Minden napra egy E3 - 2003

  • Írta: fojesz
  • 2010. június 7.
  • Érdekesség
Link másolása
A sorozatunk kilencedik részében a 2003-as kiállítással foglalkozunk: itt mutatták be a Half-Life folytatását, a Halo 2-t és a World of Warcraftot is.
A sorozatunk kilencedik részében a 2003-as kiállítással foglalkozunk: itt mutatták be a Half-Life folytatását, a Halo 2-t és a World of Warcraftot is.



Ha valami oda tudott anno csapni a Doom 3-nak, az kétségtelenül a Half-Life 2 volt, amelyet a 2003-as kiállításon mutatott be a Valve. Később évekig vitatkoztunk azon, hogy tulajdonképpen akkor melyik is volt jobb és szebb játék, így utólag pedig azt tudjuk mondani: mindkettőnek ott a helye az FPS-rajongók polcán. Az Activision a Doom 3 mellett leleplezte a Medal of Honor fejlesztőiből verbuválódott Infinity Ward első játékát, a máig töretlen népszerűségnek örvendő Call of Duty-t, kiállította a később törölt Trinity című belső nézetű lövöldét, és bejelentette a Total War-sorozat új részét, a Rome-ot. A szintén óriási sikert elért szériát eleinte az Activision terjesztette, csak később vette át a Sega a projektet.

A Capcom 2003-ban jelentette be, hogy a jövőben jobban rágyúrnak majd a GameCube-os címekre, nem véletlen, hogy az újonnan bejelentett címeik közül csak a Killer7 jött ki azonnal PlayStation 2-re, a többi játékuk, mint a Resident Evil 4, a Viewtiful Joe és a P.N. 03 GameCube-exkluzív volt egy ideig. A folyamatosan záporozó Dynasty Warriors-részek megjelenése közötti szünetet kihasználva a Capcom ekkor mutatta be a Chaos Legiont is - ez a játék PS2-re és PC-re jelent meg. A Konami folytatta a Metal Gear Solid-sorozatot: a PlayStation 2-re készülő Snake Eaterrel - ha lehet - még magasabb tette a mércét, míg a GameCube-os The Twin Snakes feladata az volt, hogy a Nintendo gépén is beállítsa azt. A játékot egyébként a Too Humant is jegyző Silicon Knights fejlesztette, és az első rész remake-je volt. A Konami egyébként újra elővette a Gradiust, és bejelentették az ötödik részt, illetve itt mutatkozott be a Castlevania: Lament of Innocence - a GBA-tulajdonosoknak a Boktai: The Sun is in Your Hands című produktummal rukkoltak elő.


A LucasArts a szokásos Star Wars-címek mellett bemutatta a második világháborús Secret Weapons Over Normandy-t és az egész jól sikerült gladiátoros szerepjátékot, a Gladiust is. A rajongók tátott szájjal bámulták a Giants: Citizen Kabuto-t is jegyző Planet Moon új fejlesztését az Armed & Dangeroust, míg a Full Throttle folytatására még mindig vártunk - de hiába. A Microsoft elsősorban továbbra is az Xboxot erőltette (nem véletlenül), a Halo miatt rengetegen vették meg a konzolt. 2003-ban lehetett örülni, mert a redmondi cég végre bejelentette a második részt, amely talán még jobban sikerült, mint az elődje. Ekkor már Fable néven emlegették a Project Egót, bemutatták a Sudekit, a True Fantasy Online című MMORPG-jüket, a Top Spin nevű teniszjátékot és a BC-t.

A Namco itt mutatta be az új Ridge Racert, az R: Racing Evolutiont. A játék nem aratott túl nagy sikert, sokakat már akkor meglepett a tény, hogy az új rész nem az árkád autóverseny, amit korábban megismertünk, hanem egy jóval precízebb irányítást megkövetelő szimulátor volt - ráadásul a váltás csak felemásan sikerült, ezt a kritikusok sem díjazták. Folytatódott emellett a Soul Calibur, bemutatkozott az I-Ninja, az Xbox-exkluzív Breakdown és a Tales-sorozat legújabb epizódja, a Tales of Symphonia is. A Nintendo főleg Mario-címeket hozott akkor, igaz, nem éppen a hagyományos platformer stílusban, ennek ellenére a Mario Tennis, a Mario Golf és a Mario Kart Double Dash érdekelte a játékosokat. A japánok ráadásul akkor már azt emlegették, hogy készül a GameCube-os F-Zero és a közkedvelt Pikmin második része is.

