A Skyrim sikere motiválja a Remedyt

  • Írta: InGen
  • 2012. február 24.
  • Hír
Link másolása
Sokan úgy gondolják, hogy a single player játékoknak befellegzett, s ma már csak úgy lehet elkérni valamiért teljes árat, ha utána hónapokig tudjuk nyüstölni a többjátékos módot. Nos, a Skyrim erre komolyan rácáfolt, és ez nagyon is motiválja a finn Remedy csapatát a továbbiakra nézve.

A sztori ereje

A The Elder Scrolls V: Skyrim tavaly novemberben jelent meg, és minden várakozást felülmúlt eladások tekintetében - az már "csak" bónusz, hogy minőség tekintetében sem maradt el. 2011 második legkelendőbb játéka volt a Skyrim, ami azt jelenti, hogy megverte mind a FIFA 12-t, mint pedig a Battlefield 3-at, egyedül a Modern Warfare 3 tudta felülmúlni a pénztáraknál.

A Bethesda az első hónapban 10 millió példányt szállított ki a boltokba, ráadásul PC-n is jól teljesített: a Steam leggyorsabban fogyó címévé vált, és minden más PC-s játékot 3:1 arányban vert meg.

Fantasztikus teljesítmény ez egy olyan játéktól, ami egyrészt RPG, másrészt pedig kizárólag egyjátékos módot tartalmaz, és tisztán mutatja: az igényes single player anyagok még mindig ugyanolyan népszerűek, mint egykor.


Nincs minden elveszve

Mindez különösen motiválja a finn Remedy csapatát, legalábbis Oskari Hakkinen elmondása szerint, aki örömmel vette tudomásul, hogy még mindig létezik egy olyan réteg - mégpedig elég nagy - amelyik vevő az összetett történetek elmesélésére: "A Call of Dutyk és a Battlefieldek nagyon népszerűek az Egyesült Államokban, ezeket követeli a nép, így öröm látni, hogy a Skyrim és néhány más szerepjáték is ennyire jól tud teljesíteni. Ez motivál minket arra, hogy továbbra is sztoriközpontú játékokat készítsünk, mert nyilvánvalóan van még rá igény."

Hakkinen ráadásul úgy véli, ez azt is jelenti, hogy nem kell egyszerűsíteniük a történetmesélésén, ugyanakkor hozzáteszi, hogy nyilván nem direkt csinálnak túlzottan komplikált sztorikat, de legfőképp erre épülnek a játékaik.

15.
15.
hedzsooo
#2: Nem ertem mi nem tart ki a Skyrim-ben akar 4-5 evig, boven van benne tartalom...,Ja, hogy nem olvassa valaki a konyveket benne, nem probal minnel tobb mellekkuldit megcsinalni, minnel tobb helyszint felfedezni es pl. minden franko modot kiprobalni???
Nekem boven eleg lesz 5 ev mulva a koveltkezo TES, de mindenki persze ahogy erzi...
12.
12.
cervezas90
#11: én meg a multival úgy vagyok,hogy a társaság a lényeg,az hogy dumálok a PS haverokkal, trófeák nem érdekelnek, a statomat leszarom hogy milyen,sokszor maga végeredmény sem érdekel.Viszont pl egy Skyrim meg arra jó, hogy kiessek ebböl a világból,ne érdekeljen semmi,ne zavarjon senki,és csak megyek és kalandozok egyet.EGY JÓ NAGYOT ..... köszönöm, hogy vannak ilyen játékok ...... és nem szívtam semmit:)
11.
11.
relop
#7: Teljesen egyetértek Örülök hogy van még azért olyan ember aki hozzám hasonlóan undorodik a multis játékokért!!!("rühelli a multis játékokat és azért akar játszani,hogy kikapcsolódjon")Teljesen minden szavával egyet értek!!!!
10.
10.
Mondjuk én soha nem is multiztam. Szóval rám is számíthatnak.
Amúgy Hakkinen úrnak ajánlanék még egy büszke lehetsz rá csapatot, mégpedig a CDProject RED-et !!! Ja és legyenek büszkék az Alan Wake re is, nem tudom hallotta-e, hogy 48 -órával a Steamos megjelenés után már nyereséges PC-n, úgy, hogy a dobozos még ki sem jött ! \o/ :))))))))))
9.
9.
Extol
#8: Pont ugyanígy vagyok a témával
8.
8.
adamsfamily
Undorodom a multis játékoktól.Kidobnak egy játékot 4-5 órás játékidővel belegányolnak valami multi részt és utána arra hivatkoznak,hogy azért olyan rövid mert multira kihegyezett játék.A nyugati video játékipar egy gusztustalan kapzsi szörnyeteggé duzzadt aminek már nem az a célja,hogy minél jobb játékokat adjon ki,hanem az,hogy minél több játékot adjon ki és minél több pénzt húzzon ki a vásárlói zsebéből undorítóbbnál undorítóbb módszerekkel(célzok ezalatt a különböző dlc-kre amiket külön megvehet az ember csak azért,hogy a már megvásárolt játéka teljes legyen).A multis játékok nagy többsége ráadásul tele van elmebetegekkel akik véresen komolyan veszik a játékot,na meg csalókkal is,akik miatt élvezhetetlen a játék.A multis játékokkal a cod 5 és a grid után felhagytam.Ráadásul szükség van az olyan játékokra amik egy személyre lettek kitalálva,mert nagyon sok hozzám hasonló ember van aki rühelli a multis játékokat és azért akar játszani,hogy kikapcsolódjon nem pedig azért,hogy agyvérzést kapjon a sok tizenéves hülye gyerektől aki csal össze vissza,meg ordíttatja a rohadt zenéjét a mikrofonba.
7.
7.
greenmelon
Jó tudni, hogy vannak még fejlesztők akik így gondolkodnak. A multival az a baj, hogy egy idő után taposómalommá válik.
6.
6.
Extol
#5: 5 év tuti lesz.
Amúgy a legtöbb multi hányinger minden tele van csiterekkel amit mostanában próbáltam. Cs/DoD:S, TF2 már nyista, a CS:Go-ra lennék kíváncsi, más nem érdekel multi szempontjából. Annyira kiábrándító hogy ott csalnak ahol tudnak, hogy számomra a Skyrim-féle single playereknek több értelme van mint bármi másnak.
5.
5.
Mortician
#4: Az Oblivion és a Skyrim kiadása között több, mint 5 év telt el, szerintem a következő részig is el fog telni annyi. :)
4.
4.
alexcargooo
#2: ahogy a TES-t ismerem kb ugy 2-3 évXD
3.
3.
Ra1D3n
Szerintem a story alapú játékoknak van a leginkább értelme, a mp szegmensnek kéne inkább plusz porciónak lennie, nem pedig a multinak. Bár amit én tapasztaltam, az az, hogy pl a Star Wars The Old Republic azáltal, hogy ezt a két szegmens eggyé alakította, valami egészen különlegeset tett le az asztalra... Az elmúlt 2 hétben mióta megvan a játék, nem tudok úgy elmenni aludni, hogy ne maradnék fent hajnalokig... Valami egészen eszméletlen...
2.
2.
Csemegekukorica
Mikor jön már az új TES ?? :D
1.
1.
kirschakos
Nagyon is szükség van összetett történetű single player játékokra bizony!
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...