Több új bejelentést is hallottunk tegnap az NVIDIA-tól, a gyártó nemcsak a GeForce GTX 780 Ti videokártyáról rántotta le a leplet, de gamer-specifikus újdonságokkal is készült.
G-Sync a monitorokba
A legérdekesebb minden bizonnyal az NVIDIA új fejlesztése, a monitorokba szánt G-Sync modul, ami a grafikus kártyák által renderelt képkockák és a monitorok képfrissítési sebességét hivatott összehangolni. Igen, a V-Syncet ismerjük, ami elméletben éppen ezt a célt szolgálja, viszont valójában félmegoldást jelent a feladatot nézve: bekapcsolva lag, képakadozás jelentkezhet, ha pedig kinyomjuk, a screen tearing jelenségébe futhatunk bele.
Az NVIDIA által kifejlesztett G-Sync máshogy közelíti meg a problémát: a monitorokba építhető chip révén a megjelenítő nem a saját ütemében, hanem csak akkor kezd bele az aktuális frissítési ciklusba, ha a GPU végzett az adott képkocka renderelésével - ez sokkal nagyobb összhangot és kisebb lagot jelent. A G-Synchez GeForce-kártya (alsó hangon egy GeForce GTX 650 Ti Boost) szükséges, és bármilyen monitorba beszerelhető a gyártók részéről. Az első G-Synces megjelenítők jövőre érkeznek, ha valakit mélyebben érdekel a fent egyébként kétségkívül felületesen kibontott problémakör, itt és itt többet is olvashat róla.
Jön a ShadowPlay
A második érdekes bejelentés tárgya a ShadowPlay volt, ami tulajdonképpen egy olyan videórögzítési funkciót jelent, amit majd a next-gen konzolok is kínálnak. Az október 28-tól béta formájában elérhető szolgáltatáshoz a GeForce Experience 1.7-es verziója szükséges, illetve egy videokártya, ami legalább a GeForce GTX 600-as sorozat tagja.
Ahogy a videón is látható, a rendszer gombnyomásra hajlandó gameplayt felvenni, legfeljebb 1080p-s felbontásban, 60 fps sebesség mellett - ez a teljesítményt 5-10 százalékkal fogja vissza az NVIDIA szerint. A felvételnek két formája létezik: az egyik szerint manuálisan kapcsolhatjuk be és ki a rögzítést, a másik szerint pedig a rendszer folyamatosan görgeti magában az utolsó 10-20 percnyi játék képét, amit gombnyomásra el is tárol.
A felvétel aztán feltölthető a YouTube-ra, de az NVIDIA szerint a későbbiekben a Twitchen keresztüli streamelés is lehetséges lesz.
Fejlődik a Shield
Persze csak a korábbi ígéreteknek megfelelően: az NVIDIA bejelentette, hogy október 28-tól élesben is elrajtol majd a kézikonzoljának eddig bétás streamelése: vagyis a bekapcsolásával a kütyün keresztül is játszhatunk a PC-s játékainkkal, sőt a Shieldet a tévére dugva a konzolélmény is elérhető lesz így.
Akkor lényegében ez azt jelenti, hogy az összes hardware encoding gaming capture kártya mehet a kukába, mert az NV ezt csak így simán megoldja, elég ha csak bármely 600-as sorozat tagja a kártya? Hmm. A valós idejű H.264 1080p 60FPS encodinghoz ennél tudtommal kicsit több erőforrás kell...
Beszarok az NVIDIÁ-tól, ezek mindent exluzivvá tesznek, nemhogy megcéloznának mindenkit a termékeikkel. A g-sync is valami technológia, amit biztos egy kódsor átírásával bármilyen más kártyán is lehetne futtatni, de nehogymár ezt megkapják, inkább vegyék meg kvadrágán a monitort, amikor azt sem tudják mire fel.
Shield streaming? Ha megveszed a shieldet jó drágán, akkor is cseszheti a gamerek fele, mert nem valami ultraszuper nvidiája van.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.