NVIDIA PhysX-támogatás PlayStation 4-en

  • Írta: zoenn
  • 2013. március 8.
  • Hír
Link másolása
Az NVIDIA kiadta a PhysX és az APEX legújabb fejlesztőkészletét, amely már PlayStation 4-támogatással is fel van vértezve. Ez annyit jelent, hogy az élethű fizikáért felelős technológiát a Sony új konzolján is élvezhetjük.

Az NVIDIA PlayStation 4-támogatással is felvértezte a PhysX és az APEX legújabb fejlesztői készletét, így az új konzolra megjelenő játékokban minden eddigi próbálkozásnál autentikusabb fizikának örülhetünk.

Aki nem tudná, a PhysX és az APEX gyakori és népszerű middleware-nek számítanak. Élethű, dinamikus fizikáért, elpusztítható környezetért, rongybaba-effektusért, realisztikus ruhaanimációért felelnek. Jelenleg is számtalan játékban használják az NVIDIA technológiáit, s a legfrissebb hírek szerint nem lesz ez másképp a PlayStation 4 esetében sem.

Bár az új konzol hardvereit az AMD szállítja, mindez nem szegte kedvét az NVIDIA-nak.

32.
32.
Stranger
#29: "Egyebkent allitolag mukodesre lehet birni ati kartya melle rakott olcsobb nvidiat hogy fizikat matekozzon."
Ez nem pár embernek sikerült, hanem sok mindenkinek. Erra megvan a megoldás, én is olvastam, sőt 1x egy beta nvidia driver-ben is "elfelejtették" a korlátot betenni és azzal még annyit sem kell csinálni. Csak ati, nvidia betesz, driverek fel és kész.
31.
31.
Stranger
#30: Ebben hol az "áramkör"?
Látom nem sikerült felfognod amit írtam. Ez nem ellentmondás volt.
Ha olyan effekt vagy ha minden effekt processzoron fut, akkor jó hogy nem bírja a processzor. De ha optimalizálva futtatnak rajta pár effektet akkor működhet. És ezért feltettem a kérdést. Szerinted a processzorban van PhysX "áramkör"? Vagy az h tud pár effektet JÓL futtatni? (Még1x: Amikor rá van optimalizálva.)
": Igen es ha nem lehet licenszelni akkor megis hogy a faszba kerulne ati kartyaba tamogatas?"
EEEEEE. Wut? Mondtam én, hogy nem kell licenszelni? Komolyan, tanulj meg szöveget értelmezni.
Ja és ahhoz képest, hogy leszartál kössz a további 4 hozzászólást!
30.
30.
Can I run NVIDIA PhysX on my motherboard GPU?

NVIDIA PhysX API uses the GPU (Graphics Processing Unit) to process the physics environment calculations in games and applications which support NVIDIA's Physx. Physics calculations can be very complex and therefore as a system requirement, a GPU must feature 256MB of dedicated local video memory, support NVIDIA's CUDA technology and also have 32 cores or higher. If an NVIDIA motherboard GPU or a NVIDIA graphics card does not meet these requirements, you will not be able to use the GPU to process NVIDIA Physx calculations.

