A sorozatunk kilencedik részében a 2003-as kiállítással foglalkozunk: itt mutatták be a Half-Life folytatását, a Halo 2-t és a World of Warcraftot is.
A sorozatunk kilencedik részében a 2003-as kiállítással foglalkozunk: itt mutatták be a Half-Life folytatását, a Halo 2-t és a World of Warcraftot is.
Ha valami oda tudott anno csapni a Doom 3-nak, az kétségtelenül a Half-Life 2 volt, amelyet a 2003-as kiállításon mutatott be a Valve. Később évekig vitatkoztunk azon, hogy tulajdonképpen akkor melyik is volt jobb és szebb játék, így utólag pedig azt tudjuk mondani: mindkettőnek ott a helye az FPS-rajongók polcán. Az Activision a Doom 3 mellett leleplezte a Medal of Honor fejlesztőiből verbuválódott Infinity Ward első játékát, a máig töretlen népszerűségnek örvendő Call of Duty-t, kiállította a később törölt Trinity című belső nézetű lövöldét, és bejelentette a Total War-sorozat új részét, a Rome-ot. A szintén óriási sikert elért szériát eleinte az Activision terjesztette, csak később vette át a Sega a projektet.
A Capcom 2003-ban jelentette be, hogy a jövőben jobban rágyúrnak majd a GameCube-os címekre, nem véletlen, hogy az újonnan bejelentett címeik közül csak a Killer7 jött ki azonnal PlayStation 2-re, a többi játékuk, mint a Resident Evil 4, a Viewtiful Joe és a P.N. 03 GameCube-exkluzív volt egy ideig. A folyamatosan záporozó Dynasty Warriors-részek megjelenése közötti szünetet kihasználva a Capcom ekkor mutatta be a Chaos Legiont is - ez a játék PS2-re és PC-re jelent meg. A Konami folytatta a Metal Gear Solid-sorozatot: a PlayStation 2-re készülő Snake Eaterrel - ha lehet - még magasabb tette a mércét, míg a GameCube-os The Twin Snakes feladata az volt, hogy a Nintendo gépén is beállítsa azt. A játékot egyébként a Too Humant is jegyző Silicon Knights fejlesztette, és az első rész remake-je volt. A Konami egyébként újra elővette a Gradiust, és bejelentették az ötödik részt, illetve itt mutatkozott be a Castlevania: Lament of Innocence - a GBA-tulajdonosoknak a Boktai: The Sun is in Your Hands című produktummal rukkoltak elő.
A LucasArts a szokásos Star Wars-címek mellett bemutatta a második világháborús Secret Weapons Over Normandy-t és az egész jól sikerült gladiátoros szerepjátékot, a Gladiust is. A rajongók tátott szájjal bámulták a Giants: Citizen Kabuto-t is jegyző Planet Moon új fejlesztését az Armed & Dangeroust, míg a Full Throttle folytatására még mindig vártunk - de hiába. A Microsoft elsősorban továbbra is az Xboxot erőltette (nem véletlenül), a Halo miatt rengetegen vették meg a konzolt. 2003-ban lehetett örülni, mert a redmondi cég végre bejelentette a második részt, amely talán még jobban sikerült, mint az elődje. Ekkor már Fable néven emlegették a Project Egót, bemutatták a Sudekit, a True Fantasy Online című MMORPG-jüket, a Top Spin nevű teniszjátékot és a BC-t.
A Namco itt mutatta be az új Ridge Racert, az R: Racing Evolutiont. A játék nem aratott túl nagy sikert, sokakat már akkor meglepett a tény, hogy az új rész nem az árkád autóverseny, amit korábban megismertünk, hanem egy jóval precízebb irányítást megkövetelő szimulátor volt - ráadásul a váltás csak felemásan sikerült, ezt a kritikusok sem díjazták. Folytatódott emellett a Soul Calibur, bemutatkozott az I-Ninja, az Xbox-exkluzív Breakdown és a Tales-sorozat legújabb epizódja, a Tales of Symphonia is. A Nintendo főleg Mario-címeket hozott akkor, igaz, nem éppen a hagyományos platformer stílusban, ennek ellenére a Mario Tennis, a Mario Golf és a Mario Kart Double Dash érdekelte a játékosokat. A japánok ráadásul akkor már azt emlegették, hogy készül a GameCube-os F-Zero és a közkedvelt Pikmin második része is.
