A Shadow Realms a BioWare austini csapatánál készül, és a tavalyi Gamescomon, meglepetésként mutatkozott be a nagyközönség előtt. Akkor úgy ismertük meg, mint egy kizárólag online, 4 vs. 1 fős felállásban játszható szerepjáték, ami - bár ezt a fejlesztők sosem erősítették meg - valószínűleg free-to-play modellben rajtolt volna el. Gameplay videó itt.
Azt viszont már lehetett sejteni korábban is, hogy valami nincs rendben a PC-exkluzív projekttel. A BioWare már az ősszel elrajtoltatta volna a játék alfatesztjét, erre viszont nem került sor, a fejlesztők az utolsó utáni pillanatban eltolták a próbalehetőséget egy későbbi időpontra.
Így állunk most, a Kotaku cikkének megjelenésekor. A blog most két forrásból azt hallotta, hogy a projektet konkrétan törölték, egy harmadik - de a srácok által megbízhatóbbnak tartott - informátor pedig azt mondta, hogy újrakezdték a fejlesztését. A hírek szerint a BioWare októberben nyomott resetet a munkálatokon, a jelen állás szerint PC-re, PS4-re és Xbox One-ra is elkészül a játék, de csak 2017-ben jelenhet meg, ráadásul lesz rendes kampánya is, és valószínűleg a free-to-play modell is ugrik.
És hogy miért került erre sor? Nos, a Shadow Realms eredetileg nem használta volna az Origint, márpedig az EA-nél az a policy működik, hogy egy projektre egyszerűen kisebb a büdzsé (!), amennyiben nem támogatja a belsős szolgáltatást. A BioWare állítólag a Dawngate lebőgését látva gondolta meg magát: a MOBA csakugyan Origin-mentes munka volt, a fejlesztők ezért kevesebb pénzt is kaptak az anyacégtől, és egyes vélemények szerint ez vezetett a játék lelövéséhez. A Shadow Realms tehát most már az Originre is építene, a BioWare nem szeretne úgy járni, mint a Waystone srácai.
A készítők részéről még senki nem erősítette meg a fent leírtakat, egyelőre tekintsetek rájuk pletykaként!
Utána fogok nézni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.