Azt már korábban is lehetett tudni, hogy John Romero visszatérésre készül, konkrétumokat viszont még nem árult el a mester az új projektjéről. Romero ugyan korábban olyan címek fejlesztésénél működött közre, mint a Quake, a Doom vagy a Wolfenstein, huzamosabb ideje semmi értékelhetőt nem tett le az asztalra.
Romero jelenleg a Loot Drop nevű cég vezérigazgatójaként dolgozik (ez a csapat készíti a Ghost Recon facebookos változatát), és az Eurogamernek adott interjúban árulta el, hogy hivatalosan ugyan még nem állt neki a fejlesztésnek, de az alapköveit már lefektette az új PC-s FPS-ének. "Nem akarok belemenni a részletekbe, de tudom, hogy milyen. Nagyjából megterveztem a dolgot, és tök király lesz - persze nyilván ezt fogom mondani. Szerintem ezek nagyon jó kis tervek, nem is láttam még ilyet sehol."
Romero elmondása szerint az FPS MMO-szerű lesz, és hoz néhány újdonságot a műfajba. A játék folyamatos és összefüggő, a karakter is folyamatosan fejlődik. Olyan érzésünk lesz, mintha lövöldözős anyaggal játszanánk, de maga az alaphelyzet, a narratíva és a jutalomrendszer teljesen egyedi - Romero addig nem akar jobban belemenni a konkrétumokba, míg nem közeledik a megjelenés, azt sem akarta elárulni, hogy a Loot Drop végzi-e a fejlesztést.
Kiderült ezen felül, hogy az úriember ugyan régóta gondolkodik az anyagon, az FPS mégsem lesz old-school. Ami a régi időket idézi, hogy jóval gyorsabb lesz, mint a legtöbb lövölde manapság, ezért kimarad belőle a divatos fedezékrendszer, ahogy a játékos sem funkcionál majd mindent túlélő golyófogóként. "Nem érdekel az olyan játék, amiben tank lehet a játékos, szeretem azt érezni, hogy ügyes vagyok az anyagban." Romero szerint ez az irány a kontrollerek és a konzolok előretörésének köszönhető, de ő teljesen billentyűre és egérre szabja a játékot, ehhez igazodik a stílus is.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.