1997-ben Atlantában tartották a kiállítást, bemutatásra került a Half-Life és az Unreal, és láttuk az első Metal Gear Solidot is - mi volt ez akkor, ha nem a Kánaán?
1997-ben Atlantában tartották a kiállítást, bemutatásra került a Half-Life és az Unreal, és láttuk az első Metal Gear Solidot is - mi volt ez akkor, ha nem a Kánaán?
Az az év egy picit hardverfronton is más volt. A konzolok mellett jóval többet beszéltek a PC-ről, talán nem véletlen, hogy több számítógépes játékkal találkoztunk a kiállításon, mint addig. Az előretörés jórészt az akkori fejlesztéseknek volt köszönhető: az Intel bejelentette a Pentium II-es processzorát, a 3Dfx pedig ontotta magából az új grafikus kártyákat.
Talán éppen ezért illendő lenne a PC-s játékok felsorolásával kezdeni az összefoglalót. A 3D Realms először mutatta be a Prey-t, igaz, a népszerű FPS-t évekkel később a Human Head Studios fejezte be, az eredeti fejlesztőknek pedig már nem volt közük a projekthez. Meg lehet érteni őket, akkoriban mással is el voltak foglalva: a 3D Realms srácai 1997-ben említették meg először, hogy dolgoznak Duke Nukem Forever-ön. A sztori többi részét pedig ismeritek. Vagyis nem: igazából nem tudni, hogy mi történt az elmúlt évek során.
Még mai szemmel is a legismertebb (ráadásul időben megjelent) FPS-ek közé tartozik a Half-Life , a Quake II és az Unreal is - ezeket szintén kiállították akkor a készítőik. Az utóbbi kettőt azért is érdemes kiemelni, mert az alattuk futó motorokat számos külsős cég licencelte, hogy játékokat írhassanak rájuk (emlékezzünk, előző évben mutatták be az Unreal engine-t, igaz, akkor még nem láttuk, hogy ebből külön játék is készülhet). A Half-Life egy módosított Quake-motorra épült, az Activision SiN-je és az Eidos Daikatanája pedig a kettes számú Quake engine-et használta. Az Unreal Engine szintén óriási sikersztori lett, de csak később nőtte ki magát igazán.
A PC-nél maradva muszáj még megemlítenünk a Star Wars: Jedi Knight - Dark Forces II bemutatóját, a Postal első részét, a Supreme Commander elődjének tekinthető Total Annihilationt, a mechás Heavy Geart, a zseniális Dungeon Keepert és a PlayStationre is megjelent MDK-t.
És még mindig nincs vége, a konzolos címekről nem is beszéltünk. A Capcom bemutatta a Darkstalkers 3-at és a Marvel Super Heroes-t PlayStationre és Saturnra, illetve bejelentették a Dungeons & Dragons Collectiont, amely a kiadó akkori játéktermi D&D-játékait sűrítette egy csomagba, Saturnra. A cég három Resident Evil-játékot is magával hozott: PlayStationre a Resident Evil: Director's Cutot és a Resident Evil 2-t, míg PC-re az első rész átiratát. Az Eidos óriási bulit csapott, a nagy csinnadrattára nem véletlenül került sor: a kiadó leleplezte a Tomb Raider 2-t.
A Konami is bőven tartogatott meglepetéseket. A Suikoden II, a Vandal Hearts, a Bruce Campbell szinkronjával készült Broken Helix mellett a Castlavania: Symphony of the Night és a Metal Gear Solid voltak a legszenzációsabb címei a cégnek. Már a Castlevania játék láttán is többen sikongattak örömükben, de a Hideo Kojima által készített Metal Gear Solid üdvrialgást váltott ki. A Namco bemutatta a Tekken harmadik részét és a Treasures of the Deepet PlayStationre - főleg az utóbbi érdekelte a játékosokat dacára annak, hogy a Tekken 3-nak is vitathatatlanok az érdemei.
Végül jöjjenek a konzolgyártók címei. A Nintendónak nem sikerült az előző évi Mario 64 bemutatót felülmúlni, de a felhozatalukra akkor sem lehetett panasz. A játékosok kipróbálhatták a zseniális GoldenEye-t, a StarFox 64-et és a Banjo-Kazooie-t, illetve először láthatták mozgásban a F-Zero 64-et és a Zelda 64-et. Természetesen az összes cím N64-re készült, a konzol ugyanis addigra már mindenhol kapható volt. Ezzel szemben a Sega nem állt túl jól a Saturnnal, nem véletlen, hogy a kiadó bejelentette: minden - az új konzolra megjelent - játékát átírja PC-re. Persze voltak új címek is, főleg Sonic-játékok, mint a Sonic Jam, és mindenféle gyűjtemény, ami a kiadó klasszikusainak felújított változatait tartalmazta.
1997-re a Sony piacvezető lett a PlayStationnel, és ontották magukból a későbbi sikerjátékokat: először láttuk az első Armored Core-t, a PaRappa the Rappát, és jutott folytatásokból is, így akkor mutatták be a Jet Moto 2-t, a Cool Boarders 2-t és a Crash Bandicoot folytatását. Órási volt a felhajtás a Japánban akkor már megjelent Final Fantasy VII körül is. A sorozat egyik legjobb részeként számontartott játék akkoriban az igazi next-gen Final Fantasy is volt egyben, három CD-n terpeszkedett és hihetetlenül szép volt. Sőt, még most is az.
De vajon mi fog történni 1998-ban?
