GC 2013: Harminc fps-sel fut a Dead Rising 3

  • Írta: zoenn
  • 2013. augusztus 23.
  • Hír
Link másolása
Számos látogató észrevette az idei Gamescomon, hogy a Dead Rising 3 kiállított demójával sebességgondok akadtak. A Capcom szerint nem kell aggódni, a megjelenéskor 30 fps-sel fut majd a zombis cím.

A Dead Rising 3-mal komoly sebességgondok adódtak a kölni rendezvényen. A kiállított demó sok helyen szaggatott, a framerate nem volt stabil. A játék producere a Videogamernek elmondta, hogy nem kell aggódnunk, a megjelenésre optimalizálják a kódot.

A csapat célja az, hogy a Dead Rising 3 harminc képkocka/másodperc sebességgel fusson és a producer hangsúlyozta, hogy a Microsoft szakemberei segítenek a stúdiónak a technológiai kérdésekben. Jason Leigh elmondta, hogy a demó voltaképpen csak néhány hetes, még rengeteg dolog hátravan a fejlesztésből.

Még szerencse, hogy a Microsoft Seattle-i székhelye csupán három órányira van a stúdió vancouveri irodájától, így a technológiai szakemberek oda-vissza ingázhatnak.

A Dead Rising 3 novemberben jelenik meg az Xbox One startjakor.

59.
59.
Quent1n
#58: Ez nem vakság nem vakság kérdése filmeknél is így van. Kipróbáltam mással is megnézettem 2 méter fölött senki nem volt biztos a válaszában már.

http://www.av-online.hu/teszt/nezesi-tavolsagok-1-resz-tv_200

Olvass, tanulj.
58.
58.
greenmelon
#57: "Az a baj, hogy sokatoknak annyira fontos az a marha nagy fullhd. 100 centis TVn 2.5 méterről nézve nem tökéletes szemmel marhára nincs sok értelme a fene nagy fullhd-nak."

Ez annyira lerágott csont, elhisszük, hogy te vak vagy és nem látod a különbséget, de 10-ből 8 emberről ugyanez nem mondható el, szóval nekik igen is van értelme a "fene nagy fullhd-nak".
57.
57.
Quent1n
#50: Az a baj, hogy sokatoknak annyira fontos az a marha nagy fullhd. 100 centis TVn 2.5 méterről nézve nem tökéletes szemmel marhára nincs sok értelme a fene nagy fullhd-nak. Az monitorra kell ahol a fejed 50 centire van a képernyőtől. 720p-vel nagy általánosságban az égadta egy világon semmi probléma nincs játékok esetében. Konzoloknál inkább kell az élsimítás meg a frankó effektek amik PC-n adottak. Soha a büdös életbe nem fog lenyomni egy konzol egy csúcs PC-t játékteljesítményben erre aztán várhatsz te is meg mindenki más is. De ez soha nem is volt cél. Nem értem minek kell lépten nyomon összehasonlítani a kettőt.

Különben meg ami PCn a fene nagy grafikus teljesítmény az konzolokon meg sok zseniális játék amik után meg csoroghat a nyál PC-n. Nekem szerencsém van, hogy van ez is az is, de ha választanom kéne játékra konzolt vennék. A next gen konzolok se azért lesznek jók vagy rosszak mert 6000 FPS meg fullhd.
54.
54.
p3ti
#49: Az első része iszonyat jó lett, a másodikat pedig sikerült végtelen monotonitásba fojtaniuk.. ez az igazság
53.
53.
DON GONDOCS
#49: Ne hasonlítsd a kettőt az első részhez, mert ott már nagyon elmentek a sandbox irányba és mint a legtöbb játéknál ott sem tudták kitölteni tartalommal. Az első részben egy bevásárló centerben játszódik és ott megvannak az adott célok és feladatok hogy ne vessz el bennük.
50.
50.
traumraise
végérvényesen letettem mindkét next gen konzolról. Az azért vicc, hogy rögtön az elején butítani kell a játékokat: itt 30fps-sel küzdenek, ps4-en meg a Battlefield 4 megy 720p-be full hd-ra skálázással...komolyan nem értem hogy gondolják. Ebből az lesz 2-3 év múlva, hogy a felbontást fogják megint csökkenti h elmenjenek rajtuk a játékok. Marad a szeretett PC-m új VGA-val.
49.
49.
#47: Olyan addiktív a játék, hogy a második részét tíz perc játék után töröltem le tegnap előtt.

