3 millió példány kelt el a DayZ-ből

  • Írta: fojesz
  • 2015. január 24.
  • Biznisz
Link másolása
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Bohemia Interactive-nál készülő DayZ, az egyelőre még fejlesztés alatt álló és így csak a Steam Early Accessben kapható játékból több mint 3 millió példány kelt el eddig.

Habár a DayZ csak 2016-ra készül el, és így csak egy korai verziót vásárolhatnak meg belőle a játékosok, még így is rendkívül népszerű a Bohemia Interactive túlélő játéka: a címből alig egy hónap alatt, 2013 decemberéig ment el 1 millió példány, tavaly májusban lépte át a 2 milliós álomhatárt, most pedig a 3 milliós mérföldkőről tudunk beszámolni nektek.

A fejlesztők elképesztőnek tartják ezt a tempót, idevágó köszönőlevelükben pedig elmondták, már alig várják, hogy megosszák a rajongókkal a különböző design-ötleteiket, illetve a hackelések ellen született megoldásaikat. A DayZ egyébként jelenleg csak PC-re vásárolható meg, de már készül belőle a PS4-es verzió is, sőt az sincs kizárva, hogy később Xbox One-ra is megkapjuk a játékot.

23.
23.
Akarki akarmit mond, ps4-re vartam a DayZ-t, demar nem varom, lesz ebbol 2018 is, csak addig leporog 3-4 zombis tulelos cim, es a Z mar nulla se lesz azok mellett...
22.
22.
randall13
21.
21.
Dízel
#20: persze hogy nem, mivel még olyan fázisban sincs hogy az lehessen. ettől függetlenül 1 év mulva még lehet az.
lehetnel kicsit tájékozottabb, es akkor nem kéne ostobaságokat írnod. Ráadásul nagy betűvel.
20.
20.
randall13
#19:

A Star Citizen még mindig NEM Early Access

19.
19.
Dízel
#14: Mert szerinted mi éri meg jobban, kiadni 2 év mulva 1 játékot, és x összeget kifizetnek érte vagy kiadni early acces-ben egy játékot és majd később ígérgetünk fűt fát, addig fizessen a paraszt, aztan majd egyszer kiadják, (vagy nem).
18.
18.
medson
Uhh jövő hónap elején készültem megvenni, de olvasva a kommenteket elment tőle a kedvem :/.
17.
17.
KENKILL
Én már nagyon megbántam, hogy pénzt dobtam ki erre, a játék egyelőre játszhatatlan. A fejlesztés meg olyan csigatempóban halad, hogy nehezemre esik elképzelni, hogy valaha is elkészülnek.
16.
16.
mestermagyar
#15: Létezik játék, ami évekig stagnál mielőtt valamire jutnak vele. És hogy mik az eredmények? Skyrim, tf2, játékok amik 8-10 évig voltak fejlesztő kezek alatt.
15.
15.
randall13
#13: Star citizennek köze nincs az early accesshez. Meg ezt az "úgyse jelenik meg soha" sem tartom indokoltnak. Egy játék fejlesztéséhez legalább(!) 3-4 év kell. Na mármost a SC kampánya 2012 legvégén zárult le, aztán még újra is kezdték a játékot mert nem számítottak ennyi adományra. Ezt meg is értem. Akárhogy is nézem, ha 2016-ban megjelenik akkor az valamivel több, mint 3 év... Még a CoD:AW-t is ennyi ideig fejlesztették állítólag, pedig az már a sokadik folytatás, volt mire alapozni.
A különbség annyi, hogy a SC-nél az elejétől tudod hogy jönni fog a játék és ezért soknak tűnik... De ez a kickstarter velejárója.
14.
14.
Dio papa
#13: Miért nem érdekünk befejezni a Star Citizent? Mesélj még kérlek!
13.
13.
Dízel
3 millió... ugy hogy még meg sem jelent... Nagyon vártam a Dayz-t mer oriási potencial van benne, de most tüzzel vassal ellene leszek. Ezek miatt terjedt el ez az undorító early acces!! nem csodálkoznék h. a star citizen is ilyen sorsra jutna, mivel azt sem fogják soha a büdös francba befejezni, mivel nem is tudjak a sok igérgetés miatt, másrészt meg nem érdekül...
12.
12.
mestermagyar
#11: Nem védtem őket. A minecraftot is egy fosásnyi csapat fejlesztette talán még most is annyian fejlesztik, azt a pénzt sem látom visszajönni a playerek felé, a dayz sem bővít (egy dev blog olvasó nyugodtan javítson ki ha tévedek) csapatot. Én annyit mondtam, hogy ez még nem átverés (magánvélemény), hanem egy nagyon gyatra kivitelezés, ahol szenvednek a játékkal a gyatra "gyökerek" (értsd arma2 és a motorja) miatt.

