A VG247 mikrofonvégre kapta Nick Konkle, a Bethesda szóvivőjét, aki elárult néhány okosságot a The Elder Scrolls Online konzolos verzióiról. Vajon hogy muzsikál kontrolleren egy MMO? Némi gameplay is akad.
Ha már a Skyrim is kézre állt konzolon, akkor a The Elder Scrolls Online-nal sem lesz gondod. Az MMO-t úgy tervezték, hogy fittyet hánytak a műfaj unalmas szabályaira: nem kell megvárnunk, míg a képességek újratöltődnek, nem kell tucatnyi gyorsgombot bemagolnunk, a mélység máshol keresendő.
A játék 2014-ben jelenik meg PC-n, Xbox One-on és PS4-en.
Nem szeretek viszonyítani, de perpill ez a grafika nem igazán korszerű, lehet hogy vas kérdése, de ahogy nekem a GW2 kinéz a PC-men ahhoz képest ez sajna sehol nincs, remélem ez változik még a hátralevő majd egy évig. Ezt leszámítva ígéretes.
Legyen akárhogy is biztosan megveszem, már csak azért is mert fanatikus vok.
Aztán meglássuk mi sül ki belőle.
Köszönet a hasznos információkért.
Igen, lassan 20 éve követem a sorozatot. Minden embernek van egy valami az életében, amelyhez ragaszkodik és esetleg fanatizál. Ez lehet focicsapat, énekes, kaja, hobbi, bármi. Nekem ez kb 20 éve a TES sorozat (és a Loki, bár abba inkább beleszülettem, mint sem választottam). Nem fogok vitatkozni és meggyőzni sem akarok senkit sem, de ha valaki hülyeséget ír a TES sorozattal kapcsolatban, akkor azt kijavítom. Aztán már a useren múlik, hogy elhiszi, vagy köti az ebet a karóhoz :)
ON
Nem olyan egyszerű a dolog. Csak utólag tűnhet annak, a történtek ismeretében.
Az Arena és a Daggerfall aránylag jól hozott a Bethesdanak, ahogy a amcsi focis és versenyautós szériájuk is (neveket hadd ne mondjak, egyiket sem ismerem annyira), illetve náluk voltak a Terminator jogok is. De még mindig csak a 90es évek környékéről beszélünk, más világ volt, és a Bethesda is "csak" egy garázscsapat volt. Viszont Howard folyamatosan próbálkozott, ezért is születtek az olyan pénzügyileg bukás játékok, mint a Redguard, Battlespire, stb. Nem voltak ezek rossz játékok, de közük nem volt az Arena és a Daggerfallban látott "forradalmi" sandbox gameplayhez, illetve ezek nem PC-re, hanem akkori játékkonzolokra készültek. Nagyon sok pénzt elvittek a projektek, és ott állt a Bethesda egy fillér nélkül. (már a Terminator címek sem hoztak annyit a konyhára, mint régebben). Azt érdemes megemlíteni, hogy az Arena elég nehezen indult, mert a beígért "gladiátoros" játék helyett "csak" egy sandbox játékot kaptak. A kezdeti hiszit után aztán rájöttek a játékosok, hogy olyan részletes háttérrel megtámogatott játékot kaptak, amelyet addig még sosem. Innentől indult el a TES sorozat dicsőséges menetelése.
