The Elder Scrolls Online képsorok

  • Írta: zoenn
  • 2013. július 18.
  • Videó
Link másolása
A VG247 mikrofonvégre kapta Nick Konkle, a Bethesda szóvivőjét, aki elárult néhány okosságot a The Elder Scrolls Online konzolos verzióiról. Vajon hogy muzsikál kontrolleren egy MMO? Némi gameplay is akad.

Ha már a Skyrim is kézre állt konzolon, akkor a The Elder Scrolls Online-nal sem lesz gondod. Az MMO-t úgy tervezték, hogy fittyet hánytak a műfaj unalmas szabályaira: nem kell megvárnunk, míg a képességek újratöltődnek, nem kell tucatnyi gyorsgombot bemagolnunk, a mélység máshol keresendő.

A játék 2014-ben jelenik meg PC-n, Xbox One-on és PS4-en.

14.
14.
Extol
Köszi a törileckét Fred (komolyan)

Nem szeretek viszonyítani, de perpill ez a grafika nem igazán korszerű, lehet hogy vas kérdése, de ahogy nekem a GW2 kinéz a PC-men ahhoz képest ez sajna sehol nincs, remélem ez változik még a hátralevő majd egy évig. Ezt leszámítva ígéretes.

Legyen akárhogy is biztosan megveszem, már csak azért is mert fanatikus vok.

Aztán meglássuk mi sül ki belőle.
13.
13.
Jani379
Szóval elég rögös volt a Bethesda útja az Oblivion előtt.
Köszönet a hasznos információkért.
12.
12.
PiszkosFred
#11: Kieg, nem Howard próbálkzott az Arena-Daggerfall után és bukott vele, hanem a Bethesda, csak elírtam. Todd később lépett be a képbe.
11.
11.
PiszkosFred
#10: OFF
Igen, lassan 20 éve követem a sorozatot. Minden embernek van egy valami az életében, amelyhez ragaszkodik és esetleg fanatizál. Ez lehet focicsapat, énekes, kaja, hobbi, bármi. Nekem ez kb 20 éve a TES sorozat (és a Loki, bár abba inkább beleszülettem, mint sem választottam). Nem fogok vitatkozni és meggyőzni sem akarok senkit sem, de ha valaki hülyeséget ír a TES sorozattal kapcsolatban, akkor azt kijavítom. Aztán már a useren múlik, hogy elhiszi, vagy köti az ebet a karóhoz :)
ON

Nem olyan egyszerű a dolog. Csak utólag tűnhet annak, a történtek ismeretében.

Az Arena és a Daggerfall aránylag jól hozott a Bethesdanak, ahogy a amcsi focis és versenyautós szériájuk is (neveket hadd ne mondjak, egyiket sem ismerem annyira), illetve náluk voltak a Terminator jogok is. De még mindig csak a 90es évek környékéről beszélünk, más világ volt, és a Bethesda is "csak" egy garázscsapat volt. Viszont Howard folyamatosan próbálkozott, ezért is születtek az olyan pénzügyileg bukás játékok, mint a Redguard, Battlespire, stb. Nem voltak ezek rossz játékok, de közük nem volt az Arena és a Daggerfallban látott "forradalmi" sandbox gameplayhez, illetve ezek nem PC-re, hanem akkori játékkonzolokra készültek. Nagyon sok pénzt elvittek a projektek, és ott állt a Bethesda egy fillér nélkül. (már a Terminator címek sem hoztak annyit a konyhára, mint régebben). Azt érdemes megemlíteni, hogy az Arena elég nehezen indult, mert a beígért "gladiátoros" játék helyett "csak" egy sandbox játékot kaptak. A kezdeti hiszit után aztán rájöttek a játékosok, hogy olyan részletes háttérrel megtámogatott játékot kaptak, amelyet addig még sosem. Innentől indult el a TES sorozat dicsőséges menetelése.

Szóval a pénz kevés volt, a tulajdonosi háttér is kaotikus volt a 2000-es évekre, így új csapatot hoztak létre Bethesda Game Studio néven, a fő szponzor pedig a Zenimax lett (akik egyébként nem új "fönökök" voltak, hanem a korábbi Bethesda vezér új cége, így házon belül tartottak mindent). Aztán persze a vezetők egymás ellen fordultak, stb - nem volt egyszerű történet :)

Na mindegy, kevés pénzzel a hátuk mögött megérkezett a képbe Todd Howard, aki akkoriban érkezett a céghez, de eleinte más területen dolgozott. Teljesen szabad kezet kapott. Kockáztatott a Zenimax, minden tartalékot feléltek, hogy Howard nyugodtan tudjon dolgozni, és megkapja azt, amit kért. Ő pedig kidolgozta/alakította azt a Morrowindet, amely követte bár a korábbi sandbox modellt, de teljesen új alapokra helyezte a dolgokat. Tudták, hogy egy dobása van a cégnek, vagy megy a süllyesztőbe az egész. Csinosítgatták, variáltak, az idő telt, a pénz fogyorr, de csak nem érkezett a TES III., majdnem egy évet csúszott a progi fejlesztésének befejezése ekkor már (közvetlen a Daggerfall után kezdték el).

