A Quake első része 1996. június 22-én jelent meg, először kizárólag PC-re. A játék ugyan nem az első FPS-e volt az id Software-nek, azonban 3D-s motorja és online multiplayere gondoskodott arról, hogy kitüntetett figyelemben részesüljön - a legtöbben a Quake megjelenését tekintik a cybersportok kezdetének is.
A játékon olyan arcok dolgoztak, mint John Carmack, John Romero, American McGee vagy Michael Abrash - a Quake-sorozat azóta három folytatást is megélt, illetve számtalan konzolos és mobilos port készült hozzá, illetve több spin-off, például az Enemy Territory: Quake Wars is megjelent a témában. A játékot a Steamen keresztül még mindig meg lehet vásárolni.
Carmack a tizenötödik szülinap kapcsán megemlékezett arról, hogy milyen nehézkes volt a játék fejlesztése, milyen problémás volt például az egérrel való szabad nézelődés beültetése. A mester pontosan ezekért az élményekért szereti különösen a Quake-et, itt kellett először szembenéznie a képességei határaival.
A Quake-játékok motorjait számtalan játékhoz licencelték, a sorozat moddolhatóságáról is híres volt: emlékezetes például, hogy a Team Fortress eredetileg Quake-modnak indult, míg a fejlesztőcsapatot fel nem vette magához a Valve.
A Quake folytatásáról egyelőre ötletelés szinten van szó az idnél, a csapat egy része állítólag az első rész hangulatához és világához térne vissza - persze legkorábban csak akkor, ha elkészült a Rage és a Doom 4.
boldog 15.szülinapot Quake.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.