ezen a képernyőn is nagyon durva dolgokat lehet csinálni, de én most csak a legfontosabbra fogok kitérni. Mégpedig arra, hogyan tudhatjuk meg, hogy egy játékos online-e vagy sem. 100%-osan sosem lehetünk benne biztosak, de van egy dolog, ami segít nekünk ebben. Ha egy bolygó mellett látunk egy kis csillagot, az azt jelenti, hogy volt valami mozgás a bolygóján. Ez lehet, hogy csak azt jelenti valaki bekémkedte, de jelentheti azt is, hogy a játékos épített valamit a bolygón, vagy ő is éppen a galaxis menüpontban nézelődik. Tehát olyan emberekkel, akiknek csillagos a bolygója nem érdemes foglalkozni. Ha nem csillagot, hanem egy számot látunk a bolygó mellett 15-59 között, az azt jelenti, hogy ennyi perce nem történt semmi a bolygóján, tehát nem volt semmi mozgás azóta. Igazán csak olyan bolygókkal érdemes foglakozni, ami mellett nincsen semmilyen jel. Ezt nyugodtan kémkedjük be, és ha megtámadtuk, akkor onnantól fogva tudni fogjuk, hogy ha csak szám jelenik meg, nem pedig csillag, akkor mi voltunk azok, akik utoljára bekémkedtük. De ha mondjuk 45-öt mutat, és hirtelen (frissítés után persze) csillagos lesz megint, az három dolgot jelenthet:
1. feljött a játékos és elment mindent
2. észrevett minket a játékos és elindította a ninjaflottát
3. valaki más kémkedte be
Ha viszont elindítottuk a támadást és egészen a végéig (miután letelt az 59 perc) nem jelenik meg semmi a bolygó mellett, esetleg a legvégén még be is lassítunk (érdemes sokat gyakorolni, hogy az éles helyzetekben ne legyen semmi probléma), akkor biztosak lehetünk benne, hogy nyertünk és mindent el fogunk vinni, ami jár nekünk.

A HOLD

OGame-es pályafutásunk során előbb-utóbb elérkezünk ahhoz a pillanathoz, amikor rájövünk: szükségünk van egy holdra. A hold a játékban a következő (és kötelező) szintre való lépést jelenti, így a cikk ezen részében erről olvashattok kicsit bővebben.

A holdról általában

A hold a bolygóknál lezajlott nagyobb csaták utáni űrszemétből keletkezhet. Százalékban kifejezve ez 1 és 20% között mozoghat, tehát maximálisan 20% esélyünk lehet arra, hogy a flották összecsapása után holdat lőjünk, vagy kapjunk. További nehezítés, hogy ez mindig csak egyszeri esély, úgyhogy ha nem jött létre hold egy csata után, következő alkalommal ugyanúgy max. 20% esélyünk lesz. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy van olyan szerencsés játékos, akinek akár elsőre is összejöhet a holdja, és van, akinek mondjuk huszadjára sem. Ehhez a dologhoz azonban érdemes már-már rögeszmésen ragaszkodni (addig próbálkozni, amíg nem jön össze), mert a hold jelenti az egyedüli túlélésünket a játék későbbi szakaszában.

A holdlövés

Kétféle holdlövés lehetséges: szándékos és nem szándékos. Az utóbbi rossz, az előbbi jó. Ezalatt azt értem, hogy ha mondjuk nem vagyunk a gépnél és bezúzzák a flottánkat, kaphatunk egy holdat, de a veszteségünk sokkal nagyobb lesz (főleg, ha a DF-et nem mi szedjük be), mint ami kellhet egy 20%-os holdhoz. A szándékos holdlövésnél annyi történik, hogy megkérjük egy haverunkat: zúzza be a bolygónkon hagyott flottát, hátha sikerül a holdpróba (az űrszemetet természetesen mi szedjük be, ami pozitív és negatív esetben is ott fog lebegni az űrben). Az otthagyott flotta állhat bármiből, a legelterjedtebb mégis a kisvadászos módszer, talán azért, mert a legolcsóbb és a leggyorsabb. A maximális 20%-hoz 1667db könnyű harcos kell, se több, se kevesebb. A csata után a galaxis menüt frissítve megláthatjuk, hogy csak DF keletkezett a bolygónk körül, vagy ott van egy kis szürke, bolygónak látszó valami is. Ha az utóbbi, akkor kezdjünk el nagyon örülni, ugyanis innentől fogva új távlatok nyílnak meg előttünk és a játékunk merőben meg fog változni.

A hold épületei

A holdon csak és kizárólag négy épületet érdemes (és kell) felhúzni. Induláskor mindenképpen szükségünk van az első szintű holdbázisra, ugyanis ez ad helyet a többi épületnek (szintenként három hellyel bővíti a holdunkat). Második lépés a robotgyár, ami lerövidíti az építési időket. Harmadik lépés a Phalanx (továbbiakban PH) felhúzása lesz, ezt muszáj kicsit részletesebben taglalni, hiszen ez az egyik legfontosabb dolog a holdon.

