A The Division (bétateszt) nagyjából 2010 óta készül, a fejlesztés első két éve pedig csak és kizárólag a Snowdrop Engine kalapálásával telt. És bár a Ubisoft Massive elsősorban a saját szükségletei miatt vágott bele a motor elkészítésébe, a srácok szerint később a kiadó más projektjei is használhatják azt.
"Házon belül annyi technológiát osztunk meg a stúdiók között, amennyit csak lehetséges" - mondta a Findernek Martin Hultberg, a Massive egyik vezetője. "Egyszerűen így hatékony. Mi a Snowdrop Engine-t a nulláról kezdtük el fejleszteni, mert szükségünk volt egy middleware-re, ami fut konzolokon és PC-n is, miközben használható mindahhoz, amit meg szerettünk volna valósítani a nyitott világgal, az időjárással, a váltakozó napszakokkal és más fícsörökkel."
Hultberg szerint most már bármelyik csapat használhatja a Snowdropot, és ez igaz a különböző mechanikákra is: ő példaként a lobbi- és menümentes PvP-re váltást, vagyis a Dark Zone-ba történő belépést hozta fel. Azt mondta, ezt akár egy Assassin's Creedben is el tudja képzelni.
Érdekesség egyébként, hogy míg a legtöbb kiadó igyekszik minimalizálni a játékaihoz használt motorok számát, a Ubisoftnál láthatóan nincsenek ilyen megkötések. Az Assassin's Creed-széria, a Rainbow Six: Siege és a For Honor például az Anvilt használja, míg a Far Cry-sorozat a Duniára épül. Ezzel szemben a Watch Dogs Disrupt nevű engine-je a Reflections saját motorját veszi alapul, de úgy, hogy beleépítettek néhány hasznos Anvil- és Dunia-elemet. Őrület.
Szeretem az olyan cikkeket, ahol a játékok motorjaival foglalkoztok!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.