A Sega 2003-ban mutatta be új játékhősét Billy Hatchert, emellett bejelentették a Genesis-klasszikus Vectorman visszatérését is. Ekkor láttuk először a Virtual on Marzot és az Xbox-os Otogit is. A Sony amellett, hogy bejelentette a PSP készültét (még nem mutatta be), játékbemutatókkal is készült: főleg a Gran Turismo negyedik része győzte meg a játékosokat, hiszen az új rész nem csak szebb volt, mint az előző epizódok, de jóval tartalmasabb is. Az első generációs PlayStationre megjelent Syphon Filter óta először mutattak be új részt ehhez a sorozathoz is: akkor mutatkozott be az Omega Strain. 2003-ban pénzügyi okokból már egyesült a Squaresoft és az Enix, mára Square Enix néven ismertek világszerte. Rendhagyó módon egy folytatás második részével, a Final Fantasy X-2-vel készültek elsősorban, de itt mutatták be az Unlimited Sagát és a Drakengardot is.
A Ubi Soft töretlenül ontotta magából a jobbnál-jobb játékokat: 2003-ban bemutatták a grafikai bajnoknak tűnő Far Cry-t (figyelem, ezzel még egy kihívót kapott a Doom 3 és a Half-Life 2!), és bemutatták a Beyond Good & Evilt és a Prince of Persia: The Sands of Time-ot. Előbbi sajnos később üzletileg csúfosan megbukott, pedig nagyon jó játék volt, utóbbi viszont mai napig az egyik legnagyobb kedvence a játékos közösségnek. A Blizzard játékainak terjesztésével ekkor már a Vivendi foglalkozott, persze a stúdió továbbra is független maradhatott. Ekkor mutatták be a Warcraft III kiegészítőjét a The Frozen Throne-t, a Starcraft alapján készült játékot, a később leállított Ghostot és a mai napig töretlen sikernek örvendő MMORPG-t a World of Warcraftot. A Blizzard egyszerűen nem tudott hibázni. Az Eidos leleplezte a Deus Ex kissé vérszegény folytatását, az Invisible Wart, az Electronic Arts elindította a Need for Speed sorozatot a lejtőn az Undergrounddal, ráadásul mindezt azzal tetézték, hogy bejelentették a Sims 2-t, a Gamekapocs Anti-Sims Szövetség legnagyobb bánatára. Persze megint rosszmájúak vagyunk, mindkét játék óriási siker lett, nyilván nem véletlenül.
Ha valami oda tudott anno csapni a Doom 3-nak, az kétségtelenül a Half-Life 2 volt, amelyet a 2003-as kiállításon mutatott be a Valve. Később évekig vitatkoztunk azon, hogy tulajdonképpen akkor melyik is volt jobb és szebb játék, így utólag pedig azt tudjuk mondani: mindkettőnek ott a helye az FPS-rajongók polcán. Az Activision a Doom 3 mellett leleplezte a Medal of Honor fejlesztőiből verbuválódott Infinity Ward első játékát, a máig töretlen népszerűségnek örvendő Call of Duty-t, kiállította a később törölt Trinity című belső nézetű lövöldét, és bejelentette a Total War-sorozat új részét, a Rome-ot. A szintén óriási sikert elért szériát eleinte az Activision terjesztette, csak később vette át a Sega a projektet.
A Capcom 2003-ban jelentette be, hogy a jövőben jobban rágyúrnak majd a GameCube-os címekre, nem véletlen, hogy az újonnan bejelentett címeik közül csak a Killer7 jött ki azonnal PlayStation 2-re, a többi játékuk, mint a Resident Evil 4, a Viewtiful Joe és a P.N. 03 GameCube-exkluzív volt egy ideig. A folyamatosan záporozó Dynasty Warriors-részek megjelenése közötti szünetet kihasználva a Capcom ekkor mutatta be a Chaos Legiont is - ez a játék PS2-re és PC-re jelent meg. A Konami folytatta a Metal Gear Solid-sorozatot: a PlayStation 2-re készülő Snake Eaterrel - ha lehet - még magasabb tette a mércét, míg a GameCube-os The Twin Snakes feladata az volt, hogy a Nintendo gépén is beállítsa azt. A játékot egyébként a Too Humant is jegyző Silicon Knights fejlesztette, és az első rész remake-je volt. A Konami egyébként újra elővette a Gradiust, és bejelentették az ötödik részt, illetve itt mutatkozott be a Castlevania: Lament of Innocence - a GBA-tulajdonosoknak a Boktai: The Sun is in Your Hands című produktummal rukkoltak elő.
