Battlefield 4 - megérkezett a Mantle-patch

  • Írta: zoenn
  • 2014. január 31.
  • Letöltés
Link másolása
A DICE egy frissítéssel elérhetővé tette a Mantle API-támogatást az AMD videokártyával szerelt gépek tulajdonosainak. Ha ilyen VGA-d van, akkor jobb teljesítményt csikarhatsz ki a Battlefield 4-ből.

Tegnap óta elérhető az a frissítés a Battlefield 4 PC-s verziójához, amely a régóta várt Mantle API-támogatást élesíti az AMD-videokártyák tulajdonosai számára. Hogy ez miért jó nekik, arról egy korábbi cikkünkben olvashatsz bővebben.

A Mantle segítségével jelentősen csökken a processzor leterheltsége, és a játék hatékonyabban használja ki a többmagos rendszereket, így jelentős teljesítménynövekedés várható.

Ahhoz, hogy ki tudjuk használni a Mantle API-t, szükségünk lesz a 14.1-es Catalyst driver bétaverziójára, amely a mai nap folyamán válik elérhetővé a hivatalos oldalon. És persze egy újabb Radeon videokártyára is, amely Graphics Core Nexttel rendelkezik, továbbá egy 64 bites Windows 7-re vagy Windows 8-ra.

A fejlesztők három különböző konfiguráción tesztelték a Mantle-t, a gyengébb gépeken 14, a közepes konfigokon 25, míg a csúcsgépeken 58 százalékos teljesítménynövekedésről számoltak be.

70.
70.
Kelan
Nyilván akinek Intel procija van és esett a frame, az nem kapcsolja be a Mantle-t, marad a DX11. Nem bonyi sztm.
62.
62.
GeeZa
#60: Akkor nem vagyok egyedül. Írtam az EA mindent megválaszolunk oldalára. Meglátjuk mit mondanak. Addig marad a DX11...
61.
61.
KeXxX
PS-re mikor jön egy patch, hogy végre lehessen játszani a China Rising-gal? Fel van telepítve meg minden, de még Air Superiority-be se enged be.. és nem csak nálam van ilyen gond.
60.
60.
Baysi
#59: ugyanez az összeállítás és nekem is katasztrofálisan fut mostmár....(eddig legalább 30fps körül volt stabilan, mostmár inkább 10-15 körül mozog) már nem azért de bekaphatják...
59.
59.
GeeZa
#58: ööö oké ezt megérteném, ha gyenge fejlődést tapasztalnék, de nekem látványosan rosszabb.
58.
58.
Zuzda18
#53: Valaki linkelt egy képet itt valahol,amin úgy volt,hogy intel procival elég gyenge ugrás,
míg amd procival jóval nagyobb.
Nálam jól megy,de nekem full amd a rendszer.
54.
54.
GeeZa
#53: Ha kikapcsolom a vsyncet jobb valamivel, viszont széttörik a kép.
53.
53.
GeeZa
#51: Köszi, meglett időközben. Viszont nekem még rosszabb lett akár 30fps-re is leesik, míg DX11 alatt nem. HD7870-em van, igaz i5 megy alatta, de az mindegy nem? Van még valami trükk, mert nekem ez így rosszabb. Egyedül vagyok ezzel?
51.
51.
Zuzda18
#50: A battlefield4-ben a grafikai opcióknál a D3D11-et kapcsold át MANTLE- ra.
50.
50.
GeeZa
#48: Hol kapcsoltad be pontosan? Nem látok rá opciót sehol...
48.
48.
Zuzda18
Mantle tapasztalatok elsőre.
Bf4 Ultra beállításon,64 fős multi szerveren.
Ha amd kártyád van a beállításoknál a játékon belül be kell kapcsolni hogy "mantle" majd újraindítani a játékot.
Asus R9 290. alap órajeleken.
13.12 driver,átlag fps "D3D11"-ben. 70 fps körül mozog.
14.1-es Mantle driver "mantle"-ben. 95 fps körül mozog.

