The Division - a PC-seknek sem kell félniük

  • Írta: fojesz
  • 2013. december 22.
  • Hír
Link másolása
Bár a The Division PC-s verzióját csak utólag jelentették be, a Massive Entertainment ígéretei szerint a számítógépen játszóknak sem kell aggódniuk, ők sem egy egyszerű portot kapnak.

A The Divisiont fejlesztő Massive Entertainment egy blogposztban fogadkozott, hogy a PC-sek is a lehető legjobb játékélményt kapják majd, és a számítógépes verzió nem a PS4-es és Xbox One-os játék egyszerű portja lesz.

Hogy mi erre a garancia? Nos, a Massive szerint azért higgyünk neki, mert ő maga is a PC-n kezdte az ipart, olyan címekkel a háta mögött, mint a Ground Control és a World in Conflict, van tapasztalata ahhoz, hogy elkerülje a multiplatform fejlesztések PC-s verzióinál rendre előkerülő hibákat.

"Biztosak lehettek benne, hogy a PC-s verzió sem egy port lesz, hanem egy teljes értékű, optimalizált változatot kaptok majd. A lehető legjobb játékot akarjuk elkészíteni, függetlenül attól, hogy milyen platformon játszotok" - ígérik a készítők.

A 2014-ben érkező a The Division eredetileg PS4-re és Xbox One-ra mutatkozott be, a PC-s verziót két hónappal később leplezték le a fejlesztők.

72.
72.
Jared
Ennyi
68.
68.
Adamknight
#67: Nem unjátok még a témát (ez most nem csak neked szól, hanem azoknak is, akik erőltetik ezt az fps vitát). Komolyan visszasüllyedünk óvodás szintre? "De igen...De nem". Ne értsetek félre én (és szerintem rajtam kívül még jó páran) jól szórakozunk, de a szánalmasságnak is vannak határai :).
67.
67.
TheKalács
#66: meglátod hogy igenis van rá hatással :D
66.
66.
TheKalács
#49: nincs hatással az FPS az ugrásra stb? tévedsz nem játszottál még cod4 jumper servereken ott meglátod hogy igenis van külömbség...
63.
63.
Cuppak
#55 Pedig szerintem igen egyszerű megmondani hogy kb. mennyi fps-l fut
62.
62.
Cuppak
#29 Pedig 40 és 60 fps között nagyon észrelehet venni a különbséget, pl nekem bf4 általába lemegy 30-40 körülre, na akkor nagyon meglátszik, persze ez más játékokra is jellemző... (Dxtoryval látom az fps-t)
59.
59.
simon 555
#58: Küldjük el emailben a Mythbustersnek, hogy csináljanak belőle egy tesztet, lehet megtetszik nekik az ötlet és viszontlátjuk majd egyszer a TV-ben:D
58.
58.
simon 555
#57: Figyi, ha tudod, hogy az egyik 30 a másik 60 akkor látod a különbséget. Legalábbis azt hiszed. De ha nem tudod, hogy melyik melyik, sőt azt sem tudod, hogy valójában van e különbség akkor biztos nem veszed észre ha nincs egymás mellett a két kép.
Ha két 60 fps-el futó gameplayt néznél és valaki azt mondaná, hogy közülük az egyik 30(ami nem igaz) akkor az agyad elkezdené keresni a különbségeket és hidd el, hogy találna is, még akkor is ha valójában nincs. Pár perc után rámondanád az egyikre, hogy "ez fut 30 fps-el" ami ugye nem lenne igaz, mert mind2 60-al futna.
Egy ilyen tesztet szívesen látnék, kár, hogy senki nem foglalkozik a témával.
Valamint ez nem szemműködés kérdése. Abban az esetben szemműködés kérdése ha a két kép egymás mellett van. Ha nem akkor az már agyműködés kérdése. De ez mindenkivel így van, mindenki agya nagyjából egyformán becsapható.

"Ez a "nem látszik, csak ha egymás mellé teszed" amolyan konzolhuszár duma"

Ennyi erővel a tiéd meg tipikus PC huszár duma:)
57.
57.
greenmelon
#55: Nem kell ahhoz egymás mellé tenni a két képet, hogy különbséget láss (optimális szemműködés esetén).

