A PSP annak idején hatalmasat robbant: nem csak azért, mert egy hordozható PlayStation ötlete fantasztikus dolog, hanem mert elsőként tudott a kézikonzolok között ennyire frankó 3D-s grafikát alkotni. Shuhei Yoshida, a Sony Worldwide Studios elnöke szerint az volt a legnagyobb hiba, hogy a cég túlságosan örült ennek, s nem mentek ennél tovább.
"Az első pár év fantasztikus volt. Az emberek élvezték a 3D-s grafikát menet közben, de néhány év után már mindenki hozzászokott a szép látvány bámulásához" - mondta Yoshida. Ezen kívül hozzátette még, hogy szerinte a PS2-höz és főleg a PS3-hoz viszonyítva a játékosok már úgy érezték, a PSP túl sok kompromisszumot kíván a kis képernyő és az egyetlen analóg kar miatt.
Mindez megváltozik a Vita megjelenésével, ahol a számos különböző irányítási lehetőség teljesen a fejlesztők kezébe rakja, hogy mit hoznak ki belőle. Többé nem a grafika a legnagyobb sztár, így a PS Vita sokkal tovább lehet életképes és változatos, mint a PSP.
A Sony saját bevallása szerint túl boldog volt attól, hogy a PS2 grafikáját sikerült átültetni egy hordozható konzolba, s onnantól nem is nagyon foglalkoztak a dologgal, azt hitték, a szekér megy majd magától. S egy ideig ment is, csak most kezd lassulni. A Vitához máshogy állnak hozzá.
Bár ha okosak lettek volna akkor még 2009-ben kiadnak egy ilyen hiányosságokat kipotoló psp-t, psp 4000 néven ami még slimebb és olcsóbb.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.