A LucasArts a szokásos Star Wars-címek mellett bemutatta a második világháborús Secret Weapons Over Normandy-t és az egész jól sikerült gladiátoros szerepjátékot, a Gladiust is. A rajongók tátott szájjal bámulták a Giants: Citizen Kabuto-t is jegyző Planet Moon új fejlesztését az Armed & Dangeroust, míg a Full Throttle folytatására még mindig vártunk - de hiába. A Microsoft elsősorban továbbra is az Xboxot erőltette (nem véletlenül), a Halo miatt rengetegen vették meg a konzolt. 2003-ban lehetett örülni, mert a redmondi cég végre bejelentette a második részt, amely talán még jobban sikerült, mint az elődje. Ekkor már Fable néven emlegették a Project Egót, bemutatták a Sudekit, a True Fantasy Online című MMORPG-jüket, a Top Spin nevű teniszjátékot és a BC-t.
A Namco itt mutatta be az új Ridge Racert, az R: Racing Evolutiont. A játék nem aratott túl nagy sikert, sokakat már akkor meglepett a tény, hogy az új rész nem az árkád autóverseny, amit korábban megismertünk, hanem egy jóval precízebb irányítást megkövetelő szimulátor volt - ráadásul a váltás csak felemásan sikerült, ezt a kritikusok sem díjazták. Folytatódott emellett a Soul Calibur, bemutatkozott az I-Ninja, az Xbox-exkluzív Breakdown és a Tales-sorozat legújabb epizódja, a Tales of Symphonia is. A Nintendo főleg Mario-címeket hozott akkor, igaz, nem éppen a hagyományos platformer stílusban, ennek ellenére a Mario Tennis, a Mario Golf és a Mario Kart Double Dash érdekelte a játékosokat. A japánok ráadásul akkor már azt emlegették, hogy készül a GameCube-os F-Zero és a közkedvelt Pikmin második része is.
A Sega 2003-ban mutatta be új játékhősét Billy Hatchert, emellett bejelentették a Genesis-klasszikus Vectorman visszatérését is. Ekkor láttuk először a Virtual on Marzot és az Xbox-os Otogit is. A Sony amellett, hogy bejelentette a PSP készültét (még nem mutatta be), játékbemutatókkal is készült: főleg a Gran Turismo negyedik része győzte meg a játékosokat, hiszen az új rész nem csak szebb volt, mint az előző epizódok, de jóval tartalmasabb is. Az első generációs PlayStationre megjelent Syphon Filter óta először mutattak be új részt ehhez a sorozathoz is: akkor mutatkozott be az Omega Strain. 2003-ban pénzügyi okokból már egyesült a Squaresoft és az Enix, mára Square Enix néven ismertek világszerte. Rendhagyó módon egy folytatás második részével, a Final Fantasy X-2-vel készültek elsősorban, de itt mutatták be az Unlimited Sagát és a Drakengardot is.
A Ubi Soft töretlenül ontotta magából a jobbnál-jobb játékokat: 2003-ban bemutatták a grafikai bajnoknak tűnő Far Cry-t (figyelem, ezzel még egy kihívót kapott a Doom 3 és a Half-Life 2!), és bemutatták a Beyond Good & Evilt és a Prince of Persia: The Sands of Time-ot. Előbbi sajnos később üzletileg csúfosan megbukott, pedig nagyon jó játék volt, utóbbi viszont mai napig az egyik legnagyobb kedvence a játékos közösségnek. A Blizzard játékainak terjesztésével ekkor már a Vivendi foglalkozott, persze a stúdió továbbra is független maradhatott. Ekkor mutatták be a Warcraft III kiegészítőjét a The Frozen Throne-t, a Starcraft alapján készült játékot, a később leállított Ghostot és a mai napig töretlen sikernek örvendő MMORPG-t a World of Warcraftot. A Blizzard egyszerűen nem tudott hibázni. Az Eidos leleplezte a Deus Ex kissé vérszegény folytatását, az Invisible Wart, az Electronic Arts elindította a Need for Speed sorozatot a lejtőn az Undergrounddal, ráadásul mindezt azzal tetézték, hogy bejelentették a Sims 2-t, a Gamekapocs Anti-Sims Szövetség legnagyobb bánatára. Persze megint rosszmájúak vagyunk, mindkét játék óriási siker lett, nyilván nem véletlenül.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.