Nem tétlenkedett a Nintendo, nem sokkal azután, hogy beszámolt a Wii U csalódást keltő eredményeiről, már fel is vázolta, hogyan rázná gatyába magát. Aki arra számított, hogy a cég Sega módra kivonul a hardverpiacról, tévedett: Satoru Iwata elnök-vezérigazgató világosan leszögezte, hogy továbbra sem adják fel a konzolbizniszt, ugyanakkor azt is elismerte, hogy hosszabb távon szükség lesz új piacokra.
Most a Wii U a legfontosabb
Iwata szerint nem hagyják magára a Wii U-t, sőt a közeljövőben leginkább a konzolra koncentrálnak majd. Árcsökkentés biztosan nem lesz, a Nintendo ugyanis továbbra is úgy véli, hogy a Wii U-nál a kommunikációval csúsztak el a dolgok, nem hangsúlyozták eléggé a GamePadben rejlő lehetőségeket, illetve a Wii és a Wii U közötti különbségeket. Felmerült az is, hogy a Wii U nem kínált elég tartalmat a kisebb gyerekeknek.
Idén tehát Miyamotóék arra mennek rá a játékfejlesztéskor, hogy olyan címeket készítsenek, amelyek képesek megmutatni, hogy milyen pluszt adhat a GamePad, Iwata szerint az NFC-s funkciók is kulcsfontosságú szerepet kapnak majd. (Mellékzönge: a legfrissebb hírek szerint az új Donkey Kong egyáltalán nem használja az érintőkijelzőt, az nemes egyszerűséggel elsötétül játék közben...)
A prezentáció során elhangzott: májusban érkezik a Mario Kart 8, jelentősen leegyszerűsítik a játékok elindításának módját, illetve a Virtual Console kínálatában végre megjelennek a DS-anyagok is.
Rosszul csináltuk
Iwata elismerte, hogy eddig tulajdonképpen "eszközalapú kapcsolatot" ápoltak a játékosokkal, amivel csak az a probléma, hogy amint kijött egy új konzol, azonnal el is veszítették őket. A Wii U-val viszont bevezették a Nintendo Network ID-rendszert, ami lehetővé teszi, hogy platformtól függetlenül a felhasználók accountjával drótozzák össze magukat.
Nem beszélt viszont egyértelműen a cég mobilpiaci törekvéseiről. Iwata mondókájából az szűrhető le, hogy bár alapvetően nem akarnak játékokat készíteni a mobilplatformokra, és azokat inkább kommunikációra, kapcsolattartásra és új felhasználók szerzésére használnák, azt is hozzátette, hogy "nem szab korlátokat a fejlesztőiknek", nem zárja ki a játékkészítést és a karaktereik használatát sem. Ki érti ezt?
Végre egy jó ötlet
Nagyon érdekes viszont az a gondolat, amit Iwata megemlített az NNID-alapú kapcsolattartással összefüggésben: bár a Nintendónak óriási szerepe volt a 60 dolláros játékpiac megteremtésében, a cég hosszabb távon már nem tartja fenntarthatónak ezt a modellt.
Ezen elsősorban a fix árazás megszüntetésével változtatna: a játékárakat gyakorlatilag a felhasználókra lehetne szabni, például ha valaki egy évben öt játékot vásárol, akkor egyre nagyobb kedvezményeket zsebelhetne be, és jutalom járhatna azért is, ha valaki ajánlja a barátainak az adott címet. A Nintendo már a Wii U-nál elkezdene kísérletezni ezzel.
Érdekesség, hogy a rugalmasságot egy másik területen is alkalmazná a cég: szeretne a fejlődő piacokon is terjeszkedni, ám szerinte ezeken a helyeken egy alapvetően eltérő termékkínálatra és árazási struktúrára van szükség.
Plüssállatok és az egészséges életmód, mint új piac
A Nintendo mindig is viszonylag konzervatív volt a merchandising kapcsán, de az a raklapnyi Angry Birds-marhaság, ami boltokban és különböző formátumokként elérhető, talán bizonyítja, hogy felesleges volt az aggodalma: Iwata szerint ezen a policyn is változtatnak majd, a megfelelő partnerekkel igyekeznek kiterjeszteni a márkáikat, és végső soron az a céljuk, hogy a legismertebb Nintendo-karakterek ne csak a videojátékos platformokon szerepeljenek.
Iwata a prezentáció végére hagyta a cég legfurcsább tervét: 2016 márciusáig egy teljesen új bizniszbe kezdenének, aminek a középpontjában az egészséges életmód állna. Túl sok részletet nem tudtunk meg erről: Iwata alapvetően egy új platformról beszélt, ahol természetesen ez csak a tematika, a cél pedig továbbra is a szórakoztatás lenne.
A Nintendo szerint további bejelentések várhatók még az idén.
Egy dolgot viszont nem értek. Ha a Nintendo mocskosul megszedte magát a Wii-vel és a 3DS-el, akkor hogy a pokolba tud ennyire vergődni egy sikertelen konzollal? Komolyan mondom, rossz nézni, hogy mennyire szenvednek és erőlködnek ezzel a WiiU-val.
adi43 mit szólnál, ha beöltöznék Marionak???? :)
Iwata is okos ember, aki tudja mit csinál! Rengeteg pénz forgott már körülötte, látott már mindent, szóval meg lesz a megoldás! :)
Szóval nagyon örülök ennek a nyilatkozatnak, mert ebből világosan kiderül, hogy a híres N, hű marad az elveihez! Első lépés, hogy a Nintendo tábornak kedvezzek a Nintendo!!! Ne a Ps, meg Box kedvelőknek, mert az teljesen más világ, érthető, hogy arról a részről vannak kritikák, tényleg más világ, szóval elsőnek a Nintendo fanoknak! És másodjára jöhetnek azok a lépések, hogy kedvezzenek más platformereknek is, vagy éppen kívülállóknak is! Tehát úgy kell nekiállni, hogy mindenki felé nyitottnak kell lenni, 100%-ot kell adni, de ebből a 100%-ból többnek kell lennie a Nintendo-s ötleteknek, mint a kritikusok vágyainak! Ez olyan, mint ha Nintendo fanként én akarnám megmondani, hogy az MS milyen játékokat adjon ki, szóval butaság lenne. :) Legyen egy sikeres SONY, legyen egy sikeres MS, és legyen egy sikeren Nintendo, én tiszta szívemből drukkolok mindhárom cégnek! Legyen egy izgalmas verseny, versenyezzenek úgymond értünk, szóval hajrá és hajrá! :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.