Óriási siker az új Call of Duty, a játék már most számos rekordot megdöntött és a legtöbb helyen megdöntötte a toplistákat - számok következnek, mégpedig nagyok.
Óriási siker az új Call of Duty, a játék már most számos rekordot megdöntött és a legtöbb helyen megdöntötte a toplistákat - számok következnek, mégpedig nagyok.
![](/media/PC/callofdutymodernwarfare2/files/tcikk2.jpg)
![](/media/PC/callofdutymodernwarfare2/files/tcikk2.jpg)
Ahogy arról beszámoltunk, az Activision egy harmadik csapatot is ráállított a Call of Duty sorozat fejlesztésére, amely mára a legsikeresebb játékcímek egyikévé nőtte ki magát. Nem kis dolog ez, hasonlóra csak a Super Mario és a Grand Theft Auto volt képes! A Modern Warfare 2 előtt a Call of Duty név alatt öt epizód és néhány spin-off rész jelent meg: belőlük 48 millió példány kelt el összesen, csak a Call of Duty 4-ből 14.4 millió, és ehhez még csak hozzá sem számoltuk hozzá az új rész eladásait...
Az LA Times értesülései szerint a Modern Warfare 2 fejlesztése 50 millió dollárba került, ami egy közepes költségvetésű filmnek feleltethető meg, ám a további (például marketing és sorozatgyártási) költségekkel együtt a büdzsé mintegy 200 millióra rúg. A Modern Warfare 2 így alighanem az egyik legdrágább játék, ami valahat készült, az Activisionnek mégis megérte a beruházás. A kiadó bejelentése szerint a játék eddig 550 millió dollárt hozott a konyhára, becslések szerint az első héten 8-9 millió példány talált gazdára, ami megfelel a cég várakozásainak.
Az Xbox Live-on több rekordot megdöntött a játék, ezt maguk is a játékosok is megtapasztalhatták: az első napon 2.2 millió játékos több, mint 5.2 millió órát töltött multizással, s 11 millió achievementet oldottak fel. A Call of Duty mindig is a legnépszerűbb online játékok közé tartozott, s várhatóan a támogatás most sem marad el; ügyes játékosok kutakodtak egy picit a játék kódjában, ahol három új, egyszeri felhasználó számára nem látható játékmódra bukkantak. A Global Thermonuclear War, a One Flag CTF és a VIP két térképen már tökéletesen játszható némi buherálással, alighanem azért nem kerültek be a multiplayer módba, mert egy későbbi DLC-be szánták őket.
Az LA Times értesülései szerint a Modern Warfare 2 fejlesztése 50 millió dollárba került, ami egy közepes költségvetésű filmnek feleltethető meg, ám a további (például marketing és sorozatgyártási) költségekkel együtt a büdzsé mintegy 200 millióra rúg. A Modern Warfare 2 így alighanem az egyik legdrágább játék, ami valahat készült, az Activisionnek mégis megérte a beruházás. A kiadó bejelentése szerint a játék eddig 550 millió dollárt hozott a konyhára, becslések szerint az első héten 8-9 millió példány talált gazdára, ami megfelel a cég várakozásainak.
Az Xbox Live-on több rekordot megdöntött a játék, ezt maguk is a játékosok is megtapasztalhatták: az első napon 2.2 millió játékos több, mint 5.2 millió órát töltött multizással, s 11 millió achievementet oldottak fel. A Call of Duty mindig is a legnépszerűbb online játékok közé tartozott, s várhatóan a támogatás most sem marad el; ügyes játékosok kutakodtak egy picit a játék kódjában, ahol három új, egyszeri felhasználó számára nem látható játékmódra bukkantak. A Global Thermonuclear War, a One Flag CTF és a VIP két térképen már tökéletesen játszható némi buherálással, alighanem azért nem kerültek be a multiplayer módba, mert egy későbbi DLC-be szánták őket.
Azt szeretném kérdezni hogy egyzser halottam vmi olyat h lehet h ez a cod havi fizetős lesz ... ez igaz? elöre is köszi a választ :)
* Szerintem később még kevésbé fogja tudni eladni! :)
Egy ilyen cégnek,rengeteg koltsége van...
De ennél sokkal tobb jon be...
Tud valaki valamilyen infót arról, hogy a boxos és a ps3 as verzió között van e külömbség terjedelemben? Mert ugye az egyik oldalon blueray a másik dvd...talán a ps3nál lehetséges a nagyobb méret...
Ha folyamatosan csiszolgatnak a multin biztos a MW2 is hosszútávon sikeres lesz... csak oldják már fel a rejtett multi módokat!!! :)
A módokról: A GTW meg a OF CTF szerintem ugyan az... de már van ilyen mód a sabotage. A VIP viszont nagyon jónak hangzik, ahhoz is igazi csapat munka kell... emlékezzetek a CS-re abban is volt.
Az egy dolog hogy egy játék sem teljesen egyformán sikeres örökké, de azért vannak nyújtottabb, és élesebb görbék is.
A Wii játékok például híresek a hosszan tartó közepes népszerűségükről.
Kisebb mértékben ugyan, de például a CoD 4 is hoszabb idő alatt lett sikeres, mert sokáig tartott minden potenciális vevőt meggyőzni róla hogy jó lesz ez a modern téma is. Ugyanígy a régebbi GTA részek, vagy a Gears of War.
De a Gow 2, a GTA IV, és szerintem ez is, sokkal inkább erre alapoz hogy ugyanannak a rajongói bázisnak adja el, csak gyorsabban, hogy aztán a növekedés és a terjeszkedés illúzióját keltsék, szóval bár az biztos hogy profitot hozott, meg minden, de én azért az "óriási" népszerűséget, meg a világszámot szkeptikusan fogadom.
A Call of Duty 4 még mindig nagyon sikeres, itthon még mindig a legjobb tíz játék között van.
Másrészt az, hogy egy játékot egyre kevesebben vesznek meg az idő elteltével, az általánosan elmondható minden címre (nem tudsz olyan játékot mondani, amit tartósan annyian vettek meg, mint az első héten!). A játék is egy termék, és minden terméknek van egy életgörbéje - az életgörbe végén az eladások csökkennek.
EZ AZ ELSŐ HÉT! Olyanok vették meg, akik nem tudták másnál kipróbálni, barátok véleményét meghallgatni, még a teszteket sem megvárni, csak remélni hogy lesz olyan jó mint az előző rész. Az teljesen más dolog hogy emellett talán jó játék is.
Ha igazatok van és a minősége miatt lett sikeres, akkor gondolom a jövőben is sokan fogják megvenni, és mindden idők legsikeresebb játéka lesz, ahogy most egy hét alapján lennie kéne.
Ha viszont nekem van igazam, akkor egyre kevesebben fogják megvenni, max annyian mint az előző részt, csak a felhajtás miatt nagyobb részük volt átcsoportosítva az első hétre mint általában.
Egyébként a "trónfosztott" GTA IV, aminél tavaly ugyanez a felhajtás volt, hogy "minden idők legsikeresebb első hete", az még a San Andreas eladásait sem érte el hosszú távon.
Egyébként persze lehet ezt fogni a hype-ra is, de azért tessék figyelembe venni, hogy azért ehhez mégiscsak le kellett tenni valamit asztalra. Nem azért játszanak kétmillióan tartósan online, csak egy konzolt nézve, mert bedőltek a reklámnak.
ha nem hype-olták volna ennyire, valszeg sokkal kevesebben veszik meg(rendelik elő)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.