Kockáztattak, hitelekből felvettek jópár embert a fejlesztéshez, megvették a Gamebryo motort (a saját xngine vagy ilyesmi motorjuk helyett), amelyben mindent Howard programozott és szerkesztett, még a szerkesztőt is ő maga írta.

Aztán k**rva nagy szerencséjük lett, mert érkezett az Xbox. A bejelentés után addig udvaroltak a MS-nek (vittek egy PC-s demot az akkori verzióból), amíg kaptak tőlük technikai hátteret a konzolos fejlesztéshez, és mivel a konzolban volt elég "erő", még több dolgot tudtak belerakni a játékba.

Fanatizmusának és a Zenimax "19-re lapot kérni" megoldása bejött, mert az Xbox premierjére olyan játékot raktak össze, ami ma már történelem, és talán csak Howard és a Bethesda remélte, hogy siker lesz. Csak az első időszakban egy millió példányt adtak el belőle, amely akkoriban iszonyat nagy számnak számított, főleg rpg-k tekintetében.

Vagyis, lehet, hogy az Oblivion/Skyrim már úgy érkezett, hogy borítékolható a siker, de addig el is kellett jutniuk... :)

# helyesírásért elnézést, nem nézem át, mert kifolyik a szemem már így is.
10.
10.
Jani379
#9: Fel-fel tűnsz az oldalon ha MMO vagy TES hírek vannak, valamint nagyon tájékozott is vagy a témában.

"Tisztában vagyok azzal, hogy multi cím a TES sorozat. Sőt, megfordítom a dolgot. Az, hogy a TES sorozat a Morrownd óta konzolra készül elsősorban, és a PC az átirat (nem fordítva), azt nem tudják sokan a PC-sek közül. Ha anno Howard nem csinálja meg az Xboxra a Morrowindet, vagy a Microsoft nemet mond a fejlesztésre (hajszálon múlott, annyira le volt nullázva a Bethesda anyagilag akkoriban), majd nem kaszál vele a konzol egyik zászlóshajójaként a premier után hatalmasat, ma NINCS TES sorozat."

Valóban ennyin múlott volna?
Véleményem szerint a Bethesda az Xbox nélkül is megtalálta volna a sikerhez vezető utat. Azért egy Oblivion sikeres lett volna Xbox nélkül is. Az pedig hogy konzolra készül elsősorban a TES sorozat, ezt a Skyrim érzékeltette igazán, de azt mondom a számtalan mod ami elérhető a TES sorozathoz még ezt is feledtetni tudja.
9.
9.
PiszkosFred
#8: Ha csak nem hiszünk Firornak, aki elmondta az egyik E3-as interjúban, hogy PC/Mac only volt a terv, de a Sony megkereste őket. Még hezitáltak is eleinte, mert ha emlékszel, akkor tudod, hogy a Skyrim peccsek és DLC-k a PS3-ra nem "mentek fel" egyszerűen, és szívtak miatta eleget a játékosok, de végül nem volt neheztelés emiatt, és belevágtak...

Tisztában vagyok azzal, hogy multi cím a TES sorozat. Sőt, megfordítom a dolgot. Az, hogy a TES sorozat a Morrownd óta konzolra készül elsősorban, és a PC az átirat (nem fordítva), azt nem tudják sokan a PC-sek közül. Ha anno Howard nem csinálja meg az Xboxra a Morrowindet, vagy a Microsoft nemet mond a fejlesztésre (hajszálon múlott, annyira le volt nullázva a Bethesda anyagilag akkoriban), majd nem kaszál vele a konzol egyik zászlóshajójaként a premier után hatalmasat, ma NINCS TES sorozat.
8.
8.
Stranger
#6: A TES játékok multi címek, azt meg nem tudtuk meg, hogy a kezdetekben nem-e volt tervben konzol megjelenés.
7.
7.
DON GONDOCS
Csak jobb lehet mint az Nevervinter, Bár ha jobban belegondolok az se volt rosz csak éppen unalmas
6.
6.
PiszkosFred
#2: Te drága jó ember, már azelőtt ennyi skillben és actionbar férőhelyben gondolkoztak, hogy egyáltalán képbe került volna a next gen megjelenés. Számold már össze, hogy a TES játékokban hány gombot is használsz, harcban... na? Ez elsősorban TES játék lesz, és csak másodsorban MMO, az irányítás és kezelés is a TES hagyományokat fogja követni, nem az mmo hagyományokat.
5.
5.
Hab
#2: Ez hülyeség, már az elejétől kezdve lehet tudni hogy 6 db aktív skillünk lehet. Szerintem ez így sokkal jobb, végre nem kell ezermillió gyorsbillentyűt beállítani.
4.
4.
Jani379
A TERA is jól játszható kontrollerrel.
2.
2.
Stranger
"nem kell tucatnyi gyorsgombot bemagolnunk, a mélység máshol keresendő"
Magyarul butítsunk, mert konzol verziók miatt nem csinálhatnak 3-nál több skillt, mert nekik nem lenne rá elegendő nyomógomb.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...