Dr. Greg Zeschuk, a BioWare társalapítója 2012-ben jelentette be, hogy felhagy a játékipari tevékenységével, és bár nem zárta ki a visszatérést, akkor csak kicsi esélyt látott erre.
Zeschuk a jobb oldalon...
Nos, Zeschuk mégis visszatért, újra játékot fejleszt, de aki esetleg arra számított, hogy egy BioWare-kaliberű projekten szorgoskodik, csalódni fog. Nem, a Biba nevű cég elnöke lesz ezentúl, amely olyan appot készít mobilokra, ami a játszótéri játékokat teszi izgalmasabbá és látványosabbá, méghozzá a kiterjesztett valóság segítségével. A Biba épp ma jelentette be, hogy a PlayPower nevű gyártó már elkezdett dolgozni az első Biba-kompatibilis játékokon.
...ez pedig a Biba egyik játéka.
Zeschuk azt mondta, a Bibát játékdizájnerként és apaként is nagyon izgalmasnak találja, hiszen ötvözi a videojátékok és a játszótéri játékok előnyeit: így a kicsik úgy hidalhatnak le a hatalmas űrhajóronccsá változtatott játszótéri játékoktól, hogy közben mozognak és kint vannak a levegőn. A Biba appja különböző minijátékokat kínál a gyerekeknek, akiknek a teljesítményéről online ranglista is készül. Habár vannak olyan játékmódok, amiket kifejezetten Biba-játékokkal lehet együtt játszani, néhány a "hagyományos" játszótereken is bevethető közülük.
Giggsy rohadtul nem ezt mondta.
"Nagyon nem ezt megfigyelheted az animék vagy a képregények történeti és grafikai kidolgozottságának fejlődésén keresztül."
MI VAN?
"A 7. kommentnek meg nem tudom mi értelme volt."
Ne haragudj kérlek, mert tényleg nem akarlak bántani, de ezek után nem is csodálkozok, hogy nem tudod.
És akkor jön a fülhallgató, valahogy el kell szigetelni magam, akkor meg jön az hogy senki nem beszél senkivel, elhatárolódik az egész család... Inkább begubózódok mint meghülyülök.
A játékok többsége dettó. Oké, van egy Minecraft, ami fejleszti a fantáziát, de azon kívül? CoD és Battlefield típusú cső FPS-ek, amikben a single faék egyszerűségű, a multi meg csak a szem-kéz koordinációt fejleszti. Vannak ugyan összetett történetű, vagy logikai feladványokra épülő játékok, amik esetleg késztethetnek gondolkodásra, de azért egyik sem általános. Emlékszem, hogy annak idején a Tomb Raider 3, vagy a Tomb Raider 5 esetén ment a fanyalgás, hogy milyen szarok mert a fejtörők faék egyszerűségűek. Hát most ott tartunk, hogy ha egy mai játékokon nevelkedett átlag gyereket le tudnál ültetni eléjük (ami nem fog menni, mert mai szemmel nézve mindkét játék hányadék módon ocsmány) akkor semeddig nem jutnának el bennük internetes végigjátszások olvasása nélkül. Azért mert hülyébbek lennének, mint mi voltunk? Nem. Azért, mert a mai játékok többsége intellektuálisan egyáltalán nem stimuláló. Az érzelmekre nagyon ügyesen hatnak, de gondolkodásra csak nagyon kevés késztet.
És a játszótéren még akkor sincs szükség technológiára, ha a gyerek képes rendeltetésszerűen használni. Pontosan azért, mert mindent áthat a technológia, szükség van arra, hogy legyenek dolgok, amik kiszakítanak abból a közegből. A játszótér lenne az egyik.
Nem erre volt eddig a gyerekek képzelő ereje? Muszáj tényleg egy ötlettelen, fantáziátlan generációt kinevelni?
Én ezt halál komolyan betiltanám. Sokkal többet árt egy 5-6 éves gyereknek, mint egy GTAakárhány.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.