A PlayStation Vita és a PlayStation 3 kiegészítik egymást, közös ökoszisztémában élnek együtt, a felhasználók pedig boldogok, mert úgy váltogatják a kütyüket, ahogy kényelmes nekik. A Sony még a Tokyo Game Show alkalmával árulta el, hogy a Vitán is játszhatunk majd a PS3-as játékainkkal, méghozzá különösebb extra pepecselés nélkül.
Az Eurogamer értesülései szerint a Vitával és PS3-mal egyaránt rendelkező felhasználóknak mindössze annyi lesz a dolguk, hogy letöltik az asztali konzolra a legfrissebb firmware-frissítést, majd elindítják a valós idejű streamelést (látni kell, hogy alapvetően erre az ötletre épül a Wii U hardvere és kontrollere közti kapcsolat is), és játszanak fülig érő szájjal. Ez a lehetőség nemcsak arra alkalmas, hogy tovább toljuk a játékainkat, miközben fater a tévén a híradót akarja nézni, de a kooperatív módokban is segítségünkre lehet, például az osztott képernyőt alapjáraton megspórolhatjuk így.
Némi kompromisszumot azért kötnünk kell: bár a Vita OLED kijelzője 960x544 pixel megjelenítésére képes, a most elérhető PS3-as játékokat csak PSP-s, tehát 480x272 pixel felbontásban futtathatjuk, és a jövőben megjelenő programokat is legfeljebb 480p-s felbontás mellett csapathatjuk. Az irányítás terén is számíthatunk változásokra, hiszen a Vitán kevesebb gomb található, mint a DualShock kontrollereken - ilyenkor értelemszerűen bizonyos funkciókat az érintőképernyőre ültethetünk át.
Legalábbis én ezt az esetet hasonlítom.
nem értem miért hasonlítjátok?A Wii U egy asztali konzol míg a Vita egy kézikonzol.Hol fogsz a Wii U kontrollerével olyan játékokkal játszani teszem azt egy vonaton vagy repülőn mint a PSV-n?Az egy dolog,hogy a PSV-n is lehet játszani PS3 játékokkal mint a Wii U-n a kontrollerrel,de az akkor is csak egy kontroller nem konzol míg a Vita egy teljesen független konzol a PS3-tól.
Super Smash Bros. Brawl címet nem vesszük figyelembe:
Ezernyi buli cím
Ezernyi gyerekeknek való cím
Továbbá:
Epic Mickey
Sin & Punishment: Star Successor
Sonic Colors
Red Steel 2
Monster Hunter Tri
A Boy and His Blob
Punch-Out!!
de Blob 1 és 2
Rayman Origins
MadWorld
No More Heroes 1 és 2
Tatsunoko vs. Capcom
Okami
Resident Evil 4
Xenoblade Chronicles
Last Story
Pandora's Tower
Aki nem talál magának való játékot Wii-re az vagy HD sznob vagy az FPS-ek / TPS-ek jönnek be neki.
Akinek meg a platformerek és az innovatív, szórakoztató, nagyobb arányban mozgásérzékelős játékok jönnek be, annak a Wii-nél csak nagyságrendekkel rosszabb választás létezik.
Ki-kiről, mit-miről másolt témának semmi értelme.
Bármelyik kütyüről is van szó, egy dolgot látni kell: amikor megjelenik vmi "forradalmi" újdonság, az akkor , az akkor már réges-régen benne van a levegőben. Nem a semmiből jönnek az ötletek, hanem meglévő/tervezett dolgok alapján, és az 100%, h mindegyik cég tisztában van a lehetőségekkel, és hasonló irányban mozdulnak, amikor nekiállnak a fejlesztésnek.
AZtán amelyik előbb elkszül, az lesz az ORIGINAL, a másik pedig a COPY, ennyi.
Megjegyzem, a játékok streamelésének koncepciója az én buta fejemben is megfordult már évekkel ezelőtt, így mondhatnám, hogy mindkettő COPY:-)
Nem kell tyúk-tojást kiáltani, GC - GBA már jóval korábban volt, mint a Vita bemutatása, számítógép feltalálásától függetlenül.
A Move természetesen sokkal jobb technológia, mint a WiiMote. Egy hangszórót mondjuk beletehettek volna, WiiMote-nál nagyon király, hogy szól az is.
