Ed Fries egy interjúban beszélt a jövőképéről, amiben a játékkiadók létjogosultsága erőteljesen megkérdőjeleződik: "Ki tudja, hogy lesznek-e nagy kiadók a jövőben? Nem feltétlenül kell, hogy legyenek."
Fries szerint az AAA-játékokkal foglalkozó kiadók szerepe egyrészt az, hogy finanszírozzák a projekteket, másrészt ők üzletelnek a platformtulajdonosokkal, a játékboltokkal és népszerűsítik a játékmegjelenéseket - ugyanakkor a digitális terjesztés előretörésével erre egyre kevésbé lesz szükség.
"A nagy kiadókat azért alapították, mert a játékok nagyon drágák voltak, óriási terjesztési nehézségekkel kellett szembenézni. A Walmart például nem akart több száz kis céggel foglalkozni, hanem csak négy-öt nagyobbal. A digitális terjesztéssel viszont sok minden megváltozott. Lehet, a jövő nem így néz majd ki. Talán csak több kisebb fejlesztőcsapat lesz, akik összegyűlnek, aztán megint szétválnak, és így születnek majd meg a játékok."
Hogy ez jó lenne? "Ez nem feltétlenül jelent szebb jövőt. Ha kiadónál dolgozol, talán a jövőképem nem túl szép számodra. Még egy fejlesztő szemszögéből is jelenthet rosszat, elvégre ebben az is benne van, hogy egyszer óriási sikert aratsz, aztán egy darabig megint nem tudsz áttörni."
Rengeteg sikeres Kickstarter indult már. Csak nézz utána. Nem csak az indie fejlesztők használják, hanem gyakran neves csapatok is.
Ha vigyázol a lemezre és nem eszel rajta meg karcolod össze akkor a végtelenségig menni fognak.
Nekem vannak PS1-es játékaim még annak idejéről és mind tökéletesen megy PS3-on.
Tim Schafer kezdte el először használni, azóta pedig kifutott az eredetileg felhalmozott pénzből. Most valami más módon próbál tőkét szerezni magának.
Lényeg a lényeg, nekem is elegem van a kiadókból, de nem véletlen működik a rendszerük.
Elképesztő költségekből készülnek az igazán nagy játékok, a különböző alternatív megoldásokban pedig nagy a kockázat. Arról nem is beszélve hogy egy szinkronizált (értsd: nem csak szöveg alapú) RPG például sosem készülhetne el kickstarterrel. Egyszerűen nincs az a a pénz.
Viszont a másik dolog tényleg a marketing és a hype. Valami eszméletlen pénzek mennek el pl egy COD reklámkampányára. Elég ha csak megnézzük a reklámfilmeket amiket csinálnak és akkor ez még csak a töredéke az egésznek. Ezt egy kiadó nélküli indie fejlesztő nem tudja megcsinálni.
De egy remek ellenpélda a marketing nélküli sikerre a Minecraft. Egy eredeti ötlet amire rákattannak sokan és már kész is a világsiker, marketing és minden más felesleges marhaság nélkül. Legalábbis én nem tudok arról, hogy akkora marketing hadjárat lett volna e körül a játék körül, de nyugodtan cáfoljon rám aki többet tud róla ha tévedek!
Chavo az értelmi színvonaladat tökéletesen jellemzi, hogy ilyen ostobaságot írsz.
A kickstarter lényege, hogy egyrészt nem kell feleslegesen pénzt ölni egy olyan játékba, aminek nem lesz elég vásárlóközönsége, másrészt pedig segítségével elkészíthetőek olyan játékok is, amiket egyébként képtelenség lenne eladni annyi példányban, amitől nyereséges lenne, mert rétegjáték, így a birkáknak nem tetszene.
Vagy ki fogja hypolni a játékot? Ez mind pénzbe kerül, sok-sok pénzbe. Hiába digitális terjesztés ezek akkor is szükséges dolgok amiket a fejlesztők egyedül nem tudnak megcsinálni.
(kivételt képeznek az indie játékok ugye, de azok nem is kapnak hype-ot és nincs is akkora bevétel belőlük)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.