GDC 2014: Bemutatkozik a Sony VR-headsetje

  • Írta: zoenn
  • 2014. március 19.
  • Hardver
Link másolása
A várakozásoknak megfelelően a Sony az idei GDC-n leplezte le a virtuális valóságot kínáló headsetjét, amely Project Morpheus munkacímen fut és a PlayStation 4-gyel működik. A technológia már most kiforrott.

A Sony GDC-s sajtótájékoztatóján a SCE Worldwide Studios elnöke, Shuhei Yoshida leleplezte a régóta nyílt titok tárgyát képző VR-headsetjüket, a Project Morpheust. A vállalat célja az, hogy kitolják a játékok határait, a SCE innovációjának legújabb példánya pedig igazi virtuális valóságot kínál, amin már régóta dolgoznak a mérnökök. Yoshida már 2010-ben játszott a God of Warral egy korai prototípuson, ám azóta a fejlesztőkkel közösen tökéletesítették a technológiát, ami "nem egy periféria, hanem egy médium".

A Project Morpheus egy fejre csatlakoztatható kijelző, amellyel 360 fokban nézelődhetünk a játékokban, azt az érzetet kelti, hogy fizikailag is a virtuális valóságban vagyunk. A ketyere támogatja a PS Eye-t, a PS Move-ot és természetesen a PS4-et is. Az elnök emellett elismerését fejezte ki az Oculust Rift fejlesztőinek, szerinte a független cég VR-technológiája újító lépésnek számított az iparban.

A fejre szerelt egységbe inerciális érzékelőket építettek, amely a PS Camerával közösen pontosan nyomon követi a fej mozgását és orientációját. Így akárhova is mozdul a buksink, a virtuális világ képe is arra fordul. Mindez kiegészül a PS Move-val, amit például kardként használhatunk, így fizikailag is harcolhatunk az ellenséggel.

Specifikációk

  • Komponens: processzor egység, fejre szerelhető egység.
  • Kijelző: LCD
  • Panel mérete: 5 hüvelyk
  • A panel felbontása: 1920xRGBx1080 (960xRGBx1080 szemenként)
  • Látószög: 90 fok
  • Tracking: 1000 Hz, teljes 360 fokos fordulás
  • Érzékelők: gyorsulásmérő, giroszkóp
  • Csatlakozási interfész: HDMI + USB
  • Egyéb funkciók: 3D audio, közösségi képernyő

A Morpheus a SCE egyedi fejlesztésű 3D audio-technológiáját használja, az ígéretek szerint teljesen újraalkotja a térhatású hangokat. Gyanús hangokat hallunk a fejünk felett? Odakapjuk a tekintetünket és a hang máris szemből érkezik.

A ketyere még fejlesztési státuszban van, így a költsége és a súlya sem végleges. Még nem biztos, hogy a PC-vel kompatibilis lesz-e - a PS Vitával egészen biztosan.

A fejlesztői változat még egy ötméteres vezetékkel rendelkezik, de a végleges kütyü már vezeték nélküli lesz. Az árat a lehető legalacsonyabban szeretnék tartani. S hogy mikor? A "lehető leghamarabb". Az idei GDC-n már kipróbálható a Project Morpheus.

53.
53.
kamgecam
#50: " Önkritika fogalmát ismered-e barátom? :)"

Az önkritika említése hogy jön ide?
Legalább logikusan érvelnél ha már normális emberi hangnemben nem tudsz!:)
Ha legalább valami humorosat írtál volna.

Figyi Greenmelon feleslegesen sértegetsz,nem is értem hisz nem neked kommenteltem,nincs veled semmi bajom,de ne várjad már hogy magyarázkodjak
mert hozzászóltam a cikkhez,ráadásul úgy hogy kapcsolódik is a témához!

Meg lehet beszélni normális hangnemben is a dolgokat,nem kell alapvetően
gyökérként viselkedni,azzal csak magadat járatod le.

