Gondolom senkinek nem kell bemutatnom a Monolith csapatát. A srácok olyan neveket tudhatnak a magukénak, mint a No One Lives Forever vagy a Tron 2.0, melyek egytől-egyig mestermunkák így hát, amikor meghallottam, hogy a Monolith csapata egy új akciójátékon dolgozik azonnal felkerekedtem és el kezdtem keresgélni a neten és a F.E.A.R. nevet viselő alkotásra leltem. Az idei E3-on rengeteg infót osztottak meg a srácok és egy hosszabb lélegzetű- 3 részes- E3 videót is megosztottak a nagyközönséggel, mely igazi kedvcsináló volt. Lényegében mindent prezentált a játékkal kapcsolatban. Az újdonságoktól kezdve a grafikán át mindent.
Az E3-as videk után azonban nem igazán hallhattunk a játékról, de most végre megtört a jég és egy kis vérfrissítésre került sor, mely során egy nagy csokor képséggel bombázták meg postaládánkat.
A játékról, azért egy kicsit röviden beszélnék, mert a nagy Doom 3, Half-Life 2 és STALKER trió mellett nem igazán tesznek róla említést- ami öreg hiba-.
Szóval a játék neve a F.E.A.R. nem más, mint annak a csapatnak a neve, aminek mi is a tagjai vagyunk, pontosabb lettünk- First Encounter Assault and Recon-. Épp első napunkat kezdjük, amikor a nagy ismerkedés folyik a másik 4 taggal, a vezetővel Rowdy Bettersel, a csapat egyetlen hölgy tagjával, Jim Sun-Kwommal, a robbantási szakértővel, Douglas Holidayjel és Spen Jankowskival. Így 5-en alkotjuk ezt a kis elite csapatot, akiket egy különös esethez hívnak ki. Egy felhőkarcolóban érdekes dolgok történnek és a kiküldött deltasok sem adnak magukról életjeleket így hát nincs más hátra, mint nekünk, illetve csapatunknak kell felmérnie a terepet. Az épületbe való bejutásunkat követően mindenütt hullákat találunk, de haláluk okát még mi magunk se tudjuk, így hát ki kell deríteni mi is történt. Erre 12 óránk van vagyis ez azt jelenti, hogy a játékidő is 12 óra lesz. Igen-igen ez nagyon kevésnek tűnik, de a Monolith ezt ellensúlyozva számos földi jóval tömte tele a 2005-ben debütáló játékot.
Egy teljesen új enginet írtak így a réges-régen használt LitTech motor a kukába került, de higgyétek el ez az új motor is csodákra lesz képes. A játékba a már jól ismert Bullet Time effektus is belekerült, melyet az E3-as prezentációban kitűnően mutattak be a srácok. A grafikáról még talán annyit érdemes említeni, hogy a játék készítői egy akció/horror játék elkészítését tűzték ki célul és az új engine igazán megállja ezen a téren a helyét. Minden részletesen ki van dolgozva és a fény-árnyék hatást is erősen fejlesztgetik a srácok. A fegyverek torkolattüze is megvilágítja a sötét szobákat.
Összességében azt lehet mondani a F.E.A.R.-ről, hogy a nagy FPS csatározásból mindenki elfelejtette, de higgyétek el nagyon nagy hiba volt. Kiváló grafika, kiváló story, kiváló játékélmény…kell ennél több? Hogy ebből mi lesz igaz…hmm az majd jövőre kiderül!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.