Számomra felfoghatatlan, hogy ebből bárki bármit is élvezhet..Színvonaltalan a gémer társadalom, nem hiába!
48.
48.
p3ti
Xbox + rossz hír = unatkozó 14 éves gyerekek, akik már 2 éve megmondták hogy az egész szar lesz, és jönnek a Playstation dzsiálydzsórobotok akik felmentik őket, és majd nyaralhatnak a rózsaszín powerrangerekkel.

Kb. ennyire nevetséges ez az egész. Mintha kötelező lenne, úgy sorakoznak be az üresfejű szakértők - akit ez nem illet, az ne vegye magára
47.
47.
DON GONDOCS
Mi folyik itt gyerekek? tessék menni takarítani vagy valami hasznosat csinálni.
Amúgy most szerzem be az első részét és micsoda meglepetés 30fpsel fog futni.
De mit bánomén ha játék baromi hangulatos és addiktív.
43.
43.
kopic
38.
38.
RandomGyerek
#37: Van böngésző a konzolokban szóval elvileg tudsz nézni rajta pornot. xD
35.
35.
negyven2
A bf4 720p/60fps-el szamolja a PS4 majd ezt csak felskalazza 1080p-re.

http://www.thesixthaxis.com/2013/08/23/battlefield-4-runs-at-720p-on-ps4-dashes-hopes-of-a-1080p-generation/
31.
31.
FrankBlack
#30: +1
Mindig ezzel jönnek. Meg van egy másik is, amit szoktak hangoztatni:
"egy box-ot már kapsz 50k-ért. Megnénzém milyen pc-t hozol ki ennyiből?"
Kedves konzol fanboy-ok: nem lehetne, hogy ne menjünk ezekbe bele már megint? Elég unalmas már, és 1000x lerágott csont...
30.
30.
randall13
#29: 150-ért már kapsz újan(!) olyan gépet, ami minden mai játékot maxon elvisz. Nem tudom honnan jön ez az idióta sztereotípia, hogyha PC, akkor biztos félmillióba kerül.
29.
29.
RandomGyerek
#23: http://www.gamestar.hu/battlefield-4-60-fps-next-gen-konzolokon.html nem 30-al fog menni nem tudom hogy hol olvastad...

#25 Arra, hogy ne kelljen költeni 300 ezret egy gépre.
28.
28.
randall13
#27: Itt még szembetűnőbb a különbség:
http://frames-per-second.appspot.com/
26.
26.
FrankBlack
Már 1967-ben is kevésnek találták a 25 FPS-t. Ezért hozták létre a PAL szabványt. Mivel a régi katódsugárcsöveknek (CRT=Cathode Ray Tube) hosszú volt a kialvási idejük, nem tudtak magas képkirajzolást elérni, a mozgókép továbbítására kis sávszélesség állt rendelkezésükre......jött egy nagyszerű ötlet: másodpercenként nem 25, hanem 50 képet kell készíteni. A képet nem kell egyszerre kirajzolni, hanem először az első kép páratlan sorait, aztán a következő kép párosait (v. először páros, majd páratlan). Tehát összefésülnek két képet. Az egy másodperc alatt megjelenített képkockák száma 25, ami tulajdonképpen 50 „fél-képkocka” sugárzását jelenti. Ez az ún. interlacing. Így lényegében 50 FPS-el nézed a műsorokat a tv-n.

