Megint Atlanta, és a játékipar egyik legizgalmasabb évének tartott 1998. Láttunk egy videót a Duke Nukem Foreverről, a Sega pedig bemutatta a Dreamcastot...
Megint Atlanta, és a játékipar egyik legizgalmasabb évének tartott 1998. Láttunk egy videót a Duke Nukem Foreverről, a Sega pedig bemutatta a Dreamcastot...
Hardverfronton a Segát érdekes külön kiemelni, hiszen bemutatták az akkor még Katana néven futó Dreamcastot, amely nem mellesleg a gyártó utolsó játékgépe volt. Persze nem volt nagy meglepődés, ugyanis a konzol már egy héttel korábban bemutatkozott Japánban, így a várható nyugati megjelenésen kívül újdonsággal nem tudtak előrukkolni a készítők. Köztudott volt, hogy a Dreamcast bivalyerős konzol lesz, ezt a Tower of Babel nevű techdemóval bizonyították is a srácok: hype volt bőven, a Sega nem győzte hajtogatni, hogy mindez csak töredéke a konzol képességeinek, de mivel sajnos játékokat akkor még nem tudott bemutatni a Dreamcastra, így ilyen szempontból hatalmas csalódás volt a show.
Saturnra viszont hoztak új címeket, bemutatkozott a Burning Rangers nevű "tűzoltó-szimulátor", láttuk a House of the Deadet, a Shining Force III-at és a méltán népszerű Panzer Dragoon Sagát. A rivális Nintendo is kevesebb új címmel rukkolt elő, azok mellett viszont nem szabad elmenni szó nélkül: bejelentették a GoldenEye szellemi örökösének tekinthető Perfect Darkot, mutattak egy új mozgóképet a Zelda: The Ocarina of Time-ból, és bemutatták a Gameboyról indult sikerszéria első darabját: a Pokémont. Akkor mintha a Sony is visszavett volna: rengeteg folytatást hoztak a kiállításra, köztük a Twisted Metal 3-at és a Crash Bandicoot 3-at, de az új címek közül csak egyet emelnénk ki: a Syphon Filtert.
Bill Roper és a Blizzard akkorra már túl volt a Starcraft megjelenésén, de 1998-ra is tartogattak újdonságot: kiállították a Diablo második részét. A Blizzard zsenialitását dicséri, hogy a rendezvényen résztvevők tűkön ülve várták azután a játékot, kivétel nélkül. Az Electronic Arts többek között a versenyjátékai folytatásait hozta magával: kint volt a Need for Speed 3, a Moto Racer 2 és a Road Rash 3D is. A megboldogult GT Interactive (bizony, Good Times) standja a grafikai bajnoknak ígérkező Unreal miatt volt népszerű, pedig hoztak ők még Blood II: The Chosent,Shogót, kiegészítőt a Total Annihilationhöz, és vetítettek egy-egy trailert a Preyről és a Duke Nukem Foreverről.
A Konami 1998-ban is meggyőző felhozatallal állt elő, bőszen mutogatták a már majdnem kész Metal Gear Solidot, és emellett leleplezték új - és egyben első - horrorsorozatukat, a Silent Hillt. A Sierra bemutatta a King's Quest VIII-at, amely a sorozat utolsó hivatalos része volt, s nem is sikerült annyira jól, mint az elődök: a legtöbben az új irányvonalat (miszerint az addigi 2D-s stílust teljesen száműzték) okolták. Akkoriban már javában tombolt a multiplayer FPS-láz, talán pont ennek köszönhetően volt népszerű az utoljára kiállított Half-Life: a játékot ízig-vérig egyjátékos módra és profi történetre építették, ennek pedig a sajtó is elismeréssel adózott.
A Squaresoft nem ült a babérjain a Final Fantasy VII sikerei után, az E3-on váratlanul leleplezték a PlayStationre készülő Final Fantasy VIII-at: a játék meseszépen nézett ki, a grafikai stílus is változott egy picit. A folytatások közül kiemelnénk még a Bushido Blade 2-t, a temérdek új cím közül pedig a Brave Fencer Mushashit, a Parasite Eve-et és a Xenogears-et. 1998-ban mutatkozott még be a Bungie Myth II-je, az Oddworld: Abe's Exodus, a Legacy of Kain: Soul Reaver, a Magical Ray Earth, a Heretic II és a Fallout 2 is.
1999-ben pedig már szemeink előtt láttuk a hatodik konzolgenerációt...
