Az iPad táblagépek eladásai az elmúlt két év során folyamatosan csökkenő tendenciát mutattak, a teljes tabletpiac mutatóival együtt. Az IDC tavalyi kutatása alapján 18 százalékkal kevesebb táblagépet értékesített az Apple mint egy évvel korábban. Ennek oka elsősorban a hosszú termékfrissítési ciklusban és a visszafogott fejlesztési tempóban keresendő. A felhasználók többsége még boldogan elvan egy 3-4 éves táblagéppel, az újabb modellekben nincs meg a tömeges váltáshoz szükséges húzóerő.
A vásárlók tehát nem kapkodják el cserét. Tartalomfogyasztásra, azaz a tabletek fő felhasználási területére továbbra is megfelelhet akár a lassan negyedik évét taposó harmadik generációs iPad is. Az Apple-nek ezért ismét elő kellett húzni valami újat a kosarából. A megoldást – akárcsak az iPad mini esetében, újfent a méret módosításában, jelen esetben annak növelésében látta a vállalat. Az így megszületett termék az iPad Pro nevet kapta, mely félreérthetetlenül a professzionális(abb) felhasználásra utal, amivel a viszonylag népszerű Microsoft Surface Pro gépeknek is konkurenciát állítana az Apple.
Ez természetesen csak a bevezető, a teljes cikkért irány a HWSW!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.