A PH segítségével bemérhetjük és elkaphatjuk más játékosok flottáit. Minden szintemeléssel messzebb látunk a galaxisunkban, így egyre nagyobb távolságokat ellenőrizhetünk és a portyázások lehetősége is növekszik.

Maga a PH úgy működik, hogy rákattintunk a galaxis menüben a kiszemelt ellenfél bolygójára, azon belül a PH-ra, és így megnyílik egy kis ablak, ahol láthatjuk az adott bolygón történő összes flottamozgást. Nem érdemes össze-vissza kattintgatni, mert minden egyes PH-olás ötezer deutériumba kerül, úgyhogy csak óvatosan. Viszont ha szerencsénk van, akkor találhatunk olyan flottákat, amik épp visszatérőben vannak valahonnan a planétára (ez lehetséges szállításból, támadásból, betakarításból, expedícióból). A telepítésből megérkező flottákkal nem érdemes foglalkozni, ugyanis azokat az adott játékos simán visszafordíthatja, és itt mutatkozik meg a PH egyetlen negatívuma: azok a flották, amiket a megérkezésük előtt visszafordítottak, a PH nem képes észlelni, ezért lehetetlen az elkapásuk is. Tehát ott tartottunk, hogy találtunk egy flottát, ami a küldetése elvégzése után épp békésen közeledik a bolygójához. A PH megmutatja, méghozzá másodpercre pontosan, a flotta érkezési idejét, és természetesen azt is, hogy egyáltalán milyen hajók vannak benne. Ezután három teendőnk van: megnézni, hogy oda tudunk-e érni a kiszemelt célpont érkezése után max. 2-5mp-el a bolygóhoz (a 2-5mp azért fontos, mert ennyi idő alatt lehetetlen a flottamentés, tehát az áldozatnak jóformán frissíteni se lesz ideje, nemhogy FS-elni), a másik dolog természetesen az, hogy bekémkedjük az ellenfelet a technikai szintjei és a védelme miatt. Végül lefuttatjuk a harcot egy csatakalkulátorral, és a szükséges flottát kiválasztva indulhatunk is. Nem akarok senkit sem elriasztani, de az az érzés, amikor meglátjuk, hogy a visszatérő flottánkat egy ötször nagyobb sereg a megérkezése után 3mp-el lezúzza, egyszerűen borzasztó. Ezért is nem győzzük hangsúlyozni az FS fontosságát, és természetesen annak is a megfelelő változatait. A szemeteseket ne felejtsük el kiküldeni, hiszen a profitról szól az egész játék.

A negyedik épület a holdon egy nagyszerű találmány. Ugrókapunak hívják és a segítségével két (vagy több) holdunk között ugrálhatunk a másodperc tört része alatt, mindezt ráadásul deuköltség nélkül! Bármekkora flottát mozgathatunk, az egyetlen kikötés, hogy nyersanyagot nem szállíthatunk, csak hajókat.

Tippek és trükkök

A legfontosabb: a holdat NEM lehet phalanxolni. Tehát ha már rendelkezünk eme létfontosságú dologgal, pakoljunk fel rá nyugodtan mindent, nyersanyagot, flottát stb., és onnan indítsuk a támadásokat, FS-eket.

Az ugrókaput kitűnően használhatjuk ninjázásra is. Tegyük fel, hogy otthagytunk a holdon némi flottát és sok-sok nyersanyagot, valaki meg ráharapott és támad. A másik bolygónkon lévő ugrókaput használva a csapódása előtt 2-3mp-el „beállunk elé", a hajóit bezúzzuk és így házhoz jön a DF. A feljebb részletesen leírt lassítás sem ér itt semmit, hiszen mi 5-10mp-el a csapódás előtt ugrunk, amikor már nem lehet lassítani.

A holdon többféleképpen lehet építkezni. Van a hagyományos módszer, ami a következőképpen néz ki: hold bázis -> robotgyár -> phalanx -> hold bázis. Ezt lehet variálni, ha pl. valaki a gyorsabb phalanxtáv-növelésre akar rámenni: hold bázis -> robotgyár -> robotgyár -> phalanx, aztán lerombolunk egy szint robotgyárat, és jöhet újra a holdbázis. Ezt lehet variálni, mindenkinek a saját szájíze szerint.

Vegyük figyelembe, hogy a hold sem egy életbiztosítás, tehát soha ne hagyjunk ott sok nyersanyagot vagy a flottánkat, mert simán bezúzhatnak minket.

Ahogy a játék halad előre a maga útján, nekünk lassacskán meglesz a 9 végleges bolygónk. Ésszerű elhelyezéssel hatalmas területeket tudunk majd átlátni, uralni, az ugrókapuk segítségével pedig bárhol, bármikor bevethető lesz a flottánk. Akkor pedig már csak az áramszünet állíthat meg minket.

