A Criterion nem csinál több Need for Speedet

  • Írta: zoenn
  • 2013. augusztus 30.
  • Hír
Link másolása
Úgy tűnik, hogy a Criterion Games kiszáll az NFS-frencsájzból, a márkát a soron következő részt jegyző svéd Ghost Games veszi át. A témák sem váltják egymást évről-vére, a rajongók tudni fogják, hogy mire számítsanak.

A Criterion Games lemondott a Need for Speed-frencsájz egyengetéséről, a Rivals utáni epizódot már tutira nem a csapat készíti. Ezt maga a Ghost Games fejese, Marcus Nilsson erősítette meg a Videogamernek. A svéd stúdió lett a sorozat teljhatalmú "tulajdonosa", és a jövőben lemondhatunk arról a tendenciáról, hogy a Criterion és a Ghost Games évente váltják egymást az új részekkel.

Ugye emlékeztek még arra, hogy a Black Box és a Criterion évente egymásnak adták a gyeplőt a Need for Speed-sorozatban? A Rivalst is jegyző Ghost Games, úgy tűnik, nem osztozkodik. A terveik közt azt szerepel, hogy minden epizódot a Frostbite 3 engine-re építenek, markáns témaváltásokra sem kell számítanunk, Nilsson szerint fontos, hogy a rajongók tudják, hogy mire számítsanak. A különböző stúdiók különböző játékokat jelentettek meg az elmúlt években, ami nem egy "következetes" dolog. 

Ha a Shift után megnézzük a The Runt vagy a Hot Pursuitot, látható, hogy mennyire különböznek egymástól, ezáltal a márka elveszti a hitelességét. A Ghost Games illetékese szerint a jövőben hasonló dolog nem fordulhat elő, amit a Rivalsban látunk, az folyatódni fog jövőre is. A nyomvonal világos és követhető.

34.
34.
wildstorm
Végre valami jó hír. Amióta ezek a barbárok hozzányúltak, értelmes rész nem született.
Underground 3-at kérek szépen ezek után. :)
33.
33.
SODor
"A témák sem váltják egymást évről-vére, a rajongók tudni fogják, hogy mire számítsanak. " Akkor legyen a következő rész neve a klónok támadása. :D
32.
32.
NinjaNorb
#30: NOOOOOOO Inkább egy olyan mestermű mint a takedown vagy a revenge:D
31.
31.
mestermagyar
Egyetlen nfs-t toltam végig, és az a psp-s undercover. A shiftet meg valahogy untam, bár nem volt rossz.

