Ha kíváncsi vagy a The Elder Scrolls Online bejárható világára, akkor bizonyára jó néven veszed, hogy a hivatalos oldalon egy interaktív térképet találsz Tamrielről. Megannyi háttérinfóval és képpel megspékelve.
A legjobb módja annak, hogy a jövőre megjelenő MMO világáról megtudj néhány apróságot, ha ellátogatsz a hivatalos honlapra Tamriel interaktív térképéhez. Értelemszerűen csak azokra a régiókra lehet kattintani, amik a játékban is szerepelnek, Skyrim, Morrowind és Hammerfell már a Bethesda korábbi játékaiból ismerősek lehetnek, de most kimaradnak.
Egyébként a héten egy nagy adag bétameghívó kelt szárnyra - te kaptál?
A The Elder Scrolls Online 2014-ben jelenik meg PC-re, Xbox One-ra és PS4-re.
Az első heti pvp iszonyat nagy káoszra sikeredett :D, de valahol el kellett indulnia a tesztelésnek. Más papíron megtervezni valamit, de megint más, ha az ember is jelen van, mint tényező. Az utóbbi tesztek már eléggé jól muzsikáltak, a beszámolók alapján.
Ami viszont tény, és már az első tesztnél is szembetűnő volt, hogy tényleg 30-60 fps között megy a pvp még 200-250 emberrel együtt, vagyis ha még maga a pvp rendszer kissé kaotikus és fejlesztésre szorul, a motor optimalizáltsága nagyon rendben van.
Az első pvp tesztről 2 hónapja készült egy rövidke, nagyon tré minőségű (agyontömörített) kínai videó, amelyre mint kiindulási alap lehet tekinteni:
http://indavideo.hu/video/ESOPVP
Most hétvégén megint pvp teszt lesz, jönnek majd újabb videók, érdemes követni a TES hírekkel foglalkozó portálokat és oldalakat.
A sztori annyi, hogy egy biztonság hiba miatt kikerült/elérhető volt a egy pvp teszt során a server oldali fileok egy része, amire lecsaptak a franciák, és csináltak egy tört szervert, az ophelia-t - keress rá guglival. Aztán egy hónapnyi fejlesztgetés és játszadozás után a Zenimax bezáratta. A server arra jó volt, hogy be lehetett járni Cyrodiilt, a domborzatot és az élettelen tájakat, városokat, stb, és láttad, hogy kb milyen a játék grafikája. Előbbi hatalmas, utóbbiról meg nem mondanád meg, hogy Skyrim vagy ESO, nagyon jól néztek ki.
Ebből kiindulva, bármi lehetséges a premier után.
A Zenimax elmondta, hogy nem a WoW 13 milliós rekordja, vagy a mostani 6-7 milliós táborának "legyőzése", hiszen az ESO nem annak a rétegnek készül, akik a wowot és az ott használt mmo megoldásokat szeretik, mert az ESO teljesen más, egy online Skyrim lesz, egy szerepjáték. A béták során is látszott, hogy aki WoWból esett be, nagyon nehezen tudta megszokni, hogy itt nincs rotáció, nincs 30 skill, nincs cooldown, itt dinamikus harc lesz (lásd gw2/nwn), összesen 6 skill egy időben ami használható, stb. Vagyis az ESO célja az, hogy azok játszanak vele, akik szeretik az mmo-kat ÉS a Skyrimet. Ezek a játékosok nem lesznek több millióan, de mivel konzolon nem sok mmo van, az kiegészülve a PC-sekkel, elég lesz egy barátibb mennyiségű előfizetési tábor is, de azok maradjanak sokáig.
A példa pedig az, hogy az ember szívesen fizet havidíjat egy mmoért, HA - és ez a legfontosabb - HA folyamatosan és sűrűn kap frissítéseket, és nem unja meg a játékot, mert nincs mit csinálni a maximum szintet elérve. Ha ezt sikerül megoldaniuk - már pedig azon vannak -, akkor nem lesz b2p, se f2p. Ha nem, akkor a b2p sanszos. F2p nem lesz, akármi is történik, az szinte tuti, már csak a konzolosok miatt sem.
Mármint az egész kontinens, nem tamriel:
http://www.uesp.net/wiki/Daggerfall:Maps
Ennek a tenger közepén egy pont tamriel. :D
Na, de remélem jó lesz.
Minden TES játékos álma, hogy újra körbejárhassa Tamriel minden zugát. Úgy néz ki, hogy erre várni kell az ESO 3-4. évéig. Mivel összesen 5 évre terveznek (kb akkor jön majd a TES VI), valószínűleg 4. évre lesz bejárható a teljes térkép. Már most akkora a terület (premierkor), hogy a több kieggel rendelkező mmo-k között is biztos, hogy a top3-ban van. Hát még ha teljes lesz a térkép.
Csak, ezt meg is kell tölteni tartalommal majd, mert szép és jó az üres térkép, de kb egy hét alatt unalmassá válhat :) Ezért is inkább apránként, de azt fullra kidolgozva haladnak. Aztán majd kiderül, hogy mi lesz. A bétákban elérhető kezdő zónák egyelőre nagyon jól sikerültek, de van még 3-4 ezen kívül minden Szövetségben, azoknak is legalább ilyen minőségűeknek kell lenniük. (csak ezeket még nem láttuk a tesztek alapján - a mostani nov22-24 teszten is csak level17 a plafon..., és a Szövetségenként csak 2-2 zóna az 5-5-ből)
Visszanéztem, és mivel én nem játszottam a régebbi részeken, ezért elég érdekes volt, hogy egyedül a 2. részben játszódott a játék a kontinensen is. Nem tudom mennyire lehetett élvezetes generált felszínen játszani, de gondolom nem sétálva kellett az utat megtenni mindenhova. :D Valyon milyen lenne a pályaméret, ha azon a generált pálya vonalon marad? Gondolom már valami epic kidolgozott cuccost tudna legenerálni.
Már most, a jelenlegi területek is iszonyat nagyok, kb úgy képzeld el, hogy egy-egy nagyobb zóna/tartomány (amiből van a térképen 5-5) nagyjából akkora fejenként, mint a Skyrim területe volt a TES V-ben. Vagy a központi pvp zóna, Cyrodiil, az másfélszerese a TES IV-ben látott Cyrodiilnak.
Ha minden terület elérhető lenne a premier napján, egyszerűen nem tudna mit kezdeni vele az ember, akkora szabadságot és területet kapna. Persze, kipróbálnám én is, hogy milyen lenne, de a fejlesztők inkább a fokozatos aktiválás mellett döntöttek.
Jaj ne, ez is beleolvad a cicis nős MMO-k közé. Szétröhögöm magam, mikor mindenki olyanokkal járkál majd...
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.