Az is igaz, hogy a hozzáállásukon egyre inkább látszik, hogy ki akarják csavarni a pénzt a névből, mint a vizet a nedves rongyból, nem hiába döcögnek azzal a kevés fejlesztővel, hogy spóroljanak. Még lehet hogy fogom én átverésnek titulálni, ez eldől, ha majd ránézünk 1 évvel az EA-ból való kijutása után, hogy mennyit fejlődött, hogy továbbra is támogatják-e.
11.
11.
godach
#2: Legnagyobb gondjuk? Hogy csak fosásnyi csapat van? Komolyan ezzel véded őket? Hol van a 3 millió eladott példány ára akkor? :)
Vicces néhányan, mennyire elfogultan védik ezeket :)
10.
10.
randall13
#9: Map editortól függ. Meg ugye itt már modelleket használnak, nincs akkora gebasz mint mondjuk egy brush-orientált GtkRadiantnál. De nem látok bele, lehet igazad van...
9.
9.
mestermagyar
#8: A gondjuk az, hogy pl. a rustot időben újrakezdték, és újrakezdhették. A dayz-t elég nehéz lenne újrakezdeni a hihetetlen jó map elvesztése nélkül. Ha azt nem számítanák bele, akkor egy csettintésre faraghatnának egy új játékot bug,hackermentesen, optimalizálva, ha értenének hozzá. Lásd miscreated.
8.
8.
randall13
#6: Soha nem is volt alatta talaj. A játék motorja egyszerűen alkalmatlan a feladatra, nem erre lett kitalálva. Rengeteg hibát nem is fognak tudni kiirtani, gondolok itt elsősorban a zombik teleportálására, földbe bugolására.
Gondolom a játékon is inkább csak egyre kevésbé lelkes modderek dolgoznak mintsem tényleges játékfejlesztők, ezért nem is tudnak mélyebben belenyúlni a motor kódjába. Legalábbis az eddig látottakból semmi olyat nem tudnék megemlíteni, amit szkript szinten ne tudnának megírni. Mondjuk az Arma SDK-hoz még nem nyúltam, ezért ezek csak tippek, de a Quake SDK-val elég sokat foglalkoztam és tapasztalatból tudom, hogy marha idegesítő állandóan valamilyen limitbe beleütközni. Onnantól meg jön a trükközés/gányolás, ki hogyan hívja.
Call of Duty 2-ben például nincs lehetőség gyököt vonni, ami azért jól jönne, pláne a geometriai műveleteknél.
7.
7.
Juha
Ha nem lenne/lett volna anno dayz, akkor a többi hasonló meg sem jelent volna, szóval nem illik fikázni...
Én pl. a Rust-tal sokáig elvoltam cirka 2500 ft-ért, sok 10-12000 Ft-os jàték viszont hamar törlésre került. Akkor most ki vert át kit? Csakis én önmagamat...
6.
6.
mestermagyar
#4: Ja igen, azt is meg akartam említeni. Egyszerűen nem lehet normálisan egy modból játékot faragni, amikor a kövi részben 10x jobbat és gyorsabban kreálnak meg.

Lassan lehet, hogy kezd elveszni a dayz standalone alatt a talaj. Bár én azt sejtem, hogy lesz egy cs 1.6 stílusú bebetonozott közössége ami egy évtizedig ott fog legyeskedni.
4.
4.
randall13
#2: Azért az elég égő hogy a Breaking Point messze jobban teljesít.
2.
2.
mestermagyar
#1: Azért mert egy normálisan fejlesztett játék jobban szuperál?

Átverésnek távolról sem nevezném egyenlőre. A legnagyobb gondjuk még mindig az, hogy egy kis fosásnyi csapat dolgozik a projekten (pl. egy rust azóta már bővült azért pár emberrel), a motort egyszerűen szenvedés programozni ami bugok tömegét, könnyű hackelhetőséget, és csigalassú fejlesztést eredményez. Lehet szarul, de végzil azért a munkájukat.
1.
1.
szinkron
Na, akkor már a játéktörténelem egyik legnagyobb átverése. Ahogy nézem az H1Z1 megjelenés után közvetlenül fejlettebb.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...