Jól sikerült az amerikai játékpiac februárja, éves szinten 7 százalékot nőtt az iparági forgalom, és összesen 955,6 millió dollárt tett ki. Hozzá kell tenni azt is, hogy az összes fontosabb kategória erősíteni tudott: a hardvereladások 10, a játékeladások 7, a kiegészítőeladások pedig 8 százalékkal nőttek, ami 378,2, 338,9 és 238,5 millió dollárt jelentett.
A legérdekesebb szegmens most is a hardvereké volt. Habár az új generációs konzolok most is remekül teljesítettek, és két számjegyű növekedést tudtak felmutatni, az előző generációs gépek eladásai még mindig nagyobb ütemben, 41 százalékkal csökkentek. Habár a PS4 és az Xbox One időarányosan még mindig közel 60 százalékos előnyben van a PS3-hoz és az Xbox 360-hoz képest, a hardvereladások mostani erősödése jórészt a kézikonzolok 153 százalékos növekedésével magyarázható.
Mert bár a tévéhez láncolt konzolok között továbbra is a PS4 vezet, és állítólag az Xbox One is rekordhónapot tudhat maga mögött, a februárt a Nintendo nyerte meg: az USA legkeresettebb konzolja a Nintendo 3DS volt 395 ezer eladott példánnyal, aminek a nagy része természetesen a most debütált New 3DS XL modell volt. Ez utóbbi 130 százalékkal kezdett jobban, mint annak idején a 3DS XL.
Természetesen játékok terén is tarolt a Nintendo: a hónap legkeresettebb játéka a The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D volt, amiből 515 ezer példány fogyott eddig Amerikában, ami még a kézikonzolos Zeldák között is példátlan teljesítmény. Mellette a Monster Hunter 4 Ultimate is felfért a legfrissebb listára:
- The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D
- Evolve
- Dying Light
- Call of Duty: Advanced Warfare
- Grand Theft Auto V
- NBA 2K15
- Dragon Ball: Xenoverse
- Minecraft
- The Order: 1886
- Monster Hunter 4 Ultimate
ÉRDEKES
Yanez kollégával egyetértek, nekünk vásárlóknak az a legjobb, ha az összes játékkonzol és cége is sikeres, legyen ez így!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.