Szóval a pénz kevés volt, a tulajdonosi háttér is kaotikus volt a 2000-es évekre, így új csapatot hoztak létre Bethesda Game Studio néven, a fő szponzor pedig a Zenimax lett (akik egyébként nem új "fönökök" voltak, hanem a korábbi Bethesda vezér új cége, így házon belül tartottak mindent). Aztán persze a vezetők egymás ellen fordultak, stb - nem volt egyszerű történet :)
Na mindegy, kevés pénzzel a hátuk mögött megérkezett a képbe Todd Howard, aki akkoriban érkezett a céghez, de eleinte más területen dolgozott. Teljesen szabad kezet kapott. Kockáztatott a Zenimax, minden tartalékot feléltek, hogy Howard nyugodtan tudjon dolgozni, és megkapja azt, amit kért. Ő pedig kidolgozta/alakította azt a Morrowindet, amely követte bár a korábbi sandbox modellt, de teljesen új alapokra helyezte a dolgokat. Tudták, hogy egy dobása van a cégnek, vagy megy a süllyesztőbe az egész. Csinosítgatták, variáltak, az idő telt, a pénz fogyorr, de csak nem érkezett a TES III., majdnem egy évet csúszott a progi fejlesztésének befejezése ekkor már (közvetlen a Daggerfall után kezdték el).
Kockáztattak, hitelekből felvettek jópár embert a fejlesztéshez, megvették a Gamebryo motort (a saját xngine vagy ilyesmi motorjuk helyett), amelyben mindent Howard programozott és szerkesztett, még a szerkesztőt is ő maga írta.
Aztán k**rva nagy szerencséjük lett, mert érkezett az Xbox. A bejelentés után addig udvaroltak a MS-nek (vittek egy PC-s demot az akkori verzióból), amíg kaptak tőlük technikai hátteret a konzolos fejlesztéshez, és mivel a konzolban volt elég "erő", még több dolgot tudtak belerakni a játékba.
Fanatizmusának és a Zenimax "19-re lapot kérni" megoldása bejött, mert az Xbox premierjére olyan játékot raktak össze, ami ma már történelem, és talán csak Howard és a Bethesda remélte, hogy siker lesz. Csak az első időszakban egy millió példányt adtak el belőle, amely akkoriban iszonyat nagy számnak számított, főleg rpg-k tekintetében.
Vagyis, lehet, hogy az Oblivion/Skyrim már úgy érkezett, hogy borítékolható a siker, de addig el is kellett jutniuk... :)
# helyesírásért elnézést, nem nézem át, mert kifolyik a szemem már így is.
"Tisztában vagyok azzal, hogy multi cím a TES sorozat. Sőt, megfordítom a dolgot. Az, hogy a TES sorozat a Morrownd óta konzolra készül elsősorban, és a PC az átirat (nem fordítva), azt nem tudják sokan a PC-sek közül. Ha anno Howard nem csinálja meg az Xboxra a Morrowindet, vagy a Microsoft nemet mond a fejlesztésre (hajszálon múlott, annyira le volt nullázva a Bethesda anyagilag akkoriban), majd nem kaszál vele a konzol egyik zászlóshajójaként a premier után hatalmasat, ma NINCS TES sorozat."
Valóban ennyin múlott volna?
Véleményem szerint a Bethesda az Xbox nélkül is megtalálta volna a sikerhez vezető utat. Azért egy Oblivion sikeres lett volna Xbox nélkül is. Az pedig hogy konzolra készül elsősorban a TES sorozat, ezt a Skyrim érzékeltette igazán, de azt mondom a számtalan mod ami elérhető a TES sorozathoz még ezt is feledtetni tudja.
Tisztában vagyok azzal, hogy multi cím a TES sorozat. Sőt, megfordítom a dolgot. Az, hogy a TES sorozat a Morrownd óta konzolra készül elsősorban, és a PC az átirat (nem fordítva), azt nem tudják sokan a PC-sek közül. Ha anno Howard nem csinálja meg az Xboxra a Morrowindet, vagy a Microsoft nemet mond a fejlesztésre (hajszálon múlott, annyira le volt nullázva a Bethesda anyagilag akkoriban), majd nem kaszál vele a konzol egyik zászlóshajójaként a premier után hatalmasat, ma NINCS TES sorozat.
Magyarul butítsunk, mert konzol verziók miatt nem csinálhatnak 3-nál több skillt, mert nekik nem lenne rá elegendő nyomógomb.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.