Dead Space-szerű felülettel kísérletezik a BioWare

  • Írta: InGen
  • 2011. március 29.
  • Érdekesség
Link másolása
A Dead Space egyik nagy újdonsága volt, hogy a srácok a Visceralnál a környezetbe integrálták a kezelőfelülelet, a karakterrel kapcsolatos dolgokat pedig hősünk hátára helyezték. A BioWare most azon gondolkodik, ezekből az ötletekből mit tudna felhasználni a Mass Effect 3-hoz.

Ezek szerint nem csak nekem tűnt fel, hogy milyen jó érzés megnyomni minden egyes gombot a Dead Space-ben. Valamiért annyira interaktívnak és hangulatosnak tűnik, ahogy a kezelőfülelet gyakorlatilag beépül a játéktérbe, hogy várható volt, hogy előbb-utóbb egy nagyágyú hasonlóban kezd el gondolkodni. Nos, lehet, hogy a BioWare lesz az első.


"Még mindig azt próbáljuk kitalálni, hogyan tegyünk bele néhány HUD-elemet a környezetbe, úgyhogy hamarosan kiderül, mire jutunk vele" - nyilatkozta Brenon Holmes a BioWare hivatalos fórumain. Azt viszont kizárta, hogy Isaachez hasonlóan Shepard hátára kerüljön például az életerő-információ, ez ugyanis nem kifejezetten működne, amikor fedezékről-fedezékre nyomulsz. Gyakorlatilagilag nem látnál belőle semmit.

Nem csak a felhasználói felületen igyekeznek javítani a fejlesztők, hanem az ellenfelek felismerhetőségén is: "A Mass Effect 3 fejlesztésének kezdetén egymás mellé raktuk a Mass Effect 2 ellenfeleinek sziluettjeit, és elég érdekes dolgok derültek ki ebből. Nagyon nehéz megkülönböztetni az egyes ellenféltípusokat pusztán a külső vonalaik alapján."

A megkülönböztetés pedig fontos, s a BioWare célja, hogy a Mass Effect 3-ban már a külső alapján el lehessen dönteni, hogy az adott ellenfél várhatóan mit fog csinálni, milyen fegyvere van, s milyen taktikát kell a játékosnak alkalmaznia ellene.

15.
15.
Giggsy
Szerintem sem a fajokra gondoltak, hanem hogy jobban meg lehessen különböztetni mondjuk egy Blue Sun gyalogos parasztot, mondjuk egy Blue Sun biotikustól, vagy mérnöktől.
14.
14.
brummi
jó látnbi, hogy kihasználjuk a sokféle kasztot, kinek mi jön be. Amúgy nekem is voltak gondjaim, hogy meg tudjam különböztetni az ellenfeleket, amikor kupacban fexenek a földön :D
13.
13.
#11: Lehetséges lenne ? Igazából van kifejezetten szintetikus elleni lőszer kiegészítés, az meg bármelyik geth ellen jó, így nekem azok mind "csak" geth-ek :)))
Bár tény, sosem kérdeztem meg egyiket sem, hogy M98-ból vagy M76-ból lyukasszam ki a fejét. Szóval lehet, rosszul csináltam eddig mindent ? :(
12.
12.
Berencsit
#11: jaja, de amúgy nekem se. xD
11.
11.
Vopesz
#9
Itt inkább a különböző gethekre meg kasztokra gondolnak, nem a fajokra. Látod, neked se tűnt fel :D
10.
10.
Berencsit
szerintem jódolog, hogy próbálnak újítani, kiváncsi vagyok mire jutnak... :)
9.
9.
#2, #3, #8:

"A Mass Effect 3 fejlesztésének kezdetén egymás mellé raktuk a Mass Effect 2 ellenfeleinek sziluettjeit, és elég érdekes dolgok derültek ki ebből. Nagyon nehéz megkülönböztetni az egyes ellenféltípusokat pusztán a külső vonalaik alapján."

Ez olyan, mintha egy a játékot nem látott nintendo fanboy szájából jött volna és nem azok az emberek mondják, akik _csinálták_ a játékot.

Tegye fel a kezét, majd üljön le és szégyellje el magát aki összetévesztett akár egyszer is két különböző kasztot... Még az "aszári" és "ember" akik talán a legközelebb állnak egymáshoz is kilométerekről felismerhető. Krogan, rekni, turián, szalarian, kvari, geth, elkor, volu, vorcha ? Ezek bármilyen párosításban összetéveszthetetlenek, még sötétben, félszem letakarva is (hehe távcsövesbe célkereszt a buksin muhaha \o/ pont, pont, nincs vesszőcske, csak bemeneti és kimeneti lyukacska :).
8.
8.
Skyer
#1: Ööö, mit szívtál? egy slukkot plz :D
#3: Soldier + Assault rifle(A collector hajóról) + valamilyen lőszermod = mészárlás. De a vanguardos verzió is jó:)
7.
7.
Inmediasress
Szerintem meg a Bioware kezdi elveszíteni minden önállóságát mióta az EA-hez került minden játékukból kb az első rész volt jó ME meg a Dragon Age ből is.
Me2 mondjuk még elment szórakoztató volt bár túl könnyű. DA2 katasztrófa szerintem, a ME3-tól meg félek. A DA3 ra meg gondolni sem merek mi lesz ha egyáltalán lesz 3.
6.
6.
sowsminimal
5.
5.
brummi
A HUD-os téma nem érdekel, amíg minden a helyén van, de a felismerhetőséggel nem értem, hogy mit akartak. Nem túl valószerű, hogy már kilóméterekről eldöntöm a taktikát, amit alkalmaznom kellene az adott ellenféllel szemben. Egyébként is egyféle taktikát alkalmazok (vanguard lévén) charge in majd shotgun ürít, és ez mindenki ellen hatásos, kivéve a legnagyobb mech-eket.
4.
4.
hali74
Ez a 3-ik rész már nem izgat az 1 nagyon jó volt látszott a fejlesztésen a rengeteg idó és munka.
A 2-ik rész már nem rpg hanem akcio játék gyerekeknek 12 éveseknek
3.
3.
thernielle
#1: Namost ezt így elsőre én sem értem, KIFEJEZETTEN jónak tűnik, hogy próbálkoznak a srácok újítani. Nem tudom te melyik hírt olvastad :)
2.
2.
headhunter86
#1: Mert mi bajod van velük?
1.
1.
najó, ezt meg sem hallottam! Ezek most vagy hülyék, vagy 14"-os monokróm cga monitoron teszteltek !

Basszus, ekkorát még nem süllyedt egy fejlesztő sem a szememben... Ez vicc. A legrosszabb fajtából :( Mondhatni, Comedy Central gyanús!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...