A virtuális valóság kínálta lehetőségek száma folyamatosan növekszik az olyan készülékek fejlesztésével mint az Oculus Rift, a Sony-féle Project Morpheus és az Omni helyben járó sétáló-kontrollere. Bár ezek az eszközök még mind befejezetlenek, a kreatív fejlesztők nem várnak a kiegészítésükkel.
A Dexmo néven futó külső váz egyszerre tudja értelmezni a felhasználó mozdulatait és közben tapintásérzést biztosítani a kéznek, így nyújtva lehetőséget a fizikai interakcióra a játékkörnyezetben. A Dexa Robotics készüléke persze nem csak a gamerek számára értékes eszköz, hiszen a tervek szerint felhasználása zenei művek komponálásától a rajzon és az animáción át egészen a mozgásrehabilitációig terjed majd.
A Dexmo - bár képes lesz a haptikus visszajelzésre - a puhaság érzését egyelőre nem tudja majd visszaadni, így a virtuális tapogatózók egy jól körülírható céllal rendelkező részének még várnia kell a technológia fejlődésére, ha igazán élethű tapintási élményt szeretnének.
A készülék a tervek szerint 200 dollárba fog kerülni, és hamarosan Kickstarter-kampány is indul a fejlesztéséhez.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.