A Final Fantasy XIV-et nem csak a játékosok, de a kritikusok is élesen bírálták - a GameRankings összesítése szerint átlagosan 52 százalékra értékelte a szaksajtó a játék már megjelent PC-s változatát. A játék borzasztóan sikerült, s mint tudjuk, egy olyan zsánerben, mint az MMO-ké, már sokkal jobb címek is eltűntek a süllyesztőben. A helyzetet ráadásul fokozza, hogy a játékot a patinás múltú Square Enix fejlesztette, s az is biztos, hogy a Final Fantasy sorozat ennél jobb folytatást érdemelt volna.
A Square Enix tehát komolyan elrontotta az ötletét, nem maradt más kiút számára, mint alaposan újragondolni a dolgokat a Final Fantasy XIV körül. Első lépésként a játékot készítő csapat teljes vezetőségét cserélték le: a legfontosabb változás az lesz, hogy Hiromichi Tanaka, a játék producere is visszavonul. Tanaka őszintén elnézést kért a rajongóktól a Final Fantasy XIV minőségéért, állítása szerint mindez az ő felelőssége - a helyére Naoki Yoshida léphet majd, Tanaka pedig még egy ideig megmarad a háttérben, hogy támogassa a csapatot.
A fejlesztők egyúttal új rendezőasszisztenst, vezető designert, vezető harcrendszer-dizájnert, vezető programozót és vezető grafikust is kaptak többek között, szóval hullottak a fejek rendesen. Az új csapat egyik feladata a szokásosnál rendszeresebben szállítani a játékhoz a frissítéseket: ha minden igaz, kettő kiegészítő még az év vége előtt elérhetővé válik, ám az már nem derült ki, hogy mire számíthatnak pontosan a rajongók.
Mindezzel együtt a PS3-as változat is csúszik: a játék szerverei eredetileg márciusban indultak volna el, ám a Square Enix szerint mindaddig nem kerül sor a megjelenésre, amíg a fejlesztők nem lesznek biztosak abban, hogy az élvezetes lesz, és méltón viseli a Final Fantasy nevet.
A történtekért maga Yoichi Wada, a Square Enix vezérigazgatója is elnézést kért, ő jelentette be, hogy a PC-s változat ingyenes próbaidejét meghosszabbítják, amíg ki nem ötlik, hogy milyen új irányba vigyék el a játékot. Kíváncsian várjuk a fejleményeket!
Azonban a játszhatóság az valami borzalom. Valami olyasmit próbáltak csinálni, hogy a MMO játékstílusba, belekeverték a FF körökre osztott harcrendszerét. Ez aztán természetesen kiverte mindenkinél a biztosítékot. Szóval se ilyen se olyan.
A játék úgy kezdődik hogy egy hajóval kikötünk egy partmenti városban. Ott a kikötőben 2-3 óra szerencsétlenkedés után bejutottam egy kocsmafélébe. aztán onnan sehova. Egyszerüen képtelen voltam rájönni, hogy mit is kell csinálni. Nem vagyok egy kocka RPG-s de eddig még mindig boldogultam minden játékkal. Ez azonban kifogott rajtam.
Hát ezért fikázza szerintem ezt mindenki. Egy deka jel nem mutatja, hogy hol és mit kell egyáltalán csináéni. Mindenre úgy kell rájönni, hogy kikisérletezi az ember.
Esetleg ismét rendes gámákat kéne csinálni, és nem földbe tiporni a FF brandet!
FF XIII aztán meg EZ...kész vicc, amit művelnek!
Ezekután remeghetnek ,hogy megveszi-e valaki a Versust, ami nálam a FF XIII után a le**om kategóriába csúszott.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.