"A Sony picsájának nyalása helyett nekiláthatnál valami értelmesebb tevékenységnek is."
Gondolod én nem írhatnám neked(nektek Yami barátoddal egyetemben) ugyanezt?
Csak a sony-t kéne lecserélnem ms-re....hmmm?.....

Mire jó ez?
Nem lenne jobb elfogadni a másik véleményét tisztelettel,még ha nem is értesz vele egyet?
Miért kell sértegetni valakit akit nem is ismersz?

Szóval ha benne vagy akkor állom a sört!...
52.
52.
TheDeathFlash
A veszekedésröl meg annyit hogy itt megtanultam hogy nem érdemes kommentben veszekedni mert aki fan boy/girl annak mondhatsz bármit nem fogja felfogni.Mindenki elfogult valamivel nekem például a ps4 vs Xbox One a gyengém ott nekem mondhatsz bármit nem változtatom meg a véleményem.Szoval ezt egy jó sör mellet SZEMÉLYESEN kell lerendezni.
51.
51.
TheDeathFlash
Szerintem ez egy nagyon jó dolog.Mint ahogy régen sci-finek számitott a Virtuális valóság most itt van a küsszöbön.Én mindenképpen beruházok egy SONY VR szemüvegre mert igy lesz teljes a játékélmény :) Mindig szerettem a sonyt persze nem mindenben ök a legjobbak de mindenhol ott vannak és nem adnak ki sz*rt a kezük közül töbnyire :) Hajrá sony hajrá játékvilág
50.
50.
greenmelon
#49: Önkritika fogalmát ismered-e barátom? :)
A Sony picsájának nyalása helyett nekiláthatnál valami értelmesebb tevékenységnek is.
49.
49.
kamgecam
#40: Akkor téged biztos nehezen visel el! :)
48.
48.
Yami
#47: Szerintem is fasza lesz mind a kettő. Ezeknek a forgalomba kerülése olyan lesz mint anno a Wii a mozgásérzékeléssel. Piacot fog teremteni és ezeket követhetik a még jobb utódok.
42.
42.
Yami
#36: 'greenmelon' leírta a lényeget. Véleményem szerint én mindig is ilyen voltam, ha mégis történt változás, akkor olvasd el 'Torpex' kommentjeit. Ha változtam az valószínűleg azért történt, mert ilyen szellemi rövidnadrágokkal kell vitatkoznom ahelyett, hogy valaki olyannal tenném, aki magasabbra mászott az evolúciós fán mint egy csótány.
40.
40.
greenmelon
#36: Allergiás a bullshitre. :)
37.
37.
barack1
Az Oculus Rift lényegesen jobb. A Riftben van egy lencse, amitöl a szemed úgy fogja érzékelni a képernyöt, mint ha 5 méterre lenne töled, ezért a szem kényelmesen rá tud majd fókuszálni a kijelzöre. De a lencse torzítását korrigálni kell, ezért az oculus rift SDK -ja a képet eltorzítja, hogy a lencsén keresztül a szélek is torzítatlanul jelenjenek meg. Azonkívül az Oculus Rift OLED képernyöt használ, ami tiszta mozgóképet ad, a Sony viszont LCD kijelzöt használ, ami a mozgóképeket nagyon csúnya szellemképpel jeleníti meg. (nehogy valaki azzal jöjjön, hogy a mai LCD monitorok 1 ms sebességüek, mert valójában az csak egy hazugság. A valódi utánvilágítás LCD esetben mindig ngyobb, mint 20 msec)
36.
36.
kamgecam
#26: Ööö....köszönöm az építő kritikát,amúgy sem árt faragni hatalmasra duzzadt egomból,..persze talán tehetted ezt volna finomabban,intelligensen,
úriember módjára is!
(nem voltál Te régen ilyen,mi történt veled Yami?)
29.
29.
Yami
#28: 90° vertikálisan és 110° horizontálisan.
28.
28.
Yetikoma
#26: Egyébként a riftnek mennyi a látószöge?
27.
27.
greenmelon
#26: " Tudom, hogy neked megfelel a csőlátás, elvégre a Sony seggéből is csak egy lyukon látsz ki."