De itt ismét a Nintendo volt előbb a Power Glove-val. Ha mutatsz ellenpéldát, akkor elhiszem, hogy nem ők alkalmazták először, addig viszont ebben a hitben fogok élni és úgay tekintem nincs az éremnek másik oldala, főleg nem annak az éremnek, ami arról szól, hogy a Wii koppintotta a PS2-t.
A videók alapján érezheted a Sony megoldását biztosabbnak, bár nem tudom mi alapján.
Ugyanis a Vita 1 hónapon belül megjelenik, míg a Wii U -ra még legalább 6-10 hónapot várni kell. És persze a felbontása is negyede, fele akkora, mint amire a Wii U kontrollere képes.
Tényleg, mi alapján érzed biztosabbnak? Melyik videón láttál olyat, ami kevesebbet vagy rosszabbat tud, mint a Vitás megoldás?
Még további kettő óriási különbség lesz a PS3 + PS Vita versus Wii U esetében:
1.) A Wii U játékok 100%-a fel lesz készítve a Streamelésre, míg a PS3 fejlesztők erre nem építhetnek, csak egy tessék-lássék ezt is tudjuk, pipálhatjuk megoldás is elég lehet nekik. Nem fogják többen venni a játékot, mert Vita kompatibilitása is van, felesleges pénzkidobás lenne belefejleszteni. Nem minden cég fogja megengedni ezt a luxust magának.
2.) Az ára: Wii U -t 299$ kezdőre lövik be az elemzők, míg a Vita csak maga kerül ennyibe, mellé kell még egy PS3 is...
Ésszerű ellenérvekkel én is elfogadom az érem mindkét oldalát...
A lényeg nem ez! Az a gond, hogy az ilyen cikkeknél az első néhány hozzászólás egyből a fikázásról szól: másolás, sz*rt sem ér az egész, minek ez, túl drága, túl gyenge. Csak gondoltam visszaszólok, mivel eléggé egyoldalú volt a hozzáállás. természetesen én is tisztában vagyok vele, hogy nem a Sony sz*rta a spanyol viaszt, de ennyi erővel visszamehetnénk az első számítógépig. A lényeg az, hogy az adott technológiát ki tudja a legmegfelelőbben kihasználni, kié a technológiai előny. A Move az összes teszten gyorsabbnak és pontosabbnak tűnik (de gondolom ezt te sem vitatod), de a Wii kontrollere is sokat fejlődött (sőt nem is teljesen ugyan azt készítette el, mint amit a PS2-nél már teszteltek). A PS3-Vita és Wii U esetében viszont egyszerre fognak jönni, de én a videók és a hírek alapján a Sony megoldását biztosabbnak érzem. Végül pedig csak annyi: attól, hogy 2008-ban már elkezdték fejleszteni a Wii-t, nem jelenti feltétlenül azt, hogy kezdetektől fogva ezt a vezérlőt tervezték hozzá. Sajnos a Vita fejlesztésének kezdetét nem ismerem, de ott is előfordulhat, hogy kezdetben nem így tervezték a kompatibilitást. Nem akarok kötekedni, de azért az éremnek két oldala van, én elfogadom a másikat is.
A Wii u -t 2008-ban kezdték el fejleszteni:
http://www.escapistmagazine.com/news/view/110832-Iwata-Swears-Nintendo-Isnt-Copying-Apples-iPad
Valamint a Game Cube -hoz már kiadtak Game Boy Advance-szal összekötő kábelt, hogy kontrollerként és extra képernyőként lehessen használni a GBA-t. A The Legend of Zelda: Four Swords Adventures -t tudott így 4 játékos egyszerre játszani 1 GC-vel és 4 GBA-val.
A PS2 előtt kb 10 évvel a Nintendo kiadott egy Power Glove kontrollert az eredeti NES-hez. Ez kb lefektette az alapjait a Wii irányításának is.
http://www.youtube.com/watch?v=MYDuy7wM8Gk
Remélem most már tisztán látsz Te is...
#11: neked is ajánlom a fenti linkeket és tényeket, hogy ki az innovátor és ki a koppintó...
Ha meg így nézzük akkor a Wii van fényévekkel lemaradva mert még most sem fogja elérni az Xbox és a PS3 teljesítményét amikor már jönni fognak az új gépek...
Mondjuk erre! Nem mindenkinek aki a szuleivel el van sajat HD Tv-e!
#6: Valoszinubb hogy a Nintendo koppinott a Sony-tol! Azert el kell ismernem, ugyes kis ketyere ez a PSVita, nem VITAtom :)
Wii U-t a népnek :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.