Tele van a net olyan hírekkel, hogy gyanútlan gyerekek milliós tételben vásároltak mikrotranzakciós holmikat a free-to-play játékokban: nyilván nem akartak ők rosszat, de hát ott volt az asztalon apa iPadje, amin úgy lehet két gombnyomással pénzt költeni bankkártyáról, hogy kisiskolásként valószínűleg fel sem fogták, mit csinálnak.
A dolog óriási felháborodást váltott ki a szülők körében, emiatt természetesen elővették az Apple-t is: a cég most jutott dűlőre az amerikai Federal Trade Commissionnel, ami nemcsak arra kötelezte, hogy fizessen vissza összesen 32,5 millió dollárt az érintetteknek, de záros határidőn belül az appokon belüli vásárlást is bonyolítania kell - történetesen minden egyes vásárlás előtt jelszót kell kérni a felhasználótól, és meg is kell előtte kérdezni tőle sűrűn, hogy biztosan akar-e pénzt költeni.
Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook úgy nyilatkozott a témában, hogy a cég amúgy is erre készült: még az FTC megkeresése előtt értesítették a potenciális érintetteket, ami után 37 ezer panaszt kaptak, így érthető módon nem is akarták halogatni a dolgot. Cook azt mondta, az FTC csak csavart egyet a helyzeten, mikor egy már elrendezett ügybe avatkozott bele.
Őszintén szólva az amerikaiak mindig is híresek voltak arról, hogy akár teljesen nevetséges perekkel is, de megpróbáljanak pénzt kicsikarni másokból, cégekből. Végül is teljesen egyszerű módja a pénzszerzésnek és ha egyszer bejön, egy életre elegendő pénzt össze tudnak vele szedni. Főleg egy olyan országban, ahol még teret is adnak ezeknek a pereknek... nem kell sokat Google-zni, hogy hasonlókra leljen az ember:
http://listverse.com/2009/01/28/top-10-bizarre-or-frivolous-lawsuits/
"A baj az, hogy TE vagy ÉN fogjuk ennek meginni a levét"
Szerencsére ezt még nem kellett megtapasztalnom, remélhetőleg a későbbiekben sem kerül rá sor.
Te se olvasod el sem a hozzászólásokat, sem azt mi van az Appok adatlapjára írva az biztos!
#17: Ebben nincs "sokkal jobb", mielőtt megint erre mennének el a kommentek. Itt van értelmes felhasználó és ostoba felhasználó. És az esetből is látszik, hogy sajnos nem a kikapcsolt Password védelem felé megy a világ, hanem az ostobák védelme felé ... Csak remélni tudom, hogy nem lesz kötelezően jelszó írkálás ezután sem, csak "Parental Lock" hülyegyerek módban, betesznek rá egy kapcsolót és az lesz a default nehogy a kis Ryan, Peter, Ben, Bill, Fifty vagy Monique eljátssza apa sörre és sörétesre félretett dollárjait!
Szó sincs róla, hogy a szülő engedélyezné az APPLE számára, hogy pénzt vegyen le a számláról.
Leírom a műveletet.
1. A szülő vesz egy IPAD -et a gyerekének, és szeretne egy ingyenes programot letölteni.
2. Letöltés előtt regisztrálni kell, és meg kell adni a bankkártya adatot is. Az APPLE megesküszik rá, hogy a regisztráció ingyenes, nem fog pénzt levonni, a bankkártya adat csak azért kell, hogy ellenőrizni tudja, hogy elmúltál e 18 éves.
3. Letölti az ingyenes programot, itt szintén ki van írva, hogy a program ingyenes, nem kell fizeti érte.
4. A gyerek megkapja az IPAD -et, és játszik, játék közben elkölt több százezer forintot jelszó nélkül.
-------------
Vagyis a szülő azt lája, hogy ingyenes a regisztráció is, és a program is. Sehol sincs kiírva, hogy játék közben jelszó nélkül pénzt fognak ELLOPNI tőle.
#9 Gubi: Igen, valóban a mikrotranzakciókkal van a gond, de azok is ugyanúgy, már most beleesnek a jelszó + 15 perc időablakba, éppen ez a probléma oka. Apa anya engedélyez a gyereknek valamit és a gyerek tovább nyomja a gombot ... A védelem tehát eddig is benne volt a "szolgáltató" részéről, de a szülők oldaláról láthatóan teljes homállyal párosult.
Totál nem érdekes a per, sem a büntetés összege, ez aprópénz. A baj az, hogy TE vagy ÉN fogjuk ennek meginni a levét és ez csak egy példa, de minden tranzakciós rendszerben ez lesz előbb-utóbb! Mert a butákhoz igazítják a "kerítést" ...
Igazat is adok valamennyire, mert némely alkalmazás már hihetetlen, hogy milyen módon tolja a képedbe, hogy vegyél meg mindenféle szart.
"az appokon belüli vásárlást is bonyolítania kell - történetesen minden egyes vásárlás előtt jelszót kell kérni a felhasználótól"
A hangsúly a "minden egyes"-en van! Mintha autóvezetés közben minden gyorsítás előtt meg kéne adnod egy kódot, mert hát mi van ha a hülyegyerek lenyúlta a kulcsokat! De lehet még ezen rugózni, a felhasználónak az a 15 perc jó volt, mert ha telepít appokat, akkor elég egy jóváhagyás negyedóránként, hiszen tudja mit csinál!
2011 -ben valóban szintén sajtót kapott sok ilyen eset, fel is hívták a szülők figyelmét mindenhol a vásárlások tiltására és a 15 perc időablakra:
"In addition, remember that there’s a 15-minute window after you make a purchase from the App Store or iTunes Store during which your password doesn't need to be re-entered (and a similar 15-minute window for in-app purchases). Be careful when you give your child your device."
Dehát hülyeségre nincs orvosság, vagy ha van, akkor a "szűk keresztmetszethez" igazítanak.
Valószínűleg most azért kér az iOS jelszót fizetésnél, mert azóta már bevezették ezt a biztonsági megoldást, hogy pont az ilyen eseteket elkerüljék. Mellesleg szerintem minden készüléken így kéne ezt csinálni...ha fizetni akarok, akkor kérjen valamilyen kódot, vagy bármit.
Ezzel szerinted bonyolítják a normál felhasználók életét, hogy jelszót kér a telefon fizetéskor? Elég egyszerű ember lehetsz, ha neked ez már problémát okoz.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.