Elérkezett ez a nap is: a Square Enix végre kiadta a Tomb Raider-rebootot, melyben egy új Lara Croftot ismerhetünk meg. Felnőttebb téma, vér - vajon az élni akarás ösztöne elég lesz a túléléshez?
A Crystal Dynamics hátradőlhet, elvégre megnyerő formában gondolta újra a Tomb Raider-frencsájzt. Lara még fiatal és tapasztalatlan, ám egy hajótörés következtében hamar megtanulja, hogy a régészszakmának vannak árnyoldalai is.
A Tomb Raider már a boltokban van, PC-n, Xbox 360-on és PS3-on érhető el.
Hihetetlen pörgős egy játék. Le a kalappal az előtt, aki a kombórendszert összerakta, mert egyszerűen zseniális. Lenyomom a megfelelő gombokat, és nem hiszem el, ami a képernyőn történik, imádom, ahogyan a sok fegyvert össze lehet kapcsolni, akár percekig a levegőben játszadozni stb. A játék vége után elővettem újra a DMC4-et, hihetetlen volt a különbség - olyan érzés volt, mintha Nero személyében egy öregembert irányítanék, teljesen belassult, szinte összekapcsolhatatlan kombókkal.
Ugyanakkor értem mire gondolsz: a gameplay helyett az engine bizonyos tulajdonságai játsszák a főszerepet, nem annyira te mozogsz, mint inkább animációt nézel, nem annyira Lara és akrobatikája van a középpontban, mint inkább a helyszín és az előre kigondolt scriptek.
Annak idején véleményem szerint az eredeti Tomb Raider legerősebb pillanata a xian-i templom volt a Tomb Raider 2-ben: őrületesen nagy helyszín, hatalmas terek, elképesztő új pályaelemek melyekkel ugrálás közben találkoztunk (pl. óriasdobbantók) , logika és találékonyság.
Ahhoz képest a sorozat természetesen elbutult, igaz, néha szinte könnyeket csalt az ember szemébe 1-2 sikeres dobbantós ugrás, létráról hátra szaltó, csúszó felületeken való ugrabugra... Mindezt tetőzte a rengeteg állattípus mellyel találkozhattunk, és melyeket sokféle fegyverrel győzhettünk le. Olyan már sose lesz a játékvilág, mert kialakult a casual gaming, míg annak idején az vett PS1-t vagy 3D kártyát a PC-jébe, aki elkötelezte magát ez a fajta szórakozás mellett, és ha már megvette a játékot, ha törik, ha szakad végigvitte azt. Nem volt net, csak újságok, ha nem tudtunk valamit írtunk a csevibe és reméltük hogy Martin Csipi vagy Zolee válaszol nekünk...
Most megnézünk egy végigjátszást és begyűjtjük más leleményessége után az aktuális acsit, amire aztán verjük a mellünket a haverok előtt...
Ez a modern videojáték világa. Tényleg nem a mi világunk ez már, de azért a TR még mindig a jobbik fajta rebootok közül való, ezt el kell ismerni!
Viszont ahogy téged is, és mindenkit már nem zavar a nehézség, mert a lebutított játék tényét elnyomják a grafikai hatások, a mozihangulat.
És nincs is ezzel gond, ez a mostani generáció, erre van igény. Ez van.
Szerintem a cég is most látta be, hogy erre van szükség. Hisz erőltették a régi Larát egy ideig, ezalatt a Naughty Dog hamarabb „felvilágosult“, és kiadta az Uncharted sorozatot. Kasszasiker a dolog, ezért ugrott be a skacoknak is, hogy a TR is lehetne ilyen. És bejött nekik :-D
Ezt általában én szoktam megkapni, de most nekem kell ezt mondanom: Ha ez a játék nem tetszik, és szerinted pl. túl könnyű még Hardon is (én úgy toltam) - akkor vagy nagyon sokat kockulsz mostanában és vegyél vissza kicsit a tempóból, vagy egyszerűen jobb ha abbahagyod a játékokat, de komolyan: a közelmúlt leghitelesebb kiegészítése egy már meglévő sorozathoz!
Abban igazad van hogy nem a régi TR, és nem a régi Lara, ez a Lara fuckozik, shitezik, assholeozik, véletlenül sem látni rajta semmi különlegeset, csak azt hogy túl akar élni. Azonban ha körbenézel, ez pont az a maximum amit az én generációmtól el lehet várni, márpedig ez a története hiteles akar lenni. Fuck you asshole, megmenekültem, shit, túléltem.
Azt az eleganciát elfelejthetjük, mert ma már nincs rá igény...
-Környezet adottságainak felhasználása egy-.egy kincs megszerzéséhez? Tomb Raider 1: Sután!
-Őrült szekta, természetfeletti erők és végtelen akció? Tomb Raider 2: suta megvalósítás!
-Nyitottabb játéktér, nem lineáris felfedezés: Tomb Raider 3: SUTA!
-Szabadon bejárható, egyetlen központi helyszín: Tomb Raider 4: SUUUUUUTA!
-Lara múltjában való elmélyedés: Tomb Raider 5: Szintén nem a legjobb próbálkozás!
-Lara megismerése mint személy, drámai elemek behozatala a sorozatba, a karakterek és cselekmény elmélyítése: Tomb Raider 6: KATASZTRÓFA!
A Crystal Dinamics eddigi játékairól pedig nem is beszélnék, nyilvánvalóan azoknak készültek akik az eredeti Core Design-féle sorozattal nem játszottak!
M
Ez egy akkora váltás a régi Larahoz képest, mint a mostani MGS mellékága. Mint játék bejön, mint a játékipar elkurvulása, az meg már tipikus.
A legjobb Tomb Raider, és hovatovább a legjobb akciójáték.
Ne hagyjátok ki, akit érdekel, vagy egy kicsit is nyitott az ilyen jellegű játékokra, feltétlenül nyomja végig!
nem jätszott vele, de szeretne
Jätszott vele ês tetszik neki, de ha beírja ide a youtube-os élmênyeit, akkor tudja, hogy kiakadunk töle. Gondolom, aki videorol alkot vélemêny, annak az Elsö nagy Ö is ott volt meg... MEG 1 X : NAGYON JO A TOMB RAIDER
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.