1.flatout
2.burnout
3.nfs, de csak mert nem igazán játszottam mást :P

A criterion meg kerülje az EA-t, mint futótüzet. A végén még rábízzák a következö medal of honor üldözös pályáit. :D A paradise mestermü.
30.
30.
sunstreaker
Na végre!! Ideje volt már!! És most jöhet végre egy új Brunout Paradise
29.
29.
Oldskoolgamer
#14: Figyelj az NFS-ektől sose várj sokat optimalizálás terén. Írd körül egyszerűen úgy hogy futószalag játékok és kész.. Reklám, commercial cucc. És miért? Mert EA termék.. az EA valamikor egy jó fejlesztőcsapatok összessége volt de már nagyon régóta csak izraeli gondolkodású lehúzós vállalat. Hol vannak már a korai 2000-es évek meg a 90-es évek.. Ha jó autós játékot szeretnél és most nem okoskodni akarok mint seggeszki csak baráti jó tanács akkor játsz a TDU-val Grid-el, Driver: SF-al. Főleg a Grid baszott jól van optimalizálva pl és mai napi csúnyán lejön a képernyőről. Nekem legalábbis egyszerűen komolyan atmoszférája van :D Szerintem a 2000-es évek 3 legjobb iszonyatosan élvezetes Sim-Arcade középvonala. Számomra legalábbis ezek után az NFS már ezer éve egy komolyan vehetetlen de agyon promózott valami. A Burnout Paradise qrva jó game szintén. Emlékszem mikor PC-re jött. Nem csalódtam.. Nagyon jól volt optimalizálva az criterion féle NFS-ekről ez már nem volt elmondható. Bár a játékmenet is kuka volt szerintem... A criterionnak nem kellett volna eladni a lelkét. Maradni kellett volna ott abban amikben jók. A konzolos dolgon meg ne akadj ki. Ott van egy fix hardver arra nyilván hát könnyebb optimalizálni mint videokártya sorozatokra. Inkább a Codemasters hidalja át ezt jobbára pl az egykori Ati/Amd partnerséggel. De ahogy egy mai NFS futott azt sose vedd alapul.
27.
27.
Oldskoolgamer
Hála a jó istennek. Bár ezt megtették a criterion helyett is..
26.
26.
BrendOoN
Az összes NFS a Földön sír, hogy mennyire rossz az NFS és miért nem tudnak még egy Underground szintű játékot kihozni. Miért nem csinál az EA egy Need for Speed: Underground HD-t amiben Frostbite motor menne? :D
25.
25.
szogyenyi
Szóval, amit idén kapunk, ugyan azt kapjuk most már az elkövetkezendő X évben is?
24.
24.
Howlz
Hátha az IKEA kitesz magáért pár év múlva :D
23.
23.
lolman598
Én leragadtam a Carbonnál. Mielőtt az megjelent,nekem az Underground 2 volt a kedvencem. A 2005-ös MW is tetszett,az meg külön plusz pont nálam,hogy a MW és Carbon sztorija részben összefonódik. A Carbon óta valahogy nem csináltak olyat,ami tetszett volna,pedig azóta többet is kipróbáltam. A Pro Street borzalmas lett,a Shift 1-2 tűrhető,de nem NFS. A Criterionos NFS-eken pedig túlságosan is érződik a Burnout feeling
22.
22.
killer13
Pihentetni kéne már és átgondolni az egészet, de nagyon.
20.
20.
Petrosz007
Kövezzetek meg, de szerintem a Criterion jó játékokat csinál.
Nekem máig a kedvencem a 2010-es HP, a Burnout pedig olyan k*rva jó lett hogy azt nem lehet szavakba önteni :D

Jó, igaz, a tavalyi MW megvan nekem és nem lett tökéletes játék, még x360-on is bugol mint a sz@r, de azért kínszenvedések között kijátszottam. Na jó, ez az egy béna lett.

Viszont engem megfogott a Rivals és biztos a polcomon landol.
És azok akik siránkoznak az UG-után azonak szerintem a The Crew is be fog jönni. Nem biztos hogy mindenkinek, de akik a tuningolást várják az NFS-től annak elég lesz amég az EA végre elszánja magát és bejelenti az UG3-at. :]
19.
19.
Bone 02
#18: De hát akinek nem számít a jobb textúra, esetleg a következő években megjelenő új grafikus technológiák (pl most dx11) amiket konzol nem fog tudni, azoknak érdemes konzolt venni.
18.
18.
Bone 02
#14: "De vajon miért lehet megcsinálni konzolon minden játékot ugyanarra az x360-ra 30 fpssel, amíg pc-n egyre jobb gépek kellenek."

