Költői túlzás lenne azt állítani, hogy az Atari árnyéka egykori önmagának, lássuk be: ami egyedül túlélt ebben a történetben, az a márkanév, és az is alaposan megszenvedte az elmúlt évtizedeket. Az viszont mindenképpen meglepő, hogy a cég új vezérigazgatója, Frederic Chesnais felettébb ambiciózus, a minap arról nyilatkozott például, hogy szívesen visszatérne a hardverpiacra - igaz, ezúttal hanyagolná a konzolbizniszt.
A GamesBeatnek adott interjújában azt mondta, "az Atari nemcsak egy szoftver-, hanem egy hardvermárka is", és bár "nyilván nem ez a legfontosabb terület a számára, nem szabad elfelejteni ezt sem". Szerinte az Atari egy "generációkon átívelő márka", és "életstílust" is jelent, ezt lehetne kihasználni a jövőben: zavarosan, de kifejtette, hogy ezekbe a tervekbe beleférne egy Atari-logós, "játékosított" óra, vagy egy kabát is, amin napelemek vannak, és így tölthető vele a telefonunk. Hozzátette: szerinte az Atari többre hivatott annál, minthogy csak pólókat gyártson.
Chesnais egyébként viszonylag régóta sertepertél az Atari körül, 2007-ben viszont elhagyta a céget. Tavaly tért vissza, és nemcsak alaposan bevásárolta magát cégbe, de ő lett a vezérigazgató és az igazgatótanács elnöke is.
Az Atari alatt egyébként ezúttal az Atari SA nevű anyacég értendő, ahol annyira "jól" mennek a dolgok, hogy tavaly az amerikai Atari Inc., ami állítólag az egyetlen fejlődőképes részlege volt a vállalatnak, csődeljárást kért maga ellen, hátha megveszi valaki, és megszabadulhat az Atari SA-tól. Az Atari Inc. egyébként túlélte a csődeljárást, de nem tudott leszakadni az anyacégtől.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.