Az az év egy picit hardverfronton is más volt. A konzolok mellett jóval többet beszéltek a PC-ről, talán nem véletlen, hogy több számítógépes játékkal találkoztunk a kiállításon, mint addig. Az előretörés jórészt az akkori fejlesztéseknek volt köszönhető: az Intel bejelentette a Pentium II-es processzorát, a 3Dfx pedig ontotta magából az új grafikus kártyákat.
Talán éppen ezért illendő lenne a PC-s játékok felsorolásával kezdeni az összefoglalót. A 3D Realms először mutatta be a Prey-t, igaz, a népszerű FPS-t évekkel később a Human Head Studios fejezte be, az eredeti fejlesztőknek pedig már nem volt közük a projekthez. Meg lehet érteni őket, akkoriban mással is el voltak foglalva: a 3D Realms srácai 1997-ben említették meg először, hogy dolgoznak Duke Nukem Forever-ön. A sztori többi részét pedig ismeritek. Vagyis nem: igazából nem tudni, hogy mi történt az elmúlt évek során.
Még mai szemmel is a legismertebb (ráadásul időben megjelent) FPS-ek közé tartozik a Half-Life , a Quake II és az Unreal is - ezeket szintén kiállították akkor a készítőik. Az utóbbi kettőt azért is érdemes kiemelni, mert az alattuk futó motorokat számos külsős cég licencelte, hogy játékokat írhassanak rájuk (emlékezzünk, előző évben mutatták be az Unreal engine-t, igaz, akkor még nem láttuk, hogy ebből külön játék is készülhet). A Half-Life egy módosított Quake-motorra épült, az Activision SiN-je és az Eidos Daikatanája pedig a kettes számú Quake engine-et használta. Az Unreal Engine szintén óriási sikersztori lett, de csak később nőtte ki magát igazán.
A PC-nél maradva muszáj még megemlítenünk a Star Wars: Jedi Knight - Dark Forces II bemutatóját, a Postal első részét, a Supreme Commander elődjének tekinthető Total Annihilationt, a mechás Heavy Geart, a zseniális Dungeon Keepert és a PlayStationre is megjelent MDK-t.
És még mindig nincs vége, a konzolos címekről nem is beszéltünk. A Capcom bemutatta a Darkstalkers 3-at és a Marvel Super Heroes-t PlayStationre és Saturnra, illetve bejelentették a Dungeons & Dragons Collectiont, amely a kiadó akkori játéktermi D&D-játékait sűrítette egy csomagba, Saturnra. A cég három Resident Evil-játékot is magával hozott: PlayStationre a Resident Evil: Director's Cutot és a Resident Evil 2-t, míg PC-re az első rész átiratát. Az Eidos óriási bulit csapott, a nagy csinnadrattára nem véletlenül került sor: a kiadó leleplezte a Tomb Raider 2-t.
A Konami is bőven tartogatott meglepetéseket. A Suikoden II, a Vandal Hearts, a Bruce Campbell szinkronjával készült Broken Helix mellett a Castlavania: Symphony of the Night és a Metal Gear Solid voltak a legszenzációsabb címei a cégnek. Már a Castlevania játék láttán is többen sikongattak örömükben, de a Hideo Kojima által készített Metal Gear Solid üdvrialgást váltott ki. A Namco bemutatta a Tekken harmadik részét és a Treasures of the Deepet PlayStationre - főleg az utóbbi érdekelte a játékosokat dacára annak, hogy a Tekken 3-nak is vitathatatlanok az érdemei.
Végül jöjjenek a konzolgyártók címei. A Nintendónak nem sikerült az előző évi Mario 64 bemutatót felülmúlni, de a felhozatalukra akkor sem lehetett panasz. A játékosok kipróbálhatták a zseniális GoldenEye-t, a StarFox 64-et és a Banjo-Kazooie-t, illetve először láthatták mozgásban a F-Zero 64-et és a Zelda 64-et. Természetesen az összes cím N64-re készült, a konzol ugyanis addigra már mindenhol kapható volt. Ezzel szemben a Sega nem állt túl jól a Saturnnal, nem véletlen, hogy a kiadó bejelentette: minden - az új konzolra megjelent - játékát átírja PC-re. Persze voltak új címek is, főleg Sonic-játékok, mint a Sonic Jam, és mindenféle gyűjtemény, ami a kiadó klasszikusainak felújított változatait tartalmazta.
1997-re a Sony piacvezető lett a PlayStationnel, és ontották magukból a későbbi sikerjátékokat: először láttuk az első Armored Core-t, a PaRappa the Rappát, és jutott folytatásokból is, így akkor mutatták be a Jet Moto 2-t, a Cool Boarders 2-t és a Crash Bandicoot folytatását. Órási volt a felhajtás a Japánban akkor már megjelent Final Fantasy VII körül is. A sorozat egyik legjobb részeként számontartott játék akkoriban az igazi next-gen Final Fantasy is volt egyben, három CD-n terpeszkedett és hihetetlenül szép volt. Sőt, még most is az.
De vajon mi fog történni 1998-ban?
MGS, FFVII,TEKKEN 3 , GoldenEye, RE2, TR2, ezek mind nagy nagy játékok. :) Ez nem semmi lehetet akkoriban...
Pöpeec
http://starcraft.wikia.com/wiki/StarCraft_alpha
Egyébként pedig aki még nem játszott vele a Suikoden 2t mindenki játsza végig, mert -szerintem- érdemtelenül nem túl ismert játék, pedig az egyik legjobb psx rpg az ff7, a chrono cross, és az akkor még dragon warrior 7 mellett.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.