Felkerültek a netre a Total War: Warhammer első előzetesei, így már többet is megtudhatunk a The Creative Assembly 2016-ban érkező stratégiájáról. A sajtó egy demót vehetett szemügyre, amelyben egy kiterjedt csatát mutattak be a fejlesztők.
A Battle of Blackfire Passben az Empire csapott össze a Greenskins frakcióval. A helyszín egy lávával tarkított sziklás övezet, seregeink a Total War-játékokhoz hűen ismét különféle alakzatokba rendezhetők, az emberek páncélt viselnek és lőfegyvereket szorongatnak, míg a káosz erői között orkokat, trollokat és óriásokat találunk. Mindkét oldalon vannak hősök és mágusok, valamint szárnyas lények, ezek nagyon értékes egységek.
A csata hasonló, mint más Total War-címekben, a fronton egymás őrlik az ellenfelek, a Greenskins csapata kisebb, de sokkal erősebb az emberekénél. Az orkok méreggel hányják le a célpontjukat, a koboldokat katapultokkal lövik ki a frontvonal mögé. A trollok háromszor nagyobbak az embernél, nyolcan akár száz ellenséggel is leszámolhatnak. Néhány egység griffeken, vaddisznókon és farkasokon lovagolhat, a törpök általában a lőfegyverekben és a gőzgépekben hisznek. A zöldbőrűek technikailag elmaradottak, ők a nyers erőt, az éles kardokat és a bunkósbotokat preferálják.
A hősök brutális varázslatokkal ritkítják a rosszarcúakat, akár több tucat ellenfelet is lesöpörnek egyetlen igével. Ilyen fickó az Empire oldalán Karl Franz, aki saját háttértörténettel rendelkezik. A kampány során a hősök szintet lépnek, majd új képességeket választhatunk nekik a terjedelmes skillfa segítségével. Egyedi orgyilkosmissziókra is küldhetjük őket, mint a kémeket és a bérgyilkosokat a Total War: Attilában.
A kampánytérképen bázisokat és más erőteljes építményeket húzhatunk fel, melyek támogatják a fegyveres egységeinket. A játékban nincs idő, vagyis az egy időtlen térben játszódik, nem kell odafigyelnünk az évek múlására. Ettől függetlenül alapvetően ugyanazt csináljuk majd, mint más Total War-játékokban. Ha szeretnénk, rágyúrhatunk az diplomáciára, lepaktálhatunk a zöldbőrűekkel, de ez roppant nehéz lesz, mivel időtálló barátságról szó sem lehet.
A mágiarendszer ismerős lehet a táblajáték rajongóinak. A pálya földrajzi adottságai befolyásolják az adott varázslat hatását. Egy goblin sámán például megidézheti a Curse of The Bad Moon nevű varázslatot, amely egy olyan energiagömb, amely egy egész zászlóaljat képes elintézni.
A fantasy tehát egy új dimenzióba helyezi a megszokott játékmenetet, ez az első olyan Total War, amelyben légi harc is szerepel - már ha a szárnyas lények bunyóját annak lehet nevezni.
Köszi, Terrawatt!
és később 40k
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.