http://itcafe.hu/tema/nvidia_geforce_650_650_ti/hsz_1-50.html

Nincs aramkor ra mi?
29.
29.
#14: Egyebkent allitolag mukodesre lehet birni ati kartya melle rakott olcsobb nvidiat hogy fizikat matekozzon.
Valahol olvastam par honapja hogy emberkeknek sikerult.
Aztan a fene se tudja lehet kamu is.
Az mar mas lapra tartozik hogy terheled vele a pcie-t mert nem kartyan belul oldod meg.
De a pcie igy sincs kihasznalva.
28.
28.
#22: Igen es ha nem lehet licenszelni akkor megis hogy a faszba kerulne ati kartyaba tamogatas ?
He?
27.
27.
#24: Egyebkent potom 3 szor mondassz ellent sajat magadak.
Szerintem engine koder mar nem eszel az tuti.
26.
26.
#24: Eloszor nezz utanna mit jelent ha egy sajatsagos aramkort egy cpunak szoftveresen kell kitolnia.
Emulacio baszki.
Ugyanugy ahogy mondjuk a szoftveres megjelenites a cpu-knal.(nem apu-k rol beszelunk mert ott van gpu.)
Es igen van az nvidiaban sajat aramkore mivel a grafika hot mas utasitasokat kivan mint egy fizika.
Azt ne mond hogy a grafikaert felelos aramkoroket terhelik a fizika szamitassal mert tokonszurom magam.
Igy is visszafogja a gput ha fizikat is kell szamolnia hat ha meg a grafikaval foglakozo resznek kene ezzel szorakozni...
25.
25.
#24: Igen, nem arra optimalzalt a cpu aramkor es az nvidiaban meg van arra optimalizalt aramkor.
Es igen az atiban meg nincs.
Ugyanazt irod amit mi aztan meg mondod, hogy nem.
Tudat hasadasos vagy vagy ezzel szorakozol vagy csa pusztan lovesed sincs mirol hadovalsz?
De tudod mit ?
Leszarom.
Szord a marhasagaidat.
Mondjuk legalabb utanna nezhetnel valahol mielott vitatkozol.
24.
24.
Stranger
#23: Ha Ati-d van egyszerűen procin fut az egész és azért 5FPS-el, mert nem arra van optimalizálva és a processzor lassabb mint a videokártya. Mit emulálna le? Egyébként a PhysX effektek nagy része játékokban úgy van megírva alapból, hogy van ami procin fut, van ami videokártyán. Szóval futhat procin is jól pár gyengébb effekt ha arra optimalizálunk... és nem hiszem, hogy a procikban lenne PhysX "áramkör".
23.
23.
crashpipi
#22: Olvass utána. Ez nem hülyeség és nem is vélemény, meg vita tárgya. Ez tény. Ha ez nincs hardveresen az ATI nyákon, akkor csak szoftveres emulálásról lesz szó. Ami működhet, de nagyon erőforrásigényes.
22.
22.
Stranger
#21: Az nvidia direkt tette zárttá a rendszert, nem lehet licenszelni... Amúgy ez az áramkörözés még mindig hülyeség.
21.
21.
#13: Azert nem fut atin mert az nvidia tulajdonaban van az aramkor es vagy nem tudja vagy nem akarja lincenszelni pl az ati.
A cpun futo resz egy szoftveres emulacio ami mukodik ugyan de nincs benne koszonet.
20.
20.
Es azert mondom hogy ez vagy kacsa vagy az nvidianak komoly penzugyi gondjai vannak.
19.
19.
#18: Ez igy van .
De itt szokas szerint rohadt okos mindenki.
Es mivel, optimalizalt aramkor (gyak dsp), csak azt tudja, de azt nagyon gyorsan vegrehajtja.
Ellentetben egy altalanos felhasznalasu processzorral ami barmire jo, de egy celprocesszorhoz kepest lassabb.
A cpu val is lehet 3d szamoltatni csak ha benyomsz minden fxet lofaszt akkor par polygontol behal.
Nem tudom ezen mit olyan kurva nehez felfogni.....
18.
18.
crashpipi
#16: A hardvert úgyértettem, hogy azért nincs meg az ATI-nál, mert anno az AGEIA által gyártott PPU-k, saját maggal, memóriával rendelkezdek külön nyákon, de már beleolvadtak a 8-as szériás Geforce-ok óta a vga kártyába, így annak magjainak egy része felel a fizikai megvalósításért. Így ha ez nincs a vgakártyán, a processzor veszi át azoknak a magoknak a számítási feladatát.
17.
17.
GodGamer
Ha már AMD-s a konzol akkor nem tudom miért erőltetik a PhysX-et, mikor Ati-éknál is van bőven technológia a fizika számítására, hogy a TR-es haj szimulációról már ne is beszéljünk.
16.
16.
Stranger
#15: Én is még akkor olvastam a Physix-ről amikor nem az Nvidia-nál volt, hogy hypeolták már és kb. nem lett belőle semmi. Sztem nincs külön hardver rész. Hol olvastad h van? Ilyenre elvileg már nincs szükség.
15.
15.
crashpipi
#13: Tévedsz. Külön van hardveresen a gpu-tól csak azzal egy nyomtatott áramkörre kerül. Régen külön kártya volt, csak úgy megbuktak. Ezért forrt egybe az Nvdia videókártyáival.
14.
14.
crashpipi
Semmi akadálya amúgy. Csak kellő hardver kell. Remélem nem a cpu erőforrását veszi majd el, hanem kap egy saját hardvert, ha már az ATI vga-ában ez alapból nincs benne. Én anno nagyon soká gondolkodtam, hogy venni kellene a gépbe, amikor még csak külön PCI csatlakozású társkártyaként lehetett kapni vga kártya mellé kb 35-40 ezer Ft-ért. Ma meg már a belépő szintű Nvidia karik is tudják...
13.
13.
Stranger
#12: A PhysX-hez nem kell semmilyen hardveres dolog. Láttam már több helyen "physx chip"-ezni embereket, de nincs ilyen. Csak azért nem fut ati-n mert korlátozva van. Ha akarják akkor megcsinálják bármire.
12.
12.
Ez egy akkora kacsa hogy vadaszengedely kell ra...
A physx nvidiara optimalizalt cucc.
Cpu-n is elfut de nagyon eroforras igenyes.
Nvidia physx aramkor ati cuccba.
Na persze.
Szoferesen eddig meg max a cpu teljesitmeny volt a gat.
Szal ez hir kacsa vagy nem hir....
11.
11.
metercsiken
Bízzunk benne, hogy olyan végeredményt kapunk majd, amit ki tudnak használni, és természetesen jó is lesz!
10.
10.
JcGross
#9: Igaz, félreértettem. Azt írtad "Nvidia féle TressFX támogatás", és úgy értettem azt gondolod az Nvidia fejlesztette ki a TressFX-et. Most már felfogtam, hogy hogy értetted.
9.
9.
crashpipi
#7: Hidd el nem szorulok felvilágosításra a technológiával kapcsolatban. Félreértelmezted, amit írtam. Killerbee értette, amire céloztam.
8.
8.
Killerbee
#7: Mondjuk pont arra érti ő is, hogy ne olyan legyen a PhysX majd amd vason, mint a TressFX az nvidián.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...