A Blizzard vezetői a Polygonnak adott interjújukban árulták el, hogy lelőtték a következő generációs MMO-juk fejlesztését. Habár a hír csalódást keltő, meglepőnek nem mondható: a Titan kódnevet viselő projekten már hét éve dolgozott a fejlesztőcég, és tavaly azt is bejelentette, hogy újrakezdi a munkálatait.
Mike Morhaime, a Blizzard társalapítója és vezérigazgatója szerint azok után, hogy "elkészítették a World of Warcraftot, biztosak voltak benne, hogy tudják, hogyan kell MMO-t készíteni". Mint mondta, a Titan az egyik legambiciózusabb dolog volt, amit el tudunk képzelni, de egész egyszerűen nem tudták összerakni: nem szórakoztatott, nem volt benne szenvedély. Morhaime szerint, mikor tavaly arról beszéltek, hogy "újragondolják a játékot", valójában arra a kérdésre keresték a választ, hogy meg akarják-e egyáltalán csinálni. Nos, nem akarták.
Chris Metzen alelnök szerint ezt a döntést természetesen nehéz volt meghozni, ahogy a Warcraft Adventuresről és a StarCraft Ghostról is nehezen mondtak le. Ugyanakkor mindkét projekt leállítása jobb játékokat eredményezett végső soron, ezért is fontos, hogy tudják, mikor kell kiszállni. Metzen szerint kétségtelen, hogy a World of Warcraft sikere miatt hajszolták bele magukat egy második MMO elkészítésébe, ugyanakkor meg kellett kérdezniük maguktól azt is, hogy MMORPG-cég akarnak-e lenni. A válasz itt is nem volt természetesen.
Morhaime szerint egyébként nincs kizárva, hogy később újra MMO-t fejlesztenének, de most nem erre szeretnének koncentrálni. Metzen hozzátette, a World of Warcraft támogatása folytatódik, sőt reméli, az idők végezetéig támogathatják majd a játékot. Morhaime és Metzen azt is elárulták, hogy az olyan kisebb projektek, mint a Hearthstone és a Heroes of the Storm is óriási szerepet játszottak abban, hogy kifaroltak a Titan mögül, rá kellett döbbenniük, hogy nem feltétlenül szükséges nagyban gondolkodniuk.
A GamesIndustry International által megkérdezett elemzők szerint a Titan törlése 50-140 millió dollárjába fájhatott a Blizzardnak, azonban a döntése helyes volt: még mindig szerencsésebb itt kiszállni, mint kiadni egy közepes játékot, ráadásul a fenti kiadások egy része biztosan nem lesz kidobott pénz, hiszen végső soron más projektek profitálhatnak majd a játék fejlesztésénél szerzett tapasztalatokból.
Köszi, Drazhar!
"...rá kellett döbbenniük, hogy nem feltétlenül szükséges nagyban gondolkodniuk."
Én új játékokat vagy a nagy címeik folytatásait várom tőlük, de ilyen hozzáállással csak Heartstone szintű spin-off-okat fogunk kapni...
#9: Az MMO láznak, de főleg a WoW láznak még messze nincs vége. Csorbát szenvedett ugyan, de a Warlords of Draenor jó úton jár, hogy visszaállítsa a régi fényét. Sok régen kiszállt ismerősöm rendelte elő és olyan klánok kezdtek el újraformálódni amik több kiegészítővel ezelőtt kihaltak. Plusz játszom a bétával és az is nagyon ígéretes.
Én személy szerint azt remélem ettől a döntéstől, hogy a Blizz többi projektje több odafigyelést fog kapni (főleg a WoW kiegek, mert azokra ráfér).
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.