Ez óriási. :D

Egyébként én se tudom elképzelni, hogy a 90° mellett fellépő két oldalsó fekete csíkot az agyunk csak úgy nem szúrja ki... A Sony helyében ezt sürgősen korrigálnám.
26.
26.
Yami
#24: Tudom, hogy neked megfelel a csőlátás, elvégre a Sony seggéből is csak egy lyukon látsz ki. :)
Ugyanakkor aki nem teljesen hülye, az megérti, hogy a látóterünk 1/3-adát lefedni még kevés a teljes élményhez. Főleg, hogy pl a sebesség érzet a perifériális látóterületen képződik. FPS-nél még ez csak-csak nem gond, de egy versenyzős játéknál már nem az igazi.
Ettől persze nem lesz ez rossz, csak azért olyan qrvára beleszerelmesedni sem kell mint ahogy te tetted.
25.
25.
kamgecam
No élőben is láthatjuk a drágát!
https://www.youtube.com/watch?v=RAJHD54qbog

Működés közben!
https://www.youtube.com/watch?v=lY4_XfAaWr0
24.
24.
kamgecam
#17: " szerintem 90° édeskevés ahhoz, hogy igazán jó élményt adjon."
Yamiiiiiiii ez most komoly? :)
Komoly lesz az élmény 90 fokkal is hidd el,de holnap úgyis kiderül! :D
Egyébként a hozzászólásod többi része nagyon profi!Látszik hogy szakember vagy,
csak az az utolsó mondat rontott a hitelességén!
23.
23.
Yami
#20: Ez egy jó gondolat! Bár én első körben jobban örülnék a nagyobb látószögnek.
22.
22.
zsmester
A szemkövetés felesleges, mivel a fej forgatását érzékeli, így körbe tudunk nézni s nem lesz zavaró a kisebb kijelző.
21.
21.
medson
Nem hangzik rosszul de nálam marad a Rift, már csak azért is mert érezni hogy ők forradalmit akarnak alkotni, ezért nem is dobták ki félkészen hogy egyeduralmuk lehessen a piacon . Plusz ugye ott van Carmack akinek egyszer már sikerült megváltani a gémer világot, hát most miért ne sikerülne :)
20.
20.
tsulok
#18: Szerintem, sokkal jobb ha nincs minden fókuszban, csak az amire éppen nézek.
19.
19.
simon 555
Nagyon tuti:)
Remélem az árazással sem szálnak el, max 300 €-t adnék érte, de csak akkor ha használható sima képernyőként is olyan játékoknál amik nem támogatják, pl TPS-ek, vagy PS3 játékok.
18.
18.
Yami
17.
17.
Yami
#3, 9, 13: Egyebek mellett az éleslátásért az úgynevezett csapok felelnek. Ezekből a legtöbb a szemgödörben található, ahol a kifinomult-éleslátás keletkezik. Ennek látószöge mindössze 1-2°. Ennél jóval nagyobb, 15°-os látószöggel rendelkezik a sárga folt, ahol csapok és pálcikák közösen felelnek a látásért. Itt még mindig éles kép keletkezik, de korántsem annyira mint a szemgödörben. A sárga folt körül már leginkább csak pálcikák találhatóak, így nem éles az ott látott kép, de a látószög itt a legnagyobb, durván 95°. A két szemeddel nagyjából 180°-ot vagy képes lefedni, ebből kb. 60° az ami binoculáris, tehát térlátást ad. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a szemed képes majdnem 90°-ban elfordulni, akkor a teljes, fejmozgás nélkül lefedhető látótér 270°. Ez persze vízszintesen értendő és periferiális látással együtt, de szerintem 90° édeskevés ahhoz, hogy igazán jó élményt adjon.
16.
16.
tsulok
Remélem lesz majd szemkövetés is, anélkül elég fapados lenne :S.
15.
15.
Scoo
#14: Naná! Muszáj nekik. PC-n lesz VR, PS4-re lesz VR. Elég ciki lenne ha One-ra nem lenne. Kicsit le vannak még így is maradva szerintem.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...