Hardverfronton a Segát érdekes külön kiemelni, hiszen bemutatták az akkor még Katana néven futó Dreamcastot, amely nem mellesleg a gyártó utolsó játékgépe volt. Persze nem volt nagy meglepődés, ugyanis a konzol már egy héttel korábban bemutatkozott Japánban, így a várható nyugati megjelenésen kívül újdonsággal nem tudtak előrukkolni a készítők. Köztudott volt, hogy a Dreamcast bivalyerős konzol lesz, ezt a Tower of Babel nevű techdemóval bizonyították is a srácok: hype volt bőven, a Sega nem győzte hajtogatni, hogy mindez csak töredéke a konzol képességeinek, de mivel sajnos játékokat akkor még nem tudott bemutatni a Dreamcastra, így ilyen szempontból hatalmas csalódás volt a show.
Saturnra viszont hoztak új címeket, bemutatkozott a Burning Rangers nevű "tűzoltó-szimulátor", láttuk a House of the Deadet, a Shining Force III-at és a méltán népszerű Panzer Dragoon Sagát. A rivális Nintendo is kevesebb új címmel rukkolt elő, azok mellett viszont nem szabad elmenni szó nélkül: bejelentették a GoldenEye szellemi örökösének tekinthető Perfect Darkot, mutattak egy új mozgóképet a Zelda: The Ocarina of Time-ból, és bemutatták a Gameboyról indult sikerszéria első darabját: a Pokémont. Akkor mintha a Sony is visszavett volna: rengeteg folytatást hoztak a kiállításra, köztük a Twisted Metal 3-at és a Crash Bandicoot 3-at, de az új címek közül csak egyet emelnénk ki: a Syphon Filtert.
Bill Roper és a Blizzard akkorra már túl volt a Starcraft megjelenésén, de 1998-ra is tartogattak újdonságot: kiállították a Diablo második részét. A Blizzard zsenialitását dicséri, hogy a rendezvényen résztvevők tűkön ülve várták azután a játékot, kivétel nélkül. Az Electronic Arts többek között a versenyjátékai folytatásait hozta magával: kint volt a Need for Speed 3, a Moto Racer 2 és a Road Rash 3D is. A megboldogult GT Interactive (bizony, Good Times) standja a grafikai bajnoknak ígérkező Unreal miatt volt népszerű, pedig hoztak ők még Blood II: The Chosent,Shogót, kiegészítőt a Total Annihilationhöz, és vetítettek egy-egy trailert a Preyről és a Duke Nukem Foreverről.
A Konami 1998-ban is meggyőző felhozatallal állt elő, bőszen mutogatták a már majdnem kész Metal Gear Solidot, és emellett leleplezték új - és egyben első - horrorsorozatukat, a Silent Hillt. A Sierra bemutatta a King's Quest VIII-at, amely a sorozat utolsó hivatalos része volt, s nem is sikerült annyira jól, mint az elődök: a legtöbben az új irányvonalat (miszerint az addigi 2D-s stílust teljesen száműzték) okolták. Akkoriban már javában tombolt a multiplayer FPS-láz, talán pont ennek köszönhetően volt népszerű az utoljára kiállított Half-Life: a játékot ízig-vérig egyjátékos módra és profi történetre építették, ennek pedig a sajtó is elismeréssel adózott.
A Squaresoft nem ült a babérjain a Final Fantasy VII sikerei után, az E3-on váratlanul leleplezték a PlayStationre készülő Final Fantasy VIII-at: a játék meseszépen nézett ki, a grafikai stílus is változott egy picit. A folytatások közül kiemelnénk még a Bushido Blade 2-t, a temérdek új cím közül pedig a Brave Fencer Mushashit, a Parasite Eve-et és a Xenogears-et. 1998-ban mutatkozott még be a Bungie Myth II-je, az Oddworld: Abe's Exodus, a Legacy of Kain: Soul Reaver, a Magical Ray Earth, a Heretic II és a Fallout 2 is.
1999-ben pedig már szemeink előtt láttuk a hatodik konzolgenerációt...
Én nem is tom ma nincs ilyen nagy durranás.. Parasite Eve az nagyon jó volt. sokkoloan jó :D Gyönyörű videókkal megtűzdelve.
A többihez sajnos nem volt szerencsém.
Most a magunkfélék vállalták a feladatot, hogy felvilágosítsuk a népet:P
Hívhattok prófétának:D
Itt igazi klasszikusok vannak és sajnálom, hogy ma már nem csinálnak olyan játékokat, mint mondjuk az Abe sorozat, fel kellene éleszteni ezt a műfajt.
Ami még nagyon hiányzik egy Parasite Eve 3, PS3 exkluzív, hogy ne kelljen spórolni az anyaggal, bár a squaretől már nem várok sokat a legutóbbi játékai után...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.