Markus "Notch" Persson a minap a Twitteren erősítette meg, hogy a Minecraft PC-s és maces verziójából több mint 14 millió példányt adtak el eddig - az eladási statisztikák valós időben követhetők egyébként ezen a linken.
Ez azt jelenti, hogyha összeadjuk a többi verzió kapcsán bejelentett számokat, alsó hangon is 35 millió kópiánál tart a cím, pedig a PS4-es és az Xbox One-os változat még meg sem jelent. Notch tavaly jelentette be, hogy a mobilos Pocket Edition 10 millió eladásnál jár, decemberben kiderült, hogy az Xbox 360-as változatra is 10 millióan voltak kíváncsiak, nemrég pedig azt is megtudtuk, hogy a PS3-as verzió öt hét alatt összehozott 1 millió eladást.
A lényeg a multiban van. Na ott évezredeket eltöltöttem. De mivel nincs normális multiszeró, mert mindet elb.. cseszték, ezért már soha nem fogjátok megtapasztalni azt az érzést. :)
100ezer dolcsis cél: alap játék
200ezer:realisztikus arcok
300ezer:motion capture.
Nem csoda, a technológia által igényelt eszközök viszik el a játék költségvetésének 90%-át. A legtöbb játékban hiány van innovációból, meg tartalomból pont emiatt. Találd ki, vajon mennyibe kerülne a GTA v-öt egy szimpla GTA 3 engine-vel elkészíteni motion, és facecapture nélkül. Ha valaki megtenné, nyakamat rá, hogy a bevétel nem maradna el sokkal a nagytestvértől.
És ezt a játékot is rengeteget fejlesztették, szóval: kérlek....
Más fejlesztők évekig fejlesztik a játékukat, majd miután a kasszáknál elhasal valami AAA kategóriás játék megjelenése miatt (lassan már nem lehet úgy játékot kiadni, hogy az ne ütközzön egy évenként megjelenő AAA folytatással), ráaggatnak egy "rétegjáték" jelzőt, majd szép lassan eltűnik a sülyésztőben, holott sokkal többet érdemelne a játék...
Erre jön egy ilyen pofon egyszerű, paintben megrajzolt játék és tarol mindent. Ki érti ezt...
Btw, én is a kipróbáltam és hamar meguntam kategóriában vagyok. Néha ránézek streamekre, öcsém játszik vele, oda is belenézek, de valahogy nem köt le.
Láttam egy streamen az illető csinált egy liftet, szépen működött, körbement körülötte, és a hátulja tele volt mindenféle elektronikával. Na ez a része érdekes, ahogy kis egyszerű dolgokból összeraksz egy komplikált dolgot, kis mérnökség van benne, és az nagyon fasza.
A sandbox - elektronikus mérnökös - tervezős részen kívűl nem sok érdekeset látok benne.
Viszont ajánlom mindenkinek a terraria-t. Na ez a játék valami hihetetlen jó, bár a fentebb említett szabad elektronika rész hiányzik belőle, minden más benne van, próbát megér.
a jobban utánnanézel a wikin, megtudod miért imádja mindenki. Kezdjük azzal, hogy a multiban mindent megvalósíthatsz. A legegyszerűbb együtt survivaltól kezdve a klán-alapú területfoglalós csatákon, a dayz-féle játékokon át, az éhezők viadalajátékig mindent lehet.
Én egyenesen örülök, hogy a mai generáció jelentős része eme játékkal kezdi. Nem lesz később hozzáláncolva a fejlesztőbácsi tutorial-kezéhez, nem erőszakos, mégsem csak kicsiknek szól, ő talál ki mindent a képzeletében, amit sikerélménytől fűtve aztán megépít, észreveszi majd más játék lineárisságát. Egyik játék sem tud ilyet nyújtani nekik a baromi költséges legó kivételével.
Persze aztán nehogy itt el kezdjél sírni, hogy nekünk nincs mit benne tenni egy idő után. A minecraftban olyan szintű "elektronika" van, hogy számítógépet is építhetsz akár, de ha nem kell, akkor beérheted automatikus főzőberendezéssel, kódzáras ajtóval, rejtett ajtóval. Hihetetlen elfoglaltság, én ezt élveztem az egyik legjobban, és videócsatorna épült fel belőle. Két "random játék amit minden 2. ember játszik insert here" között belenézhetnél...
Textúrák meg azért enyhén többet tudnak sokszor. Hangok, néha más formák. De ki a fasznak nem elég a textúra. Tudsz a COD-hoz, vagy AC4-hez, vagy BF4-hez, vagy valami ilyenhez egyáltalán textúrát? Melyik játékban van máshogy elintézve?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.