Casey Hudson, a Mass Effect vezető designere elmondta, a második részbe egy olyan spéci rendszert ültettek bele, ami a játékos néhány döntését teljesen anonim módon továbbítja a Bioware-nek. A stúdió aztán analizálja a beérkezett adatokat, s így látják, hogy a jövőben a játék melyik területein kell alakítaniuk, fejleszteniük, változtatniuk.
Érdekes például, hogy a legtöbbet játszott karakterosztály messze a Soldier, amivel többen tolják, mint az összes többivel együttvéve. A legkevesebben az Engineerrel kezdik el a Mass Effect 2-t egyébként. Az adatokból kiderül, hogy a végigjátszáshoz szükséges idő átlagosan 33 óra, de azok közül, akik belekezdtek a játékba, csak körülbelül az 50%-uk fejezi be, és szintén körülbelül a játékosok 50%-a importált karaktert az előző részből.
Habár az átlagos játékidő 33 óra, néhány elvetemült 66 órát is belekrakott a cuccba, a legnagyobb fanatikus valószínűleg mégis az a két PC-s játékos, akik 28-szor tolták végig az ME2-t, míg Xbox 360-on négy ember tolta ki 23-szor a megjelenés óta. Szintén érdekes, hogy átlagosan 15%-nyi dialógust léptetünk csak tovább, ami a Bioware-t megerősíti abban, hogy továbbra is komolyan ráfeküdjenek a szinkronra és a szövegírásra, míg ha ez az adat 50-60-70%-ra jött volna ki, akkor nyilván felesleges lenne ennyi energiát beletenniük.
Hudson szerinte egyébként a PC-s és Xbox 360-as játékosok szokásai nagyjából megegyeznek: a PC-s játékosok körülbelül egy órával többet töltötek a játékkal, de az Xboxosok 10%-kal több loyalty küldetést csináltak meg. Ezen kívül a legnagyobb különbség talán az, hogy PC-n sokkal többen teljesítették Miranda loyalty missionjét, ami egy kicsit érzelmesebb dolog, míg az X360-asok ezzel nem szerettek annyira foglalkozni, és inkább Grunt misszióját tolták le nagyobb számban.
Hudson elmondása alapján egyébként ezek az adatok nagyon hasznosak, de csak akkor tudják igazából felhasználni őket, amikor a nulláról kezdenek egy játékot. Ez azt jelenti, hogy a DLC-kbe sem igazán tudják beépíteni az ezekből gyűjtött tapasztalatokat, de a Mass Effect 3-ba majd például már igen.
Gondoltad volna, hogy minden egyes döntés, amit a Mass Effect 2 során hozol, nem csak a játékot befolyásolja, de eljut a Bioware-hez is? Persze névtelenül, de ez remek lehetőséget ad a készítőknek arra, hogy megtudják, mit és hogyan csinálnak a játékosok.
méééé? a mékos részek tök jók voltak, ezerszer inkább az, mint a bányászás! :)
amúgy a firewalkerben ezt úgy érzem korrigálták, szerintem az pl. simán lehetett volna végig...
bányászás: érted, térreléken utazunk át végig a galaxison és kézzel (baszki KÉZZEL) bányászuk a nyersanyagot a hyper technológiás hadihajónkkal ! :E arról nem is beszélve, hogy a scanner megmondja hol van cucc, de nekem kell kézzel rábökni utána, hogy itten nie ! :E
Másodszorra játszva egyszerűen nem voltam hajlandó bányászni, inkább a savegame editor, mint az a borzalom :E
(Egy egész cikket tudnék írni, arról, hogy miért csalódás (bár jobban szeretem) a második rész, persze csak racionálisan értékelve (és igen pc-s szemellenzőn keresztül :))
Nagyon látszik rajta, hogy a pc-s rpg elemeket vették alapul és a box exkluzivitás csak üzleti megfontolás volt. Aztán rájöttek, gondolom a visszajelzésekből, hogy a fő fejőstehénen kontrollerrel és az átlag amerikai (ott van a nagy piac, nem nálunk) felhasználónak ez már túl bonyolult. A rengeteg "unalmas menüben mászkálás" (felszerelés fejlesztések pl.) az akcióhoz szokott konzolosoknak gondolom nem pálya...