13.12-es D3D11 kép.--->
http://kepfeltoltes.hu/view/140202/1061200154N_vtelen1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

14.1-es MANTLE kép.--->
http://kepfeltoltes.hu/view/140202/mantle1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
47.
47.
Zuzda18
Megérkezett a Mantle Driver!!!!

Link.
http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalyst-windows-beta.aspx
46.
46.
Zuzda18
Az oké ,hogy kijött a "Mantle" patch...de kérdem én....akkor a TDM mapokon a hangot ki kellett venni? :D Hajrá DICE.

A "mantle" még mezei usereknek nem aktív,mivel az AMD még nem adott ki Drivert hozzá. 14.1-es driverben fog aktiválódni,de az tisztán látszik az eredményekben,hogy az intel procikkal nagyon gagyi az ugrás.
Ha kijön a driver megpróbálom megosztani az eredményeket majd,
Bár nem a legjobb a konfigom.
Bulldozer FX-8150 8-magos szotyis zacsi.
Asus R9 290. (Gyári értékeken.) Klíma berendezés.
8 giga sima 1600-as ramok.
Asrock 970 Pro3 R2.0 hólapát.
Chieftech 700w-os,amper elnyelő.
A jelenlegi 13.12-es (Mantle nélküli eredmény)
50-130 képkocka ultrán a BF4.(Blur off)
64-es multiplayer szerveren,több pályán tesztelve.
Képek mantle nélkül.

http://kepfeltoltes.hu/view/140202/N_vtelen2_www.kepfeltoltes.hu_.png

http://kepfeltoltes.hu/view/140202/1061200154N_vtelen1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
45.
45.
Teuton
Befutottak az első számok, egyelőre viszont csak szigorúan részeredmények:
http://anandtech.com/show/7728/battlefield-4-mantle-preview
42.
42.
gabesz222
#31: egyetértek... véleményt lehet nyilvánítani de ha valamihez nem értünk akkor mért mondjuk a hülyeségeket... -.-
39.
39.
biohazard rex
36.
36.
Trapyd
Na hol az a driver mán?
34.
34.
Stranger
#32: Na, akkor mondjad. Miért van moslékul megírva a játék?
Amúgy honnan tudjam, hogy mit írkáltok, amíg nem olvasom el a kommenteket? Ezt is elmagyarázhatod.
33.
33.
FrankBlack
Core i7-4960X CPU + R9 290X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 9.2% improvement with Mantle
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 10% improvement with Mantle

Core i7-4960X CPU + R7 260X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 2.7% improvement
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 1.4% improvement

A10-7700K CPU + R9 290X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 40.9% improvement
1600p, Ultra Preset, 4xAA: 17.3% improvement

A10-7700K CPU + R7 260X GPU
1080p, Ultra Preset, 4xAA: 8.3% improvement
1600p, Low Preset: 16.8% improvement

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/AMD-Catalyst-141-Beta-Driver-Brings-Mantle-Support-Frame-Pacing-Phase-2-HSA
32.
32.
#31: Akkor faszank olvasod a kommenteket.
Azert van, hogy leirjak az emberek a velemenyuket, nem ?
Annyire "imadom" az ilyet.
Attol, hogy neked nincs, masnak meg lehet, viszont mindenki jobban jart volna ha ezt bent tartod.
31.
31.
Stranger
Nagyon unalmas már ez a sok okoskodás...
30.
30.
Egy lehet szandekosan moslekul megirt jatek ala betenni ezt, hogy lam mennyivel jobban fut.
Hiteles.
Ez annyira amd.
Olyan mint egy eredetileg 4 labu szek aminek mar csak 1 laba maradt kapna egy gorkorit....
29.
29.
Zuzda18
Már csak a 14.1-es drivernek kéne kijönni.:)
28.
28.
Zuzda18
27.
27.
konczyka
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...