Az Enslaved kapcsán láthattuk, mennyit dob egy játékon, amikor tényleg profik készítik a forgatókönyvet, s profik rendezik és készítik el az átvezető jeleneteket. Andy Serkis szerint jó úton járnak, s a legtöbb mai játékban pont ezek hiánya képezi a legnagyobb problémát.
"Szerintem ahol a mai játékok keveset nyújtanak - legalábbis ahogy látom a gyerekeimet játszani -, azok az átvezetők, a történetmesélés és a karakterek színészi teljesítménye" - mondja Serkis. Éppen ezért úgy gondolja, hogy a fejlesztőknek nagyobb figyelmet kell fordítani a forgatókönyvre, a jelenetek megtervezésére és okos kivitelezésére, hiszen ha már egyébként is ennyi művészeti értéket képvisel egy játék, hiba lenne pont ezeket nem tökélyre vinni.
"Amikor a Heavenly Swordöt csináltuk, mindenki azt mondta nekem, hogy az átvezetőkre senki nem kíváncsi, hiszen mindenki csak játszani akar a játékkal. Szerintem ennek az egyetlen oka, hogy az átvezetők teljesen kilógtak, nem voltak a játék részei" - említi Serkis. Az úriember azt látja megoldásnak, hogy az átvezetőket, a színészeket, a forgatókönyvet és mindent, ami ezekhet kapcsolódik már a fejlesztés elejétől kezdve szem előtt kell tartani és projekt többi részével együtt vinni előre. Így a játékmenet, a grafika, a karakterek, a jelenetek és az egyéb művészi dolgok is közösen alakulnak ki.
A Gollam karaktere nyomán megismert Andy Serkis mára már igazi legenda a filmes iparban, s lassan a játékosok köreiben is, hiszen neki köszönhetjük az Enslaved motion capture felvételeit. Serkis szerint a játékfejlesztőknek jobban kell figyelniük a sztorira és a forgatókönyvre.
mert rövid a sztori rész
vagy/és mert hülyének nézik és nem kell gondolkodni benne, meg ügyesnek lenni
A többi csak utánna jön.
Természetessen hozzá tartozik a játékhoz, meg kell is bele, mert azok nélkül a történet nem teljes. De hát kinek van ujbol ujbol és ujbol megnézni. Persze van aki imádja, megnézni öket, természetessen minden ember más.
Nekem ez a véleményem.
Ami az átvezetőket illeti, soha sem szoktam átnyomni, mindig megnézemőket, mert az a játékhoz tartozik, az is egy láncszem, sőt annál több, mert sokszor fontos tudnivalókat is tartalmazhat, s én élvezem nézni, főleg, ha az szép, kidolgozott... Hogy is nézne ki, mondjuk egy Final Fantasy-nél átlépni a kisfilmeket...
Az Enslavednél nagyon látványosak ezek a kisfilmek, nagyon jó munkát végeztek az alkotói! Szívesen megnéztem volna őket mégegyszer a végigjátszás után, de nem láttam ilyen opciót. Kár...
A demó alapján nekem az a tapasztalatom, hogy kicsit sok a platformrész az akcióhoz képest, bár ahogy elnézegettem a videókat, ez biztosan változni fog, mert elég sok a harc a különböző gameplay videókban.
Egyértelműen pozitív csalódás számomra, ha lejjebb megy az ára, még akár az is előfordulhat, hogy megveszem.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.