Nem éri meg nekik pc-re optimalizálni, ráadásul pc-re mindig jönnek ki újabb dolgok, míg konzol ugyan azon a szinten dekkol 5-6 évig. Kénytelenek optimalizálni konzolra. Fura lenne ha 5 évig toporzékolna egy helybe a pc...
17.
17.
Dreadlox
az EA logikája: csináltak 3 játékot amivel eltalálták a rajongók érzéseit, kukázták az egészet, csináltak minden mást míg a rajongók egy felújított változatot kértek, nem elégedettek az eladásokkal.....FUCK THIS SHIT
16.
16.
Ecneb
#14: Underground volt a kedvencem, utána még max 2-vel próbálkoztam, de azt a hangulatot nem adta vissza egyik sem, ezért inkább mellőztem a sorozatot.
15.
15.
Machiavelli
Az következetesség, ha egy sorozat képes meg újulni és nem pedig az, hogy minden évben ugyan azt a sz*rt adják ki minimális változtatással.
14.
14.
jasonkrot
Sosem lesz még egy olyan NFS, mint amilyenek voltak az UG1-2 és MW-ben. Utána kb minden NFS ratyi volt. És bár tudnám, h minek erőltetik a FB enginet... Olyan gépigénye van, hogy egy ugyanolyan kinézetű NFS-t i3-as, 1gb vidikaris, 4 giga ramos gépek röhögve futtatnának. Nehogy már FB engine kelljen a töréshez, illetve az 5-20 méter széles pályákhoz, ez egy vicc. Vajon a Paradise City The Ultimate Box miért rendeklezett hihetetlen törésmechanikával, és szép grafikával, miközben röhögve futott a gépeken? MIért kell a grafikát hajszolni, amikor a játékélmény sehol sincs, illetve amikor végre jön valami érdekes, mint a The Run, akkor nyöszörög alatta az imént említett konfigos gépem. Szó szerint 1 játékbeli másodperc a valóságban vagy 2-3 volt. A kinézet pedig hiába szép, ha élvezhetetlen. Komolyan, inkább játszanék egy NFS UG kinézetű The Runnal, mint egy olyannal, amihez erőmű kell. Ez egy vicc. Ilyenkor gondolkodok el, hogy konzolt kéne vennem. De vajon miért lehet megcsinálni konzolon minden játékot ugyanarra az x360-ra 30 fpssel, amíg pc-n egyre jobb gépek kellenek. Legalább le lehetne butítani a grafikát, mint anno pl a CoD-okban mondjuk az 5. részig. De már ezt sem lehet sehol. Isten adjon végre egy régi játékmenetű NFS-t az emberek kezébe!!
13.
13.
DON GONDOCS
Igazából nem tudom mivel lehetne feldobni egy ilyen arcade autós játékot hogy a jónép elégedett legyen. Underground 3? jó annak idején tényleg hatalmas újítás volt a verdák kozmetikázása. Vagy jöhetne egy porshe unleashed 2 a gyár fejlődését átívelő, kicsit kidolgozottabb vezetési élményt kínáló rész. Nem lenne nehéz egy szimplán jó játékot összehozni.
12.
12.
leviske
"ezáltal a márka elveszti a hitelességét"

Erre annyi mindent írnék most. Mindenesetre a legokosabb dolog az volna, ha elküldenék a franchise-t pihenni úgy 4-5 évre és felvennének alá valami kezdő csapatot, akik újragondolhatják az egészet, a két mostani stúdiónak pedig adni kéne lehetőséget, hogy valami egészen mást csináljon. Vagy minimum másfajta autós játékot.
11.
11.
Jared
Már most a sarokba kéne álítani az új fejlesztőt hogy csak carbon-t csináljon meg a többi régi jó nfs-t :-)
10.
10.
Nekem szemely szerint a hot pursuit vonal tetszett, gamecubon a hot pursuit 2, ps3mon a hot pursuit, es most ps4re majd rivalst szerzek, a tobbivel nem foglalkoztam. az lenne a legjobb, ha a versenyzos nfs vonal, mint a shift inkabb mas franchise kent eledne ujja, es akkor nfs az ez az uldozos rendoros lenne, egy teljesen masik jatek pedig masmilyen.
9.
9.
xintetic
Egyik szemem sír, a másik nevet. Örülök hogy végre abba hagyja a Criterion a NFS fejlesztését, de a Ghost féle sem győzött meg. Valahogy rég nem a játék élményről szól már a játékuk hanem inkább a legújabb technológiák, feature-ök bemutatásáról. Az szép dolog hogy gondolnak a 10-en éves gyerekekre, dehogy csak rájuk ezzel az agyament arcade stílussal. :/
8.
8.
Azeroth87
Itt volt az ideje... de felőlem az egészet jégre rakhatják jópár évre, míg visszatérnek normális játékmenettel.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...