Ez a "nem látszik, csak ha egymás mellé teszed" amolyan konzolhuszár duma, ha a konzolok stabil 120 FPS-sel vinnék a játékokat, akkor rögtön az lenne a reakció, hogy 120 alatt nem tűnik folyamatosnak a kép. :)
56.
56.
simon 555
#55: *hogy az valójában nem is 60
55.
55.
simon 555
#51: Persze, hogy lehet látni, HA egymás mellé teszed a két képet.
De ha úgy játszol, hogy nem tudod mennyi az annyi, akkor kétlem, hogy megmondanád, hogy az adott játék mennyi fps-el fut.
Főleg ha egy olyan ember akiben megbízol, mást mond mint ami a valóság. Így működik az agy, ez ellen nem tudsz tenni.
Ha van egy ember akiben megbízol, mert ért hozzá vagy valami, és a játékra ami 30 fps-el fut azt mondja, hogy 60, az agyad el fogja hinni és nem fog egyáltalán zavarni, hogy az valójában nem is 30 mert nem fogod észrevenni.
Mint mondtam, ha egymás mellett van a két monitor két képe az már más kérdés.
54.
54.
greenmelon
#53: Legyen kétezer, de csak a te kedvedért! :D
53.
53.
crashpipi
Hú, most már eljutott a karate a 200-250 és 1000 fps-ig is? :DDD Pedig azt hittem nem lehet überelni. :D
Valaki 1000 felett?
Senki többet?
Na? :DDD
52.
52.
Raziel
Amúgy az érzékelhető FPS szám változik, de alapvetően a kihasználása a reakcióidőtől függ. Attól, hogy mennyi idő alatt tudsz reagálni egy eseményre egy információra. Ebből adódóan ha koncentrálsz egy játékra akkor is nagyjából 0,1 másodpercet minimum igénybe vesz az, hogy reagálj valamire ami a képernyőn történik. Viszont nem 0,1 mp-nként méri fel az agyad a helyzetet. Hanem mondjuk 0,01 mp-nként képes vagy érzékelni a változást az már jó. Szóval ez azt jelenti, hogy nagyjából 100 FPS mondjuk egy átlag embernél már olyan gyors képmegjelenítés, hogy nem látod a többi képkockát mert az agyad a változást érzékeli. Szóval így akkor alapvetően, ha 100 képet rajzol ki Mp-nként és te képes vagy reagálni arra, ha ilyen gyorsan változik a kép akkor már eleve nagyon jó vagy. 100 felett már egyszerűen az agy sem nagyon tudja elég gyorsan értelmezni az adatokat. Elmosódnak a gyors mozgások akkor is, ha a képernyő megjelenítené szépen. Szóval itt is a válasz. Egyénfüggő, de az átlag nem fogja 100 FPS felett érzékelni a különbségeket még gyors mozgás esetén sem mert egyszerűen az agy már nem képes felfogni a sebességet és mossa a képet. Erre igen bonyolult módon lehetne gyakorlati tesztet csinálni. Aki nem foglalkozott a szemmel és a látással nem is igazán érti miről van szó. A lényeg, hogy a kijelzők képességein kívül még a szem képessége is befolyásoló tényező. Nem véletlen, hogy a 120 hz-s cuccok hamar elterjedtek és jó élményt adnak míg az ennél magasabb szintű rendszerekre jóval kissebb az igény.
51.
51.
greenmelon
#31: Csak mert a te szemed nem látja (ami elég baj, hiszen egy egészséges szemnek látnia kéne) a különbséget 30 és 60 FPS között, attól még az simán látható.
43.
43.
crashpipi
#33: Nem kábítanak senkit, mivel tényként közölték, "hogy a nagy next gen" Killzone single-ben 30 fps, multiban 60.
42.
42.
Adamknight
#39: Nem csak a gta-ról volt szó ha jól látom, hanem a Rocstarról úgy általában (tehát más címekről is).

Kár, hogy nem szeretem az fps-eket :D.
41.
41.
traumraise
#40: Sajnos amúgy annyival nem fog futni az szinte biztos még ha jól optimalizálnak se. Ha a bf4-ből indulok ki (ahol nekem 80 fps az átlag gtx 780 dc2oc-val) akkor kb 70-80 fps-re számítok full hd full beállítások mellett. Persze ez is több mint jó.
39.
39.
simon 555
#36: Elárulom, hogy a GTA első részének kivételével, minden más Grand Theft Auto játék először jött ki konzolra, majd csak később (általában 6 hónappal) PC-re.
38.
38.
simon 555
#33: Látom sikerült kiragadni a lényeget:)
36.
36.
#23: és #27: Dehogyisnem azokra kezdték. Sokáig csak DOS-os és C64 játékokat készítettek. A 2000-es évek évek elején kurvultak csak el.

#21: Nem arcoskodás, csak nagyon fel tud baszni az, ha valaki ilyen hülyeségeket mond.
34.
34.
traumraise
#32: akkor hozzáteszem az eddig használt monitorom 120hz-en üzemelt. az hogy neked konzolon jobban adja, valszeg a kontroller miatt van. Én úgy értettem a rosszabbul adja,h pc-n, ugyanazon irányítással csak más fps-sel.
33.
33.
traumraise
#29: ez alapból szomorú hogy kábítják az embereket hogy a nagy next gen 60fps képes, közben meg 30-40 körül mozog. Ezért adtam el 1 hét után az xbox one-omat, az én pc-m mellett labdába se rúghat (teljesítményre) én meg úgy döntöttem,h az exclusiveok nem érnek nekem ennyit.
32.
32.
lesik20
#25: Nos én meg megjegyzem hogy konzolon (28HZ) a BF3-an jobban toltam mintha PC-n 76HZ. Szóval ez személyes kérdés ki hogy igazodik ilyen dolgokhoz, de a refresh ratet 50-60 fölött már nem lehet érzékelni (esetleg csak versenyjátékoknál fontos ez ahol sok információt kel befogadni
31.
31.
simon 555
#29: Arról már nem is beszélve, hogy bejátszik a beképzelés is. Ha tudod, hogy egy játék 30-al fut, akkor beképzeled magadnak, hogy az már szar és akadós, szóval úgy is fogod látni. Ha meg 40 fps-re(vagy 30-ra, lényegtelen) azt mondom, hogy 60 fps-el fut, és nincs semmi mérőeszköz akkor el fogod hinni és sokkal folyamatosabbnak fogod látni. Így működik az agy, azt lát amit hiszünk, hogy látunk.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...