A Sega 2003-ban mutatta be új játékhősét Billy Hatchert, emellett bejelentették a Genesis-klasszikus Vectorman visszatérését is. Ekkor láttuk először a Virtual on Marzot és az Xbox-os Otogit is. A Sony amellett, hogy bejelentette a PSP készültét (még nem mutatta be), játékbemutatókkal is készült: főleg a Gran Turismo negyedik része győzte meg a játékosokat, hiszen az új rész nem csak szebb volt, mint az előző epizódok, de jóval tartalmasabb is. Az első generációs PlayStationre megjelent Syphon Filter óta először mutattak be új részt ehhez a sorozathoz is: akkor mutatkozott be az Omega Strain. 2003-ban pénzügyi okokból már egyesült a Squaresoft és az Enix, mára Square Enix néven ismertek világszerte. Rendhagyó módon egy folytatás második részével, a Final Fantasy X-2-vel készültek elsősorban, de itt mutatták be az Unlimited Sagát és a Drakengardot is.



A Ubi Soft töretlenül ontotta magából a jobbnál-jobb játékokat: 2003-ban bemutatták a grafikai bajnoknak tűnő Far Cry-t (figyelem, ezzel még egy kihívót kapott a Doom 3 és a Half-Life 2!), és bemutatták a Beyond Good & Evilt és a Prince of Persia: The Sands of Time-ot. Előbbi sajnos később üzletileg csúfosan megbukott, pedig nagyon jó játék volt, utóbbi viszont mai napig az egyik legnagyobb kedvence a játékos közösségnek. A Blizzard játékainak terjesztésével ekkor már a Vivendi foglalkozott, persze a stúdió továbbra is független maradhatott. Ekkor mutatták be a Warcraft III kiegészítőjét a The Frozen Throne-t, a Starcraft alapján készült játékot, a később leállított Ghostot és a mai napig töretlen sikernek örvendő MMORPG-t a World of Warcraftot. A Blizzard egyszerűen nem tudott hibázni. Az Eidos leleplezte a Deus Ex kissé vérszegény folytatását, az Invisible Wart, az Electronic Arts elindította a Need for Speed sorozatot a lejtőn az Undergrounddal, ráadásul mindezt azzal tetézték, hogy bejelentették a Sims 2-t, a Gamekapocs Anti-Sims Szövetség legnagyobb bánatára. Persze megint rosszmájúak vagyunk, mindkét játék óriási siker lett, nyilván nem véletlenül.
12.
12.
tombar
kinek a pap kinek a paplan. nekem pl a carbon is tetszett, a többivel meg nem játszottam
11.
11.
X-Master
Bocs, Nem az U2, csak a sima Underground, de a lényeg mit sem változik
10.
10.
X-Master
Az Underground 2-vel az NFS elindult a lejtőn? Érdekes. Sokak szerint (Szerintem is) Az Underground-éra volt a legjobb NFS időszak.
9.
9.
Mortician
7.
7.
megalonagyix
5#a HL2-őt a bohócruha tette széppé. a textúrák az első részből lettek importálva. Ami igazán szép a HL2-ben, az az animációk, mimika, shadowing és lightening (azaz fény-árnyék effektek).
6.
6.
TEEBEEX360
Doom 3 és Half Life 2.:DDe jó kis gamák!Jó sokszor kitoltam őket!Elvileg 2004-ben jelentik be a RIDDICKET is xboxra ha jól tudom!Az is mekkora game volt!Pláne a Halo 2.
5.
5.
RocketMan5
Itt sem találkoztam a világ egyik legjobb játékával, a Mafiával.
4.
4.
K.G.
A Half-Life 2 nagyon el volt húzva kinézetben a többi akkori játéktól. Gondolok itt pl a CoDra. Az is nagyon jó volt, de grafikailag nem lehet egy lapon említeni őket. Volt benne valami, nem is tudom mi, ami a legszebb játékká tette. A motorcsónakos menekülős rész a mai napig gyönyörű szerintem. (Tényleg nagyon kéne már egy Half-Life 3)
3.
3.
megalonagyix
Világ legjobb éve... World of Warcraft (2004), Half-Life 2 (2004) Doom 3 (2004), FarCry (2004), Call of Duty, Unreal 2, KOTOR, Deus Ex: IW, WC3: Frozen Throne
2.
2.
Motig
az underground még nem vite lefelé ahogy a ug2sem de a tőbbi már igen...(szerintem elglaább is mert az ug 2 be csak zsernyákok és törés hiányzot csak a tőbbibe meg szinte csak azok voltak)
1.
1.
Szajolihoher
HL 2:D kár, hogy a hidra kimaradt a véglegesből.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...