Gondolom most már mindenki számára egyértelmű, hogy sokkal több van ebben a játékban, mint azt az ember csak gondolná elsőre. Remélem tudtam segíteni pár jó tanáccsal a haladó játékosoknak, és ne felejtsétek, hogy mindenki kezdőként kezdi és a haladókból lesznek a profik. A végére berakok nektek pár hasznos linket, amik segíteni fognak a további csatározásokban:

Kapcsolódó cikk

14.
14.
erer1000
gyertek OGame-re
jó játék.

http://ogame.hu?refId=1+160204
ezen át ha jöttök, segíttek is :) 1,6millió pontos vagyok
13.
13.
Byrka
sziasztok, nekem az lenne a kérdésem hogyha valaki kémked engem azt megtudom valamikor, hogy kikémkedett vagy ameddig el nem kapom a kémjét nem is tudok rola hogy figyel engem?
a másik meg hogy azt az addon-t nem találja egyik fajta böngészőm sem, a ninja timer-re meg azt irja ki hogy error. valaki tudna segiteni ezekkel kapcsolatban?
12.
12.
TiaHalibel
Sziasztok!
Mivel nincs a tippek között így itt kérdezek.Mivel most már van 3 Kolóniám így hát arra gondoltam hogy mivel eléggé rosszul állok nyersanyaggal így hogy lehetne azt megoldani hogy /hogy rendezzem el a bolygókon a termelési dolgokat?
11.
11.
Ca$h
Gob: örülök neki "sorstárs"! =)))



Optimus: csak olyan helyekre lehet menni, ahol nincsen már eleve kolónia, ha nem elég a deu olyan messze akarsz kolonizálni, akkor vigyél magaddal egy kis szállítót, vagy esetlegesen nagyot és akkor ők vinni fogják a hátralévő üzemanyagot maguktól!
10.
10.
Optimus Prime
Én meg mostanság csak támadok. Írtó lassan gyűlik a nyersanyag és annál többre lenne szükség. A kolónia hajóval árhova lehet menni? Mert látom, hogy sok kolónia van, nemcsak bolygó vagy hold.
9.
9.
Gob
egyszerűen isteni baze:D. megfogadtam a tanácsot és támadtam amint lehetett. első támadásomat egy kis szállítóval és egy könnyű harcossal vittem véghez. Ez vt 3 napja. Már van 7 könnyű harcosom és 3 nehéz, 4 kémszonda, 4 kis szállító. És ez egyre csak jobb lesz! én a magam részéről beleszerettem!

és kösz a tippeket is!
8.
8.
Ca$h
Scoo: Örülön neki, hogy ennyire teccik a cucc, hidd el nem csodálkozom rajta... =)



Optimus: a bolygódat az áttekintés részen legfelül középen tudod átnevezni, rákattintasz a névre és beírod... itt tudod elhagyni is egyébként.
7.
7.
Optimus Prime
Végre, tudok ion ágyút építeni! Hihi, most már jöhetnek a csillagrombolók is. :)

Lenne egy kérdésem: a bolygóm mikor tudom elnevezni? Ha lehet.
6.
6.
Scoo
Jövöhéten rászánom magam egy támadásra aztán majd kiderül mi lesz. Az uni4.ben kezdtem, akkor még nem volt 5-ös.

Annyira hangulatba kerültem sci-fi stratégia terén, hogy feltelepítettem a gépemre újból a Haegemoniát. Jó pár év eltelt, de még mindig jól néz ki, a stratégiai része meg ugye egyszerűen király.
5.
5.
Optimus Prime
Hát tipp ide- vagy oda, én már támadtam, zsákmányoltam, nyertem. Eddig nem ütköztem ellenállásba és engem se igazán támadtak. Van már bolygó pajzsom és több tucat elhárító lövegem. Ellenben a flottám annál kisebb.
4.
4.
Ca$h
Támadni? Azonnal kezdjél el ahogy tudsz, ez mindennél fontosabb ebben a játékban. Azok a szerencsések akik egy teljesen új unit kezdenek el, mert akkor sokkal gyorsabban lehet fejlődni, és nagyjából egyenlőek az esélyek! Egy több hónapja futó uniban, már jóval nehezebb dolga van egy kezdőnek, de semmi sem lehetetlen...
3.
3.
Scoo
Speciel én örültem ennek a tipphalmaznak. Ha anno nem írtok az Ogame-ről akkor bele se kezdek a játékba. Viszont ez a halom tipp kicsit elbizonytalanított. Elég mély szintű stratégia van ezekszerint benne. Nem is tudom mikor merjek elkezdeni támadni.
2.
2.
Ca$h
Annak a kb. 20 gyereknek kedveztünk, akiket érdekelt ez a játék, az előző hozzászólásokban és a fórumban, a Jövőbe tekintő sorozatot, meg annak a pár száz embernek, akik rajonganak érte, a GT Prologueról nem tudom, hogy fog-e írni valaki, de természetesen kívánságod parancs a számunkra...
1.
1.
bobby
INKÁBB A GRAN TURISMO 5-ÖT TESZTELNÉTEK, VAGY RAKNÁTOK E MELLÉ.... NEM ÉRTEM... OGAME TIPPEK, JÖVŐBE TEKINTŐ SOROZAT .... INKÁBB RAKJÁTOK KI A GT5 PROLOGUE TESZTELÉSÉT, NE UNALMATOKBAN EZT RAKJÁTOK... LÉCCIVES
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...