Emlékszem valaki anno az elsőre olyan dumát engedett el, hogy nem is érti minek a sok fegyver/páncél/fejlesztés, mert sose tudta mikor melyiket kell használni. Akkor nagyon mosolyogtam :) Minden cucc (régi - új) mellett állt három szám, amit az egyszerűség kedvéért még színessel ki is emelt: melyik a jobb/rosszabb! Az újban ez úgy le lett egyszerűsítve, hogy kvázi nincsenek is fejlesztések, a páncélok léte szinte értelmetlen, amúgy is van összesen talán öt és az egyik ad 10% életerőt a másik meg 5% tárgyalási bónuszt. Ez vicc!
A fegyvereknél dettó ugyanez. Persze lehet most is a vásárolni kiegészítőket, de pont az, hogy többször újrajátszva sem érzem a különbséget a cuccok között, mert talán nincs is, csak parasztvakítás :=
Ugyanez a kasztok képességei és felszereltsége esetén. Van pl. új géppisztoly mert az adeptus nem mehet alapból gépkarabéllyal, de sokszor amikor volt mindkettő, az elméletileg gyengébb fegyver sokkal hatékonyabbnak bizonyult, de mivel csak ilyen hangzatos reklámszövegek vannak róluk és nincs összehasonlítási alap így a játékélmény alapján hasonlítva igazából tök egyformák.
Elcseszték a képesség használatot is, míg az egyben képességenként külön volt feltöltődési idő, addig itt egyszerre csak egy képességet használhatsz. Ezzel gyakorlatilag feleslegessé is vált majdnem a dolog, mert még adeptussal is hatékonyabbak a szarabb fegyverek, mint várni állandóan a feltöltődésre. Tipikus példa erre az ajánlott szingularitás-torzítás páros: A leírás alapján a torzítás felrobbantja a szingularitást és ez így is van, de mivel a szingularitásnak van azt hiszem 12sec feltöltődése addigra már vagy lelőttem, vagy garrus vagy miri lőtte le a szerencsétlen lufit :)
Bányászás vs. mékóval lemehettem a bolygóra barangolni... A Firewalker DLC-ben legalább kaptunk egy kis javítást, talán nekik is leesett. :/
Mindenhol az van, hogy iszonyatosan le van butítva/egyszerűsítve a játék és ez "konzolos betegség" (szigorúan pc-s szemmel nézve!!!). Valljuk be egy kontrollerrel egy gears of war/killzone-hoz szokott játékosnak mindenképp jobb préda a kettes.
Nagyon szeretem a kettest, de látva, hogy miből mi lett, sajnos folyamatosan ott a frusztráló érzés, hogy lehetett volna sokkal jobb és nem került volna semmibe a biowarenek :(
DE! amíg az ELSŐ biotikusként egy szál pisztollyal iszonyatos kínszenvedés (jó értelemben) addig katonaként sétagalopp volt ... pl. asszári kommandósokat 5x kezdtem adeptusként, mert állandóan kinyítrak, míg katonaként még a pajzsot se szedték le rólam, úgy hasítottam őket sorban ketté.
A KETTŐ szerintem annyira le lett butítva "kónzólós ecccerű játékszerű élménnyé" :), hogy nem éreztem semmi különbséget bármelyik kaszttal is kezdtem (talán csak a távcsöves hiánya a begyűjtőhajóig, de utána már az sem).
Szóval nem tudom milyen adatokat gyűjtöttek, de szerintem a kettő, mint játék sokkal rosszabb, primitívebb, gagyibb történetileg (főellenség ZSÉÉÉÉ), viszont jobb a hangulata és több a humánus ellenség (utálok zombikat, idegesítő ésszerűtlen szörnyeket hasogatni, kék napok, véres falka ideális aprítani való, de bazz ne már, rekni, mint űrjáró faj, az nagyon gáz, még a kroganok is csak jóindulattal... Bár őket jó szeletelni, mert sokáig lehet osztani beléjük az ólmot :))
Egy szó, mint száz, adják vissza az első játékot a második külcsínével és hangulatával :)))
Prezídiumban vannak halak?:D
Azt kipörgettem rengetegszer! Kurva sokszor:D
Az első rész csak vagy 10x, de azt is nagyon komálom:)
De am kérdezősködj körbe a fórumos ismerőseim között és megtudod, h nem kamuzok;)
eddig 5x vittem végig a 2- t az 1 - et 3x
Az Xbox játékosok akkor melegek.. :D
Így hát valszeg nem mostanában! :(
Még itt mondogattam is folyton:) Jó, mondjuk Én bele voltam buzulva:D
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.