Azonban ma már a a nagy képátlójú HDTV-k elterjedésével még az 50 FPS is kevésnek bizonyult. Ezért jött a 100Hz-es technológia (aztán még több). Ugyanis leginkább a sport közvetítésekhez, autóversenyhez, és gyors akciójelenetekhez igenis szükséges a minél szebb, és folyamatosabb mozgás érdekében.

A cél tehát alapvetően mindig ua: minél több mozzanat rögzítése és továbbítása egységnyi idő alatt. Addig, amíg nem képesek 50-60 TELJES képkockát rögzíteni, maradnak a képjavító eljárások, a váltott soros félkép eljárás (interlaced), és a 100Hz-es technológiánál az interpolált képek: két egymást koveto kép (pontosabban félkép) kozé a trumotion funkció kigenerál egy interpolált képet, megduplázva az egymás után kovetkezo képek számát egy időegységen belül.

A moziban csak 24 FPS-el megy a film? Valójában 72 képkocka/másodperc a sebessége: és a másodpercenként 24 képkockával pergő filmet zavaróan villódzónak látnánk. A 24 képkockát megtartva a villódzás elkerülésére a modern filmvetítőkben egy ötletes mechanizmust alkalmaznak. Egy háromrekeszes redőnykerékkel egyfajta stroboszkóp hatást érnek el a vetítőből kilépő fénnyel, és ezáltal a film minden egyes képkockája gyors egymásutánban háromszor kerül kivetítésre. Így a vásznon másodpercenként 72 kép tűnik fel.

A játékok esetében azonban csak teljes képekről beszélhetünk, és abból kéne előállítani a 50-60-100 FPS-t.

Tehát a folyamatos mozgás érdekében nem hülyeség azt állítani, hogy kevés a 30 FPS, és minél több, annál jobb. Jogos tehát ha vannak olyanok, akiket zavar az alacsony (60 FPS-nél kevesebb) framerate. Persze az is igaz, hogy nem mindenkinek ilyen "érzékeny" a szeme, és észre sem veszi a különbséget 30, és 60FPS között. Nem vagyunk egyformák...
23.
23.
errorHD
#3: BF4, AC4 is 30fps-el fog futni PS4-en is igazából nagyon is észrevehető a különbség 30 és 60 fps között menjetek konzol BF3-azni utána meg CODozni és mindjárt észreveszitek 30 fps-el lomha az egész játék, de ha stabil nincs vele gond.
21.
21.
kopic
En leszarom magasrol, hogy 30 vagy 60 lesz-e..... Nekem tokeletesen megfelel a 30 is ! Nem ertem mit kell ezert sirni. -.-
20.
20.
taurenshamanlvl60
na hát ez remek hír
végre valami érdemleges
17.
17.
Dreadlox
az a 30 fps böven elég, bár kiváncsi lennék mennyi a max fps rate
15.
15.
lolman598
#12: azért játéknál ha nem is szembeötlő módon,de lehet érezni a különbséget,hogy 30 vagy 60 fpssel megy
14.
14.
hurkagyurka2
Szerintem is teljesen felesleges ez az állandó képkockaszám hajhászás. Pár éve mindenki elégedett volt a 30-cal is, pár év múlva meg a 100 is kevés lesz... Pedig az emberi szem nem hogy evolúciós fejlődésen menne keresztül, de szerintem egyre rosszabb a látása mindenkinek... Legalábbis azt tapasztalom, hogy néhányan nagyon nem veszik észre miről szól ez az egész , pedig a szemük előtt történik... :) Inkább maradna a 30 frames/sec, és a grafikát tolnák fel a maxra.
10.
10.
RetecH
Azért illene valami normális sebességet elérnie. Nem azt mondom, hogy számomra élvezhetetlen a 30 fps de vannak nem kevesen akik számára az.
9.
9.
dzsiádzsó
Nekem hóót mindegy ha stabil 30, engem inkább az zavar, hogy ratyin néz ki! Alig jobb a DR2-nél, de komolyan! Ennél sokkal szebb játékok vannak.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...